Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства ~2022г.~

  • 52 401
  • 1 444
# 1 380
Няма какво да спорим кой къде как кара, има си статистика за ПТП 😁
Вярно е. Тази статистистика показва, че в Германия, въпреки че има хиляди километри магистрали без ограничение на скоростта жертвите са по-малко от повечето страни със строги ограничения. Явно отнемане на предимство, шофиране в нетрезво състояние, минаваме на червено и т.н. са далеч по-опасни от бързото каране на магистрала. Жалко, че в толкова страни включително и в България отнемането на предимство се е превърнало в коронна дисциплина.
Виж целия пост
# 1 381
Истината е, че бавните шофьори на магистралата доста пъти са по-опасни от бързите.
Не толкова на магистралата, колкото по натоварените междуградски пътища. Стават километрични колони, шофьорите се изнервят и  предприемат опасни изпреварвания.
Виж целия пост
# 1 382
Морско конче, жалко, че не се познаваме за да видиш на живо опровержението на теорията си.
Коя теория? Че златен талон имат шофьори с 2000 км месечно? Или градски аматьори...

2000 километра годишно, не месечно.
Виж целия пост
# 1 383
Каквото и да си говорим , най-важно е всеки да има самосъзнание и дисциплина на пътя. Да пазим околните и себе си.
Виж целия пост
# 1 384
Истината е, че бавните шофьори на магистралата доста пъти са по-опасни от бързите.
Не толкова на магистралата, колкото по натоварените междуградски пътища. Стават километрични колони, шофьорите се изнервят и  предприемат опасни изпреварвания.

По натоварените междуградски пътища в някои моменти е пълен ужас. Застане някоя леля или чичо на осевата линия с 60 километра в час и край! На всеки знак или завой се скача на спирачката и се кара 30-40. В резултат километри колони се влачат зад някой такъв и задръстват пътя.
Виж целия пост
# 1 385
Стават километрични колони, шофьорите се изнервят и  предприемат опасни изпреварвания.
И за това че не могат да си сдържат нервите и предприемат опасни маневри е виновен друг Satisfied Има си ленти за изпреварване по магистрали, ако няма ще си прецениш условията, пък ако не можеш да си сдържаш нервите явно не си за тая професия.
Виж целия пост
# 1 386
Стават километрични колони, шофьорите се изнервят и  предприемат опасни изпреварвания.
И за това че не могат да си сдържат нервите и предприемат опасни маневри е виновен друг Satisfied Има си ленти за изпреварване по магистрали, ако няма ще си прецениш условията, пък ако не можеш да си сдържаш нервите явно не си за тая професия.
Болднатото е много точно, но повечето хора в България не знаят, че преди да навлезеш в такава лента трябва да се огледаш и ако има приближаваща кола/коли да я/ги пропуснеш и след това да направиш своята маневра на изпреварване. Мигачите също (както вече се каза) не са за украшение. В Германия ги знаят и спазват тези неща (уви и там не всички). Затова там починалите на пътя са по-малко.
Виж целия пост
# 1 387
Ех, тези мигачи. Явно някои марки коли фабрично нямат такива Wink Често минавам през кръговото на Арена армеец. За който не го знае - има 4 ленти. Най-обичам да чакам да вляза, а някой от тия с колите без мигачи да си кара във вътрешна лента и да благоволи да си пусне мигача, като вече е почти излязъл от кръговото. А завалиите чакаме да го видим накъде е, нищо че има две празни ленти - най-външните.
Виж целия пост
# 1 388
Истината е, че бавните шофьори на магистралата доста пъти са по-опасни от бързите.

Вярно е. Но то затова хубавите магистрали имат поне по три ленти освен аварийната.
Най- дясната за камиони и други бавнунковци, средната за нормално каране, и най-лявата за джигите и за изпреварване, а не толкова за непрекъснато каране, освен за тези с ниско летящите самолети.
У нас обаче лентите са две и в силен трафик е отвратително. Дилемата е или да карам с над 140 в най-лява лента за да не ме мачкат и да не се налага непрекъснато да се прибирам в дясната (откъдето после излизането в лява много често е проблем) или да се влача с 80 км/ч в дясната.

В германия няма магистрали с две ленти и мен са ме возили на магистрала без ограничение - по принцип никой не кара в лявата, само от време на време "прелита" по някое Ферари и други подобни. И когато нашето Ауди искаше да изпревари някога шофьорът дълго се оглеждаше и чакаше да има поне километър видимост назад за да не засече някое такова ниско летящо нещо.

И е вярно, че на немска магистрала скоростта не е толкова опасна. Няма дупки, има дисциплина, и има лента за всеки. И няма некачествени коли с износени гуми и прочее. Високата скорост обаче е причина за верижни катастрофи, защото там сутрин и вечер всички карат с разрешената скорост и на съвсем близка дистанция. Просто се разчита, че предния няма да направи глупост. Но ако по някаква причина той катастрофира се нанизват още десет.
Виж целия пост
# 1 389
Истината е, че бавните шофьори на магистралата доста пъти са по-опасни от бързите.

Вярно е. Но то затова хубавите магистрали имат поне по три ленти освен аварийната.
Най- дясната за камиони и други бавнунковци, средната за нормално каране, и най-лявата за джигите и за изпреварване, а не толкова за непрекъснато каране, освен за тези с ниско летящите самолети.
У нас обаче лентите са две и в силен трафик е отвратително. Дилемата е или да карам с над 140 в най-лява лента за да не ме мачкат и да не се налага непрекъснато да се прибирам в дясната (откъдето после излизането в лява много често е проблем) или да се влача с 80 км/ч в дясната.
Уви хич не е толкова често срещано магистралите в Европа да са с по 3 ленти. В най-натоварените направления има такива, но като цяло преобладават двулентовите. Ето германска магистрала без лимит на скоростта. Тя също е двулентова.
https://www.youtube.com/watch?v=j5byKvAka0o
Виж целия пост
# 1 390
Може, не съм карала по всички магистрали, споделих какво съм видяла по натоварените такива.
Виж целия пост
# 1 391
В Германия най-омразни са ми магистралите с две ленти-почти винаги вървят в комплект със забрана за изпреварване от камиони, а когато другите шофьори на камиони видят този знак и почват да карат със 75-77 км/ч. Дето се вика "направо се влачим". Имам чувството, че в знаците има скрити символи, които само те виждат.

Колите са много по-толерирани от камионите, а би трябвало да е обратното-колите нямат ограничения във времето за шофиране, при задръстване движението им по-рядко спира, докато при камионите това е нещо нормално.
Виж целия пост
# 1 392
Е да де, ама у нас като е разрешено камиони да изпреварват и нерядко настава ужас. Те нали имат тахографи и ограничение за максимална скорост, ама на единия максималната е 90, а на другия по ред причини се оказва 92. И затова вторият, за да не го бави другият, започва изпреварване и изпреварва 2 минути... А колоната отзад чака. И не е само това. Неотдавна един щеше да ни убие - кара си той в дясна лента, ние караме в лява със 120 или 130, де да знам точно, и когато почти сме го настигнали той рязко и без мигач сменя лентата и започва изпреварване. Съответно следва скок на спирачката и едва спираме, а онзи зад нас спря на косъм... После си заминахме само псувайки, но задният нещо изостана да му крещи на тираджията, който си беше за арест и незабавно отнемане на книжката. Та не са толкова глупави немците.
Виж целия пост
# 1 393
2000 километра годишно, не месечно.
Упс.  Май вдигнах летвата високо. Relaxed
@Черна Станция.
Определението за джигит е субективно и най-често се свежда до "Всеки който кара по-бързо от мен"
ние караме в лява със 120 или 130, де да знам точно, и когато почти сме го настигнали той рязко и без мигач сменя лентата и започва изпреварване.
А защо карате в лявата лента?
Виж целия пост
# 1 394
2000 километра годишно, не месечно.
Упс.  Май вдигнах летвата високо. Relaxed
@Черна Станция.
Определението за джигит е субективно и най-често се свежда до "Всеки който кара по-бързо от мен"
ние караме в лява със 120 или 130, де да знам точно, и когато почти сме го настигнали той рязко и без мигач сменя лентата и започва изпреварване.
А защо карате в лявата лента?

Не, джигитът не кара просто по-бързо от мен, даже не и с "норманите" 10 км/ч над разрешеното, а кара много по-бързо от нормалното. И като се носи по Цариградско шосе се изживява за слаломист, сменящ непрекъснато лентите (а колите служат за колчета), и мигачи не дава, защото не е пичовско - мигачите са за смотаняците. И за да не чака на светофар (например на Ректората) се нарежда в лентата за ляв завой и после с мръсна газ гледа да изпревари първия и да се набута да влезе в лентата за направо. И като се престроява те избутва, а не дава мигач. И ако иска да кара със 150 по въпросното Цариградско ти се лепва на бронята и ти светка, че си смотанячка и не може да го бавиш. И още мога да ги редя такива...

И защо да не карам в лява лента? В коя да карам според теб, като в дясна се движи колона камиони и бавни возила? Прочети пак правилника - пише, че е забранено да се кара в лява лента само ако в същото време дясната е свободна. Но ми е чудно в коя лента да карам, ако изпреварвам движещи се с 80 км/ч коли???
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия