🎥 Всичко за филмите: Гледах! Искам да споделя! Ревюта, премиери, новини...LXII 🎬

  • 39 174
  • 593
# 105
Не съм ги видяла 😁 Специален доклад онзи с Том Круз. Гледала съм го на DVD и помня, че ме кефише как си отваряха компютрите с пръсти. Слагаше си две ръкави където липсваха два пръста и увеличаваше и работеше на големият екран. Виках си като детчо исках и аз да имам такъв комп. Виждаше ми се фантастично.  Технолията толкова напредна,че сега са реални.
Виж целия пост
# 106
House Of Flying Daggers ще го сложа към драмите, няма време вече за нови екшъни.

Излезе трейлъра на Horizon: An American Saga с Кевин Костнър.
Меко казано съм впечатлен.

Виж целия пост
# 107
Отиде си днес големият Славчо Пеев. Светла му памет 😔🤍  Колко тъжно още една легенда си отиде.
Виж целия пост
# 108
Към всички фенове на филмите, ще си имате сериозна занимавка през идните 12 дена, освен традиционните ни анкети тук за най-любимите ни филми за всички времена. 😊

Пуснал съм вече превърналите се в традиционни теми за най-добър филм за 2023, най-лош филм за 2023 и играта ни за оскарите за 2023 г. Моля, включете се навсякъде, за да имаме максимално обективна картинка. 🙂

* Оскари' 2024 - Игра - познай победителите *
https://www.bg-mamma.com/?topic=1632943

* Най-добрите филм за 2023 г. според Бг мама *
https://www.bg-mamma.com/?topic=1632944

* Най-лошите филми за 2023 г. според Бг мама  *
https://www.bg-mamma.com/?topic=1632945
Виж целия пост
# 109
Аз още не съм гледала никой от филмите и ще пасувам. Simple Smile
Виж целия пост
# 110
И аз гледах много малко филми миналата година.
Виж целия пост
# 111
На Анатомия на едно падане му гледах трейлъра (ама на немски…) и не разбрах много, но ужасно много ми заприлича на нещо, което съм гледала. Пак убит мъж, скочил/бутнат от прозореца на къща в планината и майка с дете, хмммм
Скрит текст:
накрая детето ли е бутнало мъжа?
Убедена съм, че съм гледала такъв филм вече.😅
Виж целия пост
# 112
Винаги ми е по-лесно да назова филмите, които не са ми харесали. Не ми харесват и точка. За тези, които харесвам се колебая дали достатъчно са ми харесали, за да избера точно тези пет. Blush

Искам поне да изгледам The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes и The Holdovers преди да реша за любими филми.
Виж целия пост
# 113
Ето че най-после намерих време и за „Клети създания/Poor Things“ .  Ще публикувам мнението си в скрит текст, не толкова заради спойлери, колкото за да не разтягам излишно страницата.

Скрит текст:
Може би трябва да започна с няколко уговорки:
- Не съм чела книгата.
- Не съм гледала другите филми на Лантимос, но зная кой е и спецификата на филмите му.
- Не си падам по крайния модернизъм, но винаги съм готова да дам шанс на различното, стига да има с какво да  ме докосне.
Гледах филма заради Мaрк Ръфало и Уилем Дефо. Ема Стоун сама по себе си не може да ме накара да гледам нещо, по-скоро би ме отказала... Просто не е моята актриса. Това обаче не означава , че я омаловажавам. Мисля, че ролята ѝ в този филм, вероятно е била  риск и предизвикателство за нея. Нещо като експеримент главно във физическия аспект на изпълнението ѝ. И нямам предвид сексуалните сцени , а като общ физически облик и начина по който се движи, и държи Бела. Като цяло обаче, не бих казала че съм много впечатлена, за жалост.
Какво да кажа!? Филмът разчита на хиперболата и гротеската, на шока за да въздейства на зрителя. През цялото действие и визия преминава една упорита нишка на умишлена естетизация на грозното, болното, уродливото. Което влиза във фрапиращ контраст с красивите картини , дрехи, пейзажи....   За мен – твърде много форма, за сметка на съдържание...  Точно както многократно казва доктор Бог – „Да оставим настрана емоциите, в името на науката!“, режисьорът е прекалено отстранен (за моя зрителски вкус; знам че за постмодернизма това е типично...), персонажите са ми прекалено стилизирани, за да ме докоснат емоционално...
Филмовата история безспорно поставя важни теми и буди размисъл. Дори не мисля че е нужно да ги формулирам, защото мисля че всеки гледал филма е наясно с тях.  Това което ми направи впечатление е колко откровени са „цитатите“/препратки на Мери Шели („Франкенщайн“), Ал. Беляев („Главата на професор Доуел“), Гьоте („Фауст“), та дори и едно търсено подобие с „Джейн Еър“ на  Ш. Бронте. Проблемът ми е, че всеки от цитираните творци , формулира и разнищва въпросните теми по-задълбочено и с повече човечност... Аз съм твърд поддръжник на тезата, че и в живота, и в изкуството Мярата е мноооого важна. А поради формалната специфика на филма, в него много неща са в твърде голямо количество – много ексцентричност, много абстрактна болка, много грозота, много секс, много заимствание от други автори, много клишета... И също вярвам, че доброто изкуство трябва да буди съпричастност, да учи и да предизвиква катарзис у зрителя. В този смисъл, филмът се оказа разочарование за мен. Защото не събуди никакви екстремни чувтва в мен . Имах някакви очаквания... че ще бъде впечатляващ по свой особен начин, но нито ме разтърси, нито ме отблъсна , нито ме разплака.  За сметка на това пък, затвърди едно мое убеждение – Добрият актьор си е добър актьор, дори когато играе в не дотам добър филм. Но и най-добрият актьор на света не може да спаси един филм, ако е със сериозни дефицити.
Не обичам да подценявам интелигентността на творците, затова не ми се иска да мисля, че посланието на филма се изчерпва с очевидния краен феминизъм на разказването.  Също се надявам, че зад клишираните, плоски, гротескни и клиширани мъжки персонажи, е скрито и едно закачливо и иронично намигване към зрителя, да не приема всичко за чиста монета... Но незнам доколко е реалистично да очаквам масовата публика да  усети и разбере това. То и като се замисля, филмът въобще не е за масовата публика!?  
Има една находка във филма и това е образът на Дънкан Уедърбърн (Марк Ръфало)! Той е еманация на неспособността на Човека да се справи със свободата си ... Сещате ли се как увещаваше Бела да напусне клетката си. Да черпи с пълни шепи от живота, да бъде свободна.... И естествено се надяваше да се насладят заедно на нейната и неговата свобода без всякакви зъдръжки... Е, той полудя от безсилие и неспособност да надскочи сам себе си... затъна в дребния си егоизъм и злост.... Не мисля, че Бела стана по-щастлива на финала, вече напълно еманципирана и интелектуално пораснала.  Мисля че от края на 19 век и до днес човечеството се лута из дебрите на модерното и бленуваната свобода на индивида... Задоволяваме все повече потребности, имаме все повече неща, но нито сме по-щастливи, нито сме по-свободни .  Вътре в себе си винаги търсим нещо, към което да се прилепим, прислоним, някой който да ни води... Самата Бела, за жалост е образ символ на много жени от миналото и днес, които считат че  липсата на чувства дава  свобода. И че това е единственото от което се нуждаят. Бела отбеляза забележителен интелектуален напредък, но по отношение на емоциите си остана доста инфантилна и прагматична. Мъжете около нея си останаха просто инструмент – носещ ѝ сигурност, оцеляване, удоволствие, опит, знания.... На това се базираше и привързаността ѝ към създателя ѝ.
Не съм от хората които държат винаги да поставят нещата и хората в иерархия, но след финала сериозно се замислих – кой всъщност беше най-големият злодей ? Дънкан, съпругът на удавницата или лудият учен?  Великолепният Дефо направи персонажа си толкова подходящ за съчувствие..., но все пак за мен неговите избори са най-чудовищни! А всъщност може би зърното на истинското зло идва от фанатичния му баща. Страховита е темата за това което един сбъркан родител може да причини на детето си и то  с „най-добри намерения“!!!
Като цяло за мен тежките теми за „женския въпрос“ олекват поради пародийния характер на филма.



Виж целия пост
# 114
Обичам да те мразя (Anyone But You) (2023)
https://www.imdb.com/title/tt26047818/
 
И друг път съм го писал, но според мен има сериозна криза сред романтичните филми или ром ком филмите, което и да си изберете все ще е вярно. С някои много редки изключения, така е вече много години. И това заглавие уви доказва това мое наблюдение. Филмът е задоволителен, става за едно гледане с уговори, че човек трябва да подходи с ниски очаквания и нищо повече от това. След няколко дена ще е забравил какво се е случило.
 
Дори и великолепната Сидни Суини не може да спаси този филм от общата посредственост и липса на идеи.
-
6.0 / 5.5
Виж целия пост
# 115
Има криза, защото западът налага норми на поведение между мъжете и жените, които са странни и неестествени. При корейците няма криза Wink
С което не искам да кажа, че жените трябва да са послушни домакини, а мъжете - като Конан Варварина.
Виж целия пост
# 116
Същото ми е мнението за най-новата ром-комка, Diavolo. 1 към 1. Нищо впечатляващо за бърза консумация и след час си забравил какво си гледал. Пуснах го само защото е сниман в Сидни, а на мен Австралия ми е слабост.
Виж целия пост
# 117
lady Koup,

Чудесно мнение за Клети създания. На мен цялостно ми хареса, а и колко често се правят подобни филми? Не е лесно и адмирирам именно това, за това и дадоха висока оценка. Но аз лично не можах да развия истинска емпатия към героите и историята и това ми е големия проблем всъщност. Писах го и в ревюто си. На чисто емоционално ниво Лантимос не можа да ме спечели за каузата си.
За мен най-големия злодей беше именно фанатичния баща на Год, за когото само слушахме какви зверства е причинил на сина си в името на науката... Дънкан по-скоро го съжалявах. Ръфало наистина прави феноменална роля, ей така от нищото.
Ако гротеската и пародийността във филма не бяха така прекалено завишени щеше да се получи много по-добре според мен.

Интересно, тази година излязоха два филма с крайно ляв феминизъм - Барби и Клети създания, но нито единия, нито другия според мен успяха да достигнат до зрителя. Барби обратното, по-скоро направи лоша реклама на феминизма и добре, че беше речта на Глория, за да разберем какво е това да си жена и всичите страхове и съмнения в нея... Но това бяха 5 минути. През останалото време аз съжалявах Кен, а не Барби, а пък големите мъже на средна възраст от голямата зла компания бяха толкова карикатурно направени все едно гледахме пародия на пародията. То само заради тази реч и дадоха номинация за оскар на Америка Ферера, което е смехотворно между другото, защото бяха пренебрегнати чудесните Гослинг (най-вече) и Роби. Ама политика...
А пък Клети създания също е филм за жените, но масовия зрител жена по-скоро би се ужасила от всичко това което вижда и посланието просто няма да достигне до нея. Твърде много показност и то вулгарна и пошла такава. Така не се остава място за сърцето да развие някаква емоция и емпатия, защото мозъка ти размишлява твърде много върху съвсем други гледки и картини... На фестивално-арт ниво е безспорно много силен филм, но според мен губи нишката със зрителя, което за мен е основната задача на всеки един филм.
Виж целия пост
# 118
Diavolo -  , ние всички – целокупното зрителско човечество в момента жънем кухите семена на нещо започнало преди доооста време. Новите модерни философски течения ,за които споменах в поста си, започват с идеята за нещо прогресивно и хуманно. То не са структурализми, деконструктивизми и още какви ли не –изми, включително и феминизма...Но с тоталното си отрицание на старото и все по –екстравагантните си идеи, те се откъсват напълно от реала. Опиянават се до там, че да вярват , че да разчлениш езика и думите е по-важно от това да разбереш смисъла и чувствата, вложени от автора в написаните думи. Те дори вярват, че да наречеш нещо или някого с нова дума е достатъчно той наистина вече да спре да е онзи някой и да стане  новото нещо. Затова е и тази сегашна истерия да си измисляме и присвояваме 10 пола , нови предназначения и да заявяваме че хилядолетен опит и „смотаната“ биология/природата не ще ни диктуват как да живеем в социума. Проблемът е ,че е лесно да се руши, но нищо не се съгражда и стигаме до анархия и омраза. За справка – На Атууд /доказана писателка и реална, действена феминистка от старата генерация/ вече многократно ѝ се казва , че е неактуална и некомпетентна. Да се оттегли и да си мълчи...И това от последната  3-4-5-та ...вълна ултрафеминистки, които са едни неудовлетворени в личен план същества, реално без съществени проблеми и затова измислящи си такива; но изключително яростни и ожесточени, точно защото съзнават, че не струват нищо в сравнение с онези жени от преди 50- 100-150 години, които наистина са имали кауза и са се жертвали за истински промени... Та така, много внимавам с произведения на изкуството, които са прекалено еклектични и екстравагантни по форма. Един Триер е достатъчен пример за това как  различна  и интересна   идея като „Догма-95“ постепенно девалвира в последните му филми / по мое мнение естествено / , но общественото мнение и преса, критика .... продължават да говорят за него само суперлативи и да ни обясняват колко сме прости, че не го разчитаме правилно. За мен прекаленото отдалечаване и скъсване с традиционните ценности в изкуството /понеже видите ли, били еснафски и за ограничени хора/ води до нихилизъм. Защото то си  възпитава неусетно аудиторията, както всяка пропаганда.
Виж целия пост
# 119
Два интересни филма, които гледах тези дни:
Mascarade
May December
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия