Пусти неудачи с няколко задачи - някой ако смогне, нека да помогне :)

  • 22 960
  • 780
# 75
Мама Ру, няма нужда да е толкова сложно. Скоростта на автомобила х,у,v както ти харесва. Тази задача е с непълно условие и не може да се реши в този й вид.
Виж целия пост
# 76
Имам въпрос за неравенства 9 клас
При метод на интервалите от по-висока степен се слага интервал на четните степени' на нечетните НЕ. Това само ако неравенството е >0 или и при <0 важи
Това верно ли е?
Виж целия пост
# 77
В случая 1 е решение, защото неравенството е <=, ако беше само <, щеше да трябва да внимаваме, за да изключим 1 от интервала на отговора.
Не съм сигурна, че ти разбрах въпроса, но четните степени ги изключваме (като внимаваме само за стойността, при която са 0) при всички случаи. Бидейки винаги положителни или нула, те не влияят на знака на целия израз. А ние дали решаваме <0 или >0 няма значение.
Виж целия пост
# 78
Ами в училище така са ги учили' ако е четна степен се пише балонче -интервал на самото число( в случая 1) ако е нечетна не
И за неравенство >0 е вярно
За <0 не знам дали важи същото правило
Виж целия пост
# 79
Това балонче ме озадачава и не ми е подръка учебника за 9 клас на моя син, как са дали там. Идеята тук е следната:
 Да вземем израза (х-1)(х-2)^2
(х-2)^2 (или друга четна степен) е винаги >=0.
Знакът на нашия израз зависи от (х-1).Ако то е <0, изразът ще е по-малък от 0, ако е >0, ще е положителен знакът. Това е целият смисъл.
Сега горният израз, ако търсим кога е >0, ще маркиране, че х=2 не е решение, ако е >=0, няма.
Ако решаваме неравенство с <=0, към интервала ( - безкр. ;1), добавяме и 2 като решение.

Изразът може да е с много множители,  няколко с четна степен и за тези с четна степен  е важно кога стават 0, но в тези точки не се сменя знака.
Виж целия пост
# 80
Мама Ру, специално за теб една задача за движение.
Запазила съм я, защото има емоционална стойност за мен - падна се на сина ми на НВО 7-ми клас.

Автобус тръгва по автомагистрала от град А за град В в 8 ч. сутринта и без да спира
пристига в В. Лек автомобил тръгва 15 min по-късно по същата магистрала от А за В и
задминава автобуса 45 min след тръгването си. Известно време след това автомобилът
спира за почивка. Той потегля 20 min по-късно и пристига в В заедно с автобуса.
Автобусът и автомобилът се движат с постоянни скорости, като скоростта на
автомобила е с 30 km/h по-голяма от скоростта на автобуса. Да се намери в колко часà
автобусът пристига в В и разстоянието между А и В.
Виж целия пост
# 81
Мама Ру, специално за теб една задача за движение.
Запазила съм я, защото има емоционална стойност за мен - падна се на сина ми на НВО 7-ми клас.

Автобус тръгва по автомагистрала от град А за град В в 8 ч. сутринта и без да спира
пристига в В. Лек автомобил тръгва 15 min по-късно по същата магистрала от А за В и
задминава автобуса 45 min след тръгването си. Известно време след това автомобилът
спира за почивка. Той потегля 20 min по-късно и пристига в В заедно с автобуса.
Автобусът и автомобилът се движат с постоянни скорости, като скоростта на
автомобила е с 30 km/h по-голяма от скоростта на автобуса. Да се намери в колко часà
автобусът пристига в В и разстоянието между А и В.

Виж целия пост
# 82
buty, защо разваляш удоволствието на Мама Ру?
Виж целия пост
# 83
buty, защо разваляш удоволствието на Мама Ру?
Sorry, мислех, че се търси помощ, а не удоволствие.
Виж целия пост
# 84
Шегувам се, но не съм написала, че търся решение, а че е пример.
Виж целия пост
# 85
Е, ще напиша моето решение и после ще гледам:
s=v* 60
s=(v+30)* 45
v*60=(v+30)*45
60v= 45v-1350
15v=1350
v=90 km/h на автобуса
120 - на леката кола
90*t = 120*(t - 35)
90t = 120t - 4200
30t = 4200
t= 4200:30=140
Автобусът е пристигнал в 10:20
Тъй като е пътувал 2 часа и 20 минути, то разстоянието е 2*90+30= 210км
Виж целия пост
# 86
Мама Ру, първата част добре, но колата е тръгнало 15 минути след автобуса и е почивала 20 минути, т.е. се е движила 35 минути по-малко..
Виж целия пост
# 87
The invisible, с метод на интервалите е точно така.  Неравенствата  могат да се решат и с обединения, и по логиката на Солничка, но  конкретно с метода на интервалите се процедира накратко така:
Разглеждаме участващите множители.  Виждаме къде се нулират. Ако сред тях има такъв на четна степен, знакът при интервалите се дублира. Това НЕ важи за множители на нечетна степен. Започва се нанасянето на знаци от горния десен ъгъл на оста, като се започва с такъв знак, какъвто е знакът на коефициента пред най-високата степен на многочлена. Ако някъде има  дублиране заради упоменатата вече четна степен, дублираме. Ако не, редуваме знаците. И няма значение дали става дума за строго или нестрого неравенство, за по-малко или по-голямо. Едва след нанасянето на интервалите се събразяваме със знака на неравенството и определяме финално решенията му. След малко ще напиша 4 примерчета с всички знаци. Simple Smile
Виж целия пост
# 88
Мама Ру, първата част добре, но колата е тръгнало 15 минути след автобуса и е почивала 20 минути, т.е. се е движила 35 минути по-малко..
Коригирах, усетих се.
Не съм вече във форма, а се налага пак да вляза.
Шестокласничката тази година учи модули, ама аз нещо не схванах, а гледах уча.се и уж го разбрах, ама не.
И на мен ли ми се струва или задачите от НВО 7 клас през 2017 и 2018 са по-трудни от тези през последните 4 години?
Виж целия пост
# 89
Не ти се струва. Така е.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия