В мат нещо май те спъва, гемията потъва - спасител се явява, задачата решава и я обяснява.

  • 20 292
  • 737
# 60
а.(c-d)=c.(a-b)
a.c-a.d=c.a-c.b
отпада a.c от двете страни на равенството и остава
a.d=b.c (делим на b.d)
a/b=c/d което по условие е вярно
Виж целия пост
# 61
Здравейте, може ли помощ за зад.4?8ми клас-вписан ъгъл.
Виж целия пост
# 62
Здравейте, може ли помощ за зад.4?8ми клас-вписан ъгъл.


АВ=R=OA=OB. Ъгъл АОВ=60. Ъгъл АСВ=30.
Виж целия пост
# 63
Здравейте, може ли помощ за зад.4?8ми клас-вписан ъгъл.


АВ=R=OA=OB. Ъгъл АОВ=60. Ъгъл АСВ=30.
Не разбрах С къде се намира,  не е уточнено.А да то няма значение, хордата АВ е 60, АСВ е 30.
Виж целия пост
# 64
Здравейте, може ли помощ за зад.4?8ми клас-вписан ъгъл.


АВ=R=OA=OB. Ъгъл АОВ=60. Ъгъл АСВ=30.
Не разбрах С къде се намира,  не е уточнено.
С лежи на оставащата част от окръжността, не на "малката" дъга АВ. Този ъгъл АСВ винаги е 1/2 от централния ъгъл АОВ
Виж целия пост
# 65
Много сте бързи. Ще покажа и моето, защото имам и чертежче. Може да стане по-ясно.
Виж целия пост
# 66
Здравейте, прекрасни хора!
На следната задача е даден верен отговор 10. Ние получаваме нещо малко по-различно и не виждам къде бъркаме:



И малко комбинаторика:



Както и тази, за която се чудим дали има някакво рационално решение:

Виж целия пост
# 67
Алиса, и аз получавам 10.
1+3^3+3^6 пред скоби и се съкращава със знаменателя. Остава 1+3^2
Виж целия пост
# 68
Благодаря, Динчо! Flowers Hibiscus
С изнасяне пред скоби беше решавал младежът, открихме изчислителната грешка.
Такова разлагане на множители не му е по силите още.
Виж целия пост
# 69
То с решаване на задачи става работата. Преди малко нарочно не писах по-подробно, защото знам че младежът може са се справи и с малка подсказка.
Виж целия пост
# 70
И малко комбинаторика:



Както и тази, за която се чудим дали има някакво рационално решение:



Задача 16. Отговор: 30

Скрит текст:


Решение:

Нека петоъгълникът е ABCDE, както е показано на чертежа по-горе и нека в началото всичките му върхове са „празни“.

Започваме да записваме във върховете му 1, 2 или 3, като започваме от връх А и продължаваме по посока обратна на часовниковата стрелка.

Нека във връх А запишем 1. Случаите, в които във връх А записваме 2 или 3 се разглеждат аналогично.

За връх В имаме две възможности – или 2 или 3.

За връх С също имаме две възможности (двете числа различни от числото поставено във връх В).

Аналогично, за връх D също имаме две възможности (двете числа различни от числото поставено във връх С).

Следователно, ако във връх А е записано 1, то може да запишем 1, 2 или 3, последователно във върховете B, C и D по 2.2.2 = 8 различни начина.

Имаме само два начина, по които може да запишем 1, 2 или 3, последователно във върховете A → B → C → D така, че във върховете А и D да бъде записано 1: 1 → 2 → 3 → 1 или 1 → 3 → 2 → 1. Тогава, във връх E може да запишем или 2 или 3. Следователно, в този случай (т.е. когато във върховете А и D е записано числото 1) имаме общо 2.2 = 4 различни начина, по които да запишем 1, 2 или 3, последователно във върховете A → B → C → D → Е.

В останалите 6 случая, при които във връх А е записано 1, а във връх D или 2 или 3, имаме само една възможност за числото записано във връх Е – ако във връх D е записано 2, то във връх Е може да бъде записано само 3 или ако във връх D е записано 3, то във връх Е може да бъде записано само 2. Следователно, в този случай (т.е. когато във върховете А и D са записани различни числа) имаме общо 6 различни начина, по които да запишем 1, 2 или 3, последователно във върховете A → B → C → D → Е.

Следователно, ако във връх А е записано 1, то имаме общо 10 (4 + 6) различни начина, по които да запишем 1, 2 или 3, последователно във върховете B → C → D → Е.

Аналогично, ако във връх А е записано 2 имаме още 10 начина и ако връх А е записано 3 имаме още 10 начина.

Окончателно, имаме общо 30 (10 + 10 + 10) различни начина, по които може да запишем числата 1, 2 или 3 във върховете на петоъгълника.


Задача 17. Отговор: 13

Решение 1:


Скрит текст:
За числа с малко на брой цифри е най-бързо и лесно с „дърво“.



Решение 2:

Скрит текст:
Виж целия пост
# 71
Блокирахме на задача за движение за 6 клас, не успяваме да съставим уравнение и с общи усилия Anguished
Виж целия пост
# 72


Вариант 2:
Виж целия пост
# 73
Благодаря, Русалке! Така всичко си идва на мястото. Ние първо се опитвахме, като изразявахме пътя, после аз реших да опитам с времето, като втория вариант на твоето решение, но като стигнах до тези големи знаменатели, реших, че нещо бъркам и не продължих Laughing
Виж целия пост
# 74
И аз благодаря на Ант за подробните решения! Flowers Hibiscus
Много полезен, както винаги!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия