НПМГ - тема 8

  • 67 195
  • 753
# 660
6mati, много добре те разбирам, защото и ние чухме от няколко места такива реплики. Че ще съжаляваме, че грешим.
Но за мен най-важното за избора не е да не "похабим" бала, а кое от двете училища е по-доброто място за моето дете. Като атмосфера, като среда, локация. Как ще съвместява училището с другото си поприще, което отнема не по-малко време от самото учене. И не на последно място, какво иска детето.
Оттам и голямо напрежение и тревожност ни се създаде и искрено се надявам да сме направили правилния избор. Пускаме тези дни желанията и каквото сабя покаже...
Виж целия пост
# 661
Според мен е важно, че в НПМГ за ФУЧ и ИУЧ освен математика учат и природни науки. В СМГ учат програмиране.
На това ниво програмиране се учи само в СМГ, никъде другаде. Така че ако детето иска това, няма база за сравнение. Но програмирането няма да Ви помогне при кандидатстването след 7 клас. И в нашия випуск състезателите по програмиране учеха на курсове, в час дремеха.
С природните науки след 7 клас може да кандидатства в НПМГ само. Но си е една добра застраховка срещу издънки на приемните.
Ако някой Ви каже, че в 5-7 клас в НПМГ може да учи програмиране или в СМГ - природни науки, не му вярвайте. Жестоко Ви лъже (дори и да не е умишлено). Казвам го от опит.
Преценете сама какво детето Ви ще учи в училище и какво на курс. Но не Ви съветвам да го оставите без курсовете.
Виж целия пост
# 662
Добре де, толкова ли е зле програмирането в НПМГ? И в такъв случай за дете, което иска да учи математика и информатика, но не иска да е в СМГ (вече е изкарало до 7клас там), какво остава -ТУЕС? Няма как да знае на този етап, дали иска да се занимава с програмиране в бъдеще и по тази логика мислехме да е НПМГ с идеята да го учи колкото да прецени дали е за него. После може да избира други профилиращи предмети или да надгражда с платени курсове.
 За паралелката с  химия също му стига балът, но пък не го влече биологията,  а доколото разбирам те са заедно.
Много ми е объркано, а песачинките вече изтичат.
Благодаря на всеки са споделените мнения!
Виж целия пост
# 663
"Информатика" не е равно на "програмиране". Както и "информатика" е ралично от "информационни технологии"...
Програмирането е "занаята" в информатиката, т.е. приложната част Simple Smile
Виж целия пост
# 664
"Информатика" не е равно на "програмиране". Както и "информатика" е ралично от "информационни технологии"...
Програмирането е "занаята" в информатиката, т.е. приложната част Simple Smile
Ами, добре Wink . С това съм наясно. Тъй като темата е за НПМГ, кажете кое от изброените се учи в паралелката математика с информатика, моля!
Виж целия пост
# 665
Досега пишат май само тези, които са убедени, че ще влязат. Има ли такива, които са "на ръба"? С бала с около 1-3 точки над миналогодишния? Най-вече имам предвид паралелките с допълнителни оценки от химия, биология, география, физика. Какви са очакванията ви?
Виж целия пост
# 666
ноа2 поправих го. За 5-7 клас писах, защото така беше питането. За нагоре изобщо не зная как е информатиката.
А и доскоро имаше много безплатни курсове по информатика. Сега вече може да са станали платени.
Виж целия пост
# 667
Имаше нагоре (предишните страници) писали за паралелката математика+информатика.
На сайта има учебни планове + модулите в 11 клас...

Досега пишат май само тези, които са убедени, че ще влязат. Има ли такива, които са "на ръба"? С бала с около 1-3 точки над миналогодишния? Най-вече имам предвид паралелките с допълнителни оценки от химия, биология, география, физика. Какви са очакванията ви?
Как да сме сигурни, като балообразуването е различно и няма как да се върже в обобщената статистика Thinking
Аз очаквам бала по физика да падне, заради по-ниския брой точки на състезанието и на олимпиадата в рамките на първите 30. Но пък тези точно деца може да имат много високи точки на БЕЛ+Мат... Та там изобщо не е ясно... Паралелката химия (+биология) е с удвояване на математиката... Дали на дете с 90т.химия +2*85 математика ще му стигнат или ще се класира дете с 85т химия +2*90 математика и дали това с 90т математика ще избере тази паралелка или математическата или някоя ЕГ?
Та нищичко сигурно няма Hands V
Виж целия пост
# 668
Да, изключително неприятно е това сравняване между училищата, още повече ако сте в положение ,в което съм в момента. Детето ми е прието на 1во класиране и в двете училища. Днес бях решила да го записвам в нпмг, и от снощи само чувсм-луда ли си, защо...и т.н. след като бил толкова с резултатите значи няма място в нпмг??? А кажете вие къде му е мястото...че малко ми накривя. Най-якото беше "прецакваш му бъдещето"....и сега се чудя

И при нас беше същото - беше приета навсякъде, днес я записах за 5 клас в НПМГ и честно казано не съжалявам. Даже останах приятно изненадана- математиката е по 12 часа на седмица , има школи, ние записахме даже 2. Не е вярно, че по- добрите отиват в СМГ
Виж целия пост
# 669
Desive, трудно е да се прогнозира. Очаквам леко покачване за химията, географията поне на първо класиране. Подредили сме всички паралелки (без тези, където се иска биология) пък то ще си покаже. Познати деца с много високи точки на състезанието (биология и химия) и с точки от НВО за навсякъде са решили, че предпочитат в крайна сметка ЕГ... Всичко е възможно май Simple Smile Успех ви желая!
Виж целия пост
# 670
Разпространяват се разни митове и легенди в темата.
Нашето в 7 клас си изкара 100 т по МАТ на НВО и в 10 клас пак си изкара 100 точки. Не че е кой знае колко трудно НВО в 10 клас, но пък не всички от математическите гимназии и паралеки имат пълен брой точки. Ходи си детето на школата по математика по собствено желание, а на съсстезания ходи само ако е на кеф. Представя се повече от прилично. И какво толкова е станало като не е окичено от глава до пети с медали?! Като иде в университета и пак ще го върнат в "първи клас", понеже и там качеството на обраование ни е "до небето"...
Искам го да има здрави, стабилни знания по основните за него дисциплини, да има добро логическо мислене и обща култура. Има ли тези неща, другото лесно може да научи на школи/курсове. Състезанията какво?- навремето се състезавах (преди повече от 30 години). Нищо не ми донесоха, освен потупване по рамото и много нерви- дори не искам да си спомням... Ако детето ми не иска да се състезава доброволно, въпреки добрите му знания и психика за това, аз не бих го натиснала никога.

Искам само да допълня, че директорът на НПМГ, поне за мен, е човек, който доста направи за гимназията за сравнително кратко време, след едни години на "безвремие" по времето на една директорка...
Децата ходят на състезания, осигурява им се безплатен транспорт, хотел; имат дейности по "Еразъм" и пътуват.
Виж целия пост
# 671
В някои училища има надарени деца, които се справят с лекота по всичко, те са малък процент обаче, но в класации и състезания винаги изкарват училището отпред. Масата отзад обаче не е на такова ниво. Въпреки че са умни и ученолюбиви деца. Казвам го в случая, че назад в темата се гледаха олимпийците и се прави изводи от тях за нивото на училището. Което е грешно. А хубавото в НПМГ е, че школи има по всички почти и стига да имаш желание, възможност и подкрепа винаги ще получиш.
Виж целия пост
# 672
"Информатика" не е равно на "програмиране". Както и "информатика" е ралично от "информационни технологии"...
Програмирането е "занаята" в информатиката, т.е. приложната част Simple Smile
Ами, добре Wink . С това съм наясно. Тъй като темата е за НПМГ, кажете кое от изброените се учи в паралелката математика с информатика, моля!

Еми учи се и информатика и информационни технологии.

За мен си е много по-добър вариант паралелката МАТ и инф, отколкото ТУЕС, особено за деца, които не са сигурни дали искат наистина информатика.
Първо, че тук ще могат да избират трети профилиращ предмет, който може да е различен.
Второ, математиката, а и другите предмети са си на ниво, и ако детето реши да си смени интересите/приоритетите, може много по-лесно и безболезнено да го направят.
Виж целия пост
# 673
ИТ го виждам само във втори гимназиален етап, като избран от някои деца... Та не е Мат + ИТ, а е Мат+Информатика и трети профил ИТ, физика, АЕ...
Гледам учебните планове на сайта Hands V
Виж целия пост
# 674
"Информатика" не е равно на "програмиране". Както и "информатика" е ралично от "информационни технологии"...
Програмирането е "занаята" в информатиката, т.е. приложната част Simple Smile
Ами, добре Wink . С това съм наясно. Тъй като темата е за НПМГ, кажете кое от изброените се учи в паралелката математика с информатика, моля!

Еми учи се и информатика и информационни технологии.

За мен си е много по-добър вариант паралелката МАТ и инф, отколкото ТУЕС, особено за деца, които не са сигурни дали искат наистина информатика.
Първо, че тук ще могат да избират трети профилиращ предмет, който може да е различен.
Второ, математиката, а и другите предмети са си на ниво, и ако детето реши да си смени интересите/приоритетите, може много по-лесно и безболезнено да го направят.

И аз така си го представям. Дано да се получи. Изчетох всичко от последните теми, даже едната школа звучи много интресна, макар че е по-скоро в сферата на инфармационните технологии. То няма лошо да се учат ИТ, не всичко е програмиране.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия