Неапол (Кампания) и Бари (Пулия) – Красивата Южна Италия - 5

Мами, купих два билета за Бари през ноември. Ще бъда с приятелка, която разчита изцяло на мен да направя програмата.
Летим с Райънеър в понеделник и сряда се връщаме. В Бари пристигаме в 9.45ч, а обратно летим в сряда, в 20.00ч.
Моля ви,  дайте съвет  до къде да отидем. Къде да спим. Може двете нощувки да ги разделим. Иска ми се да посетим Албелобело.
Очаквам вашата помощ.
Привет! Тази вечер сме в Бари и утре сутрин летим за БГ.
Бих Ви препоръчала да спите в Бари. От Бари има рейс до Алберобело (1 час се пътува), който минава през Мартина Франка и Локоротондо. Има автобус и до Матера. Бари е красив град, който също е добре да разгледате. Ние не успяхме да видим Лече, но пак има транспорт от Бари.
Скоро писах, че в Бари последно бяхме отседнали в Dell'aArca Apartments. Чисто, на много удобно място. Автобуса от летището, тези за другите градове, влака всичко е на 1 крачка. Съвсем близо са и клетките за багаж, ние ги ползвахме да не мъкнем раниците цял ден, полета ни също беше вечерта. От мен освен Алберобело е хубаво да се види и Полиано а Маре.
Според мен пък Матера си заслужава повече от Полиняно, даже Монополи ми хареса повече. Всъщност най-малко ми хареса Полиняно от посетените места.
Lana, и аз така мисля. Остуни и Отранто например според мен са къде-къде по-впечатляващи и си заслужават много повече да бъдат разгледани, отколкото Полиняно и Монополи.
Аз пък останах очарована от Полиняно Simple Smile
Посетихме Алберобело, Локоротондо, Матера в тази поредност.
Последно оставихме Полиняно и Монополи. Обичам крайморски градчета и може би затова най-много харесах разходката там.

Очаквам вашата помощ.
Първия ден може да посетите Алберобело.
Вторият да оставите за Матера, защото е най-далеч и се пътува повече.
В сряда, предвид полета ви вечерта, може да отидете в Полиняно, защото е на 30 минути с влак от Бари.
На мен Монополи много ми хареса, но Полиняно ми беше претъпкан, и съвсем като курортно градче, каквото е, но без старовремски чар. Но пък както писах съм очарована от "специалното кафе", ако ходя пак бих отишла само за него до Полиняно Simple Smile
За жалост Остуни пропуснахме, но тъкмо повод за ново посещение.

ПП Програмата на Impatiens e добра, но Матера може и директно от летището - много е удобно, предвид и че настаняването обикновено е по-късно, а пък втория ден може освен Арбелобело и някое от другите две - Локоротондо или Мартина Франка.
Имаме чудесна форумна тема : С камера или телефон на път ... Качете там ( ограничението за снимка до 5мб лесно се прескача като направите скрийншот на снимката), ще е много полезно 🙂
Привет!

Хайде и аз с един бърз отчет - на някого може да му е полезно.

Летяхме с Райян - петък рано сутринта. На летището си взех колата, която бях букнала от тук от сайта на europcar.bg , дори не ми блокираха депозит, само там на летището ми предложиха допълнителна застраховка, която платих. 100 евро за три пълни дни. Дадоха ми дори малко по-голямка кола , защото бяхме 4 възрастни, голям куфар и дребни сакове. Багажникът през цялото време беше пълен.

Първи ден - От летището директно първа спирка - Полиано а Маре - много ни хареса, стояхме около три часа, оттам в Монополи -- красиво крайморско градче - там постояхме около два часа и оттам към Остуни - белия град,  където ни беше първата нощувка. Тъй като бяхме станали много рано, пропуснахме,  т.е проспахме  вечерната разходка, но сутринта я направихме. Много симпатично градче.

Втори ден - Първа спирка -  Алберобело. Красиво, но много препълнено с туристи. Направихме по някоя друга снимка, пообиколихме уличките с трули и оттам газ към Матера. Там ни беше втората нощувка. Нацелих страхотно апартаментче , много близо до стария град на съвсем прилична цена. Матера е магия! Разгледахме я на нощна версия. Нещо уникално красиво, завладяващо и романтично. Горещо препоръчвам да не се изпуска, особено вечерно време.

Трети ден - директно от Матера към Бари. Е, след толкова красота, Бари тотално ме разочарова. Но то няма какво толкова да очаква човек от голям пристанищен град - мръсни улици, увехтяли сгради, хора всякакви, пришълци от къде ли не... Апартамента който бях наела - беше близо до градски атракции, но ерията беше кошмар, апартамента - също. Както й да е , дочакахме заранта и газ към летището.

Много ни хареса екскурзията, улучихме разкошно време. И с колата няма никакви проблеми относо паркине, а е адски удобно.
Привет!
Ние бяхме в Бари от 23 до 26.10. Посетихме Лече, Полиняно, Монополи, Матера, Алберобело. Беше чудесно! За нас най-приятно беше в Полиняно и Монополи. В Полиняно се возихме на триколесен мотор такси и на лодка, с която обиколихме пещерите по крайбрежието. 30 евро е на човек, но си заслужава! Таксито е 5 евро на човек. Не сме имали никакви грижи с транспорта.
Не се лъжете да правите резервация в старата част на Матери и в старата част на Бари.
В Матера няма обхват, джипиесът се изгуби. Едва успяхме да се свържем с хората, където щяхме да спим. Идва един мъж и слизайки по изтърканите хлъзгави стълби за малко щеше да падне. И ме за убеждава, че трябва да се изкачим с багажа точно по тези стълби. Аз отказах резервацията и си тръгнахме. После с дъщеря ми се за четох е в коментари в букинг. Сассите нямат прозорци. Проветрениети става през входната врата. Влагата е ужасна и масово се оплакват, че сутринта дрехите и чаршафите са мокри. Собствениците оставяли влагоабсорбатори, но те пък са шумни и не може да се спи.
Старата част на Бари изглежда точно като испанския квартал на Неапол. Тесни улички, тип лабиринт, високи улющени къщи. Ние бяхме резервирали до базиликата св. Никола. Действителността нямаше нищо общо със снимките в букинг. Входът на сградата  зловещ и страшен. Изглежда е било част от базиликата преди години и сега е занемарено. Имаше обособени две стаички, супер тясно. Отпред заведение. Супер шумно цялата нощ. Решихме да останем защото полетът ни беше сутришен и на практика щяхме да спим само няколко часа. До гарата отидохме с такси защото ни беше страх да вървим пеша по тъмно. Взеха ни само 10 Е.
В Алберобело спах е в труло. Беше супер. Оказа се, че е новопостроено така че вътре беше с всички удобства. Имаше две спални всяка с отделна баня и тоалетна. Горната беше с конусовиден таван. Имаше климатици. Хазаите ни посрещнаха с домашен кекс и сладки. Отпред имаше малка веранда на която сутринта пихме кафе. Вечер Алберобело (старата част) е много приятно и никак не страшно. Има осветление по уличките. Трули те също нямат прозорци. Нашето имаше малки прозорчета, както казах, беше нова сграда под формата на труло.
Надявам се да съм била полезна.
Аз съм на противоположно мнение за стария град на Бари. Всъщност това беше най-очарователното място в града. Ние спахме там 2 нощи през юли миналата година, в едно малко, но уютно апартаментче тип B&B. Наистина нямаше много прозорци, основно се разчиташе на прозореца на входната врата за светлина и проветряване, но за сметка на това вътре беше прохладно и тихо заради дебелите каменни стени. Не го препоръчвам, само защото банята беше миниатюрна, а спалнята беше на второ ниво по една тясна стълба. За нас обаче тези неща не бяха проблем. Атмосферата на стария град е уникална именно заради тесните, подобни на лабиринт, улички и бабите, седнали следобяд на столове и сладки приказки пред вратите на домовете си. Ако не спиш в старата част на Бари, няма как да се усети автентичната атмосфера на мястото. Ние ходехме до гарата пеша, отнемаше ни около 20 минути. Вечер изобщо не ми се видя страшно там, дори беше много приятно. Хапнахме и от пържените морски дарове близо до катедралата Св. Никола - много бяха вкусни.
В Бари винаги сме спали близо до гарата, шумно е вечер от заведенията и хората по улиците, но на нас не ни пречи. Страшно никога не ни е било, обикновено се прибираме в малките часове пеша от стария град, нито там нито в центъра сме се притеснявали. Всичко е много субективно, хора са различни и темата за това е много полезна. Алберобело е много хубаво и интересно, но определено в заведенията е твърде скъпо и поради тази причина не спим там, ходим само на разходка.
В София ме е страх повече, отколкото в която и да било част на Бари.
Аз пък в София съм си у дома и живея сякаш нищо не може да ми се случи:)