Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 6

  • 73 676
  • 796
# 660
Здравейте, аз бях писала по-напред в темата, но ще се радвам да получа още мнения: детето иска профил “природни науки” с първи език испански - такива има в 22, 1, 30 и 127. Най-много се колебаем между 1 и 30. За 22-ро освен старата база има и доста негативни коментари. Друг вариант е 32-ро, но там първи чужд е АЕ, втори ИЕ. Върти ми се още един вариант - 31-во езикова с ИЕ и след 10 кл. избор на профилиращи БЗО и ХООС. Моля, споделете вашите мнения! Много благодаря!
Виж целия пост
# 661
Здравейте, аз бях писала по-напред в темата, но ще се радвам да получа още мнения: детето иска профил “природни науки” с първи език испански - такива има в 22, 1, 30 и 127. Най-много се колебаем между 1 и 30. За 22-ро освен старата база има и доста негативни коментари. Друг вариант е 32-ро, но там първи чужд е АЕ, втори ИЕ. Върти ми се още един вариант - 31-во езикова с ИЕ и след 10 кл. избор на профилиращи БЗО и ХООС. Моля, споделете вашите мнения! Много благодаря!
В 30-то паралелката "Природни науки", в 11 клас първи и втори профил са Биология и Химия. Има СТЕМ център. Нивото на преподаване точно на тези предмети нямам представа какво е, тъй като дъщеря ми е там в чуждоезиковия профил.
Виж целия пост
# 662
Не знам доколко може да се усвои език.на работно ниво ако е само интензивно изучаване.Имайте предвид, че дуалното обучение там започва в 11кл. и децата учат 3 дни и после работят, в 12кл само два дни седмично учат, останалите работят.
Извинете това и за НТБГ и за НФСГ ли се отнася?
НФСГ, не съм добавила, извинявам се.
Виж целия пост
# 663
В НТБГ няма дуално обучение.
Виж целия пост
# 664
Мнения за 93 СУ. Имат паралелка с профил "криминалистика". Има ли в други училища паралелки с такъв профил?
На мен не ми го препоръчаха някъде по-назад, май Рокстар беше писала.
Иначе ми го похвали колежка, но да кажем, че нейното мнение не ми е определящо.
                 Чудно ми е какво точно очаквате да научите от криминалистиката? Не знам как точно се обучават по нея,но знам какво става с фотографията.Големи очаквания , а когато влизат в специалност "фотография" в университет се разбира,че не знаят нищо повече от тези,които не са обучавани целенасочено.За мен е чиста загуба на време изучването на подобен предмет в у-ще.
Виж целия пост
# 665
Сигурно са споменавани назад, но ако може мнения за 19 СУ - предприемаческите профили със скандинавските езици? От нас е на 9 дни път с камили, но има удобен автобус, а и баща ми живее наблизо.
Синът ми проявява интерес към скандинавските държави, поне да има някакви основи на езика, знае ли човек накъде ще се насочи...
...Големи очаквания , а когато влизат в специалност "фотография" в университет се разбира,че не знаят нищо повече от тези,които не са обучавани целенасочено.За мен е чиста загуба на време изучването на подобен предмет в у-ще.
Мен ме притеснява точно това - да не залитна по някоя гръмко звучаща паралелка, че у-щата целенасочено си създават такива профили, които всъщност не дават нищо особено. Не конкретното СУ, по принцип.
Виж целия пост
# 666
В НТБГ няма дуално обучение.
А стажове някакви нямат ли?
Виж целия пост
# 667
Здравейте! Някой дали има информация за Софийска професионална гимназия "Княгиня Евдокия". Дъщерята на моя приятелка е с нисък бал, но за там би и стигнал. Специалностите звучат добре, но  училището беше с много лоша слава. Съседско дете завърши техникума през 2018 година. Отзивите от нея не бяха добри. 80% от учениците бяха от малцинствата. Съседчето пък от своя страна не стъпваше на училище. Дали има положителна промяна в последните години или положението е все същото? Предварително благодаря на отзовалите се.

ПП споменаха се и 95 СУ, 10 СУ и 131 СУ, 140 СУ. Бих била благодарна, ако споделите инфо и за тях
Виж целия пост
# 668
Само да отбелжа, че няма прием за паралелки с дуално обучение в НФСГ. Подготовката е теоритична. Току що говорих с тях по телефона, учебните планове са видими в сайта им в меню "ученици" и като хорариум БЕЛ и математика не се различават от ЕГ, но имат учебни практики и подготовка по предмети от икономическата област, а изучаването на езика е ориентирано към специалността. 

Виж целия пост
# 669
Сигурно са споменавани назад, но ако може мнения за 19 СУ - предприемаческите профили със скандинавските езици? От нас е на 9 дни път с камили, но има удобен автобус, а и баща ми живее наблизо.
Синът ми проявява интерес към скандинавските държави, поне да има някакви основи на езика, знае ли човек накъде ще се насочи...
...Големи очаквания , а когато влизат в специалност "фотография" в университет се разбира,че не знаят нищо повече от тези,които не са обучавани целенасочено.За мен е чиста загуба на време изучването на подобен предмет в у-ще.
Мен ме притеснява точно това - да не залитна по някоя гръмко звучаща паралелка, че у-щата целенасочено си създават такива профили, които всъщност не дават нищо особено. Не конкретното СУ, по принцип.
Ако паралелката е "Криминология", то какви ще са профилите в 11 и 12 клас? От сайта им - Профилиращи предмети: История и цивилизации, Философия и Информационни технологии. Същите като при профил "хуманитарни науки", примерно.
Виж целия пост
# 670
Аз не виждам паралелка "Криминалистика" в 93-то в план-приема за 2023/2024г.
Виж целия пост
# 671
А моите наблюдения са точно обратните. В училище предметите се изучават много по-практически насочено, отколкото в университетите в България.
Нямам никаква представа за "криминологията", но ми звучи като да е професионална, а не профилирана. Може и да греша.

Понеже в БГ мама пишат предимно амбициозни майки и децата се насочват към профилирани гимназии, четящите остават с впечатление, че всички деца си избират профили след 10 клас. В професионалните гимназии това не се случва.
Виж целия пост
# 672
Ако паралелката е "Криминология", то какви ще са профилите в 11 и 12 клас? От сайта им - Профилиращи предмети: История и цивилизации, Философия и Информационни технологии. Същите като при профил "хуманитарни науки", примерно.
               За това обърнах внимание за да не се подвеждат децата по гръмки специалности и след това да са разочаровни.Голямата завърши 2 АЕГ и грам си нямаше понятие от фотография.Освен това,че всички щракат на телефоните.Сега ще бъде 3 курс ""Кино и телевизия" и изучават фотография.По нищо не се отличава от тези,които са били в паралелка фотография.Даже е изключително добра.Същото е и с криминология.Завършва една гимназия с езици например и след това записва в Академия на МВР, като иска толкова много да е криминалист.Спестява си изпити и матура по профил.
Виж целия пост
# 673
Или пък завършва кинотехника в Ломоносов. Завършва с дипломна работа по специалността и не държи втора матура изобщо. В университета вече е на крачка пред състудентите си от същата специалност, въпреки че чуждият език му е на по ниско ниво.
Виж целия пост
# 674
В 93-то няма професионални паралелки, само профилирани. И профилът е Обществени науки, а не криминалистика /то и няма как да е, защото не съществува профил "Криминалистика"/. Въпросните предмети, които би трябвало да съставляват преподаването по криминалистика, се изучават по един всяка учебна година с хорариум от 1-2 часа седмично. В 11-ти и 12-ти клас се учат профилиращите предмети и не знам дали изобщо ще има предмети от въпросната криминалистика, или ако има пак ще по 1-2 часа ФУЧ. С две думи - много шум за нищо е според мен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия