Професия учител - 18

  • 25 853
  • 446
# 60
Има разлика между STEM и STEAM. Но в никакъв случай и двете не са непременно за лаборатория, нито запазена територия за математиката.
Виж целия пост
# 61
Мисленето, че презентация се прави по ИТ, а песен се пее по музика, трябва да е останало някъде в миналия век. Още повече в среден курс няма нито една темичка за това как се прави презентация, да не говорим за това да се презентира на чужд език.
СТЕМ да се учи в лаборатории пак е някъде от миналия век. СТЕМ е навсякъде около нас. И както може да се развива алгоритмично мислене без компютър, така могат да се развиват инженерни умения в час по английски.
Виж целия пост
# 62
Аз няма да се повтарям. Мисля, че написах точно определение за концепцията на STEM обучението (в някои държави дори е образование).

Някой друг с ПКС 3 освен Кети...? Rolling Eyes Да сподели как се гледа на едногодишната специализация от страна на директори...? Или не се гледа въобще? Това ще ми помогне да направя избор.
Виж целия пост
# 63
Презентациите, които се правят в училище, нямат много общо с истинските презентации. Училищните "презентации" са наблъскан в слайдовете текст, който се различава от това, което реално се учи и се прави.
Иновативността на самия СТЕМ е една голяма глупост, защото винаги е съществувал в системата на образованието ни. Сега е модерен и затова се тика във всяко изречение.
Виж целия пост
# 64
Презентациите в училище не би трябвало да се различават от презентациите след училище. Мисля си, че децата никога не учат какво всъщност е презентация. Може би ако го има някъде в часовете по ИТ е в рамките на 3-4 часа. Не съм си правила труда да проверявам. Със сигурност знам, че в 8, 9 и 10 го няма.
Затова ролята на учителите по всеки предмет е да ги научат. Не само как технически се прави презентация, а какво се включва в нея и как се презентира. Големият проблем е, че и учителите никога не са го учили това.
Но ако учителят по биология си мисли, че това е работа на учителя по ИТ, работата вече е провалена.
Сега СТЕМ се тика във всяко изречение, но не защото е нещо иновативно, а защото е начин да се получат пари. И тук идва ролята на всеки директор, който трябва да определи как ще ги изхарчи тези пари и как те ще донесат най-голяма полза на учениците. И със сигурност трябва да се имат предвид всички учебни предмети, включително български и чужд език, музика, и т.н, а не само математика и природни науки.
Виж целия пост
# 65
Joy ах, пак ли опряхме до финансовия въпрос...

Някои хора имат много погрешна представа за СТЕМ, наистина. Ето защо е хубаво да има такива едногодишни специализации за всички. Yum
В частност, учебния план на ДИУУ е много добър, просто заглавието на темата на обучението е недогледано. Може би наистина не се гледа от директорите...? Rolling Eyes
Виж целия пост
# 66
Естествено че каквото и да си говорим, всичко опира до пари Simple Smile

Учебният план е добър, на хартия всички сме добри. А в бг мама дори сме експерти. На практика се получава нещо съвсем различно.

Между другото представата за СТЕМ (както и за проект) на по-голямата част от учителите е, да накарат учениците да направят презентация. После оценяват усилията на ученика, а не качеството на презентацията. Показателен е фактът, че аз дадох три примера за СТЕМ в обучението по английски без да спомена компютърна презентация, а накрая пак опряхме до нея.
Виж целия пост
# 67
Много ми харесаха примерите на Кети В. Но съм повече съгласна с Вампирчето, че това са чудесни примери за приложение на ИКТ в обучението по чужд език, отколкото СТЕМ примери. Бих ги ползвала за примери за даване на проект по този предмет. Но, ако все пак приемем, че това е до някаква степен СТЕМ проект, бих попитала за какво е нужно да се кара обучение в университета за даване на такива задачи на учениците?
Виж целия пост
# 68
Някой карал ли е 3 ПКС към Варна ( Шуменски университет) ?
Аз карах.
Може ли да ми кажеш как протича, при кой беше и всякаква друга информация? Може и на лично, ако ти е удобно.
Виж целия пост
# 69
Да търсиш информация в интернет, да вземеш клип от ютюб и да го преведеш, да направиш Гугъл формуляр и подобни не е СТЕМ. Това е начинът, по който се правят нещата в съвременния свят. Никой в ученическа възраст не търси информация в библиотеката и не пише анкета на ръка. Дори и да не прави формуляр, пак използва компютър, за да набере текста.
СТЕМ е да се учи степенуване по математика и мащаб по география или делене на клетка едновременно. СТЕМ не е да учиш география, биология или математика на английски или френски, използвайки дигиталната раница. Това са часове в езикова паралелка, по-малко килограми в на гърба на децата и повече възможност да се забавляват онлайн докато учителят не гледа.
Не всички имаме нужда от едногодишна специализация, за да имаме представа какво е СТЕМ. Simple Smile
Виж целия пост
# 70
Бъркаш СТЕМ с дигитализация. Simple Smile

СТЕМ е да се учи степенуване по математика и мащаб по география или делене на клетка едновременно.
Така ли? И как става това? Simple Smile
Цитат
Не всички имаме нужда от едногодишна специализация, за да имаме представа какво е СТЕМ. Simple Smile

Ти нямаш конкретна дефиниция за СТЕМ дори. Имаш ли?
Виж целия пост
# 71
Точно обратното, не ги бъркам.
Виж целия пост
# 72
Добре, отговори на моите въпроси, щом не ги бъркаш.
Виж целия пост
# 73
Ако не знаеш как се преподават заедно, аз знам, защото съм го правила в класната стая. Но няма да го обяснявам, защото търсиш заяждане, не знание.

Избрах много прост пример, защото междупредметните връзки са очевидни и елементарни.
Виж целия пост
# 74
Не търся заяждане. Интересно ми е как преподаваш СТЕМ. Аз СТЕМ не мога да преподавам. Не съм и чувала някой да може.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия