Студенти в Нидерландия - 20

  • 61 557
  • 735
# 90
Промените за Делфт само за бакалавър ли са? За магистър как стои въпросът, че ще трябва да се оглеждаме вече?
Интересно кое е наложило тези промени, особено опростяването на приема. Едва ли страдат от липса на кандидати. Странно.
Виж целия пост
# 91
Промените за Делфт само за бакалавър ли са? За магистър как стои въпросът, че ще трябва да се оглеждаме вече?
Бакалавър аероспейс. Нямам имфо за магистър, но сайтът им е добре структуриран.
Виж целия пост
# 92
Ако някой търси стая от сега в Айндховен, в момента има три предложения в студентски къщи от Френдли хаузинг.

https://friendlyhousing.nl/woningaanbod/
eruseva, благодаря за линка. Защо казваш "в момента има"? Там рядко ли има стаи в Айндховен? Не познавам сайта, а знам, че всеки си има някакви особености. Какви са особеностите на този?
Благодаря!

kassii,
Това е една от малкото агенции, които предлагат настаняване в студентски къщи без изискване да си холандец. Повечето студенти, които сменят квартирата търсят направо в агенцията и не стигат обявите до публикуване. Рядко имат качени такива в пировите моменти. Това е особеното, че са търсени, иначе сайт както всички останали, кандидатстваш и ако си първи печелиш.
Гледам пак в сайта, има 2 стаи, вярно, но казваш И да им пиша, че може да има и такива, които не са публикувани ли?
Иначе, хубавото е, че плаща ето е еднократно, не като в други сайтове с ежемесечно плащане.
Благодаря за отговора Simple Smile
Виж целия пост
# 93
Здравейте,
не успях да намеря информация за това какви документи са ми нужни за наемане на жилище (апартамент или къща) в Нидерландия. Някой знае ли какво ми е нужно? Не съм студент. Работя в Нидерландия от около 5 месеца, чрез агенция.
Виж целия пост
# 94
За да работите ви трябва BSN -номер, който се вади в общината,където ще работите. За целта обаче трябва да имате договор за наем, та е малко омагьосан кръг. Дори да се извади временен BSN, пак трябва да кажете къде ще живеете - без адрес не става. Например приятел да изиска разрешение писмено от собственика, или ако някой българин собственик.
За самото наемане само лична карта. Понякога гарант е необходим. Може собственикът или агенцията да поискат банкови извлечения също.
Виж целия пост
# 95
За да работите ви трябва BSN -номер, който се вади в общината,където ще работите. За целта обаче трябва да имате договор за наем, та е малко омагьосан кръг. Дори да се извади временен BSN, пак трябва да кажете къде ще живеете - без адрес не става. Например приятел да изиска разрешение писмено от собственика, или ако някой българин собственик.
За самото наемане само лична карта. Понякога гарант е необходим. Може собственикът или агенцията да поискат банкови извлечения също.

BSN номер имам, обаче не знам как да проверя какъв е точно.. временен или постоянен? Значи трябва да намеря първо квартирата? Не се изисква договор от фирмата за която работя или нещо подобно, като доказателство за доход? И след като си наема квартира евентуално да се направи адресната регистрация?
Виж целия пост
# 96
Като намерите квартира, ще ви кажат какво точно ще ви поискат като документи. Щом имате БСН, достатъчно е само да информирате общината за адреса.
Виж целия пост
# 97
Да споделя, че опростиха данъците към общината на дъщеря ми за 2023г.
Първо й отказаха, но тя им се обади по телефона, подаде възражение по имейл - и ето, вече отговорът е положителен.
Аз се радвам, че тя свиква да си търси правата и най-важното - да не се отказва, щом счита, че има право.
Виж целия пост
# 98
Да споделя, че опростиха данъците към общината на дъщеря ми за 2023г.
Първо й отказаха, но тя им се обади по телефона, подаде възражение по имейл - и ето, вече отговорът е положителен.
Аз се радвам, че тя свиква да си търси правата и най-важното - да не се отказва, щом счита, че има право.
Може ли да обясните кои данъци опростиха и как го постига. Че при нас непрекъснато валят честитки за всевъзможни задължения. Онзи ден детето получи инфо, че дължи  поредния общински данък- 160 евро за копаене на канал някакъв😲. Вече платихме някакъв друг канален данък преди 2-3 месеца. Ама той поне беше към 30 евро само.
Виж целия пост
# 99
Съни, кажи моля те как точно се казва данъкът, който имаш предвид, на нидерландски. Моята получи сметка за комбиниран данък, който включва такса смет най-вече. Къде се подава искане за възстановане? Сайтът за healthcate & rent allowance не видях да включва това.
Виж целия пост
# 100
Здравейте,
Два данъка дължеше -
    afvalstoffenheffing - такса смет
      zuiveringsheffing woonruimten - за пречистване на отпадъчни води.
      На самата бланка, която дойде на хартия, имаше линк към сайта, на който може да подаде искане за опрощаване - bwbrabant.nl
      Първо мисля, че само пусна искането на сайта.
      После дойде формуляр на хартия и тя го попълни. Искаше се да посочи какви доходи има за месец - от трудов договор и от финансиране от DUO (при нас - само заем за таксата за университета), какъв наем плаща, дали получава помощ за наем. Също така подробно извлечение от банковата сметка в Нидерландия за конкретен месец. Всичко това се описва във формуляра, после го снима и го прикачи на сайта заедно с документите - писмото от DUO, извлечение от сметката и т.н.
      Има срок, в който да поискаш опрощаването, мисля 6 седмици от датата на писмото. После получаваш отговор - пак на хартия.
      И да, не беше малко - 167 евро за периода  от август, когато извади BSN, до края на годината.
      Виж целия пост
      # 101
      Предполагам биха опростили и на студенти без никакви доходи от трудов договор и без никакво финансиране от ДУО?
      Виж целия пост
      # 102
      Да, нека пробват - могат да намалят сумата или напълно да я опростят.
      Аз от една от по-старите теми тук се "образовах" 😀.
      Виж целия пост
      # 103
      Момичета, аз с един банален въпрос.
      За студентско финансиране DUO, доходите на родителите само с превод или и с нотариална заверка да бъдат?
      Виж целия пост
      # 104
      Само превод от заклет преводач.
      Виж целия пост

      Започнете да пишете...

      Страница 1 от 1

      Общи условия