СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 49 897
  • 752
# 705
Добре дошли и много положителни емоции нека да има детето в новото училище.
За съжаление няма опознавателни лагери преди 15.09. Също така разпределението на паралелките става някъде началото на септември и няма как да се знае с кои деца ще е заедно.
Здравейте, това значи ли че след 15.09 организират опознавателни лагери?
Приети сме МАТ, ФА и НЕ и ни притеснява че идва от друго училище с по-малко деца в клас - дали ще се приобщи. Ако правят такива лагери за да се опознаят децата ще е супер.
Какви други лагери и екскурзии организират?
Предполагам че и по интереси пак ще се съберат различни групички -намират ли си къде да се събират - да речем момчета за игра на футбол.
Виж целия пост
# 706
Мен минималният бал от 1 класиране ме впечатлява много сериозно.
Виж целия пост
# 707
Мен минималшният бал от 1 класиране ме впечатлява много сериозно.
При 229 деца с резултат 99-100 точки на НВО мат... какъв да е? Да го направят още по-лесно НВОто, както предлага минитърОт, още по-висок ще стане.
Здравейте, това значи ли че след 15.09 организират опознавателни лагери?
Приети сме МАТ, ФА и НЕ и ни притеснява че идва от друго училище с по-малко деца в клас - дали ще се приобщи. Ако правят такива лагери за да се опознаят децата ще е супер.
Какви други лагери и екскурзии организират?
Предполагам че и по интереси пак ще се съберат различни групички -намират ли си къде да се събират - да речем момчета за игра на футбол.
За 8ми клас няма точно опознавателни лагери, както е във ФЕГ например. Има обаче есенна екскурзия, ски лагер на Пампорово, пролетни разни и летен лагер. За големите момчета не знам дали ходят да ритат, защото имам дъщеря в 10ти клас, но малките (синът ми ще е 7ми клас) често се събират да играят футбол на двора.
Виж целия пост
# 708
Есма, чела ли си писмото на д-р Тонев до МОН? Нали точно това искат - да се обърне параболата. Сега е с дъното надолу. А да се съставят задачите така, че разпределението да е като камбаната на нормалното разпределение. Дъното да е отгоре. Да няма струпване на деца под 10 и над 90 точки, а струпването да е в средата на интервала.
Сега и за това ли сте против?
Виж целия пост
# 709
Есма, чела ли си писмото на д-р Тонев до МОН? Нали точно това искат - да се обърне параболата. Сега е с дъното надолу. А да се съставят задачите така, че разпределението да е като камбаната на нормалното разпределение. Дъното да е отгоре. Да няма струпване на деца под 10 и над 90 точки, а струпването да е в средата на интервала.
Сега и за това ли сте против?

Не съм сигурна, че те разбирам. А може и аз неясно да съм се изказала. Не съм против писмото на Тонев, напротив, мисля, че е смислено. Против съм последните изказвания на министъра на образованието, който иска да направят втори модул на НВО мат още по-лесен. А посмото на Тонев иска да се използва допълнителен изпит/състезание, което да се използва за прием. И тъй като от МОН категорично отказват да приемат тази идея, ми се иска поне да НЕ намаляват сложността на НВО, което и без това е лесно за тези 10 процента над 90 точки.
Виж целия пост
# 710
Ето този текст имам предвид.

” Графиката на резултатите от НВО-то по математика вместо да прилича на камбана с най-много резултати в центъра на скалата, прилича на планина с върхове в началото и в края на скалата за точкуване, което не е добре нито за математическите гимназии, нито за системата ни като цяло. ”

При тази камбана (нормално разпределение) е изпълнено и искането на МГ и на МОН. Министърът не е казвал, че ще слагат лесни задачи.
Виж целия пост
# 711
Ето този текст имам предвид. ” Графиката на резултатите от НВО-то по математика вместо да прилича на камбана с най-много резултати в центъра на скалата, прилича на планина с върхове в началото и в края на скалата за точкуване, което не е добре нито за математическите гимназии, нито за системата ни като цяло. ”
При тази камбана (нормално разпределение) е изпълнено и искането на МГ и на МОН. Министърът не е казвал, че ще слагат лесни задачи.

В интервю за 24 чака министърът казва: "Първите анализи от изпитите след 7-и клас например показват, че дори децата от някои паралелки в математическите гимназии имат по- висок успех по български език и литература, отколкото по математика. Значи задачите, особено от втория модул, са били доста трудни, включително и за тези ученици. По всички принципи на тестологията подобни по трудност задачи трябва да се изпробват предварително в различни съвкупности, за да се види какви тестови задачи да дадем на децата. Може би по-ниските резултати произтичат и от това. Ще търсим възможност за промяна." Аз го четох в самото интервю, но сега не намирам линк. Данибон също го е цитирала: https://danybon.com/obrazovanie/obr-min-tvorcheski-vupros/
Въвеждането на допълнителен изпит/състезание за прием в математическите гимназии е добра идея, но то няма да промени разпределението на резултатите на НВО.Може би не съм се изказала ясно - не намирам противоречие между искането на Тонев и Ушагелов и това, което аз казвам.

PS - Освен ако има ново писмо, което не съм чела. Аз знам онова, с което искат при приема да се използва като балообразураща оценка резулат от допълнително състезание/изпит.
Виж целия пост
# 712
Не се притеснявайте за адаптацията. И без опознавателни мероприятия нещата ще се случат добре. Ще им се даде време да свикнат. Това с лагерите и активностите силно зависи от това на какъв класен ръководител ще  попаднат. През седмицата се срещнахме случайно с един от олимпийците през годината. Нищо не си говореха един на друг като физиономии (или поне така беше при това от моя генетичен материал, защото аз мога да се запознавам по 5 пъти с някого), но като се заприказваха, сякаш винаги са се познавали. Абсолютно никаква бариера. На другия ден се оказа, че се записват непосредствено преди нас. И така, въвсем спокойно може да се окаже, че познавате някого без да подозирате. В много малък космос живеем.
Виж целия пост
# 713
Есма, задачите не са трудни за деца математици. Те грешат от невнимание и затова може да не изкарат заветните 100 т.  и риск дете математик да изпадне от МГ е голям, както и се случи тази година.
Не знам защо е такъв силен отпорът за по-трудно състезание или модул в НВО. Сакън да не лъсне, че нечии отрочета не са баш кат за отличен.
Виж целия пост
# 714
Абсолютно съм съгласна. Фактът, че има над 560 деца с резултат над 95т. ясно показва, че задачите не са трудни. Защо има отпор, аз лично не разбирам. Но е факт, че от МОН са твърдо против. Може пък да размислят. Аз никъде не съм казала/написала, че съм против допълнителен модул/състезание/изпит. Ако НВО има по-трудни задачи или ако има изпит, то тогава и балът няма да е толкова висок, няма да тежат грешките от разсейване и изобщо всичко ще е по-нормално.
Виж целия пост
# 715
Ясно.  Извинявам се, че не съм те разбрала добре, последният пост е точно, каквото трябва да се случи.
Така, както приемат със състезание за биология, химия и т.н. Поправете ме, ако греша, но там не може да се влезе само с НВО....
Виж целия пост
# 716
Есма, задачите не са трудни за деца математици. Те грешат от невнимание и затова може да не изкарат заветните 100 т.  и риск дете математик да изпадне от МГ е голям, както и се случи тази година.
Не знам защо е такъв силен отпорът за по-трудно състезание или модул в НВО. Сакън да не лъсне, че нечии отрочета не са баш кат за отличен.

Ами затова е силен - ще лъснат нелицеприятни факти. И електоратът ще се разсърди, че чаветата имат ниски оценки... Все едно аз да се сърдя на термометъра, че показва 36 градуса Wink
Виж целия пост
# 717
Стига с тия сръдни. Никой не се е сърдел до 2018г, никой не се сърди за бел, никой не се сърди за МВ, или дзи, или за приемни изпити в университет. НВО служи за прием, не е нормално да е с такова разпределение на точкито, то просто показва, че тестовете са лошо направени.
Виж целия пост
# 718
Разбира се, че са лошо направени, но някои хора не го схващат (всъщност много хора) и мечтата им е всички деца да имат 100 точки, това било идеално...
Сега гледам по Евроспорт състезания по катерена на стена. Е я си представете толкова лесна стена, че всички направят "топ" (изкатерят се до върха). Какво класиране ще има след това???
Виж целия пост
# 719
И по двата предмета класациите се оглавяват при 7 от 10 са математически гимназии. Дори не помня дали ПЧМГ не осмото математическо училище или като водещо частно е там. И това е от години. Не знам какво точно статистика гонят, но тези които не могат да подготвят децата от своите училища за някакъв съществуващ от вече доста години  формат, проверяват работи. И санкционират написано ",добре че" като "добре, че".  На баба им фустата, добре че е веднъж в годината, но не всяка година. Нали това им беше основната идея, когато въведоха  НВО. Да си атестират системата. Ето им атестацията. Едни 50 училища (щото съм много ларж) имат някаква добра подготовка, която с добро планиране на паралелно подпомагане в обучението, върши работа. При останалите и паралелното образование не помага. След като от мед в катрана няма никаква файда, да си намерят начин как да не съсипват самотните лъжички мед. Защото периодично ще гледаме онази статистика и ще се чудим как така е станало, че румънците са толкова напред, а ние изоставаме при традиционно силни за страната състезания. Малко като в спорта.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия