Седмокласници 2021/2022

  • 33 306
  • 786
# 390
Мамзел, всичко да е наред! 🤞🤞🤞
 Това й е кофтито на тази гад, че много бързо се развива.
Не я напъвай, да почива. Имай предвид, че ако има цикъл, от противосъсирващото може да стане по-обилен, а кортикостероидът да раздразни стомаха, та на по-бебешки храни залагайте.
Виж целия пост
# 391
Аз днес не издържах на обясненията за многочлени и закупих уча се за 12 месеца. Също и за униформи са ги подгонили яко . Защо? Точно сега , почти пълна униформа..Олекнах с 300 и малко..  Сега седи и учи по химия с уча се после подхваща математиката. Казва , че разбира и е много лесно. Дано така продължава... Мамзел, пращам и аз положителна енергия!
Виж целия пост
# 392
Мамзел Нитуш, следете сатурацията. Ако падне с повече от 10 от изходната, вече трябва да се мисли за кислород. Кортикостероидът чудеса върши! Майка ми, на под 50 кг пиеше дексаметазон 2х2т /2х8 мг/ и няколко часа след първия прием дишането й много се подобри и сатурацията се качи. Заради стомаха може да се добави инхибитор на протонната помпа, но вероятно имате вече назначен такъв препарат. Какво са дали за разреждане на кръвта?
Ако не му е добре на детето, не го натискай с уроци и писания. Бавна болест, всичко трае сякаш безкрайно, но идва момент, в който все пак отстъпва. Имаш нужда от трезва мисъл и вярна преценка.  Стискам палци. Дръж ни в течение.
Вече се чуват повече данни за карантинирани и болни из училищата. Скоро ще е. ДО-то. На този фон другото са подробности в пейзажа.
Виж целия пост
# 393
Мамзел, бързо възстановяване на наборката! Поне сте направили рентген и имате яснота за състоянието. Имате и изписано лечение. Да почива и да се лекува! А вие, които сте около нея се пазете много, защото здрави ще сте ѝ най-полезни.

 Аз изпадам все повече в изолация от сина. Домашни имат с изключение на ИИ, ТП и ФВС, но той е особена порода и си пише домашните в междучасията в училище, за да са му свободни следобедите за игра. Като се прибере само ме уведомява: "Всичко съм си написал в училище" и аз нямало какво да контролирам, докато изкарвал добри оценки. Моята задача била да го подсещам за домашните за курсовете.
Днес към 20:30 обаче се сети, че има домашно по химия и взе да го пише, а покрай домашното се сети, че ще правят и тест по химия върху символите на хим. елементи и изписването на хим. формули. Добре, че са млади и бързо помнят та го научи и затвърди за 30-на минутки. За всеки случай му показах в кои част и а периодичната таблица да търси най-често използваните в момента елементи. Защото те ще могат да я ползват, ама докато издири нужния символ, времето минава.
Виж целия пост
# 394
Домашни има в нормални количества. Аз му давам допълнително задачи по математика, основно събота и неделя. Учи по около час на ден. Прибира се след 18ч от тренировки. В 18:30, 19 най-късно сяда да учи. В 20ч е готов. Да поиграем, да хапне, пак да поиграем и става 22ч, когато го натирям към банята. Започна да си ляга по-рано вече. Дам видя, че в противен случай му се натрупва много умора. Будя го сутрин в 6:40, за училище тръгва в 7:10. На обяд има време колкото да си остави раницата, да хапне набързо и отива на тренировки.
Виж целия пост
# 395
Я направи бърза справка Simple Smile

Справката я правя още от вратата, докато влезне ииии, рапорт даден - рапорт приет. Много интересно при някои от вас се наблюдава че по всички разказвателни имате домашна, дори и по Музика, ИИ, дори си имате и уч. тетрадки по всички предмети за капак. Ние не стига че нямаме уч. тетрадки, освен раб. листове, и то само три на брой, ами и домашната малко. По Мат. един път само им даде малко повечко задачи, през другото време сме като при  bobsi81, само дето при нас са 3 зад., и нямаме сборник, имат си само учебник, и това е от 5 клас, до 4 клас си имаха някакви уч. тетрадки. Ще изчакам още малко, ако няма промяна ще се наложи да се намеся. Сега е решила че поне по История ще си чете урока и това което е писала в тетрадката, ама тук вече е от страх, да не би да реши учителката да я изпита. Ако я хване неподготвена ще ѝ завърти двойката, а после всеки час ще е на мушка, явно е успяла да ги сплаши, ама и това момиче дето го поразпитах, ѝ казала как стоят нещата, та сега ще е на тръни, ще не ще, ще чете.
Като гледам тоя как се е запънал като магаре на лед, ще ги тормози наред, няма да има ДО, освен ако пак учители и директори не скочат. Вече да се чудиш кое е по - добре, при нас едни се върнат, други отсъстват, мойто пък нещо се опитва да подсмърча, казва че било от студеното, дано да е така, че ако вземе да се разболее, изобщо може и да не я усетя, тя си е като скрита лимонка, преди малко я прислушах набързо докато спи, засега и няма нищо, дано си остане така.
Виж целия пост
# 396
Толкова ги мразя тези втори смени! С момата се разминаваме тотално - сутрин спи, когато излизам, следобед учи, когато се връщам, а като свърши, аз вече съм капнала... На всичко отгоре, сега са с 30мин. час и 20мин. междучасие, сакън да не се преуморят!
Виж целия пост
# 397
При нас домашни дават само от уч.тетрадка. По мат и БЕЛ също. Нямаме сборник, така са от 5 клас.
На приятелка детето е в квартално училище, но там по математика винаги са ползвали Книга на ученика на Архимед и 2 часа седмично решават задачи от там. И тяхната класна е по математика и е казала, че ако детето решава 20-30 задачи всеки ден ще изкара 90-95 точки на НВО без уроци.
Да се надяваме, че е имала предвид брой примера, а не задачи , защото това за нас е седмичният  максимум, при много напъване от моя страна. Cold Sweat Но то си се знае, че за да си добър трябва да се упражняваш.
По БЕЛ и ЛИТ съм решила, че ще го карам да си чете уроците пред мен - на глас, че иначе ги чете на диагонал.

  Ston, твоят младеж е железен! Браво на детето!
Мамзел, как е девойката? Пиши когато можеш! Пийте и вие нещо за имунитет.
И аз като Тони още не мога да проумея как само от сополи и двустранна  пневмония. Без температура,  без нищо друго. Добре, че лекарите са направили снимка. А къде ходихте на преглед - при личния или спешен кабинет?
Виж целия пост
# 398
Имаме сборници по БЕЛ и Математика и така е от втори клас насам. Даже в четвърти клас по Математика работиха по два сборника. Нашето училище има амбициите да е първенец на матурите и здраво ги мъчат децата. Дано поне да има полза.
По разказвателните, както казах - учебни тетрадки.

Абсурд е да си напише домашните за един час. То урок ли ще учи в това време, задачи ли ще прави? Нали все пак първо трябва да се научи урока?!
Виж целия пост
# 399
Моето е от тъпите. Никакъв шанс да научи за час. Тя се мотае безумно, но вчера само по география й отне час. Първо четеш урока, търсиш на атласа кое къде се намира,после попълваш уч тетрадка и контурна карта.
Виж целия пост
# 400
Моето учи около час, час и половина, но половината от времето му минава в мрънкане - колко го мързи, колко е гаден живота, колко е тъп урока (за урока по география за полезните изкопаеми се съгласих с него онзи ден:)), пие чай, ходи до тоалетна и каквото друго се сетите. Много ме изнервя това. От първи клас се опитвам да му обясня, че ако действа стегнато и организирано ще му отнема по-малко време и няма да се изнервяме взаимно. Учи след като вечеря, когато аз искам само да се опъна и да си почивам. Не - от неговата стая се започва мрън, мрън, мрън.

Мамзел, как е детето?

В съседния клас са налични 12 от 26 деца. В единия първи клас са 4 деца само (колежката ми е с първокласничка). При нас се закрепи за момента положението. Учителите продължават да липсват, днес по 2 от 6 предмета, не са налични. Нямам идея какво се случва. Уж нямаме много регистрирани случаи в града. Може (надявам се) някакъв друг вирус да се върти.
Виж целия пост
# 401
Иначе аз веднага ще пусна у нас препоръката за лампата. Благодаря за хумора!
Между другото, тая работа с лампата не е само в рамките на хумора. Аз явно имам "даскалски манталитет", както обичат да ме заклеймяват в къщи (въпреки, че не знам защо това носи негативен смисъл), но смятам, че когато се опитваш да обясниш на някого нещо, тогава разбираш дали на теб ти е ясно това, същото. Т.е. тръгваш да разказваш (на лампата, примерно) за географското положение на Европа и ще установиш дали речта ти тече гладко или запъваш на всеки 10 секунди, не се сещаш какво още да кажеш по тази точка и т.н. Като се слушаш има два ефекта - запомняш собствените си формулировки и осъзнаваш какво не знаеш. А ако толкова влезеш във филма и си представиш, че лампата е от онези провокативни ученици, които винаги намират контриращ въпрос и успееш да генерираш и въпрос и отговора му, ей тогава съвсем ще си навътре в материята, която сам изучаваш Joy Ама на, кой ти иска готови формули за това как да си свърши работата (качествено и в срок).
Синът ми е в 11 клас, чак миналата година се вслуша в съвета, който дудна години наред, че като учиш днес косинусова теорема, например, всички задачи, които имаш за домашно, се решават с нея, дори и на пръв поглед да не им личи. Не да дъвчиш молива и да се чудиш откъде да я подхванеш, а да мислиш в посока - "добре де, значи някак трябва да приложа ей това". Така че е много лесно с текущата подготовка, преди да си стигнал до някакъв обобщителен урок, когато вече нямаш такива "сламки" и трябва да прецениш какво да използваш от все по-големия набор знания.
Скрит текст:
Когато бях ученичка в МГ класният ни караше да измисляме сами задачи. Имаше си технология - тръгваш от резултата и постепенно усложняваш решението в стъпки назад. За да излезе накрая условие, в което да има всичко необходимо и нищо излишно. После си ги разменяхме, решавахме в час, давахме си ги на "битки" едни на други. И когато вземеш чужда задача и знаеш какво трябва да получиш, започваш да мислиш като нейн автор - сега, ако аз исках да ми намерят тук отношението на тези обеми, какво щях да им дам. Дори назад може да връщаш стъпките, за да ти просветне от къде да започнеш. Естествено, може да ползваш и класически начин - имам тези входни данни, какво мога да намеря с тях и кое от тези неща ми е полезно, ама то това си е класическата хамалогия, а другия подход има особен чар Simple Smile
Мамазел, как сте? Стискам палци да вървите към бързо оправяне Kissing Heart
Виж целия пост
# 402
Моят снощи каза, че леко го драска гърлото и днес се събуди със зверски гърлобол. Не може да говори и да пие вода дори, само знаци ми прави. Обадих се, че няма да отиде на училище. За щастие в нашето училище ако е четвъртък, петък, разрешават с обаждане от родителя без да се ходи до ЛЛ, за да се изясни само настинка ли е или по-сериозно. След малко ще правим тест за ковид, дано да е отрицателен, че само това ми липсва! У нас никой няма симптоми, той твърди, че в класа им всички са на линия и здрави. До училище баща му го кара с кола - от къде я лепна тази гадост?

Моят уроци не учи ама тях не ги карат да разказват уроци. Истина е обаче, че в час много слуша и внимава. От тази година ни информираха, за нововъведението "изходен билет". Листче с 2-3 въпроса в края на часа, върху основното, което е преподадено като нов материал. Т.е. е хубавода се слуша и внимава, че тези изходни билети, формират 20% от срочната оценка. Домашните понеже са от учебната тетрадка, ги попълва, гледайки в урока в учебника. И така в общи линии запомня базовото, без да се налага да зубри пълнежа и аз съм доволна. Единствено не ми харесва, че не придобива разказвателни умения.
Виж целия пост
# 403
Gorg0nzola, дано не е туй чудо, и да се разминете само с това. Да си попитам, скоро да се е оплакал че зъб или венец го боли, макар че може и без оплакване да се получи. Бързо да се оправите, дано не стане като при Мамзел.
Скрит текст:
Аз навремето, когато бях ученичка, един ден се събудих с леко дразнене, след няколко минути се появи лека болка, а накрая неможех нито да плювам, нито да преглъщам, а болката си беше доста силна и гадна. По принцип съм с дооооста голям праг на търпимост, обаче този път се разревах. Няма да разказвам подробности. Но накрая като отидох на зъболекар се наложи да ми цепят венеца, замалко щях да чупя ръката на зъболекарката, докато сестрата си блееше през прозореца. Ама и тя си беше виновна, защото искаше без прекъсване и почивка да го цепи, еми аз не съм дърво или желязо.

Мамзел, как сте днес, то е малко рано още, но все пак. Когато имаш възможнст и време ни пиши.

ra2, вие как сте, пооправихте ли се, половинката ти как е, как се чувства, дано има добър резултат, ще чакаме и ще се надяваме, с вас сме.


мандаринка, добри насоки и съвети, благодаря. При вас също имаше нещо, надявам се и ти скоро да ни зарадваш с добри вести.
Виж целия пост
# 404
Моето е от тъпите. Никакъв шанс да научи за час. Тя се мотае безумно, но вчера само по география й отне час. Първо четеш урока, търсиш на атласа кое къде се намира,после попълваш уч тетрадка и контурна карта.
Рени, детето ти не е тъпо, а старателно.
Моето, ако учи урока и трябва да го разказва 2-3 пъти и после да попълва контурни карти /ние нямаме такива/, то и на него ще му отнеме толкова по география.
Моят хубавец, чете веднъж урока или го гледа от уча.се, не гледа атласа, пише в тетрадката /ако изрично са му казали/ и е готов. И това се повтаря по всеки предмет.
Ами няма как всичко това да му отнеме повече от 40-50 мин. за всички предмети.
Сега най-много ме е яд, че не пишат подробни планове по биология и история. За мен подробните планове са голямо улеснение, да запомниш най-важното, както и при преговор.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия