Фотография с елементи на Фотошоп - II част

  • 18 784
  • 273
# 30
Даааа, ето колко хубаво нещо е погледът на страничният наблюдател. На мен паркетът не ми беше направил впечатление, а очевидно дразни Wink
Виж целия пост
# 31
Фона и мен ме дразни. Когатото я гледах в къщи, не се набиваше толкова на очи заради скапания ми монитор, но като я отворих тук ми се стори неудачно. Може би ще отделя целият фон, заедно с тъмната част от пода и ще го сменя с нещо друго. Дрезни ме и синята пръчка на люлката. Подозирам, че и с нея ще си поиграя. Кадрирането ти много ми допада.
лулуто, остави пръчката, като прика3ка е така снимката  Hug
черно-бяла сьщо е хубава  Simple Smile
Виж целия пост
# 32
geminarius, благодаря  bouquet

Като каза черно - бяла та се сетих да си продължа мисълта с обръщането на цветна към черно бяла снимка.  Основно използвам 3 метода.

1. Канала Lightness

- отваряте снимката
- image - mode - lab coclor
- отивата на палитрата chanels и стъпвате на канала lightness
- обръщате изображението в сиво полутоново - image - mode - grayscale
Снимката може да изглежда прекалено светла. Ако вашата снимка е такава отивате на палитрата със слоевете сtrl+J дублирате слоя, нагласяте режима на смесване на слоевете на Multiply и ако е необходимо си поигравате с плъзгача за прозрачността. Този метод е доста подходящ женски и детски портрети, защото не се предават дефектите и повечето от петната по кожата. Не е подходящ, ако търсеният ефект е силно контрастна снимка.

2. Чрез Chdnnel mixer

- Отваряте снимката
- image - adjusments - channel mixer
-  отваря ви се прозорче с плъзгачи. Най- отдолу чеквате monochrome
- почвате да си играете с плъзгачите Red Green и Blue, като правилото е сбора от процентите на трите да е 100 (при по- тъмни снимки може и до 120 да го докарате)
Методът е подходящ за по- контрасти изображения

3. Чре каналите Red Green Blue
- отваряте снимкате
- отивате на палитрата с каналите и избирате всеки един по отделно, за да видите какво се вижда и кой вариант най- много би ви допаднал като идея за конкретната снимка. Стъпвате на този, който сте си харесали и минавате в сива скала по вече описания начин:
- image - mode - grayscale
Аз го ползвам основно при снимки с деца, като ползвам Red канала. Стават светли и без дефекти по кожата.


Ще си продължа мисълта довечера от къщи. Има още няколко метода, които ги имам описани в една книжка, но аз не ползвам често.

 
Виж целия пост
# 33
ето още нещо за критикуване
http://photo-forum.net/imgs/114/r_1167898941_za-web-maya-toni.jpg
Виж целия пост
# 34
така с критика много ми харесва Hug

интересно е чуждото мнение, когато е обосновано, поглеждаш сякаш с други очи, или с очите на безпристрастен наблюдател.
при мен в стаята в момента много пече и се отразява в монитора, така, че не мога да разгледам обстойно снимките, но довечера ще се възползвам от възможността да коментирам, не толкова да критикувам....

приятен следобед на всички  Laughing
Виж целия пост
# 35
Лулуто,на мен пръчката ми харесва много.Аз бих искала да видя малко повече от личицето или поне част от очите.Според мен белият радиатор отпред малко ни праща в задънена улица.


Фрида
,това,което виждам на пръв поглед е недобрият фокус.И като че ли лилавият фон е дал отражението си върху кожата на моделите(балансът на бялото).А и липсва контакт.Като че ли това би могло да бъде добър портрет на мъжа.Въпреки че тоя бебок ми е любим.

Вечерница,още като я видях в култа тази снимка,много ме ядоса това размазано нещо отпред.Иначе няма такъв поглед!

Ето и от мен за критика и за помощ как се снима в такива условия:
http://photo-zona.net/images/user19755/album5670/preview/1167914 … 210_Imagecopy.jpg
Виж целия пост
# 36
аз ползвам mode - grayscale ако не снимам 4/б

Фрида, за твоята снимка бих ползвала тъмен тон, без елементи по него, да не отвли4а така погледа от лицето/лицата
с по-тясна бленда / с друг обектив, задното лице не е на фокус
светлината или да е отпред, или от двете страни ;  в момента изглежда като недостать4на
при семейни портрети аз харесвам да се виждат ръцете, да показват връзка между хората, ръцете издават емоции

eto primeri , ,
тук много некадърно съм отрязала ръката, но се опитай да си представи6 снимката без ръката - съвсем друга става
Виж целия пост
# 37
Абонирам се и аз  Mr. Green

Много е интересно с критиките  Peace

Лулу,  моя 'цък' моля да бъде сменен  Mr. Green  ето адреса на новия ми албум  Peace http://snimka.bg/album.php?album_id=90614   


 
Виж целия пост
# 38
50 мм на 2.8
светлината е от прозорец
фокусът е върху детето Simple Smile
за фонът-прави сте, но това имахме под ръка, снимахме все пак при полеви условия. ще има реплей, има и други кадри, но са тъмни.
Виж целия пост
# 39
дай да видим тъмните кадри, светлината се оправя  Wink
Виж целия пост
# 40
Трябва да ги сканирам. Този кадър го сканирах преди два дена и му трих боклуците 4 часа. По-късно от вкъщи ще пусна и голям кадър.
Сега чистя един на дъщеря ми, ако го изчистя до вечерта и него, ако не след няколко дни. Вечер се бием за пц-то, другият е сложен много неудобно и трябва да работиш надупен.
Виж целия пост
# 41
geminarius с grayscale се убива от контраста, а при манипилации в последствие се накъсват тоновете. За това отбягвам да го използвам. В ч/б не снимам, като причината е че цифровите апарати са конструирани да снимат цветно. Снимките в ч/б ги правят като използват софтуеър. Заради пестенето на място той е доста несъвършен. Същото нещо може да се направи с ФШ, само че значително по добре без загуба на качество. Изобщо като правило избягвам да ползвам каквито и да било софтуеърни решения на апарата - баланс на бяло, засилване на контраст, черно бяло, ефекти и т.н. като причината е същата - съществуват по- добри програми от вградени в апаратите, които позволяват ръчна намеса и не се налага да  разчиташ само на автоматичните им настройки.

Фрида, фона дразни. Не толкова цвета, колкото белите елементи. Гънките също ми се набиват много на очи. Би могла да ги ползваш като водещи линии, но трябваше да разположиш обектите по друг начин. Едното лице не е съвсем на фокус, което идва от широката бленда. Предполагам, че си я използвала заради ниската осветеност, но "повече" светлина е можело да получиш и чрез по- ниска скорост или по високо ИСО. Ако тези фактори са били неосъществими е можело да се отдалечиш леко - дълбочината на рязкост е функция на блендата, фокусното разстояние и разстоянието до обекта.

Trislon снимката щеше да бъде много хубаво, но е трябвало да фокусираш върху лицето на детето. Това нещо бих го заснела в РОУ с фокус върху лицето. След това от суровия кадър ще извадя 3 JPG-а с различна експонация и ще ги съединя в един, за да може от една страна да се вижда мааааааалко по- добре лицето от друга да не "прегори" бенгалския огън. Или на прост език казано, ще използвам т.н динамична фотография Mr. Green

Виж целия пост
# 42
Фифундела, покажи портретчетата де! Praynig Всеки е тръгнал от някъде, има и къде къде по- добри от нас, тъй че това не е повод да не показваш нещата си Hug

Ето ги.
Виж целия пост
# 43
Trislon снимката щеше да бъде много хубаво, но е трябвало да фокусираш върху лицето на детето. Това нещо бих го заснела в РОУ с фокус върху лицето.

Лулуто,в тази тъмница няма шанс да фокусирам manual.Ако дам на spot,не иска да фокусира заради слабата светлина,а автоматичния фокус се застопорява автоматически на бенгалския огън.Направих няколко опита в бързината,от които този е най-успешният.Дали аз нещо не вдявам с ръчния фокус,но нямам шансове при ниска осветеност!

Фифундрела,нещо не ми отваря портетите на екран.
Виж целия пост
# 44
Между другото сега занесох апарата за ремонт.Утре ще ми кажат дали може да се поправи бързо или ще пътува до Чехия за "пълна промяна". Mr. Green
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия