На море в Гърция 2023 - IV

Здравейте
Освен ,booking I Airbnb, ползвате ли други гръцки сайтове за настаняване
Скрит текст:
Минаха повече от две седмици от прибирането ни от Гърция. Бяхме 6 дни на Лефкада и 6 дни на Кефалония, на отиване с един стоп в Неа Врасна. За Нея Врасна не мога кажа дали е като Китен и Приморско. Има хубава крайбрежна алея за разходки. Плажа не беше кой знае колко впечатляващ, но за едно слдобедно къпане става. Там където бяхме бързо ставаше дълбоко. Минус трудно открихме супермаркет на пешеходно разстояние. Плюс хотелчето в което спахме беше на едни 50-80м. от плажа. Не бих почивала там за повече от три дни.
За Лефкада съм със смесени чувства, нещо не ме грабна от първия път. Обаче на отиване видяхме подвижния мост вдигнат и множество яхти влизаха и излизаха по канала, много впечатляващо. През големия град минахме гратис, стори ми се доста претъпкано от коли отстрани. Първия ден бяхме на близкия ни до мястото на настаняване плаж https://maps.app.goo.gl/6MDXDyRBcpphjNGm7 . Водата беше адски студена, чак към 15ч.успях леко да се натопи в левия край на плажа. Имаше някакво течение ту топла ту ледена вода. Таверната отгоре е с добра храна. Мидите на пара с вино бяха много вкусни. Бяхме наели апартамент с две спални https://maps.app.goo.gl/tvsDfEzdoYqCCfXd6 , нямахме изглед към морето, но домакините възрастно семейство много мили и радушни хора, бъкел не знаеха английски, но с жестове и Окей се разбрахме с Панайоти, който ни донесе половин картон яйца и краставици от градината. Имаха си кокошчици и овче, но това грам не ни е пречело, дори на кучето ни йорки му бяха много интересни кокошките Joy, кога ще види такова нещо в града. Три пъти вечеряхме тук https://maps.app.goo.gl/ALyBwoMgVhH9i55W6 не голямо меню, но всичко което опитахме беше много вкусно, не сме плащали повече от 40Е с бакшиша трима души.
Две вечери се разходихме до близкото Василики. Приятно градче с много живот предимно млади хора учещи се и каращи унсърф.
Порто Кацики е впечатляващ плаж със естествена сянка до към 11 -11:30, но и тогава се и препълни непоносимо. Вървят едни момчета изкомандвани от една върла гъркиня да взимат поръчки от гладните и жадни плажуващи. И това си е голяма екстра, защото ми се наложи към 15ч.да посетя ВЦ с дъщеря ми и едвам се добрахме горе по стълбите в този пек. След, което дъщеря ми ми заяви, че ще и прилошее ако още веднъж слезе и се върне обратно. И така беше оставена с куч в колата на пуснат климатик, а аз въоръжена със студено капучино със сладолед се върнах при ММ да прибираме хавлии,чадъри, плавници и падълбод Head Band

Къде без екскурзия с корабче от Нидри с посещение на Егремни, там плажувахме около час , изсипаха ни три корабчета паплач и пак имаше още много място. Но пък кристалната вода и тюркоазено синьо са пленяващи
След това имаше стоп за 30мин.скачане от корабчето пред Порто Кацики. Следващ стоп Кефалония- Фискардо там имах е час час и половина почивка. Беше ужасна лудница и се радвам, че 2020г го видях тих и спокоен. Ние бяхме решили да хапнем нещо сладичко в https://maps.app.goo.gl/UiybaD9dL9zgNwfB6. Имахме невероятен късмет да намерим свободни места.
Следващ стоп Итака и плаж за разхлаждане https://maps.app.goo.gl/VSJTC2pJkRawxMeM9. Плажа много ми хареса. Посетихме на прибиране и една водна пещера. Капитана беше голям майстор вкара носа на кораба вътре , минахме и през някакъв частен остров, но бях толкова каталясала, че хич не ми се слушаше кой го бил купил , на кой бил и колко струвал.
Предпоследния ден посетихме Гайдарос плаж в часта под кантината https://maps.app.goo.gl/BAEPTRVFUdkXEPeR7 имаше няколко безплатни чадъра и шезлонга, но влизането към морето беше трудно отпред имаше големи камъни във водата. Аз влизах от лявата страна или от дясно . Като цяло хипарски плаж с няколко каравани, но достъпа до него инфарктен, тесен път с много завои и налкони няма разминаване на две коли. При следващото ни ходене до Лефкада ще посетим Мегали Петра и https://maps.app.goo.gl/rwmCvuBof32mMbky7, от падълборда много ни хареса втория плаж как наднича зад големите камъни Последния ден посетихме отново близък плаж Афтери https://maps.app.goo.gl/VvMZadpqa9dyZw6k7. Стигането до него беше живописно със страхотни гледки отгоре от селцето . Плажа е супер малък в 10ч.беше препълнен. Чадърите и шезлонгите близо един до друг но пък топка вода и много рибки във водата.
Дали, защото още не бяха дошли горещите дни или просто на Лефкада е по прохладно, но вечерите и сутрините бяха приятно прохладни докато в Кефалония от 16.07 до 22.07 беше толкова задушно и горещо сутрин в 7ч.-28гр., вечер в 20ч.32гр Astonished
Много дълго стана дано не съм досадила на някой, че пиша от телефона и не зная как да скрия текста. Следва Кефалония
Порто Кацики е най - неприятното ми изживяване в Гърция. Беше преди години, в голяма жега! Дори водата беше 30 гр и нагоре Disappointed Relieved Слизаш, снимаш се и си заминаваш! Е, ако е пак адска жега, може и отгоре само да го снимате Smile, защото с тези стъпала си е приключение! Аз поне не бих повторила посещение там! И особено ако се движите с джип Sad
Ето колко сме различни хората. За съпруга ми Порто Кацики остава любимият му плаж в Гърция, въпреки многото посетени след това. Ходили сме там 3 пъти, но само през юни и септември. За мен също е много красив, а стълбите до долу не са нищо драматично. Плуването в млечно синята вода също е уникално. До обяд има и естествена сянка от скалите, макар и не съвсем безопасна. Определено не е плаж за ежедневно посещение, но не бива и да се пропуска при почивка на Лефкада. Един от най-впечатляващите плажове е в световен мащаб по обективни критерии. Останалото е въпрос на вкус и предпочитания.
Ето колко сме различни хората. За съпруга ми Порто Кацики остава любимият му плаж в Гърция, въпреки многото посетени след това. Ходили сме там 3 пъти, но само през юли и септември. За мен също е много красив, а стълбите до долу не са нищо драматично. Плуването в млечно синята вода също е уникално. До обяд има и естествена сянка от скалите, макар и не съвсем безопасна. Определено не е плаж за ежедневно посещение, но не бива и да се пропуска при почивка на Лефкада. Един от най-впечатляващите плажове е в световен мащаб по обективни критерии. Останалото е въпрос на вкус и предпочитания.
Ние го посетихме в жега, която беше сигурно 43-44 гр. Почивахме в Парга и тръгнахме специално на разходка до него. Като се сещам по какви пътища минахме, задръствания...лошо ми става пак Simple Smile И затова казвам, че не е и удачно с джип Sweat SmileSweat SmileSweat Smile Радвам се, че сте го видяли в друга светлина Simple Smile
Първият път беше прекрасно - през далечната 2016 година, късният следобед на 14.06. След изморителния път София - Василики (тогава магистралата в Гърция беше доста по-къса) веднага отидохме на Порто Кацики и се влюбихме в гледките, цветовете на водата и отблясъците. Хора почти нямаше.

Първият път беше прекрасно - през далечната 2016 година, късният следобед на 14.06. След изморителния път София - Василики (тогава магистралата в Гърция доста по-къса) веднага отидохме на Порто Кацики и се влюбихме в гледките, цветовете на водата и отблясъците. Хора почти нямаше.

Тези снимки нямат нищо общо с това, което ние видяхме - човек до човек, милиони автомобили на паркинга, капка сянка нямаше, дори под чадърите, камъните пареха....
Ружа, през август ли бяхте? За мен тогава е твърде горещо и пренаселено...
За съжаление на следващата година вече не беше същото. Но пак ставаше. Бяхме в началото на септември и не беше жега. Сянката от скалите е до обяд. Имаше и малко чадъри с шезлонги от заведението. Място имаше, не беше претъпкано. Но собствен чадър не можеш да забиеш в камъните, особено ако има вятър.
Все пак е хубаво, че плажът не е толкова лесно достъпен за всички - иначе щеше да е още по-зле.
Ружа, през август ли бяхте? За мен тогава е твърде горещо и пренаселено...
Точно тогава Simple Smile
Ние миналата година ходихме на Порто Кацики и нямам спомен да е бил трудно достъпен. Зорът беше да намерим място за паркиране (при това платено), защото наистина имаше доста хора. Нямам спомен и слизането да е било трудно, но това може би се дължи на факта, че стълбите му бледнеят пред стотиците стъпала, по които слязохме и се качихме предния ден на Егремни Joy Доколкото си спомням, на Порто Кацики успяхме да забием чадър, но нямаше вятър. За мен и двата плажа си заслужават усилието и при следващо ходене на Лефкада бихме посетили отново и двата.
Divi_86, нямам предвид, че е трудно достъпен, а че не е лесно достъпен за всички хора. Защото изисква повече шофиране, намиране на място на паркинга и плащане на такса, както и слизане/качване по стълби - неща, които не се харесват на всички. Затова и казвам, че не е плаж, до който да пътуваш ежедневно в продължение на почивката.
Миленка_д, коментарът ми беше по-скоро в отговор на Ружа затова по какви пътища се минавало. Просто мен не са ме впечатлили да са нещо кой знае какво, но може и да съм забравила вече Stuck Out Tongue Winking Eye
Ясно, явно не съм те разбрала Relieved. Пътищата са си нормални, но със завои и си има каране, защото не е близо до населено място. Май е най-близо до Василики - само 15 км., които обаче се взимат за половин час (изключвам Атани, което е на 10 км, защото не е много популярно сред българите).
Определено, не ме грабна синьото на Порто Кацики, но ние бяхме там към 10ч и бе още сенчесто от скалата, и водата бе една тъмна не като млечнотоно на Миртос и Егремни, но беше величествено и леко плашещо с тая отвесна скала над главите ни. Не сме били под нея почти до водата бяхме, но пак си е плашещо. Проблема при нас бе, че искахме да сме възможно по далеч от тълпите,  че сме с куче, но дори и далеч, всичко около нас се запълни до 12ч. И после навръщане в жегата си каталясал от борба по плажа с камъни до изхода и после стълби нагоре макар и не много. Другия път си мисля с наета лодка може да се отиде в по предния залив и няма да има тълпи и слизане по стълби. А и водата беше студена по мои критерии. И Да паркинга се плаща 10Е, и тъпото е, ча ако искаш само да снимаш трябва да успееш да спреш много нагоре по пътя, че иначе "давай, давай, паркирай и давай 10Е".
Лошият тайминг е предпоставка за не особено приятно преживяване. Иначе, никаква драма няма със стълбите на Порто Кацики.
Здравейте, Планираме да посетим Неа Перамос за първи път тази година, ще бъдем с дете на почти 2 години. Може ли да ми препоръчате заведение , предлагащо морска храна, с детски кът към него или такова намиращо се близо до детска площадка?  Може ли също да ми препоръчате плажен бар, на който могат да се ползват чадър и шезлонг само срещу консумация, с плитка част от морето, отново подходящ за деца? Благодаря!