На море в Гърция 2023 - I

Аз това не мога да разбера, защото го чувам от много хора - "до Илинден или до Маказа стигането е по-бавно"... значи ни притеснява, че ще стигнем 30 мин или 1 час по-късно (като по-късно е условно за мен Simple Smile), но да висим 3 часа е ОК; а да пристигнем 30 мин по-късно и да минем за 2 мин не е ОК...
Не мога да си отговоря на въпроса струват ли си тези уикенд прескачания до Гърция, макар и Северна. От София. Особено с това чакане по гранциите петък или събота и обратно в неделя. Прекарваш си уикенд-а в път и след това ти трябва един ден да се възстановиш или си парцал на работа. Къде това време и отпуски...Аз за по-малко от 4 нощувки не съм ходила и ми се струва, че ще ме натовари повече, отколкото ще ме отпусне. Бързай от работа, събирай багаж, пътувай и докато се настаниш - хайде обратно. Разопаковай и пак на работа...

Споделете мнения.

Абсолютно на твоето мнение съм. Че аз само багажа обикновено го събирам в рамките на цели 2-3 дни, преди да заминем... Като включим и последвалото миене / пране, което се случва в София след ходене на почивка, цялото това усилие въобще не си заслужава за ден и половина гръцко море (при това, в неприятната за мен северна част на страната).
Парите също не са за пренебрегване. Предпочитам да спестя сумата и да я инвестирам за по-продължителна почивка, като имам възможност, отколкото да се охарча за нещо мимолетно. Peace
Много се радвам на новата тема, а и на факта, че така бързо се пълни с постове и снимки! Дано и занапред да е така!
Аз се включвам с планове за едноседмична почивка в началото на септември в с. Антуса, над Парга.
По отношение на кратките пътувания за мен минимумът е 3 нощувки, за по-малко не ми се бият 400+ км. на посока. Правили сме го два пъти, но на по-близки дестинации от София (Амуляни, Атон) и честно казано си струваше. Бяхме само двамата със съпруга ми и мога да кажа, че успях да си почина.
За колорит споделям една снимка от прекрасната ни миналогодишна почивка на Цикладите:

Каравостасис, Фолегандрос Blue Heart
Благодаря за новата тема! И аз нямам търпение да дойде лятото...плановете са за седмица Сивота, седмица Лефкада над плажа Катизма и още една седмица на  Ситония над Limanki Beach...като идеята е да бъдем всеки ден на ново място.
Портокали Ситония ( 6:30 сутринта 😊 )
Ами нашият багаж си е в буса. Вземам малко дрехи, допълваме запасите с вода и тръгваме. До преди няколко години, с палатката, беше тегаво с товаренето и разтоварването на багажа, но пак сме го правили. Същото е като да запалим към селската къща, но е малко по-далеч и на морето. Събота и неделя не са за висене у дома или в големия град за нас. Отделно отпуските са стандартни, а и не мога да вземам повече от седмица на куп.
За нас е почивка даже и само да съзерцаваме морето от шезлонга на плажа 2 дни. Пътуваме обикновено петък след работа и се прибираме късно вечер в неделя.
Хората сме различни и с различни предпочитания.
И ние сме като ЕлиТ. Само че се е случвало да ае приберем в неделя след полунощ и да останем да спим в кемпера. На следващия ден директно на работа.
Не ми тежи нито пътят, нито багажът. По-зле ми се отразява стоенето в София.
Благодаря и аз за новата тема Blue Heart
Ние тръгваме в неделя на първо за годината посещение Heart Eyes
Тръгваме към Пелопонес, като тази година целта е основно Мани. Много сме ентусиазирани, даже и на детето дадох да чете раздела от една любима синя книжка и пътеписа на Параход Blush Hug Blue Heart
Има ли някой, който да е попадал в района по Великден? Тъй като последната ни нощувка ще е в петък на Мани и после ще имаме междинна нощувка близо до Платамон в събота, се чудя дали ще има къде да ядем в тези 2 дни? Гледах обявени работни дни за магазините в Солун и Атина и в петък ще работят само следобед и в събота преди обяд. Интересно ми е какво ли ще е положението с таверните и то в по-закътаните краища, а не в големите градове.
Разбира се можем да приготвим сандвичи, но не ни се изпуска нито една възможност за гръцка таверна, та предпочитам да не го правим Grinning
Баш на Великден сме били в Драма и Кавала, работят си кафенета и таверни. Да не са луди да изпуснат оборот, пълно е с народ по улиците. Особено пък Неа Пори(Платамонас) предполагам, че ще е пълно със сърби/македонци.
Магазини - нямаше нито един отворен.
На Великден сме били в Мецово, и вечерта в събота срещу неделя беше тегаво с яденето, защото всичко беше резервирано за след 12 часа, някои таверни даже не бяха отворили преди полунощ. Успяхме да вечеряме набързо в една таверна, с условието да приключим преди 22 часа, защото след това трябваше да се подготвят за среднощните клиенти 😀 Иначе не сме имали драма с таверни по Великден.
Здравейте!

Препоръчайте ми туристическа агенция за ваканция в Гърция. Планираме да отидем в Халкидики, но се колебаем за агентите, които да ползваме. До момента сме пътували с Verso Travel в Сърбия и Vaya Travel в Турция.

Благодаря предварително!
На Разпети петък няма проблем, ще работи всичко, което си работи по принцип в този сезон. Били сме в района през април и май (през лятото все още не Stuck Out Tongue) и имаше достатъчно отворени заведения.
За събота е малко по-коварно, предвидете по-рано да се нахраните/снабдите с провизии - докъм късния следобед.

Приятно пътуване и да споделяте снимки и впечатления!
Здравейте, някакви идеи за място където да отидем с малко дете. Тоест плажа да е пясъчен без много вълни, достъпа да е лесен или в града.  Водата да е чиста и хубава, и да не е пътя повече от около 6,7 часа с кола. Няколко години ходим на Нея Муданя където и тази година ще ходим и е Ок, но ми се ще и малко на кристална вода да се полюбувам тип Лефкада. Но пък там ми се струва, че повечето плажове, не са точно в града или пък са трудно достъпни или каменисти, поне на тези които сме били ние по известните
Точно така е на Лефкада. В близост до България най-сините плажове са на Ситония - Лагониси, Портокали, Ковиу, Калогрия (всички извън населени места, но леснодостъпни с кола). Е, не са като Йонийските, но са сини.

Има няколко хубави плажа и в началото на Йонийското крайбрежие на континента, около Парга - Саракинико например. Пътят дотам е 7 ч. 12 мин., казва Гугъл, тоест не е страшно много.
Мерси, ще ги прегледам аз и за Кефалония се чудех дали също е подходящо
Здравейте!

Благодаря предварително!
Тук май никой не ползва туристическа агенция за Гърция, а и няма нужда от такава. Транспорта и настаняването можете да си ги организирате перфектно и сами.