Частни училища -информативно - дискусионна тема- 61

  • 60 143
  • 849
# 480
За мен най-големият проблем на програмата на МОН е, че няма нива. Не може 28 деца да учат всичко - от история и литература през химия и биология до математика и физика или чужд език - с еднакви темпо, степен на справяне и мотивация в продължение на 4-5 години. И това, че оценките евентуално ще ги разграничат, изобщо не решава проблема.
Виж целия пост
# 481
Абе то на теория уж има нива - ООП, ФУЧ, ИУЧ (ако правилно разбирам идеята), ама на практика не се получава читаво. А в ООП- то някак липсват акценти. Един вид не се дефинира "най-важното", което трябва да се знае, да му се обърне внимание, да се отдели повече време ако трябва и накрая става каша.
Виж целия пост
# 482
Всъщност, 3-4 часа седмичен хорариум по математика са напълно достатъчни за усвояване на заложения материал в гимназията. Не са достатъчни за задълбочаване в материята, но то и не това е идеята на ООП. Затова са профилите, които предоставят възможност за задълбавене в съответния предмет във втори гимназален етап.
Виж целия пост
# 483
Как излишни?  Недейте така, изкуството не само разширява общата култура и мирогледа, но и подобрява концентрацията и функциите на мозъка.
Аз даже се радвам на някои от частните училища, че полагат усилия наистина да предлагат качествени часове по изкуства.
В интерес на истината много отлични математици са умели пианисти.

Когато някой идва от основно училище, в което математиката е била 8-10 часа, наистина е доста как да се изразя "непривично". И дори стряскащо на моменти.  
А се оказва, че дори 4 часа в 8 клас си е постижение. Някъде и толкова нямат. Но това принципно е напълно недостатъчно за адекватно усвояване на заложения материал. Независимо дали е в АК или някоя държавна гимназия.
Същото важи и за БЕЛ.
За сметка на това предмети, като музика и ИИ за мен са излишни след 7 клас.

Аз лично много съжалявам, че дъщеря ми не избра ПЧМГ, именно по тази причина. Но всеки си носи отговорност за изборите. Сега ще решава сама сборниците, за да не изпадне в дупка.
Виж целия пост
# 484
Аз харесвам часовете по музика и ии в Пчмг. И двете дами са много смислени, насочени именно към обогатяването на общата култура. Учителите по Бел организират посещения на театър, обсъжда се, коментира се след това.
В колежа математиката е явно зазляла, част от миналогодишните осмокласници бяха доста разочаровани - поне тези от мг.

Преди много години (началото на Мин век) виенската медицинска школа е имала изискване за всички хирурзи да могат да свирят на музикален инструмент - струнен или пиано. (Фина моторика?)
А по времето на проф Чирков в операционните се слушаше класика. В такава среда днешните просташки прояви на хора от високопрофилни професии не биха се толерирали. Може би. Няма нищо общо с темата, но ми се стори интересно във връзка с изкуствата. Даже бих се съгласила да се удвои хорариума в гимназията по музика и история на изкуството.
Виж целия пост
# 485
Нашият осмокласник пък пее в час по музика! Отдавна съм на мнение, че знанията не са най-важното в този живот. Психическото, фи,ическото и интелектуалното ниво дават повече възможности.
Голямо важно, че не е решил 5 задачи повече. Реално с 4 часа математика в училище има достатъчно свободно време да го запиша на курс (не иска Wink) или да решава сам задачи.
Големият взе три висши математики в университета без една решена задача от ниво Б в колежа.
Виж целия пост
# 486
Даже бих се съгласила да се удвои хорариума в гимназията по музика и история на изкуството.

Да, бе, и за сметка на какво - на други науки или на още повече престой в училище?
Музиката е хубаво нещо, но не се удава на повечето деца и определено тези допълнителни часове няма да са от полза за децата, на които предстои приемен изпит по математика в добър университет.
Виж целия пост
# 487
Много е важно как точно подхожда учителят. При средното и по музика има стрес и то изкуствен стрес.
Ако си пеят, слушат класики, дадат им да посвирят на нещо.. тогава са много полезни, наистина.
Виж целия пост
# 488
Часовете по изкуства (музика и ИИ) са ценни само тогава когато се постараят да имат полезно съдържание.  Тая проформа на провеждане е взаимна загуба на време.
Иначе в чисто концептуален план и аз ги намирам за много ценни.
Но за да ги има в нашата програма в полезна форма - на бг образование, то трябва да смени изцяло модела си на съществуване. Иначе е безмислено.
Виж целия пост
# 489
За мен 4 часа математика в гимназията са недостатъчни. И това е видно от първите няколко седмици в 8 клас. Може би аз съм с високи изисквания и очаквания, но стоя зад тази си позиция. Профилите в последните два класа не са решение на проблема. И принципно сегашната постановка учителите да се ограничават до преподаване на урока и след това да дават за домашно задачите след урока(в учебника) за мен не е крайно недостатъчно, а направо мизерно. В допълнителните два часа успяват да решат минимално количество задачи от сборник, А група. Което е смехотворно. Имам наблюдение върху първи раздел от 8 клас, защото е приключен в момента. Основни видове задачи не бяха покрити в час и това се дължи на недостатъчно време, а не на нежелание на учителя(който е доста добър по мое мнение).

Като казах, че ИИ и музика са излишни, имах предвид в този си вид в момента. Децата са крайно отегчени и незаинтересовани. Проекти... няма да коментирам. Иначе общата култура и обогатяването на кръгозора са задължително условие, което не се постига по този начин.
Виж целия пост
# 490
Да не ви отчайвам.ама в 10 клас  , в езиковите гимназии, часовете по мат стават 2 .
Виж целия пост
# 491
е фуч, муч, иуч не добавят ли изобщо
При нас всички фуч и иуч са максимално усвоени. 9 клас. И не толкова според паралелката, а според трудността на материала.
Виж целия пост
# 492
За мен 4 часа математика в гимназията са недостатъчни. И това е видно от първите няколко седмици в 8 клас. Може би аз съм с високи изисквания и очаквания, но стоя зад тази си позиция. Профилите в последните два класа не са решение на проблема. И принципно сегашната постановка учителите да се ограничават до преподаване на урока и след това да дават за домашно задачите след урока(в учебника) за мен не е крайно недостатъчно, а направо мизерно. В допълнителните два часа успяват да решат минимално количество задачи от сборник, А група. Което е смехотворно. Имам наблюдение върху първи раздел от 8 клас, защото е приключен в момента. Основни видове задачи не бяха покрити в час и това се дължи на недостатъчно време, а не на нежелание на учителя(който е доста добър по мое мнение).


Ти изчакай да дойде май месец с многото неучебни дни и ако са ви на блокове часовете,  математиката може да се сведе и до 4 часа на месец.
Иначе при адекватен учител, 4 часа на седмица са си достатъчни за усвояване на материала. Тази година има 5, което мен лично много ме зарадва.
Виж целия пост
# 493
Ами след 10 часа по математика, 3-4 наистина изглеждат мизерно. Но това си е голям проблем на монската програма. За мен и това прескачане на биология, химия и т.н. при ИИЧЕ и после натъпкването им в един клас е нередно, ама на...Та не е само математиката. Разбирам, че езикът трябва да се научи, но това с "езиковата година" според мен е отживелица от едни времена, когато нямаше къде другаде да се учи език и се тълпяха по езиковите много връзкари. Все си мисля, че има начин това да се реши по-разумно. А и сега с тези профили, съвсем се засукаха нещата. На теория профил математика и информатика с английски РИЧЕ в СМГ, би трябвало да е със същия хорариум като същият профил в 105-то (примерно, нямам идея какви профили имат там), обаче на практика може да има разлики точно от часовете ФУЧ и ИУЧ до 10 клас. Които на едното място може да са само по математика, а на другото може да ги разпръснат за друго, в зависимост от заетостта и наличността на учители. И ето ти разлики. Поне в НПМГ обясняваха на отворените врати, че ги разпределят според паралелката доколкото могат.
Виж целия пост
# 494
Е, има разлики, разбира се и да, те са основно в първи гимназиален етап от часовете ИУЧ и ФУЧ. Но практиката показва, че учениците в ЕГ с профил математика са учили достатъчно такава, за да могат да си вземат приемните изпити за инженерни спецалности в България и чужбина, и успешно да си карат после следването. А пък за тези, които правят друг професионален избор, часовете по математика ООП са повече от достатъчни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия