За почти три години, откак бръмча из тези форуми, не съм била привлечена от идеята за домовете, ДБМ и благотворителни акции. А аз влизам в наистина всички подфоруми и чета страшно много от темите; по никове познавам едно 3/4 от активните потребители; занимавам се с разни доброволчески социални 'каузи', когато имам възможност. Въпреки това, до момента с неща за домовете не съм се не само ангажирала, но и не съм се интересувала. Привлече ме ДЕ ВАня, която ми показа какво ще майстори за базара. Казах си - я, ами и аз мога да помогна...
Това го пиша, за да покажа следното: очевидно има проблем с разпространяването на информацията - за акции, за организацията, за идеите... Темите, които спорадично се пускат в други подфоруми не са достатъчни. Тези, които се пускат тук, се четат от крайно ограничен брой хора - да не посочвам цифра, но мисля, че няма да сгреша, ако кажа, че е под 100.
Това е сравнително лесно преодолимо. Предоставям на вашето внимание един екшън-план. Много моля да не се приема като критика! Аз безкрайно се възхищавам на всички, които с толкова голяма доброта и сърдечност безрезервно вършат чудеса от храброст; но отчасти защото имам опит с подобно нещо в последните 1-2 години, отчасти защото като на по-нов човек отвън мнението ми е по-свежо, си мисля, че ще е от полза:
1. Прави се членски внос. Примерно - 20 лв за една година. Срещу тези пари се дава картичка с лого на ДБМ, на нея пише името на члена и евентуално срока на 'валидност'. В замяна: 20-те лева автоматично отиват за децата. Мисля, че няма нужда да ви казвам колко много хора ще се запалят по идеята да станат членове. Това не ги обвързва с участие в акции и прочие - не всеки е готов или има възможност за това; но простия акт на присъединяване към такава благородна организация носи морално удовлетворение и евентуално би подтикнало човека да прави нещо вбъдеще.
2. Тъй станалите членове получават и-мейл бюлетин. В бюлетина се включва:
- предстоящи акции (дата, място, цел)
- резултат от минали акции - само това, да види с очите си персонално какъв е резултатът от участието му, може безкрайно да мотивира човек отново да помогне
- спорадични нужди и акции. Примерно - едикойси дом има нужда от пералня. Едно е да пратиш мейл на 1,000 човека и те да знаят какво е нужно, да потърсят и помислят, друго е да го пуснеш в отчетна тема тук и да го видят 10 човека.
Не ми казвайте, че няма ресурс за такъв мейл-бюлетин. Електронните пощи на всички членове се вкарват в обща мейл листа. После - така, както се пише тук в този подфорум какво се прави, какво ще се прави и какво е нужно - едно към едно се копира в мейл и с простото натискане на 'прати от всички в този лист' моментално достига до всички, които са абонирани за него. Разход на време в повече - около 5-10 минути. Полза - вероятно огромна.
3. На акции и базари от всякакъв род, както и на сайта, да се дава проста бланка за попълване. Тип: ако искате да ви изпращаме нашия електронен информационен бюлетин, напишете тук ........................................................ своята електронна поща. Никога не знаете откъде ще изскочи заек.
Всичко това ще доведе до:
- по-активно участие на съ-форумки и на случайни хора (независимо дали финансово или физически)
- по-голяма чуваемост за нуждите, проблемите, търсенето, резултатите. Това може да бъде особено мотивиращо.
- разпространяване на благата вест до н-на брой хора. Един пратен мейл бюлетин може на свой ред да се препрати до неизвестен брой хора.
Горното, разбира се, не е написано с лоша мисъл или цел критика.
Това са голи факти:
- в момента ДБМ и акциите не са достатъчно популярни
- вземащите участие в тях шепа хора правят чудеса от храброст
- много по-добре ще е, ако много пъти по толкова вземат участие
- разпостранението на бюлетин до всички, пожелали го (членове или не), неминуемо ще повиши активността в пъти. Спорадична тема ще се подмине, но ако си го пожелал в пощата си, вероятно ще го прочетеш, ще се мотивираш, евентуално ще включиш свои близки.
Гарантирам ви, че обявяването на възможност за 'абонамент' към мейл бюлетин ще предизвика огромен интерес. Готова съм (от чисто практическа гледна точка) да пусна теми в 1-2 по-активни подфоруми (за начало Клюкарник и Родители в чужбина със сигурност), ако стигнем до консенсус - факт е, че зависи кой потребител е пуснал тема и от това зависи донякъде посещаемостта й.
*********************************************************************
...и още ще има, ще допълвам мисълта си. Мисля, че имаме тема за обсъждане
Ваш ред