Забележителности в Северозападна България

Единствено липсва Лопушанският манастир, където Вазов е написал "Под Игото". Последните години стана известен с това, че жена от София сънувала, че в стената има скрита икона. Обадила се в манастира, дала насоки на монасите и те наистина я открили. Според специалистите е на над 340 години, като поне половината е била зазидана в стената, което я е запазило в добро състояние. Манастирът се намира малко след село Георги Дамяново.
Няколко километра нататък може да се отиде до хижа Копрен, която се намира под едноименния връх, там има екопътека до Копренските водопади. На поляната в началото на екопътеката има хубави беседки, където да се направи барбекю. Водопадът Дуршин скок се намира на около 20 мин. от хижа Даяница, като за него се минава зад самата хижа .
В Чипровци също има екопътека до Чипровския водопад.
На път от Монтана към Чипровци може да хапнете "При Ивица" вкусна сръбска скара, но през почивните дни е доста посещавано.
В Монтана също има римска крепост, а гледката към язовир Огоста е много красива.
Миналата година правихме екскурзия в Северозападна България. Прекрасни места. Не препоръчвам нощувки в Белоградчик. По- добре Враца, Монтана, Видин. От Видин бяхме очаровани, прекрасни паркове и места, където може да се разхожда човек.
Аз не знам ако сте с кола, не би ли било интересно отскачане до Калафат (по моста) и Зайчар или Неготин. През лятото има разни комбинирани и отделни събития и е доста интересно да се сравнят няколко малки градчета в три съседни държави.

Писали са за влашките села, интересни са и с различна кухня и архитектура. Баба ми твореше една сарамора - пилешка чорба, която беше изключително вкусна. Но не знам някъде дали има такива ресторанти. Има един рибен на корабче, който е много вкусен.

Около Гомотарци е Бонония Естейт - много шикозна винарна и хотел, но на западни цени и по-подходяща за лятото.

С деца през лятото има още един хубав парк с басеин, но сигурно няма да е открит през май - Толбухин му казваха, сега е нещо друго. Вижте във ФБ има една група северозапазенаБГ, пускат всякакви общински мероприятия като изложби, концерти и пр. Днес например една известна пианистка живееща в Лондон, но родом от града, ще свири на видинска сцена.
Саламура е супата. Има и рибена, предлагат я на корабчето.

Ето сайта, има и ФБ страница: https://severozapazenabg.com/en/
Забравих да спомена Вършец - с деца е прекрасно през седмицата, когато хотелите са празни. Има много какво са се прави. Може би вместо 3 дни в Белоградчик бих направила 2+2 в Белоградчик и Вършец. Имат топли басеини, страхотни площадки, горски пътеки, Палео парк.
ако ви се гледа природа и водопади, Копренската пътека, има 5-6 водопада
Божият мост около Враца

ПП извинвам се, че се повтарям, не видях, че е писано на втора страница за Копрен
Здравейте отново. Благодаря на всички за насоките. Изясних си горе долу маршрута, но все още имам колебания къде да нощуваме. Реших района на Враца да го пропуснем и друг път да отделим няколко дни само за него. Най - близо е до нас. Едното дете, заради чийто рожден ден пътуваме, иска басейн и последните два дни планирам Вършец. Тъкмо ще е делнични дни и ще е по - евтино в хотелите. Към Ата съм се насочила.
Тръгваме на 19.05 (петък) и целият ден мисля да отделим на Видин. Надявам се малко преди обяд да пристигнем. След това се чудя къде да нощуваме. Дали във Видин или около Белоградчик. На следващия ден Магурата и Белоградчишките скали. В неделя, 21.05 самият град Белоградчик и пещерата Венеца и пътуваме към Чипровци. За града съм предвидила неделята, но трябва да проверя какво работи, за понеделник - Копренските водопади (може би най - далечният). Вторник сутринта - Лопушанския манастир и пътуваме към Вършец.
Споделете,моля, как ви се струва този маршрут.
Мисля че маршрутът ви е много хубав и аз така бих направила👍. За преспиването не знам какво да ви посъветвам, но мисля че Белоградчик е по-малък, с по-малко вечерни развлечения, примерно за лежерна разходка с децата, (зависи и от възрастта им), затова аз бих избрала Видин. Но съм пристрастна все пак. Във Видин най-добрият хотел като репутация, е Ана Кристина, но не съм спала в него. В градината  е, другият наблизо е Бонония. И двата са удобни за дълги разходки покрай Дунава, вечеря може и на корабчето да си направите.

Във Вършец ние бяхме в Медикус, през букинг. Много ни хареса, но четох, че в АТА вътрешният басейн е по-голям. В Медикус, ползвахме басейна почти изцяло само за нас през седмицата, може би защото е малък хотел. АТА също изглежда много добре. За останалата част от пътешествието, не мога да посъветвам, защото ми е непозната. Хубаво прекарване!
Аз съм била в хотел в Белоградчик, на входа на скалите, Fort o bel, приличен. Банята с обратен наклон и всичко стана вода. Във Видин бях в Ана Кристина. Много съм доволна от него. Намира се в парк и е идеален и за разходки. Храна, обстановка, обслужване на ниво. Предпочитам Видин пред Белоградчик.
Хотелът до областната управа беше хубав, мисля, че Дунав се казваше, но не съм спала отдавна. Нептун не ми харесва.

В Белоградчик където и да съм била, в малки хотели и къщи за гости ми е харесвало. С едно изключение, но те затвориха Simple Smile
Дами, помагайте! Където и да звънна в Белоградчик все е заето за уикенда 19-21 май. Гледам в Букинг и Гугъл отзивите и не успявам да харесам нищо с добър рейтинг и на нормални цени.
Турлашка среща във Върбово е вариант, има къщи за гости в Извод или Рабиша.
Аз го измислих. Просто тръгваме на 20.05. в събота, вместо в петък. Запазих за две нощувки в Белоградчик, една в Чипровци и две във Вършец.
Здравейте отново. Прибираме се от почивката и да споделя. Тръгнахме рано в събота, 20.05. По обяд бяхме във Видин. Разгледахме Конака, крепостта и се разходихме из парка край Дунава. След обяд се настанихме в Белоградчик в апартамент Домино, срещу музея. Доволна съм от избора на местата за настаняване. Собственикът каза, че крепостта я затварят към 19 ч и може да я посетим, но децата бяха уморени и не искаха. С мъжа ми се разходихме до центъра и попаднахме на пътека, която минава покрай скалите.
На 21.05. отидохме първо до Магурата, след това до крепостта, природонаучния музей и накрая се качихме на телевизионната кула, откъдето се открива панорамна гледка. Вечерта хапнахме в При Иван. Тогава заваля и променихме плановете за следващите дни. Решихме да не нощуваме в Чипровци и да не ходим на Копренските водопади, защото имаше голяма вероятност да е кално.
На 22.05. тръгнахме към Чипровци, по пътя разгледахме пещерата Венеца. Малко преди обяд бяхме в Чипровци. Посетихме музея, купихме си Чипровско пиво и тръгнахме към Лопушанския манастир. В късния следобед бяхме във Вършец. Къщата се казва "Вършец". Решихме да разгледаме града и тъкмо бяхме на центъра и заваля страхотен дъжд. Направихме ранна вечеря в едно заведение и се прибрахме. Това провали плановете ми да видим поне водопадите до града, защото казаха, че и предишните дни е валяло. На 23.05. сутринта успяхме да се разходим все пак и след това отидохме на басейн в хотел Тинтява. От другите хотели ни отказаха достъп, тъй като имали много гости. Доволна съм от басейна на Тинтява. Не беше пренаселено, а в един момент бяхме дори само ние. Ползвахме вътрешния, външният отваря днес.
Днес сутринта решихме да разгледаме и другата пещера в района - Леденика. Прибираме се без да сме се разходили из Враца, но определено ще се върнем. Природата е прекрасна.
Радвам се,че сте си изкарали добре.Северозапада е прекрасен и има още доста места за гледане.Ние в понеделник следобед отидохме до Околчица.Страхотна красота,много зелено е навсякъде а сипеите са направо страховити!И онези огромни зъбери надвиснали над нас!Обаче времето е планината е ужасно неустойчиво и таман пристигнахме и заваля.Само се качихме до паметника да снимам и избягах с 200 в колата да се скрия.А такава хубава полянка имаше до паркинга.Ще отидем пак,то е ясно.Определено си заслужава.Гадното беше,че околовръстния на Враца беше в ремонт и беше затворен.Наложи се да минем през Враца за да се качим на пътя за Околчица.