Професия учител - 13

  • 57 250
  • 741
# 600
Скрит текст:
Колеги, искам да се похваля!

Днес в училище изпратихме учениците от класа ми (10. клас в обединено училище само с малцинства). Класна съм на този клас от 6. години.

На всички завършващи ученици дойдоха близки (родители или др. роднини). Родителската подкрепа е голямо постижение и колегите, работещи в такава среда, разбират защо...

Бях подготвила състезание между учениците под формата на шоу, на което присъстваха освен колегите и непедагогическия персонал. Получи се чудесно (ученици, родители, учители и персонал споделиха емоцията) и съм много доволна. Учениците се почувстваха подкрепени от всички и искрено се забавляваха!

Мисля, че съм изморена, но удовлетворена от тържеството (след две нощи недоспиване в подготовка, колежка ми помогна с няколко ангажимента и снощи легнах в 3, иначе сигурно щях да осъмна). Радвам се, че утре е събота!...

Реших да споделя с вас, че в темата май повече се оплакваме, отколкото разказваме за хубави събития. Като работеща с малцинства рядко оставам с толкова добри чувства, в резултат на работата си.

Вела, респект за труда ти!
Съпругът ми също работи с ученици от малцинствата от много години. Учениците му пораснаха и за него и досега е най-важно, че срещнат ли го по улиците, не гледат да го избягват, а го поздравяват с уважение и респект за отношението, което е имал към тях.
Виж целия пост
# 601
Колеги, искам да се похваля!

Мисля, че съм изморена, но удовлетворена от тържеството (след две нощи недоспиване в подготовка, колежка ми помогна с няколко ангажимента и снощи легнах в 3, иначе сигурно щях да осъмна). Радвам се, че утре е събота!...

Реших да споделя с вас, че в темата май повече се оплакваме, отколкото разказваме за хубави събития. Като работеща с малцинства рядко оставам с толкова добри чувства, в резултат на работата си.

Много се радвам за успеха ви и бих искала повече инфо за тържеството, може и на лични. Разбирам напълно радостта и удовлетворението, аз също работя с деца от проблемни семейства и СОП, знам как се постига напредък с тях и колко незабелязани остават колосалните усилия на учителите. Още веднъж - браво!
Виж целия пост
# 602
Поздравления, Вела! Ние днес изпратихме седмокласниците. Много емоционално беше. Децата при нас също са от малцинствата. Хубавото е, че има шестима отличници, още толкова деца обаче имат по няколко поправителни изпита. Някои от последните повтаряха седми клас, вероятно и ще го потретват. Тъжно ми е за едно момиче, което през последната година положи много, много големи усилия. От успех четири и нещо предишни години, тази година се стегна, амбицира се и завърши с почти пълна шестица. Постигна много добри резултати и на НВО. Искаше да учи в Бургас, избрала си е хубава специалност и е отчаяна, защото майка ѝ и баба ѝ заявили, че нямат пари и трябва да учи в Поморие само защото пътуването ѝ ще е безплатно, а транспорта до Бургас ще им струва 180 лв.
На въпроса за незавършил учител - аз започнах да замествам още в първия семестър на магистърската програма, но ми плащаха на лекторски. Доколкото знам, основната заплата на неправоспособен учител е 85 % от заплатата на редовен. На мен ми плащат 90 %, аз преподавам три предмета, от които имам правоспособност по единия. Втория съм го завършила семестриално, след държавния изпит вече ще взимам пълна заплата.
Виж целия пост
# 603

...

Много се радвам за успеха ви и бих искала повече инфо за тържеството, може и на лични. Разбирам напълно радостта и удовлетворението, аз също работя с деца от проблемни семейства и СОП, знам как се постига напредък с тях и колко незабелязани остават колосалните усилия на учителите. Още веднъж - браво!
Паралелката /професията е "работник в производството на кулинарни изделия в заведенията за хранене и развления". Затова им измислих разни забавни задачи с практически характер,  повечето свързани със специалността. Беше, като шоу и се състезаваха два отбора.
Например едната задача беше да разпознаят сурово и сварено яйце, друга да разпознават подправки, да белят картофи, да редактират рецепти и т.н. Готвене нямаше.

Стаята беше украсена.

Освен удостоверение, всеки получи и  индивидуален приз.

Благодаря ви, колеги!
Виж целия пост
# 604
Здравейте, колеги! Работя като ресурсен учител. Завърших бакалавърската си степен със специалност "Специална педагогика", а магистратурата ми е "Слухово-речева рехабилитация". Чудя се сега дали да запиша следдипломна квалификация или магистратура Психология/Начална педагогика? Всъщност не ми е много ясно каква е целта на тези следдипломни квалификации?
Виж целия пост
# 605
Здравейте, колеги! Работя като ресурсен учител. Завърших бакалавърската си степен със специалност "Специална педагогика", а магистратурата ми е "Слухово-речева рехабилитация". Чудя се сега дали да запиша следдипломна квалификация или магистратура Психология/Начална педагогика? Всъщност не ми е много ясно каква е целта на тези следдипломни квалификации?

Вие вече работите по специалността си. Не я ли харесвате и затова ли искате нова магистратура? Ако е така, вижте добре какво всъщност работят началните учители и училищните психолози. Може отстрани работата им да ви се струва по-привлекателна, но често не е така. Имам преки наблюдения върху работата на колегите ми - начални учители, ресурсни и психолози и мога да ви кажа, че най-добре позициониран в училище е именно ресурсният учител. 

Началните учители на всеки четири години преживяват огромния стрес сами да си осигуряват първокласници, подложени са на постоянен натиск от страна на родителите, работят при значителен шум, цялата година в четвърти клас упражняват класа за прословутото НВО, а накрая им трият сол на главата, защо всички не са изкарали по 100 точки.

Психологът в нашето училище пък е от отдел "Дупки запълваме всякакви" - няма ден, в който да не му се вменяват все спешни и несвойствени задачи. На практика не знам кога му остава време да работи като психолог, ако изобщо успява. Той е и вечният квестор, пропуснах да спомена.

Мислили ли сте за втора магистратура в същото направление: логопедия (езикови и говорни смущения), комуникативни нарушения на развитието, аутизъм и пр., за които много трудно се намират специалисти.
Виж целия пост
# 606
Вече има доста безработни психолози. А тези, които работят, повечето са по проекти, което означава временна работа. Начални учители също има безработни, всичко живо се юрна да учи ПНУП. И аз съм за логопедия, така ще наградите в сферата, в която вече работите.
Виж целия пост
# 607
Здравейте!
Предстои ми държавен изпит по специалност за степен "бакалавър", с която не смятам да продължавам в бъдещ план. Замислил съм се за магистърска степен "Учител по физическо възпитание и спорт", която е 4 семестъра. Интересуват ме следните неща - първоначално заплащане, реална възможност за работа преди завършване на магистратурата, потенциални възможности, мнения и впечатления.
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 608
По мои наблюдения - учителите по ФВС нямат проблем с нормативна.
За сравнение - биология, химия, география при нас - ПГ с по 2 паралелки на випуск не можем да направим 50 % норматив, а учителят ФВС има доста лекторски.
Виж целия пост
# 609
Здравейте, колеги!
Учител съм от една година. Историята ми е следната:
Миналата година лятото търсих работа в средно голям провинциален град. Както нямаше никакви места, август месец обявиха 3 - две в училища с немалко ученици от ромски произход и едно място в елитно училище с много добра база и ученици с високи резултати. Избрах това училище. Започнах работа в него. Бях класен ръководител на 6. клас; клас, който е сменил 7 класни преди мен...
Това обаче се оказа най-голямата ми грешка.
10 месеца аз давах всичко от себе си, имах отлична комуникация с родители и ученици, работих извънредно с деца със СОП, давах консултации, подготвях деца за олимпиада и т.н.
Изпратих си класа на 15 юни и на следващия ден ме извикаха от човешки ресурси. Жената там с най-наглия си поглед държеше лист и го размахваше пред мен с думите - "Днес ти е последният работен ден при нас, защото титулярът се връща!".
Бях в шок! Аз знаех, че съм по заместване и точно това ми пише в договора, но също така знам, че жената, която замествам е много тежко болна от рак и самата тя ми е казвала многократно, че няма да се върне в училище. Усетих, че работата не е такава, каквато ми я представят те - че госпожата нямала търпение да се върне и да си види класа.
Обадих се на въпросната колежка, която потвърди думите си, че тя няма да се връща, а ръководството я е помолило да си пусне молба, за да ме махнат мен!
Изключително разочарована съм! Отидох при директора, който ми заяви, че документално всичко е изрядно и каквито и проверки да пусна, няма да го хванат в нередност, а кой ще поеме моя клас и кой ще ги подготвя в седми клас по предмета, не е моя работа.

Тръгнах си от това училище с много болка и обида.
И ето ...
Отново е лято и аз отново търся работа. Отново в РУО за моя град няма нито една обява за моя предмет.
От позната разбрах, че в едно училище ще търсят учител на занималня за пети клас. Аз по принцип не искам да работя в занималня. Искам да си преподавам по предмета, но преди всичко искам сигурност, постоянен трудов договор, защото ме е страх, че някой директор пак ще иска да спести пари от мен през лятото.
Казвам това, защото сега няма да почива пари са дрехи, диференцираното и ДТВ.

Написах всичко това, защото исках да споделя тази моя болка. Това няма да ме откаже от професията в никакъв случай.
И да попитам колегите в темата:
Какви са плюсовете и минусите на това да си в занималня? В бившото ми училище тези хора бяха натоварвани с какво ли не. И като заплащане същото ли получават като останали?

Благодаря на всеки, който е прочел това дълго писание. 🙂
Виж целия пост
# 610
Анастасия, много съжалявам за това отношение. Да, формално законът е спазен. Титулярът се връща, а вашият договор се прекратява. Обаче диференцирано заплащане ви се полага за изминалата година, ако имате изработени 125 дни (пиша по памет). Тези пари обикновено се изплащат октомври. Търсете си ги.  Пари за представително облекло също би трябвало да ви се полагат порпорционално на изработените месеци.
Виж целия пост
# 611
Да, запознах се със наредбите. Пари за дрехи окончателно ми бяха отказани, а за диференцираното имам дни, но е питай петканчо, питай драганчо - ръководството ме прехвърля от човек на човек. А и за заплащането на диференцираното крайната дума е тяхна. Аз ще си напиша точки, но комисията им ще ми остави миниални точки, за да взема почти никакви пари.
Виж целия пост
# 612
Е, то е ясно, че ще ви дадат най-малко точки, но все пак ще получите някакви пари.
Виж целия пост
# 613
Анастасия, съжалявам, че така се е получило. На Ваше място бих се консултирала с юрист от някоя от синдикалните организации за парите за облекло и диференцираното заплащане. Освен това, като попълвате таблицата с точките, обосновете в приложен документ самооценяването си - конкретни примери, отзиви от родители, промяна в успех, отсъствия, бр.забележки на класа и т.н. и го входирайте в канцеларията.
Виж целия пост
# 614
Angry  Anastasiya.glam, гадна ситуация, наистина да му се отще на човек да работи с такива виШестоящи, вероятно са "обещали" място за свой човек. Гаргамела е права, няма какво да губиш, но направи всичко възможно да ти дадат това, което ти се полага, макар и в минимален размер.
За занималнята не винаги е така с товарене и Много по-ниско заплащане.
Да, наистина възлагат задачи на колегите, работното време също не е много приятно, защото реално идват към 11.30, което си е почти сутрин и си отиват следобяд - 17-18 ч, налага се да имат подготовка или поне да могат да се справят с БЕЛ и математиката, за да помагат на учениците с домашната + останалите предмети. Заплащането е по-малко, защото не включва класно ръководство, имат също ДЧК, но им плащат по-малко. Нямат лекторски часове, но пък ги "викат" редовно да заместват отсъстващи колеги, за което им се плаща, разбира се.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия