Деца с увреден слух

  • 63 818
  • 896
# 525
Момичета, аз днес се засякох с Илона в нета. Пристигнали са във Франкфурт и са ОК, във вторник ще видят аудиолозите.

Мога ли да помоля някой да пусне на Цветков/Дончев и на съответните лекари в ИСУЛ телефонните номера? Една жена се свърза с мен за мъжа си, иска да провери за имплант за него, а аз нямам телефоните да й дам. Мерси!  bouquet
Виж целия пост
# 526
milena d, толкова се зарадвах за успехите на твоето момиченце и ми стана и толкова мъчно като си представих колко им е трудно на нашите дечица  Sad

Яна, пуснах ти телефоните на лични.
Виж целия пост
# 527
Здравейте отново ! ЩЕ разкажа накратко и нашата история.Ива се роди съвсем нормално дете дори избързваше в развитието си много рано започна да говори .На 1г. когато отидохме на консултация детето до нас било с вирусна пневмония а ние не знаехме до вечерта и тя

двигна висока температура и ни приеха в болница .Там е лекуваха с амикацин който моментално е съсипал токсично кохлеята .Понеже тя започна да говори още преди годината разбира се по бебешки ние а и личния и лекар а три четири други лекари уши;нос;гърло казаха че най вероятно е стрес от болницата това че спря да говори !Да обаче това продължи три години и ние много започнахме страшно да се плашим макар че ако е види човек трудно би помислил че тя има проблем.Тя не се различава по нищо от другите деца дори всичко прави много по добре от нейни връстници .Майка ми е детска учителка и казва че се справя чудесно а тя има наблюдения от 30 г. върху децатаИ ТАКА КОГАТО най после направи на своя глава изследване едва не умряхме като разбрахме че има проблем т.е. слух който не е достатъчен за да проговори и така с много притеснения взехме решение за операция .Малко хаотично разказах всичко но никак не ми приятно да говоря за това изпитвам огромно озлобление и яд чувства които са в целия този спектър и които повечето от вас разбират чудесно .Но най вече ме е яд че един доцент от пловдив ни каза ``какво искате голяма работа на повечето помагаме случва се и да увредим някой- бягайте в софия да е оперират``Стана много дълго и объркано но това е историята накратко извинявайте ако съм ви отекчила .Понеже вече ще се вкючвам по активно исках да споделя с хора които знаят за какво става въпрос .Все още нямаме реален резултат от настройките и ние Това е засега до скоро!

 
Виж целия пост
# 528
Здравей Livel, добре дошла.
Все още нямаме реален резултат от настройките и ние...


Какво имаш предвид като казваш ,че нямате реален резултат, Ива реагира ли на звуци. Вие сте пуснати малко след нас ако не се лъжа, аз след първия месец бях много обнадеждена, Кати така добре започна да чува, но нали все ни се иска всичко да става бързо сега този месец няма очевиден напредък и аз вече почнах да се шашкам.  #Crazy
 
Виж целия пост
# 529
       Здравейте всички! Ние от петък нямахме И-нет, имам много да наваксвам.
       Милена, поздравявам те с успешно завършената година на Дилянка!
       Яна, бързо възстановяване! Измисли ли новата прическа?
       Веси, добре дошла при нас!
       На вас и на всички желая успешна седмица! По-късно ще пиша пак.
       
Виж целия пост
# 530
Освен гласните друго не различава .След всяка настройка за  три дни минаваме на най високата програма и явно пак и е ниска.Нямаме повторение на нито една дума поне на сричка  чува само гласната на края на думата ако има такава.Ние нямаме време ИВА след два дни става на пет г.а аз се надявам че ще отиде в масово училище колкото и смело да звучи .Галя как е Венци .Толкова засега приятна вечер на всички.
.


 
Виж целия пост
# 531
Днес ходих в училището за деца с увреден слух и за пореден път разбрах с колко заблуди съм живяла! Според учителките жестомимичния език е абсолютно необходим за ограмотяване на децата ни! А аз си мислех че ще го избегнем! Говоря за правописа им! Другата седмица ще се организира комисия да види Ицо и евентуално ще го приемат там в предучилищна! Може обаче да се окаже че той е с най развит речник , което не ми се нрави особенно , но пък се съмнявам че ще успее да се справи в масовото училище за сега! И ЗАПОМНЕТЕ ПО ВАЖНО Е ДА ТРЪГНЕ ОТ ТАМ И ДА СЕ ОГРАМОТИ А ПОСЛЕ КАТО КОМПЕНСИРА ПРОБЛЕМА СИ ДА СЕ ИНТЕГРИРА В МАСОВО УЧИЛИЩЕ! Аз пък си мислех да караме докато може в масово , но сина ми вече взе да развива комплекси защото осъзнава различието си!   Embarassed Дано сме на прав път този път! Иначе училището си изглежда съвсем обикновенно, като изключим странното жестикулиране / за нас / на всички! Направи ми впечатление че и учителките разговаряйки помежду си неволно жестикулират  Laughing
Виж целия пост
# 532
Здравейте,радвам се за новият член на нашата скромна група. Защо мислиш, че момиченцето ти ще е добре в масова градина.винаге см защитавала каузата, че дете с такива проблеми първо трябва да походи в специализирана, да се понаучи на някои думи, изрази, и чак тогава да бързаме за масовата. Все съм си мислела, че ако ме пуснат в среда с японско говорящи\или друг чужд език, който не разбирам\ как ли ще се чувствам, ще съм ли част от колектива или лека полека той ще ме избута, просот защото не можем да комуникираме. Та това ми беше идеята .....малко в специализирано после в масово учебно заведение. Но това си елично мое мнение, а и не виждам нищо страшно в това детето ми да учи в специализирано, стига да се чувства тя добре, а не аз.
Радвам се за Лони? Утре първата им среща с доктори ли е ?Стискам палци.
Виж целия пост
# 533
Имам впечатление и от двете – нормално чуващо дете и след това вече нечуващо и интегрирано. Ами – два пъти по-бавно напредва в усвояването на материала в училище като не чува. Може би в нашия случай имаше и известна доза отказ от учене и отчаяние, защото много тежко прие и преживя загубата на слуха. Но сега вече, бих могла да твърдя че се нагоди в доста голяма степен. И въпреки това, много е трудно, защото в първи клас е повече като на игра – няма и бележки. Но от втори клас като започнат едни диктовки, преразкази и текущи бележки. А и тестовете са много чести. Ако има и чужд език (както е в нашия случай), направо си е двойно учене. Ако няма кой да се занимава с подготовката в къщи, не ми се мисли. Винаги нещо не е дочула и недоразбрала. И това при положение, че съучениците й и класната са много добронамерени и й помагат.
Мисля, че ако има възможност да се изкара предучилищната група два пъти, ще е много полезно. И колкото по-порастнали тръгнат в първи клас, толкова по-големи шансове имат да се справят.
Когато Диляна загуби слуха си, една позната лекарка УНГ и приятелка на родителите ми, ми каза, ох Диляна ще трябва много бързо да порастне и да стане много организирана, няма да й стига времето. Ами, оказа се напълно права. Само дето порастването не става ей така от веднъж.
livel – така добре те разбирам, и се надявам да имаш достатъчно кураж и постоянство да работите с детето. Всички сурдопедагози, с които съм разговаряла ме успокояват, че ще трябва да помагаме докато завърши училище.
PetiaK, pozor – благодария ви за поздравленията.
veni-b – колкото до предучилищната в слуховото училище – може и да е добър вариант, но за жестомимичния език – на мен са ми казвали че е стъпка назад, все пак зависи си сигурно от случая. Но нашата рехабилитаторка изобщо не го прилага в нашия случай.
Поздрави и пожелания за успешна седмица и на останалите.
Виж целия пост
# 534
milena d  и аз така си мислех за жестомимичния език, дори вчера им казах че според мен е излишен, но според тях ако детето си е с вроден проблем, както повечето тук и никога не е чуло звуци с нормален слух може и никога да не успее да компенсира напълно недъга и и тогава жестомимичния език го заменя! Даже ми казаха че без него няма да мине, защото ТОВА Е НЕГОВИЯ ЕЗИК Shocked ! Аз доста се втрещих , но пък мисля че те са по добри специалисти? Все пак има разлика дали детето е загубило слуха си когато вече е говорило или преди изобщо да има лепетна реч! Сина ми например, макар и със слухови апарати не чува добре някой звуци в думите , съответно и не ги употребява, да не говорим за близки по звук но различни по смисъм думи каква каша става! А с жестомимичния език няма начин да сбърка! Казаха ми че като пишат диктовки децата си превеждали сами с жестомимичния език текста за да не правят грешки!
Освен това ми казаха , че нечуващото дете трябва да се научи за чете още на 4 г. за да използва зрението за усвояване на лексиката!!! А аз до сега само чувах- не бързайте преди да е проговорил щото ще се обърка! (
livel много познато ми звучи това с разговорите с УНГ които смятат че детето чува! При нас продължи 2 г! Сега се замисляч че сина ми на 1,6 г. също е бил на амикацин! Но пък при нас няма увредена кохлеа или нерв. Проблема е в средното ухо1 най вероятно вроден!
Виж целия пост
# 535
Здравейте !Благодаря за съчувствието и за коментара .При Иви ЯМР показа че няма никакви проблеми по слуховите пътища освен кохлеата а тя е увредена токсично .Както каза Спиридонова още пьрвата инжекция е направила белята необратимо останалите просто са лекували пневмонията .След това ни пратиха във ВМА за друго мнение и ние решихме да е оперират там защото за пръв път попаднахме на лекари на които им пука и са отзивчиви и съпричастни .
За жестомимичния език (само не ме разбирайте погрешно или че не си признавам че има проблем)но ми призлява само като си го помисля .За момента искам да направя всичко Иви да си върне това което и бе отнето не мога да се примиря .Приятен и успешен ден за нашите деца в борбата им да си върнат това което или Бог или лекарите са им взели Звуча доста озлобена но така се и чувствам за което извинете .До скоро.
Виж целия пост
# 536
livel , и veni-b  и на нас ни е бит амикацин още в родилното....но нали казаха ,че не е бил от" вредните"....а дали е така...наистина...Стискам палци на Йоанчо и Лони! Praynig
Виж целия пост
# 537
        Здравейте всички! Ние вече сме добре, продължавам да давам само сиропа за кашлица. За пръв път днес г-жа Радоева сподели, че според нея Венци реагира на "НЕ!". Като се замисля, това е най-често споменаваната от мен дума, та нищо чудно...Иначе на най-новата програма той сякаш се чувства по-добре, по-силно озвучен е, ако мога така да се изразя. Освен бръмченето, което е отдавна, сега си и пее, когато играе. В четвъртък имаме час при Таня, чакам нейното мнение, защото тя отдавна не се е занимавала с него и впечатленията й ще бъдат по-точни. Засега приятен ден!
Виж целия пост
# 538
        Дано прегледите на Рафи вече са минали и да се връщат насам с радостни новини!
Виж целия пост
# 539
Вени, не знам, за жестомимиката всички рехабилитаторки на Яни до този момент са били категорично против. Даже аз сама съм подпитвала за някои елементарни жестове - вода, сок, яде, защото той нищичко не казваше и вече ми беше писнало да гадая какво точно иска, пък и детето се изнервяше... И пак - не, сегашната рехабилитаторка от ДГ каза, че според нея е хубаво да се научи и жестомимика, но към 5-6 клас, предполага се явно, че дотогава детето ще говори и осъзнава добре...
Сега на този етап, както проговаря Яни вече съм съгласна с тях, ако знаеше жестомимика, както му е трудно с говора, щеше да е някаква мъка. Не знам, в началото може и да се получи някакво изоставане, ако не се полза жестомимика, но според тях после се наваксва...

livel, всички сме минали през това "озлобление", но пак се повтарям (и преди съм го писала), ако можеш опитай се да не се задълбаваш натам, само боли, боли и нищо като резултат. Впрегнете тази енергия в нещо, което ще е от полза за детето, много успехи ви пожелавам  Hug

pozor , твоят Венци пак ми напомня на Яни на неговата възраст  Laughing. Първата дума, за която всички бяхме убедени, че чува и разбира беше "НЕ". В началото на тази учебна година нали беше още в яслата и Светла Радоева помоли майките да напишем на едно листче какво децата разбират и какво казват. Той за казване почти нищо не казваше, но много неща разбираше и като си прочетох после какво съм писала ... нещо от сорта: "не тичай", "не скачай", "внимавай", "не пипай", "не излизай на улицата" и все такива разни  Crazy И на вас ви желая бърз напредък!

Йоанчо май днес (сигурно сега) е на преглед, стискам палци!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия