Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства - шофирайте внимателно през 2024 година!

  • 16 748
  • 475
# 360
Teзи дни намерих една графика за това каква мощност е нужна на една кола за нормално шофиране според теглото. Беше си направо линейна. Опитах да я намеря за темата, и не можах, ама сега пробвах да търся на български и стана Simple Smile



https://automedia.investor.bg/a/2-novini/56671-kolko-tryabva-da- … prevari-bezopasno

Нека Ефибуш види в линка и клипчето за това какво става с недостатъчно мощна кола.
Виж целия пост
# 361
Спрямо теглото разбира се, че ще е линейна графиката, това е елементарна физика за 6ти клас. Ама спрямо оборотите на двигателя не е линейна.
Конкретно за доускорението за което се говори в статията много зависи от това колко бързо шофьора или компютъра ще свали предавка.
А и теглото много варира според броя хора и багажа. Теглото на 4 човека в малък градски хечбек с 1200 кила собствено тегло ще се чувства по един начин, а в луксозна лимузина 2400 кила - по друг.
Виж целия пост
# 362
Разбира се, всичко това не подлежи на спор. Но все пак трябва да има някаква мярка като си купуваш кола каква мощност да търсиш. За мен тази графика е добра, защото съм доволна от нисана, а според нея му трябват 140 коня, а той е 156 или неща такова. И изпреварва и ускорява напълно адекватно и достатъчно. Вече за кола 2,5 тона сигурно трябват поне 250 коня.
Виж целия пост
# 363
Изпуснах поста на потребителката с питането. При мен се е случвало да губи мощност, колкото и да натискам газта, когато колата влезе в Авариен режим. Не знам дали автоматиците имат такова обаче, аз съм с ръчна скоростна.
Виж целия пост
# 364
Изпуснах поста на потребителката с питането. При мен се е случвало да губи мощност, колкото и да натискам газта, когато колата влезе в Авариен режим. Не знам дали автоматиците имат такова обаче, аз съм с ръчна скоростна.

 При влизане в авариен (go home)  режим компютъра на колата ограничава максималните обороти до 2500-3000, а двигателя ползва усреднени данни за всички датчици за да можем да се придвижим с колата до вкъщи или до сервиза.
Виж целия пост
# 365
Ако колата пъпли по нанагорнище,значи не сте уцелили точната предавка. Няма друго обяснение.
Виж целия пост
# 366
Ако колата пъпли по нанагорнище,значи не сте уцелили точната предавка. Няма друго обяснение.

Каква предавка? !  Колата е автоматик! Включваш на Драйв и тръгваш.
Виж целия пост
# 367
С тях просто се придвижваш …
Ми това им е основното предназначение. Някои си ги правят на кокошарник, но това са странични неща.
Виж целия пост
# 368
А възможно ли е да има проблем с катализатора или с горивото?
Виж целия пост
# 369
Ако колата пъпли по нанагорнище,значи не сте уцелили точната предавка. Няма друго обяснение.

Каква предавка? !  Колата е автоматик! Включваш на Драйв и тръгваш.

Автоматикът също има предавки, но ги превключва сам. И е съвсем реална опцията да има някаква повреда в електрониката или в скоростната кутия и да не включва на коректна предавка.
Виж целия пост
# 370
На старата ми кола - СВТ автоматична скоростна кутия,  след сваляне на акумулатора ден-два се случваше така да набира бавно, няма мощност и тн. Някакъв адаптационен период, оказа се нормално за този тип кутия. Не и назад под наклон обаче.
Не знам дали е нещо подобно, но и мен ме е стряскало, особено като я купих първите дни.
Виж целия пост
# 371
За градски автомобил повече от 100 к.с. не ви трябват.
Виж целия пост
# 372
Зависи какво разбираш под "градски автомобил".  Количката, която купихме на детето да се учи е таман 100 коня (Шевролет Авео ), ми много е пъргава. Ама ако на Нисана сложат тези 100 коня ще е погребална катафалка.
Виж целия пост
# 373
Зависи какво разбираш под "градски автомобил".  Количката, която купихме на детето да се учи е таман 100 коня (Шевролет Авео ), ми много е пъргава. Ама ако на Нисана сложат тези 100 коня ще е погребална катафалка.
За някои хора и S класата е градска кола, или тойота секвоя.
Моята предатава за градски автомобил е нещо от сорта на голф или поло.
Виж целия пост
# 374
За мен “гадски автомобил” и “ магистрален автомобил “ са едно и също. И двамата с мъжа ми имаме по една кола с която ходим на работа. И двете са среден клас , едната 200 к.с другата около 300 к.с. Не си представям да имаме трета “градска” кола за поддръжка. Още данъци, винетка, го, преглед, гуми и разправии. Моята кола гори около 6 дизел , неговата около 8. Преди години карах Поло , ами то даваше разход малко под 5 литра , но разликата в удобството е огромна. И двете коли са с рейтинг 5 * NCAP , с което компромис не правя. Винаги бил избрала по-мощен автомобил от премиум производител , дори колата да не е чисто нова, пред нисък клас нов автомобил. Имам колега , който твърди че неговата нова Дачия е в пъти по-добър избор от 5-6 годишно Ауди само защото е нова. Всеки има някаква представа за добра кола и затова има толкова много производители и модели. Факт е обаче че повечето хората мислят първо за разход, цена , дали им допада на външен вид и последно за безопасност , мощност , качество на материалите. Мощността не е нещо лошо , напротив - в някои ситуации е по-добре да я имаш и тогава разликата в разхода ще е последното което ще има значение.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия