Права на децата ни с ТЕЛК - 4

  • 60 890
  • 928
# 885
И след пандемията си остана този начин за пращане на документи. Поне тук в Пловдив( в рамките на тази година съм подавала така и за мен и за детето, защото нямам нерви да се редя на огромните опашки в Социално подпомагане).
Виж целия пост
# 886
Аз в Системата за сигурно електронно връчване не го намерих. По мейл сигурно освен документите е нужно и попълнено заявление. Бланка онлайн има ли?
Виж целия пост
# 887
Да, намерих бланка он лайн, свалих, попълних и прикачих файла. А, първия път имах хартиена- попълних, снимах и пратих снимката, че нямах скенер под ръка- пак стана.
Ето от тук можете да свалите заявлението( разрешете си редактирането и попълвайте):
https://asp.government.bg/bg/deynosti/podkrepa-na-horata-s-uvrez … n-vineten-stiker/
Виж целия пост
# 888
https://egov.bg/wps/portal/egov/aktualno/e-form-vinetka
Виж целия пост
# 889
Благодаря Ви!
Зачетох се там за целевата еднократна помощ при балнеолечение. Има доста бази в страната. Някой ползвал ли ги е да  сподели какъв е реда
Виж целия пост
# 890
Виж целия пост
# 891
През октомври изтича телка. Не искам да го подновявам. Ама ме притеснява, че като откажа ресурсната подкрепа и да не ни усетят, че ще кандидатства, и да кажат в математическата гимназия, естествено ако го приемат. Той има желание за кандидатстване.
Здравейте, чак сега видях, какво сте писали.
Моят син тази година завърши гимназия и все още е с ТЕЛК. В гимназията - НПМГ, само класната знаеше, че той е с ТЕЛК и въобще с някаква диагноза. Ако диагнозата не е животозастрашаваща ида е необходимо да се знае в училището, за да се реагира адекватно при спеен случай, въобще не сте длъжни да ги уведомявате. Аз отказах ресурсното подпомагане още в 6-ти клас.
Виж целия пост
# 892
Благодаря много! Значи имаме право да откажем ресурсно подпомагане и психолог въпреки, че е с телк? Притеснявам се, че ако откажем, ще почнат да гледат детето под лупа, да го нарочат. Той учи, не е отличник, но е много добър ученик. С поведението проблеми няма. Не зная защо е всичкото това натискане за ресурсен и психолог, че те как щели да му помагат. Да, така ни казват от училище. Ама много е хубава тая подкрепа, подновете телка, има хора дето мечтаят за това. Аз не мечтая. Виждам го, че няма необходимост. Напротив, тези подкрепи го карат да се чувства различен и това тежи на сърцето му.
Виж целия пост
# 893
Моят син е с ТЕЛК и с диагноза, която предполага, че трябва да е със СОП и на допълнителна подкрепа, но никога не е бил. В момента е седми клас, винаги е бил с успех над 5.50. Има някои затруднения с точните науки и най-вече математиката, но реално подкрепата, която му оказваме вкъщи по тези предмети според мен е с пъти повече добавена стойност от тази с ресурсен учител.
Виж целия пост
# 894
А никога ли не са ви извивали ръцете, опитвали да принудят да се съгласите на подкрепа? Никога ли не са ви казвали, че нещо в поведението е притеснително (то може да не е истина, но според мен един учител ако реши, знае как да пише слаби оценки и да притесни/ изнерви някое дете)? Никога ли не са ви казвали, че с тази диагноза трябва да е на комбинирана форма на обучение?
Такива неща ме притесняват. Да не стане така, че заради техния интерес да започнат атаки. Пак казвам, че моето дете е с много добър успех и е едно от кротките в класа. Но зная, че при желание нещата могат да бъдат представени по друг начин или променени.
Виж целия пост
# 895
В края на четвърти клас се опитаха да ме накарат да подпиша за допълнителна подкрепа от пети клас, защото имал нужда от такава по... трудово и рисуване. Е, сменихме училището. В новото подходиха подозрително в началото, видяха, че се справя с материала и няма поведенчески проблеми и не е имало никакъв натиск. Повечето учители винаги са имали добро отношение към него. Зависи, разбира се, от самото училище, от това какви дефицити има детето, от директор и учители, които му преподават.
Виж целия пост
# 896
А какъв интерес могат да имат от дете на ресурсно подпомагане. От темата за аутизма знам, че вашето дете няма видими проблеми със социализацията и поведението, както със самообслужването и обучението. Вие защо изобщо си показахте ТЕЛКа и епикризата от СВ. Никола или от болницата, която е поставила диагнозата. Показвайки тези документи все едно сте поискали допълнително подпомагане. Ако не ги покажете никой няма да разбере. В първото училище на моето дете имах възможност да наблюдавам целодневно работата с децата. Тези, които имаха проблеми в час биваха извеждани дискретно от час, работеше се с тях докато се успокоят и ги връщаха. И психолозите, и ресурсния учител бяха загрижени и мили. След като не искате подпомагане просто не казвате, че детето има диагноза и ТЕЛК. Никой, никога не разбра, че моето дете има епикриза от Св.Никола с диагноза в спектъра. И психиатърката, и психоложката казаха че с неговата интелигентност има потенциала да се справи само и самите те ме посъветваха да не казвам на никой, само при крайна необходимост ако стане нещо извънредно.
Виж целия пост
# 897
Благодаря много! Значи имаме право да откажем ресурсно подпомагане и психолог въпреки, че е с телк? Притеснявам се, че ако откажем, ще почнат да гледат детето под лупа, да го нарочат. Той учи, не е отличник, но е много добър ученик. С поведението проблеми няма. Не зная защо е всичкото това натискане за ресурсен и психолог, че те как щели да му помагат. Да, така ни казват от училище. Ама много е хубава тая подкрепа, подновете телка, има хора дето мечтаят за това. Аз не мечтая. Виждам го, че няма необходимост. Напротив, тези подкрепи го карат да се чувства различен и това тежи на сърцето му.

Натискат ви, защото училището получава допълнителни средства за ученици, които са на ресурсно подпомагане.
Виж целия пост
# 898
Днес взех пакета със санитарните продукти, имаше изброените навсякъде неща, но в моят нямаше дамски превръзки. Дано препаратите вършат работа, че понякога като се каже, че са "за помощ" на някого, производителят слага най-некачествените съставки.
Виж целия пост
# 899
А какво съдържа пакета?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия