Задача ми се струва тежка, някъде допускам грешка. Моля някой да се включи и отговора да получи.

  • 31 841
  • 745
# 45
Ще може ли помощ с тези две задачи от преговорната тема "Функции" от издателство "Архимед" за 10. клас:



Отговор: x1 = -5; x2 = -1



Отговор: S = 27 кв. м. ед.
Виж целия пост
# 46

Може ли помощ с тази задача. Отговорът не излиза и не можем да открием грешката.
Виж целия пост
# 47
Здравейте, моля за помощ за следната задача - 6 клас.

Английски изучават 60 ученика, немски -50, а 20 и двата езика. Каква е вероятността случайно избран ученик да изучава само английски?
Благодаря Ви.
Виж целия пост
# 48

Може ли помощ с тази задача. Отговорът не излиза и не можем да открием грешката.

29  ли е отговора ?
Виж целия пост
# 49
Виж целия пост
# 50
Правата АД разделя окръжността на две части (диаметър), 180° - 54°= 126°
АОС и ВОД са кръстни ъгли , следователно са равни, а това означава, че
360 - 100%
126 - х%
От тук умножаваме на кръст и получаваме:
360х= 126*100
х= 12600:360
Съкращаваме по една нула
х=1 260: 36= 35% от учениците не участват в извънкласно занимание
в) 54° - х %
360° - 100%
360х = 5400
х= 5400:360 - съкращаваме по една нула
х= 540:36= 15%
За подточка Б) трябва да помисля

Б). OP перпендикулярна на АВ - ъгъл АОР=РОВ=90 или 1/4 от цялото.
Ъгъл POD е 90 -54=36 или 1/10
Х е общия брой
х/10 +21 = х/4
2х  + 420 = 5х
х=140
Само не разбрах, защо приравниваме AOP и POD
Виж целия пост
# 51


Б). OP перпендикулярна на АВ - ъгъл АОР=РОВ=90 или 1/4 от цялото.
Ъгъл POD е 90 -54=36 или 1/10
Х е общия брой
х/10 +21 = х/4
2х  + 420 = 5х
х=140
Само не разбрах, защо приравниваме AOP и POD

AOP = POB=90
POD=POB-DOB=90-54=36

Русалка, 15 работника са си били там, дошли трябва да са 14.
Виж целия пост
# 52
някой има ли идея за тази задача ?
Виж целия пост
# 53
Ще може ли помощ за тази задача:


[(2x + 1) + 3]2 = [(x - 4) + 3]2
Скрит текст:
Виж целия пост
# 54

Русалка, 15 работника са си били там, дошли трябва да са 14.

Aха, мерси, забравила съм в последната графа да събера налични в края на  2етап +новодошли на  3 етап. В уравнението просто на мястото на това събираемо, третото, трябва да стои   (х+15).10/500. Тогава директно ще получим новите колко са.

Това горното е при положение, че ползваме заложения от мен х като брой на новодошлите. Ако приемем обаче, че х е сборно броят работници на 3 етап, уравнението остава непроменено и просто изваждаме наличните 15 от тези 29. Което е  може би по-лесният вариант за уравнение.
Виж целия пост
# 55


Б). OP перпендикулярна на АВ - ъгъл АОР=РОВ=90 или 1/4 от цялото.
Ъгъл POD е 90 -54=36 или 1/10
Х е общия брой
х/10 +21 = х/4
2х  + 420 = 5х
х=140
Само не разбрах, защо приравниваме AOP и POD

AOP = POB=90
POD=POB-DOB=90-54=36

Русалка, 15 работника са си били там, дошли трябва да са 14.
Това с ъглите ясно, но по каква причина после ги приравняваме?
Виж целия пост
# 56
Нали има даден перпендикуляр, това са два съседни прави ъгъла, правещи сборно изправен. Или за кое приравняване питате, това в уравнението ли? Каратисти +21 = волейболисти

Това казва условието, само замествате с изразените от Динчо чрез х стойности за спортуващите двата вида спорт.
Виж целия пост
# 57
Здравейте, моля за помощ за следната задача - 6 клас

Английски изучават 60 ученика, немски -50, а 20 и двата езика. Каква е вероятността случайно избран ученик да изучава само английски?
Благодаря Ви.


Всички ученици са 90
60 + 50 - 20 = 90
изучаващите само английски са 60-20= 40
Р= 40/90 и съкращавате
Виж целия пост
# 58
Tatkoto1, не разбирам какво не ви е ясно. Русалка е обяснила защо двата ъгъла са прави.


prekrasna91 - 60 ученика учат английски. От тях 20 учат и немски, следователно 40 учат само английски.
50 учат немски, от тях 20 учат и английски - 30 учат само немски.
40+30+20 = 90 са всички ученици
40/90 = 4/9 е вероятността
Виж целия пост
# 59
Включвам се с готина  задачка за 7 клас, 2 модул, преди малко ми я пуснаха във фейса, вероятно от някой пробен в сборник (може и от такъв в школа, не попитах). Имам решението, което пратих на майката-ентусиастка да тормози чавето. Но няма да го пускам още, нека желаещите  седмокласници (опс, желаещи най-вече под натиска на мама) да се пробват и ако не стане, ще го кача. Просто ми хареса задачата.

Даден е успоредник, чийто диагонал BD  e по-голям от AC и е перпендикулярен на него. DH _|_ AB (H лежи на правата АВ). Точките M и N  лежат съответно на DC и  BC и са такива, че CM+CN=AC. Намерете < AMN, aкo  AC=2HA.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия