Почна вече първи срок и не на принцип на урок задачки хора тук решават, написаното обясняват.

  • 26 122
  • 749
# 45
Добър ден.
Може ли помощ за тези две задачи, моля.


4- а и 7- а
П. П. 7- а я реших. 80 и 75 процента?
Виж целия пост
# 46
Зад. 4
х е намисленото число
1/4.х + 2/3.36 = 2/7.119
1/4.х + 24 = 34
1/4.х = 10
х = 40

Зад. 7
х е процентът на намалението
240 - 240.х/100 = 192
240.х/100 = 240 - 92 = 48
х = 48.100/240 = 20

Аналогично и за другия пример.

ПП: h.d, грешно е - един съвет - винаги проверявай получения резултат със заместване в условието.
Виж целия пост
# 47
Много благодаря!!!
Виж целия пост
# 48
Добър ден.
Може ли помощ за тези две задачи, моля.


4- а и 7- а
П. П. 7- а я реших. 80 и 75 процента?
240 - 100%
192 - х%
240*х= 192*100
х= 19200:240= 80%
т.е намалението е 20%
Вариант 2
240-192= 48лева отстъпка/ намаление
240-100%
48 - х %
240*х= 48*100
х= 4800:240=20%
Вариант 3
240-192= 48
240:48=5 намалението е 1/5 от редовната цена, а 1/5 от 100 е 20, следователно намалението е 20%
Другата задача се решава аналогично.
280-210= 70
280:70=4
т.е намалението е с 1/4, което е 25%
Виж целия пост
# 49
Mama Ru, този начин може да е и много подвеждащ и да доведе точно до грешката на h.d.
Задачата е лесна и може да се реши по няколко начина, но ако е малко по-сложна, и тръгнем да я решаваме така, може да стане голяма каша. В тази връзка беше важно и да се уточни, че задачата е за 6 клас и могат да съставят уравнение с обикновени дроби и неизвестно в числител или знаменател.
В случая е добре да означим с х търсеното, с така съставеното уравнение много ясно се вижда какъв е алгоритъмът при търсене на процент на намаление.
Виж целия пост
# 50
Здравейте, утре имат входно и госпожата им е пратила примерни задачи. Опитах се да му помогна, ама явно математиката не е моето. Затруднява се на тези две, ако може малко помощ:
1.Права, успоредна на страната АВ на ∆АВС , пресича АС и ВС съответно в точки Р и Е. Ако АВ=16 см, РЕ =4 см и височината  СН = 20 см, намерете разстоянието от С до отсечката РЕ.
2. Решете системата:
  х2 – 2ху  + х = -9             
  2у – 3х = 1
Виж целия пост
# 51
Виж целия пост
# 52
Mama Ru, този начин може да е и много подвеждащ и да доведе точно до грешката на h.d.
Задачата е лесна и може да се реши по няколко начина, но ако е малко по-сложна, и тръгнем да я решаваме така, може да стане голяма каша. В тази връзка беше важно и да се уточни, че задачата е за 6 клас и могат да съставят уравнение с обикновени дроби и неизвестно в числител или знаменател.
В случая е добре да означим с х търсеното, с така съставеното уравнение много ясно се вижда какъв е алгоритъмът при търсене на процент на намаление.
Аз съм решила задачата по 3 начина. А просто тройно правило го прилагам от трети клас и никога не ме е подвело. Сметките са сведени до минимум.
За мен точно другият начин е объркващ и сложен, зависи все пак и кой как е свикнал. Тази задача или подобна имаше дъщеря ми в пети клас. В момента е преговор на пети клас, детето на h.d е набор на щерка ми.
Виж целия пост
# 53
Много благодаря!
Виж целия пост
# 54
Как трябва да се реши една задача от този тип, ако нямаме помощна таблица?
Числото 2 корен от 3 е в интервала ....
а) (2;3) б) (3;4) в) (4;5) г) (5;6)
Виж целия пост
# 55
Как трябва да се реши една задача от този тип, ако нямаме помощна таблица?
Числото 2 корен от 3 е в интервала ....
а) (2;3) б) (3;4) в) (4;5) г) (5;6)
Bнасяме  двойката пoд корен и подкоренната величина става 4.3=12
3^2 <12 <4^2
 => числото е в интервала  (3;4)
Виж целия пост
# 56
Дами, моля за помощ:
Виж целия пост
# 57

Графиката на  правата пропорционалност ВИНАГИ минава през началото на координатната система. Затова е достатъчно да определим координатите на само още една точка освен на О. Ако коефициентът "а" пред х е положително число, графиката се намира в първи и трети квадрант като червената и синята (заради коефициенти 2 и  съответно 3). Ако пък коефициентът е отрицателен, тя лежи във втори и четвърти квадрант като зелената и розовата (заради коефициенти -2 и съответно  -3).

Ха-ха, ако правилно виждам на снимката - праНа пропорционалност..
Виж целия пост
# 58
Русалке, да разбирам ли, че можем да изберем произволна стойност за х?
Виж целия пост
# 59
Русалке, да разбирам ли, че можем да изберем произволна стойност за х?
Да, друго би било, ако  е дадено и допълнително условие за допустими стойности на х, тогава и самата графика е "отрязана". 

Избрала съм нарочно и на двете места противоположни  стойности за х, за да се види, че  двете графики  (на у=2х и на у=-2х, на другите две функции също) са симетрични.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия