Седмокласници 2023/2024 - тема 3

  • 33 572
  • 768
# 60
Сигурно е изписано, но не мога да намеря. Кои са школите  с най-високи резултати на НВО, няма значение града?
Предполагам тези, които си подбират децата, с които работят. Високи резултати се постигат от силните деца. И най-добрият учител не може да компенсира, ако детето има затруднения и от там не може да постигне високите резултати на други деца. Просто максимумът на всяко дете е различен. Същото е и в клас - ако са приети деца с бал 490, те ще са отличници до един, съответно средният успех на класа ще е поне 5,80-5,90. Ако в класа са приети деца с бал 220-320, то техният среден успех ще е около 4,50.
Виж целия пост
# 61
Това пък за грешките изобщо не са го коментирали в училище, но предполагам, че като наближи НВО ще им дадат указания.
Добре му се отрази на моето дете ваканцията, имаше явно нужда .
Вашите деца ще се явяват ли на матурата по английски ?
Виж целия пост
# 62
Само по английски ли е или важи и за другите езици? По принцип не мисли да се явява, защото на този етап за никъде не й трябва, а и тя английски учи от пети клас, още са на учебника за шести и вероятно ще го свършат чак в края на годината.
Виж целия пост
# 63
Това пък за грешките изобщо не са го коментирали в училище, но предполагам, че като наближи НВО ще им дадат указания.
Добре му се отрази на моето дете ваканцията, имаше явно нужда .
Вашите деца ще се явяват ли на матурата по английски ?

Хм, точно тези дни през ваканцията разбрах, че е пропуснала да се запише.

За редактирането - казали са в скоби и леко зечертано.
 
Тези на курса правят, в училище като че ли още не са започнали. Преразкази в час правиха и за домашна имаха.Значи поне 2 са правили.
Виж целия пост
# 64
Чудех се дали да не й предложа да се яви на матурата по английски за удоволствие (тя обича английския). Мислех, че като е в деня между двете важни, това ще я разсея да не мисли за втората матура и да се притеснява, но май е по-вероятно да се измори и да прегори за тази по математика.
Виж целия пост
# 65
При нас по БЕЛ в училище няма нито преразкази, нито тези. Карат си по учебниците и толкова. Изцяло се разчита на извънкласната подготовка.

И при нас е така за съжаление... Новата учителка по БЕЛ не им е дала да учат наизуст стихотворенията, за "Стани, стани..." и "Вятър ечи..." била казала по желание да се научи, но без оценка и съответно никой не си направил труда. Опитах да я накарам да започне поне първата половина от "На прощаване" през ваканцията, но не ми се получи...
Голяма мъка е тази година - наборката не е никак разбрана, страшно я мързи и в последните дни е от беля в беля.

Само ми звучат думите от съчинението на Етомира - "Мама не успя да се пропие"   Sweat Smile
Виж целия пост
# 66
Справям се добре с природни науки, но с бел и литература не. Та, върна детето контролно по бел и нещо не ми е ясно. Дадено е изр. "Основните предположения за падащата ярка светлина, забелязана снощи в небето над София и Видин около 21 часа...." Изразът след запетаята трябва да се преобразува в изречение и да се запише. Детето написало "Снощи в небето над София и Видин около 21ч е забелязана светлина".  Госпожата го е отбелязана за грешно. Помогнете, прегледах тетрадката, не видях подобни задачи.
Виж целия пост
# 67
Може би “…БЕ забелязана.,,”? Минало време.
Виж целия пост
# 68
Здравейте и от мен в новата тема!
Докато ви изчета, ми отне доста време Simple Smile
Да ви кажа, аз четох в справочника от миналата година изискванията за провеждането на НВО-та, та там беше записано, че когато има грешно изречение или част от него, същото се задрасква и вярното се пише над него.
Не видях никъде да беше споменато, че трябва да бъде в скоби.
За МАТ е същото, като там вече ако се сложи скоба, нещата може да се разберат и по друг начин и да изиграе лоша шега на децата. Така, че надявам се да им бъде обяснено като наближи времето.
Ние с преразказите не сме много напред. В училище на девойките са им дали само един преразказ досега или поне аз не съм разбрала за повече, но на курсовете им дават през седмица. Иначе тези пишат доста често.
При нас едната девойка беше ми казала, че иска да се яви на език, обаче аз като видях, че се пада между двете дати за БЕЛ и МАТ, май ще я разкандардисвам. А понеже те учат във френско училище, изпитът може ли да е по този език или изрично е упоменато, че трябва да  е по Английски?
Виж целия пост
# 69
НВО по чужд език е, не е задължително да е английски.
Виж целия пост
# 70
Справям се добре с природни науки, но с бел и литература не. Та, върна детето контролно по бел и нещо не ми е ясно. Дадено е изр. "Основните предположения за падащата ярка светлина, забелязана снощи в небето над София и Видин около 21 часа...." Изразът след запетаята трябва да се преобразува в изречение и да се запише. Детето написало "Снощи в небето над София и Видин около 21ч е забелязана светлина".  Госпожата го е отбелязана за грешно. Помогнете, прегледах тетрадката, не видях подобни задачи.
В момента учат преизказни глаголни форми. Предполагам това се иска...  Когато говорещият не е бил свидетел на събитието, а съобщава за нещо по думи на друго лице... Та , би трябвало да е ..била забелязана... минало неопределено време.. и то в преизказна форма
Поне аз така си мисля, нещо в преизказна форма ще е Thinking т.е. акцента пада на това че говорещият не е свидетел на действието , а съобщава за него по думите на друго лице
А допълвам, може да е минало предварително време понеже е посочен час... но и така да е.. формата е същата:
бил съм писал, бил си писал, бил писал... били сме писали Cold Sweat ..
Виж целия пост
# 71
Справям се добре с природни науки, но с бел и литература не. Та, върна детето контролно по бел и нещо не ми е ясно. Дадено е изр. "Основните предположения за падащата ярка светлина, забелязана снощи в небето над София и Видин около 21 часа...." Изразът след запетаята трябва да се преобразува в изречение и да се запише. Детето написало "Снощи в небето над София и Видин около 21ч е забелязана светлина".  Госпожата го е отбелязана за грешно. Помогнете, прегледах тетрадката, не видях подобни задачи.
Ако трябва да се промени изразът след запетаята, би трябвало да се трансформира сложното изречение в две прости. Така си го обяснявам. Най-добре да пита учителката, какво точно трябва да се направи.
Виж целия пост
# 72
Изказаха се основни предположения за падаща ярка светлина. Тя е / бе забелязана снощи в небето над Видин и София. Ако сложното изречение е цитираното само и няма опашка.
Лорентин, това ли е цялото изречение? Многоточието за какво е? Сякаш нещо ми липсва в сложното изречение, иначе най-логичното за мен е след запетаята да се продължи с която бе забелязана...
Виж целия пост
# 73
Ами затова е редно, когато учителят отбележи като грешен отговор на отворен въпрос, да напише какъв е верният отговор. Smirk
Виж целия пост
# 74
Здравейте, нямам много време да ви чета последните дни за съжаление, но ще наваксам. Само да кажа, че ни дадоха за домашно 2 пробни изпита по математика от ноември 2020 и 2021 на Междучасие и съм ги качила в пощата в съответната папка. Не мисля, че ги има. За съжаление нямам отговорите, но като ги реши моя набор можем да сверяваме Grinning Ако някой без достъп до пощата ги иска, да пише. Ще дам отзиви за Бай Ганьо утре.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия