Частни училища -информативно - дискусионна тема- 62

  • 58 866
  • 761
# 645
Правилото на Мечо Пух важи и за езиците Simple Smile Само не разбрах защо ако има повече от 1 език в семейството/средата, детето овладявало само единия по-добре. Овладяват каквото им се предложи. Съученици на дъщеря ми са с по 3-4 езика. Едното дете, което много ме впечатлява, е с арабски, френски, фламандски и английски.
Често единия език е за сметка на другия при интензивно учене от крехка възраст, обаче. Преди време се уцелихме на почивка в една компания с родители с деца във Френския лицей, направи ми впечатление, че някои от децата са неграмотни на български език - решаваха кръстословици например и пишеха грешно думите (не беше изолиран случай). Не бяха и малки, да го отдадеш на възрастта. В някои други игри също се забелязваше. Естествено, не знам колко добър им е бил френския, но подозирам, че като са били още от детската градина там просто е взел превес.
Виж целия пост
# 646
Е, това вече е новина
https://pitagor-school.eu/ot-puk-do-12-klas/

Чесно казано, не  съм много изненадана. Интересно е, с колко класове ще започнат, защото до колкото си спомням, сега 5-7 клас са два класа, а ПУК-4 клас са по 4 класа.
Виж целия пост
# 647
Е, това вече е новина
https://pitagor-school.eu/ot-puk-do-12-klas/

Чесно казано, не  съм много изненадана. Интересно е, с колко класове ще започнат, защото до колкото си спомням, сега 5-7 клас са два класа, а ПУК-4 клас са по 4 класа.


И дано гимназията не е за сметка на "спъване" на тези, които искат да се местят след НВО. Че това вече е тенденция.
Прави впечатление обаче, че са изоставили идеята да са повече общообразователно училище отколкото математическо. И са си се писали отново математическо. Интересен ще е учителския състав, особено по математика с този профил.
Виж целия пост
# 648
Към момента за гимназиален етап на обучение алтернатива на ПЧМГ не ми е известно да има, като изключим СМГ и НПМГ(въпреки че не са много сравними). Ако Питагор успее да запази нивото, както се предполага, в София ще има достатъчно деца да напълни и двете училища, в това съм сигурна.
Виж целия пост
# 649
Те кога изкарват първи собствен випуск 7 клас? Тази или следващата година?
Виж целия пост
# 650
Фенси, за толкова години бях останала с впечатление, че не уважаваш мнения без личен опит, изразени като факти. Сега обаче без да си ползвала английска детска градина заявяваш какво става там и какви са й ползите. Хайде по-добре, както казваш и ти с училищата, тези, които имат опит, да споделят мнение, а не тези, които нямат, да си теоритезират. Също така първо говореше за изравняване още в първи клас, после стана седми. За седми съм съгласна, за първи - не. А, а репликата, че единият език ще е непременно слаб, е глупост.
"Английският е неизбежен" само че не е. Да, всеки ще се научи на развален английски. Някои даже с малко замисляне ще го говорят и правилно. Ако не сте усещали разликата между говора на хора, които мислят на български, и този на хора, които мислят направо на чуждия език, няма как да ви се покаже и обясни за какво говори get_real. Когато я усетите ще разберете и разликата, която се опитват да ви опишат, между децата в началните класове с и без силна основа по английски. Освен това на изпит тази разлика не може да се види. Всъщност разликата е по-скоро като току що усвоен материал и дълбоко познат. И в двата случая отговорът е правилен, просто в единия изисква да помислиш, а в другия на сън да те бутнат не се замисляш и отговаряш.
Да, с добър учител по всяко време може да се научи и покрие тази разлика. Какво ви бърка дали някой го е научил на 5 а не на 15 не разбирам. Аз след две деца по 4 години английски в ДУ + школа и потресаващо ниво на английски казах стига. Малката на 5 в момента е на тяхното (13 и 14) ниво устно. Но й иде отвътре. А те го мислят.
Виж целия пост
# 651
Фенси, за толкова години бях останала с впечатление, че не уважаваш мнения без личен опит, изразени като факти. Сега обаче без да си ползвала английска детска градина заявяваш какво става там и какви са й ползите. Хайде по-добре, както казваш и ти с училищата, тези, които имат опит, да споделят мнение, а не тези, които нямат, да си теоритезират. Също така първо говореше за изравняване още в първи клас, после стана седми. За седми съм съгласна, за първи - не. А, а репликата, че единият език ще е непременно слаб, е глупост.
"Английският е неизбежен" само че не е. Да, всеки ще се научи на развален английски. Някои даже с малко замисляне ще го говорят и правилно. Ако не сте усещали разликата между говора на хора, които мислят на български, и този на хора, които мислят направо на чуждия език, няма как да ви се покаже и обясни за какво говори get_real. Когато я усетите ще разберете и разликата, която се опитват да ви опишат, между децата в началните класове с и без силна основа по английски. Освен това на изпит тази разлика не може да се види. Всъщност разликата е по-скоро като току що усвоен материал и дълбоко познат. И в двата случая отговорът е правилен, просто в единия изисква да помислиш, а в другия на сън да те бутнат не се замисляш и отговаряш.
Да, с добър учител по всяко време може да се научи и покрие тази разлика. Какво ви бърка дали някой го е научил на 5 а не на 15 не разбирам. Аз след две деца по 4 години английски в ДУ + школа и потресаващо ниво на английски казах стига. Малката на 5 в момента е на тяхното (13 и 14) ниво устно. Но й иде отвътре. А те го мислят.

А за толкова години аз мислех, че се чете с разбиране. Собствен опит с Тути нямам. Но отивайки във втори клас в СС имаше деца от всякакви градини, като тези от ABC и Тути не бяха най-добрите по езика - нито писмено, нито говоримо. И всички заварени деца бяха на едно ниво. Това ми е личния опит. Wink Дъщеря ми пък настигна набора в СС за месец занимания по един час с баща ѝ лятото. А разликата не беше малка. Подчертавам - не с учител, а с баща ѝ. Т.е. можете да си представите колко невероятно "сложен" материал са вземали в Тути, а после и в ПУК и 1 клас по програма. Учителката и във 2 клас по английски даже изрази изненада как за едно лято е успяла да изравни нивото. А то не беше нищо кой знае какво. И в момента не се замисля и за секунда говорейки. Не Тути даде ниво по езика на всички тези деца.

И всъщност никой не го бърка дали си записвате децата в Тути и ABC. Проблемът е наличието на входен изпит по английски за ПУК и 1 клас. Отново очевидно същината на проблема е убягнал в опит да докажете колко незаменимо важно е да се вкарат децата в "двуезична" среда на 2-5 години.

Допълвам се. Наличието на изпит по английски за ПУК има други цели, и те не са чисто образователни. Wink
Виж целия пост
# 652
Къде забихте, какво стана... в училищата, където децата са звършили техните детски градини и са учили език, обикновено има свободни 2-3 бройки, от деца които не продължават. Т.е. представете си 15 деца говорят свободно на английски и идва дете, което знае 2-3 думи. За това има изпит по английски. В СС/Питагор няма изпит по английски, защото събират нови деца от цяла София или не само. Тогава могат да изравнят, като започнат отначало, защото в класа ще е шарено от деца, които знаят и не знаят.
Виж целия пост
# 653
Къде забихте, какво стана... в училищата, където децата са звършили техните детски градини и са учили език, обикновено има свободни 2-3 бройки, от деца които не продължават. Т.е. представете си 15 деца говорят свободно на английски и идва дете, което знае 2-3 думи.

Представям си го. И се питам колко голям е речника на дете на 6 и сама си отговарям Simple Smile
Точно толкова, че за два три месеца се наваксва без особен напън.
Виж целия пост
# 654
Първо, аз ли казах, че е "незаменимо важно", и къде по-точно?
Второ, тази любима реплика от всеки втори пост "четене с разбиране" би било добре да е двустранна. Аз през цялото време обяснявах, че тези деца могат след година да покриват едни и същи резултати, но вътрешното усещане и нагласа са различни. И че трябва повече време и занимания да се постигне същото. Аз и написах, че който не го разбира, който не е усещал тази разлика няма как да ме разбере, но ми се струва, че дори не си се опитала.
Виж целия пост
# 655
Питагор обявиха прием за 8 клас Simple Smile
Интересна нова политика!
Виж целия пост
# 656
Първо, аз ли казах, че е "незаменимо важно", и къде по-точно?
Второ, тази любима реплика от всеки втори пост "четене с разбиране" би било добре да е двустранна. Аз през цялото време обяснявах, че тези деца могат след година да покриват едни и същи резултати, но вътрешното усещане и нагласа са различни. И че трябва повече време и занимания да се постигне същото. Аз и написах, че който не го разбира, който не е усещал тази разлика няма как да ме разбере, но ми се струва, че дори не си се опитала.

Очевидно ти не си прочела какво писах за вътрешното усещане и нагласа при ползването на езика. Или умишлено го неглижираш и пренебрегваш. Няма разлика след 1 година в ПУК в добро ЧУ. Ако смяташ, че на 5-6 години е чак толкова важно два месеца по-рано от другите да могат да посочват буквите в английската азбука, или да могат да пеят песнички на английски - ок. За мен не е важно, не е нужно и се настига за много малко време и без каквото и да било усилие. Накрая резултатите може на другите дори да са и по-добри.
Виж целия пост
# 657
Питагор обявиха прием за 8 клас Simple Smile
Интересна нова политика!
Наистина интересно и малко прибързано ми изглежда. При положение, че и в момента имат проблем с намирането и задържането на подходящи учители по математика. Може би ще се опитат да изградят свои кадри, но с текущата политика, това трудно ще се получи...
Виж целия пост
# 658
Ако мериш усещането за езика с "посочване на букви и пеене на песнички" значи продължаваш да не разбираш за какво говоря...
Както и да е, който разбрал - разбрал. Важното е всеки да е избрал правилното за себе си и своите деца.
Виж целия пост
# 659
Аз се отказах, ако някой не разбира разликата между дву/три и повече езичност и усвояване на чужд език - няма как да се обясни.
Питагор ще си оправят някои въпроси ста задържането на учители, ако имат повече ученици. Ще могат да уплътнят и да мотивират финансово графика на хората.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия