За нивото на образованието на нашите (и чуждите) деца

  • 3 464
  • 62
# 15
Все още нямам ученик в къщи, но темата не ми е безразлична и не се сдържам да се включа, особено след като спомена грамотността във форума. Дори в конкретната тема има недоволни от нивото, които са се представили доста зле...
От познатите ми първокласници, а те са доста, оставам с впечатлението, че децата са доста натоварени и освен 2-3 часа за спорт седмично, всичко друго би било прекалено.
Това с частните уроци след 7 и 12 клас винаги го е имало, ама това, което се случва последните години, просто не е истина... Все пак се преполага, че децата кандидатстват с материала от училище! А частните уроци доста често се дават от съответните училищни преподаватели!!! Хич не ми се вижда нормално, ама хич...
Виж целия пост
# 16
                 За нивото на образованост в страната не са виновни само училището и учителите.Посредствено е да се мисли,че само там детето се образова.Навиците ,интереса към възприемането на света,желанието да се научи нещо се залага още с първите мигове на детето.Не можеш да претендираш и да обвиняваш системи,учители и всякакви други оправдания,че не си научил детето да вижда света още от първите си месеци.Ролята на родителя не бива да се подценява.Не можеш да го захвърлиш на ясли и градини по 12 часа на ден и да чакаш само на учителите.Човек се уморява на работа 8 часа,да не говорим ,че за детето "работата" му е детската градина.Спокойствието и уюта на дома,контакта с мама и татко,с близките НЕ МОЖЕ да се замени и от най-добрата обстановка в ДЗ и от най-гениалните учители.Така,че хайде да видим гредата в нашите си очи и след това да търсим сламката в чуждите.Бягат големите ученици от училище и аз питам:Кой им пише извинителните бележки???Най -често - мама,докато се научат сами.Като искате западно обучение и възпитание да не забравяме,че там се подчиняват на Правилника на съответното училище и ако не го спазват - аут от това училище.Къде тук сте чули някой да е изгонен от училище ,защото е напсувал учител или не се е подчинил на някое правило в у-щето.Ами въпроса с униформите:Питам има ли мама,която може да накара 12-годишната си дъщеричка да сложи карираната поличка,тричетвъртите чорапки и жилетчицата ,както са повечето колежи на запад?Аз дори не смея да помена на моите за подобно нещо,не си представям как бих могла да ги накарам да ги облекат.А на запад се знае:Ако искаш да учиш в това училище спазваш условията,ако ли не - прав ти път и при това най-безцеремонно те изхвърлят.
                Не би трябвало да "залягаме" чак толкова пред западното образование и да го величаем поради простата причина,че много наши български деца са първи в университети и училища и това не е заслуга само на държавите,в които живеят.Дори в ЕС бяха объркали столиците на България и Румъния.Аз мисля,че и последния ученик в училище няма да направи поне тази грешка. Mr. GreenОграничени и невъзпитани хора има не само в България.Според мен по-важното е нашите собствени деца да не са между тях.А за тях си отговаряме ние и никой друг.
                За близначките в "Стани богат" - какво толкова се възмущавате???Майка им е теглила заем за да им купи дрехи за участието им в Биг Брадър.Според мен да беше изтеглила заем за да им купи книги,да отидат на театър,опера,изложби,а не да слушат само чалга /която се слуша вероятно в семейството им/.
                Нивото на децата ни се определя основно от нивото на родителите.Цял ден можеш да се правиш на голямата работа пред колеги и приятели,но детенцето те вижда "гол"- това,което си в действителност,вижда и духовната празнота,и далаверките, и всичко,което обикновено се прикрива.Така,че не очаквайте ,ако слушате чалга ,от детето ви да стане певец от ранга на Борис Христов. Mr. GreenИ за това не е виновно училището. Mr. Green
Виж целия пост
# 17
По мои наблюдения в БГ децата учат много повече от колкото тук. Материалът за изучаване е много и сложен.

Системата на обучение тук е спираловидна. Синът ми вече 3 години учи таблицата за умножение и още не я е научил, считат го за нормално  Crazy Останала съм с впечатление, че децата на неговата възраст в БГ и на сън да ги бутнеш, вече я знаят. Домашни почти не се дават. Принципът е, че всичко трябва да се научи в училище и не е необходимо детето да се натоварва допълнително в къщи (обратно на мнението на Didia). Аз понякога карам по БГ метод и давам допълнително работа на моя. По този повод той веднъж ми каза, че не искал да бъде перфектен  Laughing

Учителите тук ми допадат много. Търпеливи са и отзивчиви. Отнасят се с много уважение към децата. Съществува постоянен контакт учител-родител и училище-родител. По всяко време мога да се обадя в училището, ако имам проблем, както и те ни търсят често. Както е споменала LL Cool J, набляга се на похвалите за стимулиране на децата.

Ако искаш детето ти да учи в елитно училище (тук те са основно частни), пак трябва да си наемеш частен учител, за да те подготви за приемните изпити. Има и много частни школи, които може да се посещават след училище, ако искате да сте над средното ниво или сте много изостанали с материала.

Интересното е, че класовете са големи, от по 30 деца, но ги делят на 2 или 3 групи вътрешно, в зависимост от нивото на децата по съответния предмет. Понякога се получава, че знаещите деца учат с тези, които са една година по-големи, но по-долна група, а изостаналите с по-долния клас, но напредналата група. На края на всяка година се правят тестове и ни дават резултатите от тях, както и официално се публикуват, за да може да се види нивото на училището.
Редовно се шуми, че резултатите от тези изпити с всяка година ставали по-лоши и министърът на образованието трябвало да вземе мерки.
Виж целия пост
# 18
   А децата изнервени ли са,дисциплината как е?Самочувствието,инициативни лие са,социално ангажирани ли са...и пр.?!Разкажете повече,за самите деца...за отношенията родители -деца,учители -деца,родители-учиш5тели...
Виж целия пост
# 19
 Didia,
Ммисля, че майките, които захвърлят децата си по описания от теб начин едва ли се ровят тук да търсят и сравняват...

Виж целия пост
# 20
Мисля, че за обърканата ни образователна ситема не са виновни учителите и директорите, а хората, които всяка година приемат нови и нови закони за образованието без да са стъпвали и ден в клас, а именно- разните му там министри, депутати и тем подобни. Учител съм в елитна гимназия и мога да кажа, че едва се справям с дисциплината, опитвам се да проявявам разбиране към всеки ученик, стимулирам и подканям, карам се, когато е необходимо, но това по- скоро изглежда като  мекушавост в очите на учениците, отколкото учителско разбиране. Твърде малко права имат учителите и това си е. Нищо не мога да им направя, когато ми пречат, а не мога постоянно да се жалвам пред кабинета на директорката, нали? Случвало се е и музика да слушат и след като им прибера мобилните телефони започва сърденето и заплахите. Колкото и да блъфирам, знам си правата и възможностите. И все пак аз не съм критерий, не се смятам за добър учител, просто изказвам гледна точка... Peace
Виж целия пост
# 21
Dobre be Stansi, ne mozesh li da gi izgonish ot klas takiva s telefoni i da im kazesh da ne stypvat poveche dokato ne se nauchat da uvazavat uchitelia?  K'vi sa tia prostotii?  S telefon shte mi idva v chas uchenik v gimnaziata... Ia sikter ot tuka smile3513 smile3513 smile3513
Виж целия пост
# 22
Stansi-и учителите и директорите също са донякъде виновни.Не всички са като теб.За възпитанието са виновни обаче преди всичко родителите
По мои наблюдения в БГ децата учат много повече от колкото тук. Материалът за изучаване е много и сложен.

Системата на обучение тук е спираловидна. Синът ми вече 3 години учи таблицата за умножение и още не я е научил, считат го за нормално  Crazy Останала съм с впечатление, че децата на неговата възраст в БГ и на сън да ги бутнеш, вече я знаят. Домашни почти не се дават. Принципът е, че всичко трябва да се научи в училище и не е необходимо детето да се натоварва допълнително в къщи (обратно на мнението на Didia).
то затова има тема за американското образование Laughing
Не смятам, че в училище децата са особено натоварени, дори напротив. Лошото е, че липсва диференциран подход в натоварването - повече за тези, които могат да понесат повече и по-умерено за тези, които се справят по-трудно.

с това съм съгласна.Това е много важно но е трудно осъществимо.Когато дъщеря ми постъпваше в първи клас ,помолих госпожата и да и дава във времето за самоподготовка по сложни неща,защото тя беше много напред с материала/четеше и пишише перфектно и решаваше задачите  по математика за изходно ниво от първи клас (с повишена трудност.Още в предучилищна)/Отговора на госпожата беше,че тя не може да дава различни неща,на различните деца и,че е трябвало тогава да я запиша направо във втори клас ThinkingВ резултат на  което бях принудена да я запиша на частен учител ,за да може детето ми да поема информация и да не загуби интерес от училището.Е интереса още не го е загубила/4 клас е вече/но определено го няма ентосиазма.
Виж целия пост
# 23
Все още нямам ученик в къщи, но темата не ми е безразлична и не се сдържам да се включа, особено след като спомена грамотността във форума. Дори в конкретната тема има недоволни от нивото, които са се представили доста зле...

Едното няма връзка с другото. Факта, че някои от нас имат пропуски в писмената си култура не означава, че не трябва да желаем най-доброто образование за децата си и да сме взискателни към обучението им Peace
Виж целия пост
# 24
По мои наблюдения в БГ децата учат много повече от колкото тук. Материалът за изучаване е много и сложен.

..... Домашни почти не се дават. Принципът е, че всичко трябва да се научи в училище и не е необходимо детето да се натоварва допълнително в къщи .....

.....набляга се на похвалите за стимулиране на децата.....

Аз също съм привърженик на идеята, че децата трябва да научават всичко в училище. Или поне основното, ако има нещо за вкъщи, то да е нещо минимално. Времето извън училище за мен е за други занимания - спорт, кръжоци, хобита. Каго на нашите деца им остава време за това!?

Мери, какви стимули, дай примери, моля те.

Изобщо не съм съгласна, че американските деца са тъпи, много са неуместни сравненията, който се прилагат в полза на това твърдение. Нашите студенти в чужбина се справяли по-добре от другите. Ами естествено, нали елита от тук заминава там. Я да вземат, ей така, пробно да проведат едив САТ на всички ученици в България, пък тогава да се бием в гърдите какво ни е страхотно образованието.
Виж целия пост
# 25
Най- лошото нещо на нашето образование е , че е скучно, не въвлича децата да бъдат активни участници в намирането на истината за света ........учителите не са достатъчно мотивирани.......учат се стари неща, работи се със стара техника и компютри.........и това е било винаги.....не виждам нещо да се е променило.......
Виж целия пост
# 26
Най- лошото нещо на нашето образование е , че е скучно, не въвлича децата да бъдат активни участници в намирането на истината за света ........учителите не са достатъчно мотивирани.......учат се стари неща, работи се със стара техника и компютри.........и това е било винаги.....не виждам нещо да се е променило.......
Ааааа, не е съвсем така. Смея да твърдя(поне за нашия град Ямбол), че във всички училища има поне два компютърни кабинета, оборудвани със съвременна техника(не само компютри, а и други екстри към тях).
За скучното - скучно е, но това донякъде е задача на преподавателя. А аз съм на мнение, че интересното трябва да се прави до 8-ми клас, докогато е задължително образованието(по-точно до 16годишна възраст). Оттам нататък образованието е по желание и учениците щом са го записали, трябва да се съобразяват с порядките на системата и уроците, които са избрали да учат. Много пъти съм им казвала на моите по-големи ученици, като не ви се учи, защо записахте горен курс, останете си с основното, останалото не е задължително.
Виж целия пост
# 27
А аз съм на мнение, че интересното трябва да се прави до 8-и клас, докогато е задължително образованието(по-точно до 16годишна възраст). Оттам нататък образованието е по желание и учениците щом са го записали, трябва да се съобразяват с порядките на системата и уроците, които са избрали да учат. Много пъти съм им казвала на моите по-големи ученици, като не ви се учи, защо записахте горен курс, останете си с основното, останалото не е задължително.
Много умно, няма що! Мислиш ли, че всяко дете на 16 е достатъчно съзнателно, за да се стимулира само!? Защото според мен, повечето не са. Това не ги прави нито по-лоши, нито по-глупави, аз го намирам за нормално за тази възраст.

Спомням си точно по този повод, едно сравнение на нашето образование с това в Щатите, което направи брат ми, тогава учеше в колеж там. Учили някакво явление в икономиката, наречено `ефект на махалото`. Преподавателя донесъл истинско махало за часа. Едва ли е било нужно нагледно да им показва какво е махало, предполагам всеки знае, но със сигурност е привлякъл вниманието им. Предполагам, че никой от класа му няма да забрави `ефекта на махалото`.
Виж целия пост
# 28
Лиляня изобщо не си се изказала глупаво.Според мен  изобщо не трябва да е задължително обучението до 16г. Да е ясно и на родителя и на детето-щом искаш да учиш учи, ако не искаш вън smile3513 никой не е длъжен да ти прави интересно ако ти не желаеш да е така.Никой не е длъжен да измисля някакви си правилници и закони, с които да накара родителя да е по-загрижен за детето и детето да ходи на училище.
Виж целия пост
# 29
А аз съм на мнение, че интересното трябва да се прави до 8-и клас, докогато е задължително образованието(по-точно до 16годишна възраст). Оттам нататък образованието е по желание и учениците щом са го записали, трябва да се съобразяват с порядките на системата и уроците, които са избрали да учат. Много пъти съм им казвала на моите по-големи ученици, като не ви се учи, защо записахте горен курс, останете си с основното, останалото не е задължително.
Много умно, няма що! Мислиш ли, че всяко дете на 16 е достатъчно съзнателно, за да се стимулира само!? Защото според мен, повечето не са. Това не ги прави нито по-лоши, нито по-глупави, аз го намирам за нормално за тази възраст.
Явно не си разбрала иронията ми. Да, не могат на 16 години да вземат решение и затова мисля, че повече родителите трябва да са загрижени. Не прехвърлям топката, а правя разлика между основно и средно образование. Нагледните примери са едно, съвсем друго са интерактивните методи за преподаване, които според мен са по-приложими до осми клас. След това има профилиране на образованието и се набляга на профила, който е избран. Ако е избрано да се учи математика например след 8 клас не виждам друг вариант, освен да се решават задачи, а не примерно(както е в 5-ти, 6-ти клас) да се режат триъгълничета и да се сглобяват паралелепипеди, за да им е по-интересно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия