Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 26 084
  • 597
# 120
Езикът не е нужно да е на свръх ниво, за да четеш постиженията по химия. Преди това трябва да си усвоил основите на химията от общообразователната програма, да я разбираш, а после чак четеш на чужд език. Иначе ти е като на китайски, преведен на английски - не знаеш китайски, така че и английският не ти върши работа.
Виж целия пост
# 121
Леле, леле - дайте да ги записваме тези деца от 1 клас по профилирани паралелки с химия, физика и математика, защото с тези голи езици до никъде няма да стигнат в живота. Какво има да си губят времето с глупости до 12 клас. А само някой да е отворил думата за уроци по рисуване или пиано Sob
Виж целия пост
# 122
НИКОГА не избирайте Св. Георги! След 6 години прекарани в училището, тази година гонят сина ми, защото не се е бил вписвал в техните стандарти! Травма за детето, финансови загуби и т.н.
Ами сега ли разбрахте, че не се вписва по вашите стандарти?
А и таксите са ги увеличили на 18000 Евро на година!
Виж целия пост
# 123
Нищо лично относно това, което пиша Такива твърдения за езиците срещам постоянно. Още от времето, когато моите деца бяха малки, преди това не съм обръщала внимание. Най-голямото виене на опашки при записване в училище навремето беше пред определени училища, защото децата щели да учат език от първи клас като ги смятаха направо за чужди паралелки, защото СИП-овете ги правеха след обяд като езикови часове. И в работата си го виждам  често - деца в училищна възраст, които когато ги накарам да направят изречения с определени думи или да разширят изреченията, да напишат нещо или ги питам някакви неща, свързани с езика или общата култура, включително изучавания материал в училище, се започва с твърденията "на мен ми е по-лесно да го кажа на английски". Е, хубаво, кажи го на английски. Не че на английски звучи по-богато изречението или по-точно, но е важна нагласата - английският им е важниЯТ език, а българският е просто задължителният език, той не е важен. И преди да ми каже някой, че става въпрос за деца със СОП. Не, не става въпрос за деца със СОП, а за съвсем деца в норма, при това отличници. Кой знае, може моите критерии да са високи в това отношение, но хич не изглежда добре да чуя и да видя, че чуждият език се смята и се вижда, че е по-важен от родния. Ако допуска повече грешки на родния, отколкото на чуждия, то някъде нещо не е съвсем както трябва.
Виж целия пост
# 124
Абстрахирай се, Анди, остави хората да решават кое им е важно, па макар и да не те удовлетворява. Защото за никого в този разговор няма значение какво харесваш.
Абс съм съгласна с Аш за качеството на учебника, в случая БЕЛ срещу АЕ.
Тифани, за мен СГ не е било цел или от особен интерес като възможност, особено след продажбата му. Но защо не подновяват договора? Успех ли, дисциплина? Кажи нещо повече? В кое не се вписва?
Виж целия пост
# 125
Учебниците тук нямат никакво значение. Важна е нагласата, защото тя определя стратегията и вложените усилия и действия. Писането на собствен текст или текст по някаква елементарна тема, съставянето на изречения, подреждането на думите в изречението и изразяването не са до учебник. Родният език като правила се учи далеч преди децата да се научат да четат и пишат. В училище през класовете се  вижда какво е нивото на изразяване и знанията, включително като усвояване на правилата на езика в устна и писмена форма. Ако бърка правописа на български, а не на английски, то какво означава това?
Виж целия пост
# 126
Ти имаш проблем ли, че някой ползва като работен друг език, а не български?
За мен нищо не означава. В ежедневието си досега никога не ми се е налагало да имам толкова дълбоки познания в българската граматика, каквито учи детето ми в седми клас. Не ми налага и в професионалното ми ежедневие.
Виж целия пост
# 127
А бе то и за математиката се отнася. Повече от четвъртокласна мат никога не ми се е налагало да използвам в живота.
Виж целия пост
# 128
А бе то и за математиката се отнася. Повече от четвъртокласна мат никога не ми се е налагало да използвам в живота.
Само дето с математиката развиваш някаква лигическа мисъл, а с българският какво развиваш?
Виж целия пост
# 129
Развиваш умения да пишеш/ говориш правилно и бързо, без повторения, с максимално точно изразяване. За някои професии е нужно, но кръгът им е сравнително тесен.
Виж целия пост
# 130
Не мога да повярвам, че някой пита какво развиваш с българския език.

Цялата си когнитивна система развиваш.

Наистина умните хора се изразяват абсолютно правилно на родния си език и имат богат речник.
Виж целия пост
# 131
Мога да се съглася, че с езиците малко мания става, защото единици ползват повече от един език на работя, а и още по-малко наистина знаят добре дори един чужд език. Но все пак това си е богатство, нови светове. Просто трябва да се знае, че ако не се ползват и поддържат заминават тия езици.

За св. Георги – повечето частни училища имат някакви изисквания за успех и поведение. Учила съм в държавно училище, в което също за под 4,50 успех те изключваха. Но е неприятно, да, при тези големи такси и доста ниски изисквания до един етап си е капан.
Виж целия пост
# 132
Развиваш умения да пишеш/ говориш правилно и бързо, без повторения, с максимално точно изразяване. За някои професии е нужно, но кръгът им е сравнително тесен.
Пиша правилно, имам богат речник (сигурно защото чета), имам способност да помня много големи текстове.
А до тази година си нямах идея, че личните местоимения се делят на видове или че имат падежи.
Между другото без каквато и да е подготовка миналата година изкарах 5.50 на изпит по БЕЛ за университет. Явно и грамотни сме излизали от училище.
Виж целия пост
# 133
Родният език като правила се учи далеч преди децата да се научат да четат и пишат.
Сериозно? Май не си виждала 4-класно НВО Sweat Smile
Виж целия пост
# 134
Българският, както и всеки език, който се учи, не е само сбор от граматични правила. Защо се казва, че усвояването на един език отваря врата към нова култура, нов свят? Защото предметът не е само граматика, а включва и литература. Новият свят не се усвоява през граматиката, а през литературното богатство на дадената култура. Граматиката е само път към по-доброто разбиране и боравене с езика. Та аз един човек дали си е развил нещо от математиката не мога да преценя при разговор, но виж - дали е чел книги на който и да е език, от първите 5 минути става ясно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия