Войната на буквите - Тема 2

  • 32 312
  • 735
# 615
Идеално си пасва с предаването няколко часа, което показва "знанията" на гимназистите ни. Wink
Виж целия пост
# 616
...обаче много ми е странно, че Михаил все на полето го намират със сърпа в ръка  - земеделски производител ли е бил ...

По-скоро не.
БРАТЯТА НА ЦАР ПЕТЪР И ТЕХНИТЕ ЗАГОВОРИ
Виж целия пост
# 617
Еее, айде сега, "Войната на буквите" се превърна във "Войната на буквалистите" Wink Дините, посудата, дрехите, косите, мерните единици за време, тази реплика, онази дума... Проблемът на тази продукция за мен изобщо не е в тези подробности, нито дори в историческата достоверност. Всичко идва от режисурата. Не мога да го дефинирам точно, не мога да го обясня с подходящите термини. Филмът просто е постен. Вял. Няма екшън (ама не такъв, в който се бият и преследват), няма съспенс, няма напрежение, което да държи зрителите в очакване на следващия епизод. Липсва и психологизъм.
Кадрите някак си се сменят като отрязани с нож. Так-так, както би казала Черната Златка Smile Няма "отзвук" така да се каже след кадрите, няма плавен преход, няма връзка между някои сцени - в единия кадър Баян е в Константинопол, в следващия - в Преслав. Всичко това се ръководи от режисьора. Той трябва да изисква от оператора, от актьорите, от сценографите. Той казва какво е неговото виждане за нещата и какво трябва да се получи в крайна сметка. За сценария не мога да кажа доколко може да се меси и дали може да го променя, но според мен може, ако вижда, че се получава продукт, който не въздейства.
За база имаме една много интересна история, но виждаме неумение да се подредят моментите от нея така, че да са интересни за гледане. Все едно осмокласник в кино кръжока го е заснемал това. Затова още от началото на сериала твърдя, че всичко това е от липсата на опит в заснемането на такива продукции. Това е много специфичен жанр в киното, който изисква режисьорска опитност, приемственост между поколенията творци, координация между много специалисти и консултанти, проучвания, изобщо - страшно мащабен поглед върху нещата от страна на ръководителя на тази продукция - РЕЖИСЬОРА.
Виж целия пост
# 618
А когато Лакапин каза "какво се мотаеш тук?" в стаята.
Виж целия пост
# 619
Изобщо походката на Мария не приляга на нейния сан и положение. Как изобщо е възможно да се тръшкаш и връхлиташ по време на срещата на императора с друг човек, още повече е някакъв принц на друга империя с довода, че си влюбена в друг и няма да оставиш първата си любов, защото си тийнеджърка и защото не можеш да си представиш да се ожениш династично?
Че не само през 10 век, още нашите баби и дядовци на 17 години не са били такива "тийнове" , а са били зрели хора с отговорности, изобщо никой не си е позволявал да се държи и разговаря толкова троснато с дядо си/баща си. Самите чувства на любов са се изрязвали по друг начин, спомнете си Лазар и Ния и как бушуваха душите им, но така ли се изразяваха, защото са тийнеджъри? Изобщо толкова не мога да усетя атмосферата, че се чудя какъв е смисълът тогава да се прави средновековен сериал? Можем просто да гледаме Дневниците на вампира и толкова.
Освен това е привилегия, че ще стане царица, ако остане в империята няма да се ожени за някой коняр, защото го е харесала, при всички положения ще е уреден брак, но е добре, когато човекът е млад също, а не старец.
Виж целия пост
# 620
А когато Лакапин каза "какво се мотаеш тук?" в стаята.

И аз това забелязах  Joy Лакапин не мога да го приема насериозно като император, комичен ми е .


Благодаря, значи Михаил би трябвало да е в манастир, но пък може да жъне манастирските ниви .А в сериала другия брат - Йоан - майка му го държи в манастир.
Виж целия пост
# 621
Лакапин и на мен ми е доста смешен Grinning
Виж целия пост
# 622
Реално това, че Симеон и Черноризец Храбър са едно и също лице не е исторически доказано , но във филма са. От друга страна самият Баян се е казвал Венеамин , а него пък са “раздвоили” сценаристите ….тЪй лЕ излиза ?

Иначе, цялостно погледнато , с напредването на сюжета и епизодите , филмът започва лееееекинко да задобрява !

Предлагам да залагаме дали до края ще има дори един единствен епизод без сексуални сцени 🤪!
Виж целия пост
# 623
Не ми хареса епизода. Нищо не мога да похваля..
Виж целия пост
# 624
Няма да има. По-добре да залагаме дали ще има поне един епизод само с една такава сцена, а не с няколко както досега.
Виж целия пост
# 625
Минаха 6 епизода нали? И онези хубави слова,които разказваха и се удряха в гърдите колко е хубав,че не сме виждали досега такъв бг сериал и тн. са лъжа. Аз досега не видях нищо от това което приказваха. Секс,кръв и насилие.
Виж целия пост
# 626
Йоан май тук е бъдещият Иван Рилски.Затова е в манастир.

За мен всичко зони си от сценария.Режисьора е важен, но когато няма добра основа, колко и велик да си, нищо няма да стане. В предния епизод беше доста динамично, а тук едно вяло.

Сцената, в която Слав говореше с приятелите си в кръчмата, беше ужасна."Какво си се сдухал?"(или нещо подобно) не е реплика, подходяща за такъв сериал.

Другото не ми се коментира.
Виж целия пост
# 627
Много хубаво мнение на Мила Атова!
И за мен най-големият проблем е, че няма дълбочина в сериала и не може да развълнува истински. Всичко е или твърде наивно - маскарада на Макрена и любовта на Мария и Баян или твърде пресилено и очернено - образът на Мариам и накрая става просто плоско. Отделно актьорът в образа на Теофилакт играе много зле и адски ме дразни във всичките си сцени, а и Клементина не може да пресъздаде принцеса от 10в. Светлината са образите на нашите князе, които са по-пълнокръвни - особено развитието при Петър е видимо със всеки епизод, а Баян въпреки че ме дразни все още колко е незрял и разпасан също играе добре и влиза в образ. Вениамин също ми прави силно впечатление. Бих искала да видим повече от Михаил и Йоан, вместо креватните похождения на царицата. Играта на Духовникова е много силна, но ако се олеят още малко и това няма да ни допада вече, Бахаров също е на ниво, образът на Лакапин ми харесва, Дани Рашев като Мостич също, и Яна и Макрена са добре пресъздадени персонажи. И донякъде това, което писах засяга и вторият ми голям проблем - липсата на баланс между героите и сцените - толкова залитнали към арменците Сурсувул, че нито от буквите видяхме нещо по-значимо, нито от българските князе, нито нищо. И най-тъпото е, че всичко това идва от мерак да копираме американските хитови продукции - намек за инцест, рязане на езици, секс. Снощи се видя, че и ние сме на вълна да няма расова дискриминация - имаше момче мулат в сцената с приятеля на Баян.
Вече и режисурата предразполага тотално всичко да е плоско - няма никакви мащабни сцени, няма кадри от високо, няма масовка - или гледаме мрамора и колоните за Византия или една зала от двореца в Преслав, или пещерата, църквата, кръчмата и полето на Михаил, тук таме малко гора заради Макрена.
Хубава идея, посредствена реализация. Поне мога да ги похваля, че засега българските князе са най-добрите и вълнуващи персонажи и ги представят в добра светлина. А Симеон като се разкрие, че е бил Храбрия може и да го заобичаме(особено без лицето на Донков)
Виж целия пост
# 628
Да, за мен сценарият, въпреки че не е блестящ, не е и чак толкова слаб. Реализацията му е лоша.
Виж целия пост
# 629
Йоан май тук е бъдещият Иван Рилски.Затова е в манастир.
Дано не, защото би било жива подигравка. Иван Рилски, който не искаше да пости и си хапна след позволението на майка му и не искаше да остава в манастира, в който е пратен заради някакво наказание и от който умоляваше да го измъкнат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия