НПМГ - тема 9

  • 63 413
  • 639
# 510
Не мога съсвем да схвана логиката на балообразуването - само и единствено за паралелката с биология се усвояват точките от състезанието/оли, а за другите - е по 1, но пък се удвоява мат. А за едната паралелка се вземат точки едновременно от състезанието и по биология, и по химия. Така ли е?
Виж целия пост
# 511
faviana, аз гледам тази таблица от сайта на НПМГ
За паралелката биология и химия с немски език е точно така - всичко се взима по веднъж, като децата трябва да са се явявали и на двата модула - химия и биология.
Логиката за мен е увеличаване тежестта на НВО по математика за сметка на тежестта на състезанието или олимпиадата, с изключение на биологическата паралелка, т.е. искат се добри математици с интерес към профилите.
Виж целия пост
# 512
По биология и химия определено не е достатъчно да си учиш много добре в училище. За състезанието се иска много допълнителна информация, да класифицираш растения и животни по семейство и клас, да боравиш с реакции за получаване на вещества и съединения, които ги няма в учебника. Би следвало да е с по-голяма тежест състезанието , дано за догодина да размислят. За географията даже ми е съвсем нелогично да се взима НВО мат х 2, а състезанието х 1. Та това е описателна наука, далеч от математиката. И децата, които я избират, не са от най-добрите по Мат. Накрая изпитът по мат ще реши кой ще влезе да учи география.🤔
Виж целия пост
# 513
По биология и химия определено не е достатъчно да си учиш много добре в училище. За състезанието се иска много допълнителна информация, да класифицираш растения и животни по семейство и клас, да боравиш с реакции за получаване на вещества и съединения, които ги няма в учебника. Би следвало да е с по-голяма тежест състезанието , дано за догодина да размислят. За географията даже ми е съвсем нелогично да се взима НВО мат х 2, а състезанието х 1. Та това е описателна наука, далеч от математиката. И децата, които я избират, не са от най-добрите по Мат. Накрая изпитът по мат ще реши кой ще влезе да учи география.🤔

Паралелката мисля, че се води "икономическо развитие" - имам чувството, че само в БГ все още хората мислят, че икономиката няма нищо общо с математиката - което не е така. Питайте един човек завършил в Германия икономика - финанси, макро-икономика...., колко статистика и математика учат.
Виж целия пост
# 514
Много ясно, че има общо. Въпросът е после с география и икономика към какви специалности могат да се насочат.
Виж целия пост
# 515
Въпросът е принципен. Дадох пример с географията.
След като се правят допълнителни изпити, определя се съответният профил като предмет, който ще е застъпен повече в програмата, децата се натоварват значително да готвят по три или четири изпита, би следвало да има по-голяма тежест този специфичен изпит. За да попаднат в училището точно тези деца, които са силни по съответния предмет.
Виж целия пост
# 516
Въпросът е принципен. Дадох пример с географията.
След като се правят допълнителни изпити, определя се съответният профил като предмет, който ще е застъпен повече в програмата, децата се натоварват значително да готвят по три или четири изпита, би следвало да има по-голяма тежест този специфичен изпит. За да попаднат в училището точно тези деца, които са силни по съответния предмет.
Тази година паралелката Икономическо развитие е с втори профилиращ предмет математика.
Виж целия пост
# 517
За моето географско сърце, това е като да учиш направо индустриална химия. Но това са вече философски въпроси.
Разликите в класирането на места са наистина много малки.
Виж целия пост
# 518
Аз за пореден път да си питам. Говорила съм с няколко майки за мнение, но още веднъж - материалът от училище достатъчен ли е за явяване на състезанието по природни науки, ако детето учи прилично, да речем....?
Моето лично мнение на база миналогодишно кандидатстване и прием на детето ми в паралелка Химия без никакви допълнителни занимания по Химия освен училище - Олимпиадите са много по-трудни от състезанието Чакалов - някакси не е честно да се приравняват резултатите от тях при кандидатстването; Състезанието Чакалов е свързано с неща изучавани и наблягани в съответните подготвителни курсове на НПМГ; Да възможно е да изкараш добър резултат и да те приемат без допълнителни курсове по Химия, но ако си ходил на техните курсове имаш една идея повече шанс - за нещата, които се падат на състезанието.
Виж целия пост
# 519
Адмирации за вашето момче!
За нашето момиче областната олимпиада и състезанието по химия бяха еднакви по трудност. Резултатът й е  добър и е почти еднакъв и на двете. Ходи на школа, учи с ентусиазъм и интерес. Хвалена е от преподавателите. Няма шансове за паралелка химия, за сега. Но на нея й друга целта, всъщност.
На въпроса - материалът за НС Чакалов се твърди, че е по учебния материал, но само подгодовка в редовната училищна програма е категорично недостатъчна.
Виж целия пост
# 520
Аз за пореден път да си питам. Говорила съм с няколко майки за мнение, но още веднъж - материалът от училище достатъчен ли е за явяване на състезанието по природни науки, ако детето учи прилично, да речем....?
Моето лично мнение на база миналогодишно кандидатстване и прием на детето ми в паралелка Химия без никакви допълнителни занимания по Химия освен училище - Олимпиадите са много по-трудни от състезанието Чакалов - някакси не е честно да се приравняват резултатите от тях при кандидатстването; Състезанието Чакалов е свързано с неща изучавани и наблягани в съответните подготвителни курсове на НПМГ; Да възможно е да изкараш добър резултат и да те приемат без допълнителни курсове по Химия, но ако си ходил на техните курсове имаш една идея повече шанс - за нещата, които се падат на състезанието.
И аз на база също миналата година и също химия - детето ми не е ходило на курс в НПМГ или другаде, учителката в училище ги беше оставила почти на самообразоване... резултата от състезанието ѝ е по-висок от на олимпиадата, но доста близък. Решавала е само задачи от олимписади и последния месец - книжката с давани задачи... Решаваше сама, сравняваше решения... На олимпиадата си беше използвала цялото време, беше без калкулатор, че учителя от училище даже това не ѝ беше казал, че може да ползва, а майка ѝ като никога не го беше проверила точно пък това. На състезанието си тръгна след по-малко от час с "Каквото можах, направих" Wink
Резултата ѝ стига.
Даже не съм сигурна дали в класа има деца, ходили на курсове, но има доста от СМГ, които категорично не са ходили в НПМГ Wink За паралелка "химия" говоря.
На биологията резултата от състезнието ѝ беше малко по-нисък от на олимпиадата.
Виж целия пост
# 521
В СМГ ходят на доста сериозна школа по химия.
Виж целия пост
# 522
Не казвам, че не е страхотна школата на СМГ, а казвам, че състезанието не е по преподаваното в курсовете на НПМГ. По общия материал е и е равностойно и по материала с олимпиадата.
Виж целия пост
# 523
Т.е. да разбирам, че няма страничен материал, който не се изучава, както е при МзВ след 4 клас?
Виж целия пост
# 524
В СМГ ходят на доста сериозна школа по химия.
Бреййййй! Това някаква новост ли е? При нас нещата стояха много различно. Трябваше да запишем децата на школата в НПМГ, че да разберат какво изобщо се учи по химия.

Моето дете не е ходило на никакви странични занимания по георгафия. Яви се и на олимпиадата и на състезанието и резултатите бяха близки (по спомен около 85 точки) и достатъчни за прием.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия