Шестокласници 2022/2023 - (пред)ваканционна

  • 28 878
  • 763
# 735
То всичко, което се прави е в този стил. Сега ще тълкуваме какво е искал да каже авторът с предложенията за изменения в наредба 11 и с тях дали няма да извадим и очите на и без това осакатеното образование.
Виж целия пост
# 736
То всичко, което се прави е в този стил. Сега ще тълкуваме какво е искал да каже авторът с предложенията за изменения в наредба 11 и с тях дали няма да извадим и очите на и без това осакатеното образование.
Какво се предвижда като промени в Наредба 11? Нали няма да е онази част, в която се забранява включване на точките от НВО към годишната оценка? Широко дискутирано през последните месеци и грубо погазвана от доста учители.
Виж целия пост
# 737
Аз забих още на по-интегрални. Joy
Значи хем няма да се включват знанията, хем ще им трябват... Тези хора все по-големи интелектуални висоти достигат.
Виж целия пост
# 738
Не ми е ясно какво предлагат като промени в Наредба 11. "Самостоятелно писмено изпълнение" домашно ли ще рече на нормален език? Защото, ако е домашно, то според чл. 21а.(5) не могат да се дават повече от пет общо за всички предмети за една седмица. Или аз не разбирам?
https://web.mon.bg/bg/100164
Виж целия пост
# 739
Освен да ги водят в гората да цепят дърва, не знам.
Идеално. Шансовете тези некадърници да се изтрепят взаимно ще се увеличат многократно Hug
Виж целия пост
# 740
Думите на Бърди са за децата, не че и онези от МОН не би трябвало да знаят от коя страна е дръжката на брадвата... Откъде ги копаят тези министри, какви преподаватели имаше по ВУЗ-овете, още си спомням респекта, който пораждаха у студентите си, а тези са живи посмешища...
Виж целия пост
# 741
Думите на Бърди са за децата, не че и онези от МОН не би трябвало да знаят от коя страна е дръжката на брадвата... Откъде ги копаят тези министри, какви преподаватели имаше по ВУЗ-овете, още си спомням респекта, който пораждаха у студентите си, а тези са живи посмешища...

Бих казала от Канада....."Език мой враг мой"Innocent
Според мен даже той не знае какво се е опитал да каже..., а ние тук се опитваме да разберем.
Не знам до кога ще продължават да си правят експерименти с децата. Радвам се, че поне развода ми с образователната система ще е веднъж и завинаги след 6 години.
Виж целия пост
# 742
Точно това ми дойде на ума докато четох проектите " Какво е искал да каже авторът...?!" Сега остава и график за домашни да трябва наравно с контролни и класни и нацяло ще изгубят децата.
Виж целия пост
# 743
Аз разбрах, че Бърди праща министрите в гората Grinning
Виж целия пост
# 744
Значи по всеки модул от профилираната подготовка - минимален брой текущи изпитвания - едно. Т.е. срочната ти оценка може да се формира само от едно единствено изпитване. Flushed Екстра! Смей да се явиш неподготвен дори и един ден през годината. Joy  То е мисъл, то е чудо! За да не ги претоварваме с изпитвания /щото родителите се оплаквали/, сега здравата ще ги стресираме. Laughing
За ограничаване на домашните по принцип съм фен, обаче:
- не знам как се учи език в 8-ми клас без ежедневни домашни и учене на по 50-60 думи на ден;
- още по-малко си представям как учителите по всички предмети ежеседмично се координират кой и кога да даде домашно така, че да не стават повече от 5.
Май само забраната за домашни през ваканцията одобрявам. Даже много я одобрявам.
Виж целия пост
# 745
Аз разбрах, че Бърди праща министрите в гората Grinning

Ами вече това ми се струва по-добрата идея Grinning
Виж целия пост
# 746
Не мога повече да ги трая тия високопоставените.
Следващата учебна година ще сме опитните зайчета само за да се види, че преместването на датата не решава никакви проблеми. После пак ще ги върнат назад. Няма да си кося нервите с тия. Добре, че детето ми е непукист, че инак щях да изперкам.
Виж целия пост
# 747
От една бъдеща журналистка от дванадесетокласната тема:
Болен на изпита след 7 клас, без шанс за топ училище
Тази година имаше дете, което успя да си "осребри" областен кръг на олимпиада. БУтиково изпълнение за випуск, който се оказа в заварено положение при приемане на промените.
Всъщност какво направиха с тези предложения в Наредба 11? Разкарване на многото високи резултати на НВО по математика по естествен път?
Виж целия пост
# 748
Проблемът не е в ниските резултати, те са отражение на знанията, на усвоения материал. Проблемът е именно, че на 75-80% от учениците не им достигат знания за над Добър (4) и то при занижените критерии. Защото, ако тройка се пише на 50%, ще имаме 70% недипломирани! От една страна са неусвоените знания, от друга страна е непукизмът на не малка част от учениците, че това няма да им трябва или, че на ДЗИ ще изкарат, защото е "лесно", "ще препиша", "ще подсказват"... И реват на умряло, ако не ги допуснат до изпит или се провалят. Не виждат собствените си грешки. От друга страна има малко часове по предмети като БЕЛ и математика. В гимназията 11 и 12 клас, СУ имат 3 часа БЕЛ и 2 математика. Това нормално ли е? И пропуснатото от начален курс и прогимназия се натрупва. А в много професии още в гимназиален етап е нужна част от математиката. Но все повече ученици в гимназията се затрудняват с таблицата за умножение, не умеят да делят и умножават с молив на хартия и на изпит без калкулатор загиват.
Какво искаме да знаят и могат учениците след всеки етап?
Адекватна ли е програмата за възрастовата група?
До каква степен е нужно да се знае всичко, включено в програмата?
Достатъчни ли са часовете за усвояване на предвидения обем материал? - Не, не са. Затова учениците, от училища с по 10 часа БЕЛ/ математика имат нормални и високи резултати (70+%). Затова учениците, които ходят допълнително на школи и частни уроци успяват да покрият материала - защото получават допълнително време. Трябва ли да се плаща на частни училища и школи, за да имат децата достатъчно време за усвояване на учебната програма? Не е ли това функция на училището?
Виж целия пост
# 749
Айде, ново 20. Тия започват да мислят как да ни намалят почивните дни.
https://www.ploshtadslaveikov.com/promyana-v-konstitutsiyata-24- … -KYFyenYeU2Iktb4c
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия