Да обсъдим сервитьорите

  • 13 505
  • 65
# 30
На мен говорене на "ти" никак не ми се връзва с работата на обслужващ персонал. Не става въпрос кой бил човек като другите, просто си има един етикет, който си върви с длъжността. Може би гледат от американците, че там нали you е и ти, и Вие. Ноо...не можем само този параграф да се мерим с тях. Както за мен клиентът е Вие, докато не изрази ясно желание да говорим на Ти. Така и аз като клиент очаквам да се обръщат към мен с учтивата форма. Също така не бих си позволила да се обръщам към сервитьор на "Ти". Никой не е по-нисш или висш. Просто етикет и възпитание.
Виж целия пост
# 31
Естественно, че с непознати говоря и аз на "вие", но сега, че ми се е обърнал на "ти" въобще не ми е проблем. Така му е удобно, така е направил, не го правя на въпрос.
Виж целия пост
# 32
Аз също не го правя на въпрос. Възползвам се, че има такава тема и ви споделям на вас. На нея/него не им правя скандали и не обръщам маси.
Не може на който, както му е удобно. Трябва и на мене да ми е удобно.
А да ми говорят на "ти" не ми е удобно.
Виж целия пост
# 33
Доста отдавна беше, повече от 15 г., но няма да го забравя - във Велико Търново, в Щастливеца едно сервитьорче искаше да ни завлече 40 лв. Вярно, че нещо дребно пихме, сметка под 10 лв. Оставяме 50 лв. за сметката в едно като тефтерче, където ползват за сметката, той ги взе и това е. Чакаме, чакаме, изобщо не идва. По едно време ММ го пита какво стана с рестото и той твърдеше, че сме му дали 10 лв, а не 50 лв. Направо бях в шок - как точно се доказва колко пари си оставил във въпросното тефтерче....?!?
Виж целия пост
# 34
За да не чакам Ресто, сядайки по заведения гледам да си нося всякакъв вид банкноти.
Защото доказателсто няма кой да търси, като в случая със Soul Free.
За учтивата форма също мисля, че е Необходимо да се ползва, както аз към сервитьорите, независимо дали са на или под възрастта на децата ми, така и от тяхна страна към клиентите.

Не ми харесва да ми стоят над главата, но и да се въртя и да ги чакам по 10 мин да ме забележат, за да поискам да поръчам нещо допълнително или сметка не е ок.
Виж целия пост
# 35
За да не чакам Ресто, сядайки по заведения гледам да си нося всякакъв вид банкноти.

E, да де, ама не винаги е възможно.
Сега обаче почти навсякъде има възможност за плащане с карта, така че е една идея по-лесно.
Виж целия пост
# 36
Ами, Смоук, то проблемът е, че и клиентите са намусени. И влиза клиент и почва да се репчи на обслужващия персонал, понеже персоналът е по-ниско от негова милост клиента.
Може да не е професионално, но е напълно закономерно като ти се яви борсук, да се държиш с него като с борсук,
а не с принц датски. Особено ако е някой стиснат, дето ще те наказва с недаване на бакшиш, и даже изпитваш удовлетворение, че си се държал с него точно както заслужава.
Това е просто абсурдно!
Държанието на клиентите е без значение, те са клиенти.
Как някой ще знае, че клиентите няма да оставят тип?
Виж целия пост
# 37
Рязко пресях сядане на случайни заведения.Това в България. По света е една идея по-различно.
Виж целия пост
# 38
Аз също съм претенциозна за заведения и това създава дискомфорт с приятели, които споделят философията "не е важно къде си, важното е с кого си".
Виж целия пост
# 39
Интересна случка имах в един малък семеен крайбрежен ресторант на Северното ни Черноморие преди години. Поръчваме салати, пристигат и казвам на сервитьора да ми донесе нож. Почуди се и извади от задния си джоб едно швейцарско ножче. Попита, дали става. Не знаеше за какво ли ми трябва нож. Изобщо даже не му и хрумна, че някой може да си яде салатата с нож и вилица.
Виж целия пост
# 40
Повечето от семейните ресторанчета, в които обслужват собсвениците и роднините, си правят труда да се държат с клиентите като с гости на заведението - любезни и приветливи. За останалите, само места, където наемат хора дългосрочно и си правят труда да обучат неоптините и същевременно осигуряват достойни условия/възнаграждения, може да се очаква да те третират добре. За съжаление от втория вид места почти липсват. В резултат и ресторантьорството и туризмът ни са отвартително ниско класни .
Виж целия пост
# 41
Винаги оставяйте бакшиш на сервитьора или сервитьорката. Така хем показвате уважение към човека,който ви обслужва на крака,хем ще получите по-добро отношение от него. Такъв съвет ми даде дядо,който беше сервитьор...
Виж целия пост
# 42
Винаги оставяйте бакшиш на сервитьора или сервитьорката. Така хем показвате уважение към човека,който ви обслужва на крака,хем ще получите по-добро отношение от него. Такъв съвет ми даде дядо,който беше сервитьор...
Няма шанс да оставя бакшиш при калпаво , недружелюбно, обслужване.
Виж целия пост
# 43
Винаги оставяйте бакшиш на сервитьора или сервитьорката. Така хем показвате уважение към човека,който ви обслужва на крака,хем ще получите по-добро отношение от него. Такъв съвет ми даде дядо,който беше сервитьор...
А ако човекът, който ни обслужва на крака се държи невъзпитано, неприветливо и като цяло неприятно, пак ли да му оставя бакшиш?
Хронологията е наобратно - първо се държиш подобаващо и после получаваш бакшиш. Няма как да му "предплатя", за да получа добро обслужване. Бакшиша е постфактум и няма да ми осигури по-добро отношение от сервитьора. Иначе тези, които се държат приветливо и подобаващо ги уважавам, приятно ми е да комуникирам с тях и винаги накрая оставям бакшиш, гледам да е между 10 и 20%, зависи от сумата на сметката.
Виж целия пост
# 44
Интересно, не оставям бакшиши, а пак получавам добро отношение, може би пък зависи от подборката на местата по които ходиш и добрият подбор на персонал, добрият мениджмънт и прочее Thinking
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия