Седмокласници 2021/2022

  • 33 180
  • 786
# 525
Към този момент не са искали наизуст стихотворенията. Взети са двете на Чинтулов. Теза никога не са писали. Попитах и на частните уроци - каза че има време. Не съм се притеснила, защото това според мен не се учи. Или го можеш и ти идва отвътре или 2 изречения и стига толкоз. Моето е от вторите.
Виж целия пост
# 526
По математика домашното винаги е всички задачи след урока и всички задачи в учебната тетрадка.

Чакам я и аз моята най-сетне да започне сама да проявява инициатива по БЕЛ и математика за подготовка, че се уморих да я подканям с години... Вчера за урока по БЕЛ даже не се беше подготвила, не беше прочела нужното. Учителката обаче много я хвалела. Аз й казах, че не знам дали учителката е доволна, но аз определено не съм, няма да плащам уроци, за да вършат това, което тя сама е трябвало да свърши.

Вчера най-сетне се обадиха от РЗИ, че сме под карантина. От понеделник са онлайн заради положително дете  в клраса, но по разпореждане на директора, все още нямаше предписание. Интересното е, че началната дата на карантината е миналия петък, когато всички бяха на училище... С две думи - така са ги натъкмили нещата, че да отсъстват колкото се може по-малко. Само се моля да не се е заразило друго дете в класа и за момента да се стопира разпространението до тук.

В Добрич учениците минават ДО от 15-ти до 30-ти октомври. Това не важи за 1 до 4 клас, 7 и 12.
Виж целия пост
# 527
По БЕЛ, нито стихотворения учат на изуст, нито теза са писали. Тази седмица щерката тръгва на индивидуални уроци и се надявам да са ѝ от полза, аз по този предмет не мога да помагам.
Виж целия пост
# 528
Нашите правят тези и в час и по ФУЧ ,както им дават и за домашно.По -математика засега им дават само това ,което не са решили в час ,но им е казала ,че по нататък ще имат много домашни от книга за ученика на Архимед.
И на нас не са ни върнали по всичко входните.
Виж целия пост
# 529
Домашното по математика е обикновено 2-3 задачи от учебника.  Крайно недостатъчно според мен, но за съжаление и време не намирам кога да сместим решаването на допълнителни задачи. В три дни от седмицата се прибира от училище след 15.00 (в два от дните ходи на АЕ, а в третия - имат модул по ФВС). Почива час - час и половина и се заема с уроците за следващия ден. Всеки ден има поне по два разказвателни, математика (домашно), АЕ (домашно) и БЕЛ (тук хвърляме най-много усилия, разбираемо). И то време не остава за нищо. Нещо оранизацията ни куца, но като е изморен - нито приема, нито предава, а като си почине - станало време за лягане. Трябва да правя оптимизация на програмата, но още не съм измислила точно какво и как да променя.
Виж целия пост
# 530
[...]Интересното е, че началната дата на карантината е миналия петък, когато всички бяха на училище... С две думи - така са ги натъкмили нещата, че да отсъстват колкото се може по-малко.
Не, нищо не са натъкмявали. Така се прави - 10 дена от последния контакт с детето. Моето беше под карантина точно преди година и пак си беше така карантината - от петък до следващата неделя.
Виж целия пост
# 531
И при нас домашната работа по мат. е сведена до 3 задачи от сборника на Архимед,най-елементарните,ако разчита на тях синковеца е до никъде.
По бел не ги кара да учат нищо от стихотворенията на изуст.За тезата и моят ще е пестелив,ако успее две изречения да скалъпи ще викам ура.Много му е трудна тази литература,както и пусто преразказване,без текст пред него липсват половината неща.Искам да вмъкна време за упражнения,но нещата стоят както при Пипилота,а ще е нужно преструктуриране на времето.Трудна година се очертава!
Виж целия пост
# 532
[...]Интересното е, че началната дата на карантината е миналия петък, когато всички бяха на училище... С две думи - така са ги натъкмили нещата, че да отсъстват колкото се може по-малко.
Не, нищо не са натъкмявали. Така се прави - 10 дена от последния контакт с детето. Моето беше под карантина точно преди година и пак си беше така карантината - от петък до следващата неделя.

И от последния контакт да е,  пак е редно от следващия ден да започне да тече срока.
Не се броят така сроковете - чисто юридически се брои от деня, следващ деня на събитието.
Но както и да е.
Виж целия пост
# 533
Писала съм. Прибира се след 18ч от тренировки. Малко помотване вкъщи и сяда да учи. В 20ч обикновено е готов. Използваме и съботата и неделята. Принципно час и половина на ден си му стига за учене. И на мен толкова време ми отнемаше някога. Никога не съм разбирала ученето часове наред. Имах такива съученици и все се чудех какво толкова правят. Необходима е просто концентрация и експедитивност, и оптимизация на процеса. Много често се случва по някои предмети да няма и нищо ново за учене. Правили са примерно тест предния час или са на някакви преговорни уроци.
Снощи учи само по два предмета за днес - история и литература. По литература не са нови нещата. От началото на учебната година дъвчат Добри Чинтулов. Единствено го накарах 3-те теста от Уча се да направи за стихотворенията. По история имаше един урок. Останалите предмети днес бяха рисуване и музика. Там няма какво да се учи.
За утре ще има да учи само по биология и домашно по английски. Колко време да му отнеме това?
Виж целия пост
# 534
Ra, съжалявам за тежкото положение, в което се намирате, но те подсещам за онази стара сентенция: Sum spiro spero (Докато дишам, надявам се). Бог да ви помагне да сте от онези случаи извън статистиките!

За домашните: по математика синът ми има задачите след урока, понякога само част от тях. Учебна тетрадка нямат. Но това за мен е добър вариант, защото може да работи допълнително от помагала само материал, който го затруднява.
Проблемът е, че времето не стига. Аз не знам как някои деца се справят за час и половина. При нас всичкото време се заема с учене по нещо или с изпълнение на домашни. Най-много се ядосвам на домашни по предметите, които по мое време се считаха за разтоварващи. Или купища презентации по разказвателните. Да, всичко е полезно, всичко е важно, но в година, в която предстоят матури, за мен важните трябва да са БЕЛ и математика. Не може всичко. Това е основно правило в живота - трябва да се отсява, защото ресурсите не стигат. Нашата образователна система работи като в свят с неограничени ресурси - тъпче нови и нови неща, а не маха нищо старо. Е, не става така.
Скрит текст:
Мечтая за ден, в който онези, които разписват програмите, бъдат подложени на изпит по собствените им критерии по всички предмети за даден випуск. И да им публикуват резултатите.
По БЕЛ от училище засега не им дават тези за домашно. За ваканцията имаха да учат няколко от стихотворенията за тази година, но още не са започнали в часовете с тях. Какво помни младежът не знам.
За жалост, както казах, времето не стига и това създава голям стрес. Затова си отчитам минали 4 уч. седмици, оставащи 32. Да сме живи и здрави! Да минават!
Виж целия пост
# 535
Bedrjih, споко и моята девойка няма шанс да научи за час. Не знам какви са критериите в различните училища,и на различните учители, но днес по география е учила точно час и 15 минути. Урокът е прочетен два пъти. Всяко нещо се търси на атласа и трябва да може да се покаже. УТ отне около 20 мин, контурна карта за оцветяване и надписване още 25. Е, няма как да научи за час по всичко. Утре имат физика и биология. Не броя математиката- там домашното го пише в час.
Виж целия пост
# 536
Bedrjih, споко и моята девойка няма шанс да научи за час. Не знам какви са критериите в различните училища,и на различните учители, но днес по география е учила точно час и 15 минути. Урокът е прочетен два пъти. Всяко нещо се търси на атласа и трябва да може да се покаже. УТ отне около 20 мин, контурна карта за оцветяване и надписване още 25. Е, няма как да научи за час по всичко. Утре имат физика и биология. Не броя математиката- там домашното го пише в час.
Шшшшт тихо, не споменавай географията......и 2 часа са и малко на прекрасната...виж история, литература това е нейното, но няма никакъв шанс за час , час и половина да научи и да напише дом. работа, напр. утре имат биология и физика + дом. по матем., БЕЛ и англ. език. Мнеее не е от умните прекрасната......ма за сметка на това е красива......Sweat Smile
Виж целия пост
# 537
А моето си е най-добре. Учи колкото време има. Наслагал си е курсове и там му попредъкват материала. По каквото няма курс - "ми к'от' - т'ко'а". И като сложиш, че не е и от красивите, че и русичко го докарва... направо разчита на "естествена красота".
Виж целия пост
# 538
При нас домашното по математика е от уч.тетрадка и ако има недорешена задача от учебника. Г-жата винаги се стреми да решат всички задачи от урока в час, а която не успеят я дава за домашно. Не решават от сборник и за това аз се опитвам да дам нещо допълнително, но за сега не ми се получава.
Още не може да свикне с школата и задачите за домашно. Той си мисли, че са много, може би защото не е ходил в 6 клас и сега малко му идват в повече,  като бройка. За мен все са недостатъчни. Innocent
По БЕЛ за сега съм много доволна от госпожата от училище.  Диктува им дълги анализи и после изпитва на тях. За сега моят само ги чете, но сигурно слуша и участва в час , защото каза, че госпожата го е похвалила. Там трябва да работи двойно повече,  че няма много добър изказ и дар слово. Пишат тези - до сега 3 на Добри Чинтулов.
Каза им да си научат "На прощаване", че ще ги изпитва на стихотворението и анализа, като стигнат до него . На входното има 5 и сега ще се пъне за 6. Още го учи, все време не намира. Компа е с приоритет.Confounded
Не отделя много време за учене по разказвателните , но той и преди не се е задълбочавал . Това пролича и по входните - 5 по всичко, с изключение на география.  По история на 0.5т. от 6. Днес са им върнали контролното по биология - 5.75. Сам отчете, че има 6 , защото отдели 3 часа за подготовна на раздела и прави тестове в уча.се.
Ако аз се намеся в ученето ще отиде много повече време, защото искам да ми разкаже урока, но той само чете урока и пише в учебната тетрадка.
Вече и мен ме домързява да му вися на главата и хоп 4 на входното по НЕ. Ужас , ще трябва пак да дудня за думи, спрежения и домашни! Но и аз за тези 7 години нищо не вденах от този език.
Моят младеж нито е снажен, нито красив, нито омайва , та ще трябва да залага на мозък. Да ми е жив и здрав, че ми е едничко и нямам шанс за друга подобрена версия! Laughing
Виж целия пост
# 539
И щерката на хубост го докарва. И това се оказа голям проблем, все момчета се въртят около нея, и то по-голми. Та често и аз, и баща ѝ говорим на тема "любов" и че трябва да подбира хората в живота си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия