91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 9

  • 66 889
  • 741
# 135
Желая успех на  вече завършилите и поздравления за  новоприетите Flowers Four Leaf Clover ! На тях и  на всички останали настоящи ученици на гимназията желая да настъпят по-добри времена във всяко отношение!
    Но извън контекста на странната посока, която получи дискусията Nature RainbowStuck Out Tongue Winking Eye, искам да напомня нещо. Колкото и да демонизираме директорката ( не твърдя, че е без основание ), това което се случва през последните години не може да бъде "заслуга" на един човек, макар и директор, макар и определящ правилата. Нагледах се на разочароващо и безхаберно отношение, липса на каквато и да е обратна връзка и произвол при оценяването, процъфтяващи в условията на дистанционното обучение, при липсата, но и при наличието на прословутия електронен дневник. При това, в някои случаи от сочени като "дълги клечки" преподаватели, които проявяваха откровена незаинтересованост към своите ученици и  учебния процес, какво да кажем за "по-късите"... Не мога да се освободя от усещането, че наборите от последните странни в много отношения години са някак "прежалени" и дано не става дума за игнориране по принцип на така очакваните морални ангажименти от страна на учителите към техните възпитаници, които ми се ще да вярвам, че все още са особеност на професията. Всъщност, при разговор с децата много лесно могат да бъдат идентифицирани няколко любими имена  като доказателство за последното. За тях директорът не е бил пречка да вършат съвестно своята работа и да дават много повече от изискваното като служебни задължения и нормативно регламентирани изисквания. Но останалите? Дали ще е достатъчна промяната в ръководството?
Виж целия пост
# 136
Не знам как е в момента, но по мое време (годините на и след прехода) в НЕГ поне 80 % от учителите (някои от тях още преподават) възпитаваха в европейски ценности. Винаги ще помня с благодарност класната ми - г-жа Димкова, преподавател по математика, която ни чакаше след часовете и ни водеше на митинги и протести. По-голямата част от випуска ми също гребат с пълни шепи от “покварата на прогнилия запад” и не виждам нищо фатално да се е случило с тях или с децата им - за разлика от моите, техните се научиха да танцуват български народни танци и то в Германия:))
Имам в близкото обкръжение (даже в момента с мен на морето) две деца в АК, 11 клас. Ами попитах ги сега, дали им налагат американски ценности, начин на мислене, противоречащ на възпитанието и представите им за “нормално” - изгледаха ме изумено (и родителите им също) и само поради доброто си възпитание не ми отговориха с “wtf”:)). Българинът обича да живее в страх, че опасности дебнат отвсякъде, че много хубаво не е на хубаво, че нещо лошо ще го връхлети и че “преклонена главица, сабя не я сече” (това си е част от БГ-ценностите). Всеки си носи главата на раменете. Ценностите и критичното мислене освен в семейството,  се възпитават с качествено образование и много четене на книги, а последното, което си зависи само от нас,  е някъде на дъното на списъка с БГ-ценностите.Wink
И аз пожелавам успех и щастливи гимназиални години на новоприетите деца!
Виж целия пост
# 137
Магсън.. Директорката има И контролни функции, нали?  Нейна работа е, когато някой учител не прави нещо като хората ( закъснява за час, проявява незаинтересованост, инертен и апатичен е, гледа просто да отбие номера и чака края на часа, ощетява ученици с оценки и т.н), да реагира.  За целта обаче трябва и да е информирана директорката Wink, нали?  С което стигаме до старата песен, майки на деца при Велева от миналогодишния 8 клас (на лични и тазгодишни казват същото) споделиха какъв нулев, буквално никакъв, отзвук е имала подканата им да се оплачат всички от учителката, което ги е принудило да се спасяват сами. Масово родителите в класа били доволни.. Когато няма контрол и реакция, всеки ще си разиграва коня както намери за добре.  А и винаги ще има учители и учители. Малко са навсякъде тези с призванието, истинското, които ВЪПРЕКИ  всичко (наредби, малоумщини на МОН, директор не на място и сие) вършат всичко с хъс, желание, с отношение, разбиране и мисъл за децата. Но има доста, които определено не са като тези първите, но не са и в никакъв случай къса клечка, понеже имат знанията и уменията, имат какво да дадат на учениците. Пуснали са се очевидно по течението предвид това, че  до преди само  3-4 години отзивите за тях са били различни, понеже ситуацията го позволява (особено пък в ДО),  и със стягане на редиците могат да бъдат върнати в правилния коловоз. Да, вероятно няма да са сред най-любимите на децата учители, но то не може пък и всички да са им любими..Не живеем  в идеален свят.
Виж целия пост
# 138
Моите очаквания към училището са да осигури добро образование и нормална учебна среда. И през ум не ми е минало да разчитам да възпитават децата в определени ценности.
Всеки, който е чел последните 2-3 теми, със сигурност е успял да придобие представа какви са плюсовете и минусите на училището.

Много е забавно как новите потребители раздвижиха дискусията. Чудя се кога ще дойде метлата.
Виж целия пост
# 139
Магсън, забравих нещо по повод позицията директор  и нарочно ще го напиша тук, в отделен пост.  В 6 клас в ОУ на децата ми се оказах в кабинета на директорката (апропо първа дружка на нашата кралица) с  напълно аргументирано оплакване  от г-жата по музика. Въпросната ме изслуша в присъствието на тази преподавателка, че и други техни колеги имаше в кабинета.  Чувала ли си за случай учител да се извини на дете? Е, аз станах свидетел на такъв след директорска намеса , макар че не това беше целта ми. Че и после, напълно неочаквано за мен, в 7 клас нямаше никакви реваншистки реакции от учители. А дори и Верчето, макар и в твърде реееееедки случаи, като реши да реагира след сигнал, го прави и свива перките на някои  учители, позволяващи си повече от допустимото. Така че един по-деен директор може да промени при желание много.
Виж целия пост
# 140
Magsyn, кучето скача според тоягата .
Да не обяснявам колко демотивиращо е да работиш в колектив, където качествената работа не се оценява от ръководителя,  години "късите клечки" получават толкова колкото и  другите , а работят каквото мога и колкото могат Simple Smile . Така че, ръководителят има значение !
Виж целия пост
# 141

Да не обяснявам колко демотивиращо е да работиш в колектив, където качествената работа не се оценява от ръководителя,  години "късите клечки" получават толкова колкото и  другите , а работят каквото мога и колкото могат Simple Smile . Така че, ръководителят има значение !

Именно, губят доста хора, принципно добри учители,  мотивация, когато виждат как техни колеги не си дават никакъв зор, а реакция от управата няма. Тогава и те избират мекото на хляба - точно тук трябва да действа директорът..

ПП Имах работа в района на НЕГ и сега се прибрах.  Използвах факта, че съм там и снимах списъка с приемните балове и поредността на желанията  пред входа заради една дружка, чието дете ще се бори на второ класиране за НЕГ. И ще споделя следното:


1. Въпреки всичко негативно, което се излива тук И  срещу учители, аз се почувствах супер за краткия си престой на входа.  Засякоха ме (докато снимах листата) преподаватели на децата ми. Е, как да си изкривя душата за хора, които се спряха, разговориха се в тая канска жега, конкретно ме питаха докъде са го докарали Х и У,  какво прави Z и има ли намерение да се връща да работи тук, след което им пратиха специални поздрави. Зададоха ми и въпроса защо снимам, обясних, пожелаха успех на детето Simple Smile

2.  Поради факта, че в НЕГ всичките паралелки са еднакви, се дава минималният бал на 91-то момиче и се твърди и в някои медии, и от някои потребители тук, че при момичетата балът за 164 ГПИЕ е по-висок. Първите 13 девойки, колкото са за една паралелка като в испанската с английски, са  в диапазона 498 -> 492,5, тоест доста над 485.  Ако добавим и още две паралелки, картинката е същата. Сред тези 39  момичета (бал 486 на 39-тото)в челото има едно единствено девойче, за което НЕГ не е първо желание. Нищо против Испанската, страхотно училище, адски се дразня даже  на някакви измислени постове за него тук във форума, но когато се работи с числа, трябва да сме прецизни.

3.  В по-задната част на  приетите вече има и деца, за които НЕГ не е първо желание, искрено се надявам и  вярвам, че ще дръпнат нагоре в желанията си заради предпочели Колежа и  детето ще влезе.
Виж целия пост
# 142
Направих група във Фейсбук за 8класните родители, ако някой желае да се присъедини - Родители на 8класници НЕГ 2022-2023. Тук напрежението достигна неподозирани висоти.
Не я намирам групата. Бих искала да се присъединя.
Виж целия пост
# 143
https://www.facebook.com/groups/723738178923910/about
Виж целия пост
# 144

Благодаря!
Виж целия пост
# 145
Здравейте, на всички!
Започнах да следя темата, защото синът ми е приет и ще учи в немската гимназия. Вчера се записахме. Но от последните коментари направо ми се реве, защо избрахме това училище.
В действителност ли всичко е толкова зле и няма ли поне нещо позотивно? Защо немската продължава да е желано училище и е с един от най-високите балове (на прием и завършващи) ако нещата са толкова черни колкото ги описвате?
За мен е важно детето да попадне сред добри деца, в интелигентна среда и да получи добро образование.
Виж целия пост
# 146
Veli29, прочети не само тази тема, а и предишните 2-3. Ще добиеш представа.
Септември 2020 бях на твое място. И тогава ми се написа, че цялата информация за положението в училището е достъпна в темата и съм можела да се информирам. Дълбоко съжалявам, че не го направих, но и аз бях впечатлена от резултатите на гимназията и през ум не ми минаваше, че може да има толкова големи организационни и управленски проблеми.
След моя пост ще пише Пенсионирана Русалка, която въпреки че вече няма свои деца в училището, е един от най-големите му фенове и винаги се старае да обори критиката или пък да изтъкне хубавите страни на училището.
Недоволството на родителите обикновено се разменя в пълни детайли с конкретни имена и случки, на лични съобщения или в групите на съответните класове във фейсбук или вайбър.

Желая ти детето ти да се падне в класовете на добрите учители по немски, БЕЛ и математика, и да намери много приятели!
Виж целия пост
# 147
Важно е да прочетете не само последните коментари, а колкото може повече от темата.
На въпроса- Толкова ли е зле? Не, не е зле. Всякакви подмятания за негативизъм в темата са необосновании. Но когато си вътре в нещата виждаш всеки недостатък и ти се иска да обърнеш нещата към нещо по-добро и тогава е естествено да критикуваш. НЕГ има чудесни деца, които се справят отлично. Но е хубаво, че сте прочели последните теми, за да сте психически подготвена, ако детето попадне в осми клас на не дотам добър учител. Изход има от всяка ситуация, трябва само търпение и воля. Така наречените "къси клечки", учители, които не си вършат съвестно работата, има навсякъде, във всяко едно училище. За съжаление и тук и то още от самото начало.
Кое е наред в държавата ни, за да искаме тук да е идеално, училището е мини отражение на всичко, случващо се около нас. Не очаквайте оазис с идеални условия, а подкрепяйте детето и всичко ще е наред! Успех!
Виж целия пост
# 148
Veli29 , изобщо недей с този негативизъм отсега.  Emia го е казала много точно. Аз имам десетокласник вече там, детето ми е е в невероятно добър и нахъсан клас в най -добрия смисъл на думата, има прекрасни учители, както и някои по-посредствени. Директорката не я е видял дето се казва, така че това не му пречи на ученето. Неуредици има навсякъде, подкрепяй детето си, трудно ще е 8ми клас Simple Smile наистина се учи много !
Виж целия пост
# 149
Не мисля, че е толкова зле, винаги може повече Smiley
Сега сериозно - има си негативи - за мен главно относно подбора на учителите. Иначе организационно не мисля. А и аз съм от родителите, които разчитат на децата си. Не си вра носа навсякъде в детайли, кой какъв бил, какво казал. Както съм писала винаги - за мене важно детето, а сега - децата ми - да са доволни от избора си. Синът ме ще е 12 клас в лайстунг, дъщеря ми е приета сега. Едва ли тя щеше да иска в немската, ако синът ми не беше доволен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия