Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 40 280
  • 837
# 765


С прясно минало по този път дете - да, профил математика дава хорариум. И да, трябва допълнителна подготовка за изпитите за нумерус фиксус специалностите (не всичко от конспекта е учено). Същата работа е и при физиката.

Koeто само идва да покаже, че дори и в най-най-добрите ни гимназиални училища подготовката е много по-слаба, уви, от тази, която имат връстниците им в Европа, отделно че са и с година по-малки, защото не учат 12 клас.
Имам същият опит от миналата година, когато по време на първия семестър детето се сблъска с неизучаван материал, въпреки отличната си подготовка, състезанията, олимпиадите и училището, бях писала преди. Т.е. мантрата, че при нас се учи много е грешна и е хубаво човек да знае къде точно се намира спрямо другите.
Виж целия пост
# 766
И на фона на това постоянно се натиска за орязване на материал.
Виж целия пост
# 767


С прясно минало по този път дете - да, профил математика дава хорариум. И да, трябва допълнителна подготовка за изпитите за нумерус фиксус специалностите (не всичко от конспекта е учено). Същата работа е и при физиката.

Koeто само идва да покаже, че дори и в най-най-добрите ни гимназиални училища подготовката е много по-слаба, уви, от тази, която имат връстниците им в Европа, отделно че са и с година по-малки, защото не учат 12 клас.
Имам същият опит от миналата година, когато по време на първия семестър детето се сблъска с неизучаван материал, въпреки отличната си подготовка, състезанията, олимпиадите и училището, бях писала преди. Т.е. мантрата, че при нас се учи много е грешна и е хубаво човек да знае къде точно се намира спрямо другите.

EliG, извини ме, че не помня държавата ( в която следва дъщеря ти) дали е  Холандия или Великобритания..Но наистина ли учат до 11 клас само?  Странно. За Нидерландия не съм съвсем убедена (много близки са до германците, така че почти сигурно учат 12 или 13 години сборно), за  Великобритания нямам идея. В Германия примерно гимназията започва след 4 клас и  продължава  8 или 9 години(G8 или G9). Завършват на възраст по-малка от тази на нашите (или на същата) заради тръгването на училище на 6. Вчера за лятото се прибра съседче от Франция,  не съм запозната със системата им, води се завършило (вероятно първи гимназиален етап),  но доколкото разбрах ще учи сега някакви задължителни две преходни години с много биология и химия заради искането да следва после медицина. Друг, искащ технически университет, ще оползотвори пък тези две преходни години за  математика и физика примерно. Тоест ми звучи като нашите профили в 11 и 12  клас. И накрая пак ще си учил минимум 12 години.
Виж целия пост
# 768
Проблем е, че у нас се учат всички предмети в гимназиалния етап до 11 клас. Освен това програмата и учебниците са еднакви за всички - няма нива, няма интереси, няма дадености. С такава уравновиловка няма как да се постигне много. В Холандия не можеш от всяка гимназия да учиш във всеки ВУЗ, у нас негодуваме срещу евентуална подобна опция. В UK също пишат университетите на сайтовете си какви са им приемните изисквания към дипломата и има университети, в които без определено ниво по дадени предмети няма как да кандидатстваш. Какво е IB програмата  - избор на предмети от определени области и на ниво, на което да ги изучаваш. При нас програмата до 11 клас не дава подобни възможности. Дори МГ ползват факултативните часове и школите, за да "направят разликата", сама по себе си тя не е заложена с по-различна програма, независимо че приемът, конкретно този след 4 клас, е изцяло базиран на специфичен материал. Но, не, за да са при равни условия кандидатите след 7 клас, ще дадем шанс на всички с елементарно НВО. Докато и родителите не променят очакванията си, ще бъде трудно да се намери добре работещ според всички страни вариант. Преди време доста негодувах срещу четирите години в САЩ за бакалавър. Обаче при тях това се прави, защото на входа никой не очаква да си се профилирал предварително, както в някои Европейски страни, нито очаква да си учил по всичко както у нас. И така учиш една година повече - хем да срещнеш повече предмети, хем да се ориентираш какво искаш да учиш, ако не си го направил, че даже имаш възможност и да се преориентираш, или да завършиш с две на пръв поглед несъвместими специалности - например биология и литература.
Виж целия пост
# 769
О, да,  аз просто питах не за качеството на обучение (там е ясно, че предимството в общия случай не е на наша страна), а за продължителността от 11 години. Има такива училища, да, ама техните възпитаници обикновено нямат право да продължат в университет. Другите си учат 12 години, някои дори и 13.
Виж целия пост
# 770
Русалке, университетът е с много чуждестранни студенти, над 50%, и голямата част са с година по-малки. Не говоря за учениците от конкретна държава, а за множество държави по света.
Френската система е съвсем по-различна от останалите, там тези две години представляват нещо като бакалавър, след това кандидатстват в големите еколета направо магистратура. Има из нета инфо по темата.
Виж целия пост
# 771
Предполагам, че повечето са с година по-малки, защото започват училище година по-рано от нашите.
Виж целия пост
# 772
Русалке, университетът е с много чуждестранни студенти, над 50%, и голямата част са с година по-малки. Не говоря за учениците от конкретна държава, а за множество държави по света.
Френската система е съвсем по-различна от останалите, там тези две години представляват нещо като бакалавър, след това кандидатстват в големите еколета направо магистратура. Има из нета инфо по темата.

Няма как само с учене на биология и химия да вземеш "нещо като бакалавър", момичето каза, че същинският старт на следването ще е след 2 години. А предвид това, че има наши деца, малко на брой наистина, избрали Франция за медицина след наш 12 клас, значи са що-годе равностойни нещата, поне  на хартия. Разликата пак ще е вероятно в нивото, за което гледам, че има единодушие, независимо дали нашенчето идва от МГ, АК, ЕГ..

Да, Санака, и аз това предположих по-нагоре, завършват си пак 12 клас, но на 18 години, не на 19 . Затова и попитах.
Скрит текст:
Дъщеря ми завърши примерно на 17 години и 9 месеца, а пак си  е учила пълни 12 години. И ако това тук е по-скоро изключение, навън е правило.
Виж целия пост
# 773
Да, може би тръгват по-рано на училище, а не че не учат 12 клас. Не бях се замислила каква е причината да са по-малки на възраст. Исках да акцентирам, че въпреки това имат повече знания в точните науки. Както и да е. Това е съвсем извън темата за частните училища.
Русалке, двете години се водят лицей, те на са просто две дисциплини и само това, с тяхна помощ после кандидатстват магистратура, и приемът е много труден, защото е много ограничен, но това е за техническите специалности, за останалите не зная. Най-добрите им еколета нямат бакалавърски програми. Това пък е още по-далеч от темата, но понеже стана на въпрос.
Виж целия пост
# 774
Като стана въпрос за НПМГ, мога да кажа как беше, когато моите кандидатстваха преди години. Там са с отделни изпити, както знаем и задачите по математика и физика са от трудните, повечето по математика бяха с разписване, май изобщо нямаха затворени задачи.. Там да се изкарат резултати, на тези задачи по математика рад 5.80 и по физика над 5.50, а ако помня правилно единият имаше и над 5.50, вече говори достатъчно за трудността и сравняването на задачите за НВО и тези задачи.
За НВО по математика задачите не са правени за отличници, а за средняшкото към ниското ниво. Целта на системата е да оцени 80 процента от децата, защото е ясно, че двайсетте процента ще се разделят между суперотличниците и супердвойккаджиите. Затова в горния интервал се сгъстяват резултатите. Мен не ме интересува какво става в средата, а какво става в горните 10 процента.
Група от силни деца е супер, там се учи и се пее. Трудното е да се оправи човек с група, в която е шарена работа - нито отличниците доволни, нито средняците, а за изоставащите да не говорим. Затова първо факторите за успеваемост е еднородността на групата и в частност еднородност от отличници.
Виж целия пост
# 775
Андариел, какво значение има как беше преди в НПМГ.. Значение няма вече дори как беше и съвсем доскоро в 11 и 12 клас профилв гимназиите, гледаме вече новата система. Нито в НПМГ се влиза както преди, нито в  11 и 12 клас се изучава същото като преди. А за новата система не са особено показателни нито моите, нито  твоите, нито на EliG  и Тинкърбел мнения за знанията/пропуските на нашите деца спрямо тези навън. Само Призма и Росита (от писалите, не по принцип) имат реален поглед какво знае зрелостник по новата програма и  дали /какво му липсва спрямо връстниците в чужбина още за приемните изпити ..
Виж целия пост
# 776
Принципно и в посока времетраенето на училищното образование има какво да се помисли. Нашите на практика започват училище на 6 /да не кажа и на 5/, но "им се брои" едва от 1-ви клас, поради което търкат чиновете на 19 години, което си е тъпотия.
Виж целия пост
# 777
Принципно и в посока времетраенето на училищното образование има какво да се помисли. Нашите на практика започват училище на 6 /да не кажа и на 5/, но "им се брои" едва от 1-ви клас, поради което търкат чиновете на 19 години, което си е тъпотия.

+1000
 В западняшкия първи клас с деца на 6 не се учи нищо, което да надвишава съществено като сложност ученото от нашите деца в ПУК.
Виж целия пост
# 778
Сега децата в ПУК учат това, което ние сме учили в 1-ви клас, че и повече. Въпреки това ние, с изключение на ЕГ-тата, завършвахме в 11-ти клас пък не сме останали крайно необразовани. Joy
Виж целия пост
# 779
Коментирам предишната страница за нивото на задачите по математика за седмокласниците, факторите и т.н. НПМГ е училище за отличници. НВО е за всички деца, които към момента са записани като ученици в седми клас. Затова за НПМГ изискванията са високи и задачите са като за отличници.  При НВО твърде много отличници се борят за твърде малко места на общо основание, а в НПМГ не кандидаства всеки.

Вече така са измислени нещата, че младежите до 16-годишна възраст са като на целодневна забавачка - да не скитат по улиците. После придобиват право да работят и системата пуска тези, които или не искат, или не могат да полагат повече усилия да учат, а се вливат в пазара на труда. Остава една малка част ученици, които са готови да учат до диплома, а още по-малко остават мераклиите за университет. Още малко и ще започнат да се женят и да раждат в клас, защото на 18 вече са пълнолетни, а все още се водят ученици.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия