Частни училища - информативно-дискусионна тема - 55

  • 34 972
  • 755
# 15
Уъкането не е диалект, а е артикулационно нарушение, което може да се отрази сериозно и на писмената реч - децата да пишат вместо Л, УЪ. Срещала съм го и като отражение в английския Лейк и Уейк - изговарят W като УЪ, независимо дали е лейк или уейк.

На мен ми е малко пресилено и снобарско да се очаква дете на 3 да изработва "без акцент". Хората, които "имат ухо" за езиците се научават много бързо да си променят и произношението. А ако един чужденец бъде оценяван според произношението си на чуждия език, а се пренебрегват професионалните му качества, тогава сори за тези, които са го пренебрегнали. Колкото до децата, когато отидат да учат в чужбина много бързо променят езиковите компетентности, включително произношението. Една бакалавърска върши чудеса.
Виж целия пост
# 16
Много информативно за Русе. Разширих си общата култура. Благодаря.

Значи все пак се завъртяхме и дойдохме на мойто-- не е като да няма значение как произнасяш думите за това как си приет. И - и да си приет въпреки произношението ще ти се подиграват, най-малкото.

Аз друго се питам. Как да обясня на прост език, че модерните начини на учене са на светлинни години по-напред от соц разбиранията, чиито резултати са 27 училища с пълни двойки на всяко едно от децата на НВО за 4ти клас.

Много ми е трудно. Особено като за да стигнем до същината трябва да се мине заобиколно през значението на думата сноб, което започвам да се съмнявам че се разбира от ползващите я.
Виж целия пост
# 17
Кои са модерните начини за учене?
Виж целия пост
# 18
Ето тези.
Виж целия пост
# 19
Чакай сега, че се обърках. Нали говориш за резултати от НВО 4 клас, което е по български и математика? Какво общо има това с ранното запознаване на децата с чужди езици?
Виж целия пост
# 20
И понеже в тези 27 училища учениците не са учили чужд език от бебешка възраст, затова явно имат двойки на НВО..Joy
Системата ни е  бъгава, но по съвсем други параграфи, нямащи много общо с ранното чуждоезиково обучение. Един от проблемите е, че  учениците  в малките класове не остават на поправителни, не повтарят.. Има толкова места в страната, в които децата от различни малцинства едва говорят бг (родителите им също), нищо че са в бг училище, как да се справят с НВО.  Просто си ги пускат от клас в следващия, с ясната мисъл, че нищо не знаят...И че едва ли много ще научат. Те с българския не могат да се справят,  как ще учат  по "модерни начини" с  чужд език едва ли не от яслата..
Виж целия пост
# 21
Между другото, точно така е - децата от малцинства са естествени билингви. Само че ако са от необразовани семейства, с нисък социален статус и отглеждани в затворената среда на общността, не са посещавали детски заведения, на практика постъпват в първи клас с оскъдни знания по български, което естествено затруднява ограмотяването.  Нищо, че през част  от времето са слушали българска реч и основният език на държавата е българският.

Изследването за ранното излагане на чужд език и социалните умения каква връзка има с новите начини на учене? Език се е учил все по един и същ начин още от зората на човечеството - с общуване и в съответната езикова среда.
Виж целия пост
# 22
Известно време бях малко встрани от информационния поток, но търсачката ми вади заглавия за 27 училища с резултат 2, 00 от ДЗИ по БЕЛ. Направих си труда да сметна общата бройка явили се ученици в тези училища - 132. В тези училища са се обучавали от 1 до 13 зрелостници.
Скрит текст:
Може да е просто съвпадение на бройката на училищата и да не съм открила правилната информация, още ми е трудно да вляза в ритъм. Не правя анализи, само споделям част от статистиката.
Виж целия пост
# 23
И аз така ги сметнах преди няколко дни, Дидева, когато този въпрос се повдигна в говорилника. 132 ученика от цялата страна с 2 на ДЗИ по БЕЛ, което, предвид значителното ромско малцинство, не само, че не е драма, а е направо оптимистично.
Виж целия пост
# 24
Извинявам се за отклонението от темата, но пък съм в контекста на последните мнения. Всъщност какви са последиците, ако се изкара двойка по някой от предметите на НВО? Прави ли се поправителен изпит примерно в 4 или 7 клас? А в 10?! Разбирам, че не се повтаря и не се прекъсва обучението, така че няма и как да не продължи по-нагоре. Т.е. излиза, че НВО е само за отличници, които се борят за някакви ограничени места?!?! Другите, така или иначе, май не ги засяга особено.
Все още съм далеч от НВО и не съм се интересувал особено. Само си чета и слушам полемики за момента.
Виж целия пост
# 25
Никакви последици няма досежно възможността за продължаване на образованието, ако имаш 2 или 0 точки на което и да е НВО или изобщо не се явиш на него. Просто с такъв резултат няма да можеш да се класираш за добро училище в 7-ми клас, респективно за паралелките, в които се кандидатства след 4-ти клас.
Виж целия пост
# 26
А ако си в ЧУ?! Пак ли продължаваш?
Виж целия пост
# 27
Продължаваш, ако решат да ти подновят договора. Joy
Виж целия пост
# 28
Знам, че има клауза за успех, но май не включва НВО. А и договорите се преподписват преди излизането на резултатите. Или бъркам?!
Чисто хипотетично питам. Представям си как децата, които са решили да си продължат в СС, примерно, откажат да се стараят на НВО и изкарат двойки. Смешно ще е някак си, но и има някакъв привкус на бунт. Ама че идея изобщо.....
Виж целия пост
# 29
Аз поне не знам за училище, което да е заложило резултата от НВО като основание за прекратяване/неподновяване на договора. А хипотезата ти за деца от СС, които изкарват 2 на НВО, е толкова хипотетична, че е чак фантасмагорична. Joy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия