Частни училища - информативно-дискусионна тема - 55

  • 35 127
  • 755
# 735
То хубаво с тестовете, но да разбирам ли, че дете, родено през декември, реално ще държи тест за училищна готовност преди да навърши 5 г.? За Питагор поне нали препитването било рано-необяснимо за мен защо.

Точно така го разбирайте. Моето дете е родено след следата на ноември и на двата изпита - нямаше навършени 5. И сега е ПУК в СС и още няма навършени 6 години. Това е ситуацията при децата, родени последните 3 месеца от годината. На тази възраст 5-6 месеца са от значение.

Относно подготовката за кандидатстване. Аз имах лукса да гледам детето до 3 годишна възраст, като започването на градина през декември  беше последвано няколко месеца по-късно от пандемия, та отглеждането й от мен продължи повече. Винаги сме се занимавали двете с различни, подходящи за възрастта занимания и до около четири и половина не бях решила въобще къде бих искала да учи детето ми. Заниманията ми с нея са били просто за да се развива тя, не съм целяла друго. Миналата пролет окончателно реших , че искам да кандидатства в СС, а лятото обмислих и Питагор. Цяло лято от юни до началото на септември преди изпита не е била на градина и тъй като беше Синьо лято - освен рисуване и оцветяване когато иска - друго не сме правили. Когато разбрах, че изпитът за Питагор е от началото на октомври, а за СС предварителния е ноември - купих Крокотак, който за около 2-3 седмици реши 2/3 от него и различни задачи от Азбуката.
На изпита в Питагор задачите бяха логически, а в СС освен логически и такивя по знание на езика. Разказ по картинки, броене на звукове и други такива. Мисля миналата година през ноември всички кандидатстващи дечица споделиха различни неща за изпита и така сглобихме тук в темата какво в основни линии е представлявал изпитът. Ако някой се интересува да се върне на темата от миналия ноември - има много подробна информация. Тази година не виждам много кандидатстващи в СС и Питагор дечица на пишещи в темата. Ще се радвам да споделят как минават сега изпитите.
По отношение на часа за изпита в Питагор - не знам на какъв принцип го определят. Нашият час беше на 25.10 в 16.10, а в 20 часа вечерта видях в системата, че е приета. Отговорът идва бързо там.
Виж целия пост
# 736
Да, наистина в Питагор обратната връзка идва почти веднага, в рамките на деня. В СС след първия кръг при нас минаха няколко дни до мейла, след втория кръг май по-бързо дойде обратната връзка.

Миналата година терзанията ми бяха свързани точно с факта, че имам момче декемврийче, което се притеснявах януарските момиченца да не отвеят Grinning Плюс, че фината моторика му беше зле. И след първи кръг го взимам един нахилен и доволен, показва ми как си изрязал, оцветил и залепил гривничка. Гривната беше с картинка от някакво детско май, и той беше оцветил всичко в един цвят с драскане, излизане, никакво усещане за отделни елементи, лошо ми стана Grinning Госпожата, която предаваше децата след изпита му каза “Чао, пак да дойдеш” и аз през цялото време се чудех има ли подтекст Grinning
Виж целия пост
# 737
Да, луксът за гледането самостоятелно и самостоятелното занимаване е неоценим. Навремето частните училища все още бяха в  прощъпулника си, бяха с малко и малки паралелки, от по няколко деца и по-скоро им се носеше славата на места, където се записват деца, които не се справят на други места или на хора със съмнителна репутация. Единственото училище с подобен прием беше НУКК. Тогава бях взела тяхната книжка и за занимавка решавахме задачите вкъщи, за да имаме структуриран учебен процес и да се кротнат да седнат. Така че има значение подготовката, макар да не се явиха на изпит. Типовете задачи са изцяло стимулиращи мисленето и ако детето може вкъщи да седне половин час да работи, значи поне дотолкова е зряло, че да е способно после да се справи в изпитна обстановка на ниво дисциплина, която също се гледа. Може би това е най-важното - детето да покаже, че може да седи и да работи по задачи. Дори да не е съвсем идеално, докато го наблюдава човек вече придобива представа кое докъде е. Но неподготвени деца, ей така, играли по цял ден в градината, играли вкъщи и никой нищо да не е пипвал с тях като трупане на обща култура, няма. Просто няма. Другото е леко престорено как нищо не правили, само това, онова, трето, пето, ама за малко, пък то, ето, че ей така си влезе.
Виж целия пост
# 738
Блонди Анна, ако тази рисунка е от дете, което няма 5, тя е прекрасна, а и за 5-годишно също. Ако е 6- годишно, единствено че човекът е можело да има повече детайли, но зависи детето какво е искало да покаже, тук по-скоро основното е природната картина, която е нарисувана супер, а човекът е просто детайл, няма фокус върху него. За цветовете и детайлите съм съгласен 1:1 с Бояна. Супер си е рисунката.
Учителката на детето ми от школата по рисуване, където ходи, веднъж ми обясни, че Пикасо в един от периодите си се е мъчел да рисува като дете и не му се е получавало. Затова, каза тя, в тази възраст трябва да бъдат оставени да рисуват както те виждат нещата, децата са уникални и в този смисъл повечето 5-годишни деца рисуват по-добре от Пикасо, той не е можал да го постигне😂 Поне тя така ми каза, а тя е професионален художник.
Виж целия пост
# 739
Отне ми четири години, за да рисувам като Рафаел, но цял живот да рисувам като дете! - това е казал Пикасо Simple Smile
Виж целия пост
# 740
Тук съм съгласна с Андариел, че може би в тази възраст едно от важните неща е детето да може да си задържи интереса и концентрацията върху заниманията за достатъчно време. При нас това винаги е бил голям плюс. И сега в момента е седнал да пише ченгелчета и букви на своя глава, домашни няма, не го караме ние. Може да откара доста време така.

Татко мецан, рисунката с човечето е от сега, тоест на почти 6 Grinning А за корена на дървото му е помогнал учителят по рисуване. Та ако трябваше да го оценяват на рисуване на човечета или фина моторика - оле мале Stuck Out Tongue Winking Eye Откак тръгна на училище, доста е подобрил рисуватето си обаче, там ги учат на разни детайли, пространствено усещане и веднага се вижда напредък (спрямо него си), в скрит текст слагам.

Скрит текст:


Та ако мога да обобщя при нас ситуацията - зле с фината моторика при приема, но много концентриран и “надъхан” да бъде изпитван, силен е в логиката и познатията за езика като за възрастта му. Да, и до ден днешен не може да рисува хора, но малко преди да стане на 5 можеше вече да се справи с детската кръстословица на Крокотак и по-важното - имаше желанието  и търпението да го прави. Но пък задачи тип да дорисува изображението за да стане огледално симетрично и сега го затрудняват и не са му любими.
Виж целия пост
# 741
Навремето частните училища все още бяха в  прощъпулника си, бяха с малко и малки паралелки, от по няколко деца и по-скоро им се носеше славата на места, където се записват деца, които не се справят на други места или на хора със съмнителна репутация. Единственото училище с подобен прием беше НУКК.
Хъм, за кое точно време говориш?
Виж целия пост
# 742
Пространственото зрее, не само се изгражда. Мозъкът зрее и с него различните функции. Обучението може да подпомогне, разчитайки на мрежата от други функции или рационалното действие и научаване на някакви алгоритми "така трябва да бъде", но не може да замести това, което още е незряло. Примерно, едно дете с огромни затруднения с математическите представи може да научи таблицата за умножение наизуст или някакъв просто алгоритъм за някои задачи. Това са различни неща.
Рисуването на човешка фигура е свързано с изграждане на схемата на тялото, представата на детето за човешката фигура. Децата не рисуват това, което виждат, а това, което знаят.

Преди повече от двайсет години, за начална степен говоря. Агитираха ни за НУКК и за частни училища още в градинска възраст на моите. Хит на сезона тогава беше ФЛ.
Виж целия пост
# 743
Тогава СС беше с две паралеки от по 18 деца, приемният изпит беше цял ден и имаше много неприети деца. А славата му и тогава нямаше нищо общо с описаното от теб.
Виж целия пост
# 744
С оглед на НВО външното оценяване  след 4ти клас, дали някой би ми помогнал с разгадаването на смисъла на частните училища?  Хем си плащаш, хем децата стоят двойно повече време в училището всеки ден, хем резултатите им не са много по-добри от държавните. При условие още че в частните с най-високи балове се прави подбор и ако не им харесва някое дете го махат и си повишават резултатите по този начин. Да не се окаже, че преподаването е на едно и също ниво и в частни и в държавни. Да не би хората да си пращат децата в частни за да са на пансион цял ден, а не в къщи? Дали някой е разсъждавал по този въпрос?
Виж целия пост
# 745
Ха, за резултатите… ха, и за преподаването на едно и също ниво… Simple Smile
Еми ей така, имаме всички излишни пари и се чудим къде да ги инвестираме Wink
Виж целия пост
# 746
Ха, за резултатите… ха, и за преподаването на едно и също ниво… Simple Smile
Еми ей така, имаме всички излишни пари и се чудим къде да ги инвестираме Wink
   

В  смисъл?  Данните за НВО външно оценяване след 4ти клас говорят друго? Бихте ли пояснили?
Виж целия пост
# 747
Rogers, да, в най-общи линии ги пращаме в ЧУ за да се отървем от тях и там цял ден си бъркат в носа Grinning

В класацията спрямо НВО след 4-и клас на първо място са частни училища, след 7-и също. Не съм убедена, че разбирам тезата ти.
Виж целия пост
# 748
Ха, за резултатите… ха, и за преподаването на едно и също ниво… Simple Smile
Еми ей така, имаме всички излишни пари и се чудим къде да ги инвестираме Wink
   

В  смисъл?  Данните за НВО външно оценяване след 4ти клас говорят друго? Бихте ли пояснили?
По-скоро вие пояснете кои данни гледате, защото в тези, които гледаме ние, в топ 10 са предимно ЧУ, а първите места са за СС и Питагор, но като цяло това не е водещото, за да изпратим детето си в ЧУ. Цялостната изходна теза ви е грешна, затова и така ви отговаряме. Предимствата на ЧУ спрямо ДУ са многобройни и многократно сме ги обяснявали.
Виж целия пост
# 749
Rogers, да, в най-общи линии ги пращаме в ЧУ за да се отървем от тях и там цял ден си бъркат в носа Grinning

В класацията спрямо НВО след 4-и клас на първо място са частни училища, след 7-и също. Не съм убедена, че разбирам тезата ти.

Разликата в точките м/у държавните частните не е голяма, а в частните се стои цял ден и  се махат децата, които ще намялат точките на училището. НВО външните оценявания са се превърнали в основния маркетингов инструмент на частните.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия