Частни училища -информативно - дискусионна тема- 61

  • 60 084
  • 849
# 540
Частните не учат ли по същите учебници и програми?
Виж целия пост
# 541
...
При първият ми сблъсък с АК, детето се готви повече от година защото с логическите задачи не се беше сблъсквала никога. При миналогодишният пробен изпит, младежа нафраска логиката за 15 минути защото това бяха част от задачите с които кандидатства в МГ след 4 клас.
Реално за децата с високи резултати остана един единствен компонент по който да се разграничат а именно "Есето" което не се учи в училище а трябва тренировка за него и което се оценява субективно.

Тоест отделният изпит в момента е само отделен и е базиран на НВО , така че реално има доста общо.
Ако
От сайта на Данибон: има приети деца с есе с по-малко от 10%. Има прието момиче с резултат 1% (61 място – есе 1%, тест 61,83%, общ 62,83%).
Пак там таксата в Колежа е спомената като фактор за записване.
Не съм сигурна, че на НВО дете със 100 т. мат и 20 т. БЕЛ има шанс за добра ДГ, дори и да има шестици от годината.
Виж целия пост
# 542

Фенси, нормално е за теб да започнеш да обиждаш, когато нещо не ти изнася. Но няма никакъв шанс да падна на твоето ниво. Ти започна темата за АК. Нищо, ама нищо информативно нямаше в поста ти. Всеки който се интересува от СС, може да им погледне статистиката. Ако в изпита за вход в АК няма нищо сложно, не знам какво трябва да говорим за елементарното НВО, което държат всички деца. То освен, че е елементарно не предполага и никакво мислене, а залага на наизустяване на модели и шаблони. А що се отнася до това, че не можеш да си видиш есето, какво стана с изпита за вход в СС, за който се оплакваше от липса на прозрачност? Или си променяме мнението според както ни изнася🙂
Позволих си да се включа, защото за пореден път училище ще бъде набедено от теб, без изобщо да си имала реален досег до него. И хората, които разчитат на мнения от този форум, ще бъдат подведени. Лично мен, АК ме привлича точно поради факта, че има отделен изпит, нямащ нищо общо с великото МОН.
Не съм адвокат на Фенси ама да се включа Simple Smile

Фенси даде информация за записаните деца от СС в АК тази година, лично аз мога да извлека доста информаця от тази справка. Въпрос на желание и статистичеки умения, може би Simple Smile
За съжаление или по-скоро за щастие АК, доста доближиха изпита си до този на НВО, реално самото ръководство е оценило НВО-то като фактор. Така реално деца със знания и умения за НВО попадат също в АК.
За разлика от старият формат на изпита с доста логика която не се учи в училище.
При първият ми сблъсък с АК, детето се готви повече от година защото с логическите задачи не се беше сблъсквала никога. При миналогодишният пробен изпит, младежа нафраска логиката за 15 минути защото това бяха част от задачите с които кандидатства в МГ след 4 клас.
Реално за децата с високи резултати остана един единствен компонент по който да се разграничат а именно "Есето" което не се учи в училище а трябва тренировка за него и което се оценява субективно.

Тоест отделният изпит в момента е само отделен и е базиран на НВО , така че реално има доста общо.
Ако
Хоуп, както казах, който го интересува колко деца от СС са влезли в АК, отива и си търси тази информация. Фенси плесна тази статистика тук не за да информира някого, а типично в неин стил да се покаже, да каже колко пък е мода това АК и как и децата то СС го избягват.
Колкото до приликата на изпита за АК с НВО, не мога да дам мнение, защото не съм запозната. Но, пак по твои думи, все пак от АК са намерили начин да си подбират децата чрез есето. Колко обективно или субективно е си е чисто техен проблем и не са длъжни да дават информация или да се оправдават пред Фенси😁 Както никой не търси сметка на СС защо им е такъв подборът.
Въпросът е не кой на кого е адвокат, с доколко достоверна информация се дава и как и защо се поднася определена статистика.
Виж целия пост
# 543
При миналогодишният пробен изпит, младежа нафраска логиката за 15 минути защото това бяха част от задачите с които кандидатства в МГ след 4 клас.

Включвам се само да отбележа, че някой, който сега проучва АК може да остане заблуден.
АК не организира пробни изпити. Никога не го е правил и надявам се, че никога няма да го направи.
От сайта на АК:

"Колежът не организира подготвителни курсове и никога не е упълномощавал организации или отделни личности да се занимават с тази дейност."

Така, че твърдението, че някой младеж или девойка е "нафрашкал" някаква логика за 15 минути някъде, ами това на мен нищо не ми говори.
Нито знаем възможностите на младежа, нито знаем школата, нито може да видим теста, нито пък знаем поради каква причина точно тези логически задачи са дадени от въпросната школа.
Нито пък знаем какви са били задачите дадени от колежа на самия изпит.
Иначе дискусията тук както винаги е доста забавна.
Виж целия пост
# 544
...
При първият ми сблъсък с АК, детето се готви повече от година защото с логическите задачи не се беше сблъсквала никога. При миналогодишният пробен изпит, младежа нафраска логиката за 15 минути защото това бяха част от задачите с които кандидатства в МГ след 4 клас.
Реално за децата с високи резултати остана един единствен компонент по който да се разграничат а именно "Есето" което не се учи в училище а трябва тренировка за него и което се оценява субективно.

Тоест отделният изпит в момента е само отделен и е базиран на НВО , така че реално има доста общо.
Ако
От сайта на Данибон: има приети деца с есе с по-малко от 10%. Има прието момиче с резултат 1% (61 място – есе 1%, тест 61,83%, общ 62,83%).
Пак там таксата в Колежа е спомената като фактор за записване.
Не съм сигурна, че на НВО дете със 100 т. мат и 20 т. БЕЛ има шанс за добра ДГ, дори и да има шестици от годината.

При резултат 100 точки на НВО, даже и не дотам грамотният ми  син Simple Smile изкара високи точки БЕЛ. Там липсва субективният фактор!
Та този вариант го няма Simple Smile
При миналогодишният пробен изпит, младежа нафраска логиката за 15 минути защото това бяха част от задачите с които кандидатства в МГ след 4 клас.

Включвам се само да отбележа, че някой, който сега проучва АК може да остане заблуден.
АК не организира пробни изпити. Никога не го е правил и надявам се, че никога няма да го направи.
От сайта на АК:

"Колежът не организира подготвителни курсове и никога не е упълномощавал организации или отделни личности да се занимават с тази дейност."

Записах го на два пробни изпита в известна столична школа, която подготвя за АК от поне 15 години Simple Smile
Виж целия пост
# 545

Фенси, много моля да ходиш да си отработвал травмите другаде.


Фенси, нормално е за теб да започнеш да обиждаш, когато нещо не ти изнася. Но няма никакъв шанс да падна на твоето ниво.

Не, за мен не е нормално да обиждам. За теб е нормално да обиждаш на лична основа абсолютно всеки път когато принципната теза и абсолютно безпристрастна статистика и информация не ти изнасят.

Всяко дете си има желано училище, в което се чувства най-добре. Допълнителните занимания по интереси не са привилеги и изобретение само на АК. Такива има и в другите държавни гимназии. Да, в АК вариантите и възможностите са неизчерпаеми вероятно, което за мен лично не е никакъв плюс, в комбинация с други обстоятелства, като малкото свободно време след 15.30 ч. за домашни и лични хобита/интереси и т.н. Положителното за мен на АК беше разчупеният метод на обучение и ниво. Нещо, което в момента вече не е чак такъв плюс по ред причини. И другото хубаво е материалната база. Нещото, което куца на Испанската е сградата. Нищо друго. За съжаление няма милионите от родителски такси и донорски фондове. . Wink Силно се надявам най-после Министерство на културата да си размърда задниците с ремонта на новата сграда.

Да Фран, забавно е. И поучително за добре запознатите.
Виж целия пост
# 546
Моето дете е с 2% на есе и 94 т на НВО по БЕЛ (без нито 1 частен урок или курс), само с подготовката от СС. Балът от НВО стигаше за паралелката с най-висок бал в София, но мечтата му си беше АК и го виждам, че е доста доволен, мотивиран, интелектуално и творчески провокиран...Всъщност за първи път споделя, че наистина му е много интересно в училище и самите учители са му интересни като личности..Сподели, че имат много повече домашни, а в СС не е като да нямаха. По-нататък може да напиша нещо информативно за първите ни впечатления, ако може да е от помощ за бъдещите кандидати.
Виж целия пост
# 547
При резултат 100 точки на НВО, даже и не дотам грамотният ми  син Simple Smile изкара високи точки БЕЛ. Там липсва субективният фактор!
Та този вариант го няма Simple Smile
Е, как да няма субективен фактор при оценка на тезата и преразказа? Точно толкова субективен е, колкото оценката на есето. Да не говорим, че за пустата теза (последната задача от първи модул), трябва да овладеят определен формат.

Опитах да обясня, като дадох и примери, че не есето е определящо в изпита на АК. Според мен водеща е математиката и комплексният резултат от четирите модула.
Виж целия пост
# 548
Колко от децата (от СС), които са кандидадствали в АК не са приети.
Виж целия пост
# 549
При резултат 100 точки на НВО, даже и не дотам грамотният ми  син Simple Smile изкара високи точки БЕЛ. Там липсва субективният фактор!
Та този вариант го няма Simple Smile
Е, как да няма субективен фактор при оценка на тезата и преразказа? Точно толкова субективен е, колкото оценката на есето. Да не говорим, че за пустата теза (последната задача от първи модул), трябва да овладеят определен формат.
Извинявай, но това което пишеш са глупости.
Има абсолютно ясно разписани правила как се оценява теза и преразказ, за кое колко точки получаваш.
За есето в колежа такива правила няма.
Мога да потърся в нета, точните правила за преразказа. Кое колко точки носи.
Колкото до тезата, няма формат има фрази и думи които ако са включени носят повече точки. Тях ги има ясно разписани в ключа.

Toва ако му викаш субективно:
Виж целия пост
# 550
Ще се въздържа от даване на определения. Не мисля, че с тях написаното от мен става по-вярно. Повечето от нас са минали НВО. Всяка година след НВО има родители и деца, които ходят да преглеждат работите си с учител по БЕЛ и се дивят на резултатите и причините за тях.

Форматът за тезата е ясно описан в учебника по БЕЛ, когато учат как се пише. Случаен резултат от нета - https://www.otlichnik.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D1%81%D0%B5-%D0%BF% … 0%BB%D0%BD%D0%BE/, https://bgmateriali.com/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0% … D0%B5%D0%B7%D0%B8

Това че има разписани правила, не означава, че няма субективизъм при оценяване на текст. Бел не е мат да имаш точно определен отговор.
Как точно се оценява напр. т. 7, т. 3? Дали трима различни човека не биха оценили по различен начин един и същ текст по тези точки?
Виж целия пост
# 551

Фенси, много моля да ходиш да си отработвал травмите другаде.


Фенси, нормално е за теб да започнеш да обиждаш, когато нещо не ти изнася. Но няма никакъв шанс да падна на твоето ниво.

Не, за мен не е нормално да обиждам. За теб е нормално да обиждаш на лична основа абсолютно всеки път когато принципната теза и абсолютно безпристрастна статистика и информация не ти изнасят.

Всяко дете си има желано училище, в което се чувства най-добре. Допълнителните занимания по интереси не са привилеги и изобретение само на АК. Такива има и в другите държавни гимназии. Да, в АК вариантите и възможностите са неизчерпаеми вероятно, което за мен лично не е никакъв плюс, в комбинация с други обстоятелства, като малкото свободно време след 15.30 ч. за домашни и лични хобита/интереси и т.н. Положителното за мен на АК беше разчупеният метод на обучение и ниво. Нещо, което в момента вече не е чак такъв плюс по ред причини. И другото хубаво е материалната база. Нещото, което куца на Испанската е сградата. Нищо друго. За съжаление няма милионите от родителски такси и донорски фондове. . Wink Силно се надявам най-после Министерство на културата да си размърда задниците с ремонта на новата сграда.

Да Фран, забавно е. И поучително за добре запознатите.
Кое да ми изнася, Фенси? Никога не съм се интересувала от СС като училище по ред причини. Детето ми не е кандидатствало и няма да кандидатства там. Ако за теб е обида да пиша информация, която ти публично си споделила, не мога да променя мнението ти. Съгласна съм с теб, че всяко дете си има желано училище. За някои това е АК и не е проява да добър вкус да омаловажаваш избора на другите. Вярвам, не си питала всички незаписали се от СС защо не са го направили. И защо са кандидатствали. Лично ти каза, че ако за твоето дете изборът е бил АК, си щяла да наложиш родителско вето. По същата логика, не е известно още колко родители от СС са наложили вето и поради каква причина. Така че статистиката си е статистика, но зад нея се крият много човешки съдби и субективни фактори, които не са взети под внимание и няма как подобно нещо да има информативен характер.
Виж целия пост
# 552
Хоуп, заучен и задължителен формат за тезата дават определени учители в определени школи. Wink
Същото го правят и в Лого, Вяра Бел. и прочие.
Разлика в точкуване на преразказ не може да има при двамата проверители. Иначе отива на арбитраж. Та да се сравнява субективност на НВО с есето в АК е абсолютен нон сенс.

SpaceTime, и вашият син не е ходил в школа за подготовка за АК? Не питам за НВО. А за АК.

Фаувет, аз какво съм споделяла е едно, а съвсем друго е ти как го преиначаваш и използваш, за да удариш под кръста. И това е на лична основа.

Статистиката е безпристрастна. В година 1 има 100 кандидатствали и 100 записани. В година 2 са 100 и 50. В година 3 са 100 и 30 записани. Всеки си вади изводи за тенденцията. Толкоз. След цифрите ти започна да ми анализираш личните "травми". Хахахах
Виж целия пост
# 553
Ще се въздържа от даване на определения. Повечето от нас са минали НВО.
Това че има разписани правила, не означава, че няма субективизъм при оценяване на текст. Бел не е мат да имаш точно определен отговор.


Съгласно точките - не не биха го оценили по три различни начина. Всичко проберители по БЕЛ и Мат минават инструктаж и много рядко има големи разминавания а тях има арбитер.

Хоуп, заучен и задължителен формат за тезата дават определени учители в определени школи. Wink
Същото го правят и в Лого, Вяра Бел. и прочие.

Знам, ама моичкият така и не ги начу тези формати и караше на собствено мнение Simple Smile
Виж целия пост
# 554

Съгласно точките - не не биха го оценили по три различни начина. Всичко проберители по БЕЛ и Мат минават инструктаж и много рядко има големи разминавания а тях има арбитер.

Хоуп, заучен и задължителен формат за тезата дават определени учители в определени школи. Wink
Същото го правят и в Лого, Вяра Бел. и прочие.

Знам, ама моичкият така и не ги начу тези формати и караше на собствено мнение Simple Smile

Дописах се, но и тук да кажа. Разлика в точкуване на преразказ не може да има при двамата проверители. Иначе отива на арбитраж. Та да се сравнява субективност на НВО с есето в АК е абсолютен нон сенс. На последното никой никога не знае защо и как е оценен. Може да си писал при друг преподавател есета за 10-12 %, какъвто е случая с дъщеря ми, а в АК да имаш под 4-5%. И ако не си упражнявал бързината, системата и стратегията по Мат. достатъчно в Лого или на частни уроци с бивш математик от катедрата на АК, отиваш по дяволите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия