Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 40 316
  • 837
# 735
Ами всъщност не, те искат детето да си остане в държавната градина и в ПУК2, заради приятелите...а и аз за тази възраст не знам какво да препоръчам, освен подготовка вкъщи.
Виж целия пост
# 736
И ти им го препоръча ли😀
Виж целия пост
# 737
'Ние' писахме всички училища с профил математика. Списъкът е кратък. Не сме гледали статистика Simple Smile))

Фенси, христоматията 5-7 клас е безценна. Каквото хареса, можеш да добавиш книга:).
Виж целия пост
# 738
Пук е съвсем навреме Simple Smile

Дидева, справките на РУо идват и в други места. Но да, в интерес на точността следва да се наричат точно справки.
Между другото кретенщината в седми клас не я правят децата 😂
Виж целия пост
# 739

Ако не  е нахално Wink, дай жокер за истинската причина дете с бал  между 440 и 450 да е извън класирането при наредени и навреме пуснати в системата 9 желания - реален случай (не от форума).

ПП  Пресни два случая и във форума, майките сега са писали в седмокласната тема.. 915 деца в София били в това положение.
Виж целия пост
# 740
И моето дете щеше да е в некласирани, при това с доста по-висок бал, ако не бяхме разгледали въпросната справка няколко години назад. Да видим на второ дали изчисленията ни са верни.
Виж целия пост
# 741
Изхождайки от определението за статистика така заддадените данни са си точно това.
На мен са ми изключително полезни таблиците и информацията от сайта на Дидева, както и много се радвам за обединената информация от другите потребители.
Изключително много уважавам хора, които влагат време и усилия безвъзмезно за другите.

Иначе за истерията в 7 клас нея я прави безумната ни образователна систем. Предполагам, че всички сте прочели интервюто на Кортезов, колко неграмотни остават децата ни и колко по-неграмотни може би ще станат ако нещо в тази система не се промени.
А ако не беше толкова безумна системата и решенията на МОН, може би нямаше да ни се налага да се занимаваме изобщо с проупвания, нито пък Лейка щеше да мести детето в 4 училища за 5 години.
Кофти е, че това безумие е на гърба на децата ни.

Знам, че зад цифрите в статистиката на 7 клас стоят много различни фактори но за мен е много полезна. Въпреки, че се опитвам от два дни да разбера как Златарски се сринаха до това ниво по математика. И ум не ми го побори.
Виж целия пост
# 742
Аз съм много отвъд червеното хапче. Статистиката съм я учила много, но в ерата на фейсбук и Туитър и развития от там супер къс attention span, яко съм я забравила. Но миналата година подходих по 2 начина - с анализ на данните от предишни години и формула за "pattern" (там беше на слоеве, т.е. училищата в един рейндж следваха един тренд, а в друг - различен) и с анализ на бройките резултати над. Затрила съм си файловете, иначе бяха едни не много малки ексели с прогнози. И бях нАучно убедена, че за НПМГ балът ще стигне. Пък той не стигнА. Е, след данните и от тази година вече се вижда другия pattern. Защо мат. училищата са чааак толкова желани?
А) заради профилите и кандидатстването в Европа? И допълнителните знания, които са необходими (интеграли, матрици)
Б) заради добрите учители и организация?
В) супер лесното НВО математика за една част от децата изкривява погрешно баловете за прием?
Г)....
Виж целия пост
# 743
Защото дават добра подготовка по всичко, не само по математика. Виждат се и добрите резултати по БЕЛ, не само по мат, вероятно и другите предмети са на ниво. Къде да кандидатстват тези деца - едни математически и едни езикови гимназии има, всичко друго е с много по-лоши резултати, среда, учители.
Виж целия пост
# 744
Според мен след 7 клас най-първото и имащо значение са самите деца - като събереш на едно място амбициозни и гонещи резултати деца, те взаимно се дърпат и теглят напред. С такива деца учителите не е трудно да поддържат дисциплина и да си преподават материала.
Виж целия пост
# 745
Olive, грешно ми четеш въпроса. Аз не питам защо отиват в НЕГ, Испанската и т.н. Там баловете са устойчиви. Но всички математически гимназии растат с резултати в космоса. НПМГ в недалечното минало бе с бал по-нисък от езиковите (говоря за паралелката без вътрешен изпит) ТУЕС, кой преди Х години го броеше за "елита на елита", хем те даже не са гимназия с всичките минуси на това.
Моят извод е че задачите по математика са супер лесни и рязко трябва да се въведе специализиран изпит за да спре тази агония с 95точки на мат да трепериш и топ математици да са аут заради бел.
Виж целия пост
# 746
Съгласна съм с Гадамер, децата са тези, които “дърпат” училището, понякога въпреки учителите, за съжаление дори и в топ гимназиите.

НВО по математика е обидно лесно, въпреки средния резултат от 30 т. за страната. На МОН капацитета обаче стига само до това да размества и намалява учебното съдържание по предмета, което води до още по-големи проблеми. И така се получава порочният кръг, в който се намираме - малък брой часове, недобре усвоен и затвърден материал, слаби резултати, лесно НВО.
За всички е ясно, че с 4 часа на седмица, в периода когато се изучава фондамента на тази наука, няма как да се случат нещата, но по неизвестни за мен причини МОН отказват да увеличат броя часове, а кълцат и пренареждат учебното съдуржание.

ПП. Съгласна с Тинки, въпреки, че не мисля, че отделен изпит е необходим. Достатъчно е 2 модул да бъде с адекватни задачи, които наистина да отсеят децата.
Какви 95 т 😂В момента приятелче трепери и чака второ класиране за СМГ с 99,50 на мат. Това е безумно.
Виж целия пост
# 747
Според мен, ако паралелките с математика не бяха само 6+1 на о/о 13 хил.  деца, щеше да е по-поносимо.
Виж целия пост
# 748
Тинки, преди НПМГ беше с лош рейтинг и заради други фактори. Wink От няколко години се закрепиха нещата там.

Росита, това с 99,50 е безумно наистина.
Някой спомня ли си с какъв мотив обединиха двата модула? Нали преди имаше един общ за всички, и един за кандидатстване.

Олив, резултатът по Бел е космически не защото в СМГ се учи чак толкова добре този предмет. Wink Децата са много амбициозни, много умни, знаят, че това им е слабост и още от 6 клас са в конкретни школи за подготовка. И ето много високият резултат и по този предмет.
Изводът е: амбициозни и умни деца + качествен учител(училищен или на школа).
Виж целия пост
# 749
Според мен защото в момента IT сферата е една от най-високо платените. Съответно, за да си IT специалист ти трябва математика и логика, от там и много кандидати, което води до по-високи балове.
Аз обаче не разбрах, как може дете с много добър бал да е в не класирани?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия