Пубертетът при момчетата - тема 12

  • 34 911
  • 736
# 15
Здравейте! С двама сина съм - единият на 13, другият на 11(в постоянен пубертет от 2-годишен 😂😂). Нямам големи драми с големия, чат пат се сърди и тръшка, но като цяло ми е много добро и страхотно дете. Учи много, за разлика от брат си. Мисълта ми е, че кожата на лицата им взе да се променя. Появиха се не точно пъпчици, но нещо подобно. Не е зле все още, ползваме лавандуловата вода на Ина и съм доволна, кожата е мекичка. Но ми се иска да добавя и някаква козметика, подходяща за тяхната възраст. Какво ще ми препоръчате? Благодаря!

Аз мисля, че най-важното е да им се изгради навик да измиват лицата си с почистващ продукт, премахващ излишния себум, всяка вечер - за мен това е най-добрата превенция. У нас имаме този продукт
Скрит текст:
, но младежа го ползва само, ако го подсетя.

И аз мисля, че този тип книги за подходящо написани за 11+ годишни и са добро допълнение и насока за това, което предстои да се случи на децата. 

mystic woman, благодаря за новата тема!
Виж целия пост
# 16
На 11 баш е за тези книжки.Ние сме минали всички теми.

Моят е с 6 по Бел на изпитване- стават чудеса.Но оценките му са от 4 до 6 по Бел и Мат.За мен това значи непостоянни знания и моментна готовност с материала.
Също мие лицето с гел за чувствителна кожа, има вече някакви пъпчици.Много е суетен, бръсне и мъха над горната устна.Слага парфюм, дезодорант, лъска си маратонките!!!!, голямо мислене какво да облича.За всеки стърчащ
косъм
иска на фризьор.😅
Виж целия пост
# 17
Благодаря за новата тема. Дано я напълним с радостни новини и полезни споделяния.Simple Smile
Книга купихме заедно, когато бяхме в книжарницата. Той обича да ходи в книжарници и да си избира книги , според актуалните му интереси. Та стана доста непринудено. Той я изчете, без да разбера кога. Но знам, че доста го е разтърсила. Ако думата е най- правилната, де.
Споделял е след това само баща си. Сякаш ми беше сърдит, че съм му я купила/предложила.
Относно рождените дни, от две години си ги организира и празнува сам. Не иска да му се месим. Минал е през всякакви форми- увеселителни центрове, клубни,  тематични, паркове и пр.
Виж целия пост
# 18
Благодаря за новата тема Heart

Лейди, я разкажи за това към МОН? Доп.курс ли е, какво? На мен ми е интересно...незнам вашите как ги навивате за екстра учене, че то и през уикенда 🤔  То сега е сърдит, че не му остава време, та...

От МОН изпращат писма до училищата, а ръководството го препраща на учиниците. Тъпо е, че не ги препращат и с копие до родителите - така шанса да стигне до децата е много по-голям. Самите деца, като знам колко си четат пощата в школо..... Примерно синковеца изобщо не беше видял писмото - добре, че случайно се мушнах в неговия профил и видях писмото сред всичките 100000 писма за конкурси и инициативи, които си стояха просто така - непрочетени. Та, видях го и го питах - той каза ОК и го записах. Отне му една седмица да чете и да се подготвя, защото бяха дали примерен тест за децата. И, разбира се, примерния тест беше доста по-лесен от реалния.

Иначе курса е следния:
1. Могат да кандидастват само десетокласници, защото обучението е с продължителност 3 години - до края на гимназията. В София се провежда присъствено в сградата на ТУЕС. Сега само първия модул ще е онлайн, защото правят някакви ремонти, но после ще си е присъствено.
2. Всяка година имат по 4 модула, като всеки модул завършва с практически изпит. Целият курс ще е само за C#. По програма всеки модул е с продължителност 4 съботи и недели, след което има една подготовка за изпита и изпит. Продължителността на обучение по програма е 7 часа събота и 7 часа неделя, но реално е около 3 - 4 часа. Доста е интензивен и си трябва силен компютър. Синковецът изкара първите два дни с моя лаптоп и си скъса нервите, защото постоянно го изхвърляше от програмата. Та сега, заради него ще се местим на къщата, защото настолния му компютър е там, а той е доста мощен.
3. За изпита си трябват някакви уж базови знания, обаче въпросите са си доста трудни. Всеки въпрос има по 8 отговора и само 2 минути за отговор - ако не ги знае човек, няма да има време да ги търси. Има и втори изпит, ако първия не успеят да го вземат. ИМа втори изпит и след всеки модул, ако на първия не са се справили добре

За сега само това имам, като информация. Ето един линк с повече информация, обаче не знам дали ще ти се отвори

https://it-kariera.mon.bg/e-learning/?redirect=0
Виж целия пост
# 19
Това са курсове, предлагани за гимназисти, проявяващи интрес към компютрите,  за ИТ специалисти, организирани от МОН, правилно ли разбрах?
Виж целия пост
# 20
Относно стимулирането за оценки - знам, че не е много ОК, обаче специално в 7-ми клас си го стимулирахме с пари. 10 лв мисля, че давахме за 6-ца и му обещахме, че при хубави резултати на матурите, ще му дадем по 100 лв за всеки от двата изпита. Ами добре се справи, въпреки локдауна, който направи нещата още по-трудни. По БЕЛ очаквах повече, но пък и си знаехме, че там му е слабото място и си получи парите, защото въпреки всичко, все пак изкара 75 точки. Та този стимул при синковеца работеше отлично

Относно рождения ден - преди 2 седмици стана на 16. Хвана много хубаво време (24 градуса) и го направи в Южния парк. Дадохме му пари, с неговите приятели минали да си вземат нещо за пийване, чипс, поръчали си една голяма пица Доминос и цял ден си откарали в парка. Слушали са си музика на колонката и според него било супер. Най-щастлив беше, че приятелката му са я пуснали специално за неговия РД, тъй като иначе била наказана и никъде не излизала Grinning

За агресията - тук не мога да бъда полезна със съвети, защото той е пацифист (по негови думи) и никога не е бил агресивен. Единствено вкъщи доскоро дразнеше много сестра си, но и това премина. Но е бил обект на агресия, като по-малък. Сега, като гледам новините, направо ми се свива стомаха, ако закъснее 10 минути или се прибере по-рано, отколкото го очаквам. Добре, че е с проследяваща програма, за която той постоянно се тръшка, обаче аз си държа на своето. Дори го карам да гледа репортажите от новините заедно с мен, за да вижда нагледно какво се случва и от двете страни на бариерата - и, когато си агресор, и когато не се пазиш


Това са курсове, предлагани за гимназисти, проявяващи интрес към компютрите,  за ИТ специалисти, организирани от МОН, правилно ли разбрах?

Да - според мен са за деца, които не са успяли да влязат в гимназии, като ТУЕС, Джон Атанасов и т.н. или просто на по-късен етап са проявили интерес към програмирането. Тук в бг мама в друга тема се засякох с едно момче, което е 11 клас и е вече 2-ра година в този курс. Каза, че обучението е доста сериозно и хич не е лесно. Т.е. не е просто да се вземат едни пари и да се отбие номера.
Виж целия пост
# 21
Записвам се в темата с пълен айляк, 13-годишен седмокласник, който уж осъзнава сериозността на 7-клас, но не учи... Притеснява ме, че до сега учи  в уж "елитно" централно софийско училище, а от 8-клас  май ще е в кварталното люлинско ....Sad
Виж целия пост
# 22
Запиши се в темата за неелитните училища. Има много хубави препоръки за добри училища в центъра, за които баловете не са много високи, но самите училища са си хубави и родителите са доволни
Виж целия пост
# 23
Благодаря за темата!

За лице ползва измивен гел- сутрин и вечер, като вечер също се пръска със сребърна/ лавандулова/ от маточина вода.
При наличие на пъпки- локално някой от кремовете за целта, които ползва и сестра му (препоръчани от козметик/ дерматолог).
Иначе на няколко месеца го водя на козметик. Последно беше август месец. Сега има записан час за декември. Дърпаше се отначало, но после започна да забелязва разликата в състоянието на лицето и вече го прие като необходимо зло.
Виж целия пост
# 24
Синът ми, на 13 години: "Споко, мамо, гледал съм как се прави секс, но изглежда скучно"
Виж целия пост
# 25
И моя се опитва да го дава яваш-яваш.
Днес ми се обади, че май трябва да обяснявам математика. Чудя се дали не е щото съм на 5000 км от него в момента.
Виж целия пост
# 26
За книгата - не сме обсъждали, но често я виждах до леглото му. Най-често, отворена на теми спорт и хигиена. Най-"детайлното" обсъждане на по-деликатни теми дойде по-късно, 9- 10 клас, когато се наложи да му помогна по биология, след отсъствие от училище.
Виж целия пост
# 27
Благодаря за новата тема.

Купих тази книга.



Доста неща има обяснени вътре, вкл. и интимни, за които детето ще му е неудобно да говори с нас. На корицата пише от 9 до 14 години. Ако някой я има, кога е отпимално да му я дам за четене? В момента е на 11 и половина г.

Аз я подарих на 9
Виж целия пост
# 28
Кажете как се справяте с агресията? Вярно,че при нас е малко по-различно,заради аутизма,но всякакви съвети приемам.Онзи ден без никаква причина удари бебето и съответно получи шамар от баща си,но аз не толерирам насилието.Разговори и лишаване от нещо любимо не помагат.Има терапия назначена от лекар,но явно и тя не работи.За училище не ми се говори -у дома всичко знае,в училище мълчи като го изпитват...

Елислава сигурно не ви е лесно, и може би сте мислили, но работата с психолог сигурно ще помогне.
Всички деца изпитват ревност към новородените и това е нормална реакция.

Ето една тема, където псилогът има постове за детската ревновност и предложения как да се държите в такъв момент и как да подпомогнете детето, освен това можете и да зададете вашите въпроси
https://www.bg-mamma.com/?topic=1201557.new#new
Виж целия пост
# 29
Кажете как се справяте с агресията? Вярно,че при нас е малко по-различно,заради аутизма,но всякакви съвети приемам.Онзи ден без никаква причина удари бебето и съответно получи шамар от баща си,но аз не толерирам насилието.Разговори и лишаване от нещо любимо не помагат.Има терапия назначена от лекар,но явно и тя не работи.За училище не ми се говори -у дома всичко знае,в училище мълчи като го изпитват...

Предполагам имате терапии с психолог и той трябва е човекът към който трябва да се обърнете и к ойто трябва да диференцира причините ( фрустрации по различни причини ли са - ниско самочувствие, ниска мотивация, недоволство от показаното, ревност към брат/сестра и др; сензорни дразнители  ли са - умора, шум, светлина, хора, хормони, други прояви на сензорни дисфункция; поведенчски причини ли са) и съответно да работи /терапевтира за справяне с проблема, при фрустрации е едно, при сензорни дефицити друго и т. Н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия