Частни училища -информативно - дискусионна тема- 61

  • 60 081
  • 849
# 510
Ако има нужда и желание за повече математика, има достатъчно часове в профилите 11 и 12 клас. Дотогава 4 часа са напълно достатъчно за общообразователна подготовка. Пък ако на някой не му стигат, може да се занимава допълнително сам, на елективи или школи.
Виж целия пост
# 511
Да, може и да не са 40+, както гледам може и 50+ да са...
Поне в близките десетилетия "Пенчо бре, учи" ще си остане валидно. Широката образованост за обща култура е за такива като децата на Уилям и Кейт.

Общата култура и широка образованост не са привилегия само на богатите и известните. Аз лично бих се срамувала, ако детето ми не познава кои са Моцарт, Данте или Джото и техните произведения(например). Което в момента се случва, заради стремежа към супер тясна специализация. Но това е супер удобно, защото непознаването на широк кръг тематика ражда безкритичност по тази тематика.
Виж целия пост
# 512
Няма как да станеш лекар, инженер, юрист, архитект... без тясна специализация. На общата култура мястото й е в училище, в университета се специализираш.
Виж целия пост
# 513
На общата култура мястото й е вкъщи. Но по принцип широката обща култура пречи на щастието.
Виж целия пост
# 514
Нашите деца ще сменят области, професии и занимания доста често в продължение на времето, в което ще са данъкоплатци. Това вече се вижда.
Виж целия пост
# 515
На общата култура мястото й е вкъщи. Но по принцип широката обща култура пречи на щастието.
Като структуриран процес за придобиване на знания, мястото й е в училище. Там се учи всичко - от математика до история, музика и т.н. Останалото е допълнително самостоятелно четене, пътувания и т.н., да.
Виж целия пост
# 516
Нещо ми се струва, че много буквално взехме да приемаме изказванията. Явно, все пак, темата ни е важна.
Виж целия пост
# 517
Станция, вярваш ли си на последния стейтмънт за Уйлям и Кейт?

Да, само не се изказах ясно. Исках да каже, че ученето САМО за обща култура е за онези, осигурените, на които няма да им се наложи да работят, а само да водят светски разговори. Мислех, че се разбира, ама явно не.  То и неслучайно като дават дипломите в Оксбридж най-голям брой са онези с бакалавър по изкуствата. Все мацки от богати семейства, за които е важно да имат обща култура и диплома от топ университет.
Виж целия пост
# 518
В интерес на истината доста от колегите ми в САЩ бяха с такива общи дипломи. После специализират нещо друго.
Виж целия пост
# 519
Станция, вярваш ли си на последния стейтмънт за Уйлям и Кейт?

Да, само не се изказах ясно. Исках да каже, че ученето САМО за обща култура е за онези, осигурените, на които няма да им се наложи да работят, а само да водят светски разговори. Мислех, че се разбира, ама явно не.  То и неслучайно като дават дипломите в Оксбридж най-голям брой са онези с бакалавър по изкуствата. Все мацки от богати семейства, за които е важно да имат обща култура и диплома от топ университет.
Добре, сега звучи по-друг начин.
Виж целия пост
# 520
Здравейте! Не успях да открия отделни теми за съответните училища, затова ще помоля тук за актуални мнения и отзиви за ПУК и 1-4 клас във Фюжън и Българско школо (разбрах, че сега се води Монтесори училище).
Благодаря за отделеното време, приемам и мнения на лично.

В Българско щколо направиха "прогресивни" паралелки, но поне аз не съм чула да е ставало "Монтесори".
От отзив на учител, преподавал в и в прогресивна - по-скоро бих се насочила към нормална и не толкова прогресивна Wink паралелка
Виж целия пост
# 521
В момента в БШ има 2 ПУК паралелки, като и двете включват Монтесори материали в обучението, но си попълват и помагалата по МОН. Имат си по английски език native speaker - много симпатичен млад учител.
Впечатленията ми след първите 6 седмици са доста добри и детето се чувства чудесно (много плавен преход от Монтесори ДГ). Същевременно има страшно много разлики с другия ПУК, който минахме преди 8 години в СС с големия. Но и децата са различни като нагласи и интереси.
Виж целия пост
# 522
Аз се опитвам да си спомня колко часа математика съм имала в гимназията. Най-много 4 да са били. После в инженерната специалност, която учих, нямах никакви проблеми и затруднения, съпоставено с деца от МГ. Само в началото имаше едни матрици, които те бяха учили,  а аз тепърва се сблъсквах. Ама където ми липсваше нещо -питах. Като цяло се наваксва ако човек има интерес.
Но при всички случаи и аз мисля да подбутна вкъщи към решаване на  сборници, че не знам сега какво и как се учи вече. А от някоя друга задача допълнително на никого няма да му излязат пришки Joy За мен програмите на МОН също са сбъркани в някои аспекти. Твърде рано се зарязват общообразователните предмети и се разчита на профилиране.

Фразата "равняване по най-слабия ученик"  и термини като "математика" , "образование" ще те заведат до една хубава статия на доц Кортезов за това какво е образованието по математика сега в сравнение с преди.
Виж целия пост
# 523
Според мен проблемът въобще не е толкова(само) в броя часове, а много по-изначален. Моето мнение, откакто имам дете в образователната система е, че всички промени водят до все повече проблеми, защото се прави нещо на парче, без да се гледа цялата картинка. Първо обединиха алгебрата и геометрията в един учебник, и това прескачане от единия дял на другия не е в полза на учениците. След това няма достатъчно компетентни учители дори за обикновената математика, какво остава за профилираната, но направиха профили. Да, може да имаш профил мат, но това не е достатъчно условие, за да научиш материала След това идват учебниците, част от които не стават. Всеки свестен учител би си избрал най-добрия учебник, но тогава нямаше да има n издателства, и знаем как става избора всъшност. От друга страна, децата и родители им искат математиката да е приятна, въобще от ученето се очаква да е нещо лежерно, ако може до края. Признавам си, че не виждам светлина в тунела за бг образование.
Иначе в ПЧМГ осмокласниците имат 6 часа мат тази година, твърде малко и намалени вероятно, заради езика. Затова имат по-големи домашни, и вероятно съвсем скоро много деца ще остават на консултации, за да си доизяснят нещата, и така ще го добутат до 7-8 часа. Учат по учебника на Тонов, който е доста добър, ако някой иска би могло да го ползва вместо сборник, задачките след уроците не са много, за да затъпееш от повтаряне. Поне първите две теми, които разглеждах покрай детето. И понеже и без друго часовете са малко, то минават и някакъв английски учебник, плюс задачи от сборник и се учат да смятат с графичен калкулатор. ( Но преди някой да се е притеснил за децата, да кажа, че време за игрички остава, регулярно при това). И да се върна на учебника, който е хубав всъщност, но следва програмата на мон, разбира се. Най-важното в този учебник са квадратните уравнения, върху които стъпва алгебра, анализ и какво ли не нататък, и точно тези уравнения децата ще учат за примерно два-три месеца и след това ще забравят, защото ще минат на геометрия, комбинаторика и т.н. И догодина пак ще трябва да минат разни неща от същия материал, защото ще е изветрял, и така докато не избутаме тая математика до края Simple Smile
Виж целия пост
# 524
Какво ви е мнението за Училище “Рьорих” и Свети Наум?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия