Осмокласници 2023/2024 - Тема 3

  • 30 544
  • 417
# 390
Не знам как е при другите деца, но в класа на дъщеря ми измислили нововъведение. По всеки предмет, само част от учениците носят съответния учебник, а в час изпращат по Вайбър необходимите страници на останалите и те ги гледат от телефона/хромбука.
Част от идеята за ползване на хромбуци не беше ли да се изключи тежката хартия?
При нашите по-голямата част от учителите им предлагат да правят "партии", за да облекчат товара.
За ДЗИ - тази година имаше и повече яснота. Миналата година математиката явно беше кошмар. 5,15 при СМГ и 4,67 при ПЧМГ не говори за лошо подготвени математици. Аз съм щастлива, че тази година нашите абитуриенти изкласиха със страхотен млад преподавател по БЕЛ. Резултатът им е съвсем логичен. Отделно, че бяха супер випуск. От друга страна са последният набор, който след седми клас е имал някакъв приличен селектиращ изпит по математика.

Принципно, ползват и двете - учебници и хромбук.
Виж целия пост
# 391
И хромбука тежи колкото 3 учебника. За мен лично е голяма глупост да носят и учебници
Виж целия пост
# 392
При нашите хромбуците седят в училище, не ги разнасят. В някои часове ползват, в други не. За мен е излишно.
Виж целия пост
# 393
Немският набор работи в класа с iPads, осигурени от държавата.
Леки са за носене, но не заместват учебниците- моят все още носи всички учебници. Може да се поръча eBook по английски, но другото не.

Целта е да се работи в дигитална среда в училище, както ще е после в университета например.
Обаче тази дигитализация им излиза през носа. Grin
След издънка с една анкета над книга по английски в момента са наказани до края на учебната година(още 2 седмици) да са без таблети в училище, пишат пак в тетрадка и с химикал. Grin
Отделно има оплаквания от учителите, че по време на час се злоупотребява с игри онлайн на таблета или правят memes на учители- всичко това са факти наистина и аз съм за ограничение при ползването на таблетите. Но не вярвам да се стигне дотам, по програма ще ги ползват пак след наказателния срок. За тяхно щастие. Smile
Виж целия пост
# 394
Аз чух за осмокласници, хванати да гледат порно на служебните хромбуци… познайте дали са наказани с нещо 😄. То верно, че са хакери, ама може да се сложат някакви блокиращи програми и да се избегне излишното разсейване.
Виж целия пост
# 395
В периода 5 - 7 клас, випускът на дъщеря ми беше по програмата 1:1. Не носеха учебници, но хромбукът не олекоти особено раницата. По-голяма част от тестове бяха на гугъл формуляр. Отлична организация между трите класа и оценките от този тип изпитване бяха топ Simple Smile За порно не съм чувала, но в седми клас се гледаше световното по футбол. И доста игри се играха. Мисля, че в осми клас  само 3 от 7-те класа във випуска продължават по програмата 1:1. Дали ще включат и други класове от есента не знам. По-скоро ще ме вълнува дали ще имат отново възможност да ползват шкафчета в училище, в които да оставят учебниците. Дъщеря ми има проблеми с гърба и ѝ е противопоказно да носи тежка раница.

Вчера с класа и класната бяха в еко парка. Добре са си изкарали - игри на криеница, стражари и апаши, стрелба с водни пистолети.

рони, на мнение съм, че математическите гимназии трябва да поискат свобода на действие при приема и да има селектиращ изпит.
Виж целия пост
# 396
Прасунчо, синът ми ползва шкафче в училище, оставя по нещо в него, но раницата му пак не е лека, защото не се занимава стриктно със задачата за олекотяване на обема.

През по-топлите сезони ходи с колело на училище, има кош отзад и така му е спестено голямото мъкнене през половината учебна година.
Виж целия пост
# 397
Едни шкафчета в училище биха помогнали много да се олекоти раницата. За жалост в повечето гимназии няма или се ползват само от най-малките ученици. В НПМГ например само прогимназията имат шкафчета. Раницата тежи 8-10 кг. Дъщерите ми са 46-47 кг, това е около 1/5 от теглото им. И се мъкне пеша и по градски транспорт всеки ден в две посоки. Дори 2 деца едно шкафче да ползват, пак е нещо.

Относно приема в МГ, аз лично съм против изпит по състезателна математика за 7 клас. Дискриминативно е, основно защото не се учи в училище, освен ако не си в МГ в прогимназията. Което значи, че ако искаш да учиш в МГ след 7 клас, то трябва да се ориентираш към кандидатстване в МГ след 4 клас. Това неминуемо е свързано с уроци поне 1 година, даже повече, защото напливът ще се увеличи, а това е свързано с пари. Или към платена школа по състезателна математика през прогимназията. Държавното образование уж трябва да е безплатно и достъпно дори за деца от семейства с по-ниски доходи.
Спокойно могат да добавят един избираем модул към НВО, за МГ с една идея по-трудни задачи. Или дори няколко допълнителни по-трудни задачи към модул 1 и модул 2, или само към модул 2, без да увеличават времето. Но ООП. И точките от тях да служат само за кандидатстване в МГ.
Виж целия пост
# 398
Жабче, аз като написах "селектиращ изпит" нямах предвид задачи от състезална математика. Споделям разсъжденията ти за допълнителен избираем модул по математика към нво-то, който да се използва за балообразуващ за мг.
Виж целия пост
# 399
Точно това смятам и аз, че вторият модул трябва да бъде с по-трудни задачи, за да може да се отсеят по-обективно шестиците от петиците. И наистина не е нужно да има състезателна математика, просто по-трудни задачи, което ще подобри и графиката на разпределение на оценките, сега за поредна година очакваме не камбанка, а рогата на дявола.
Виж целия пост
# 400
С последните промени в изпита по математика /за БЕЛ не знам. Там има и субективност/, всички с положено старание ще се окажат дискриминирани. Особено в училищата с квоти. В най-желаните гимназии ще видим колко адово ще се окаже за момичетата. Поне ще се "радваме" на най-високите приемни балове, с които да се похвалят училищните активисти.
Виж целия пост
# 401
Здравейте,
 По математика до къде успяха да стигнат вашите деца ? При нас изобщо не са започвали раздела със вписани/описани  триъгълници и четириъгълници… какъв е смисъла от този огромен обем материал, за който времето не стига. Математиката беше в понеделник 2 часа  и петък 1, все неучебни или нещо друго се случваше
Виж целия пост
# 402
Нашите са на еднаквости, но също няма да успеят да вземат материала. И те имаха часове понеделник, вторник и петък и голяма част се оказаха неучебни. Отделно някои по-трудни уроци пропускаха, със задачите в червено въобще не ги занимаваха. Като цяло мисля, че са малко часовете в осми клас, вярно не са математическа гимназия, но математиката развива логическото мислене, мисля, че малко повече познания няма да им излишни.
Виж целия пост
# 403
И класът на моя набор са на еднаквости. Деца, които са между две оценки правят презентации върху този материал, та не е баш преподаване, но го водят взет.
Виж целия пост
# 404
И нашите са до еднаквости, но понеже този раздел бил отпаднал от задъжителната програма ООП, а бил само в разширената, нямало да му отделят кой знае колко внимание и май на презантации го карат от днес. Имаха часове понеделник, сряда и петък. Понеделник и петък доста пропуснати заради почивни дни и не знам още какво, отделно че тяхната госпожа била и проверител и покрай НВОтата също отсъстваше, та и срядата отпадна на няколко пъти.
Ама те и по литература попретупаха материала, т.к. до коледната ваканция първия срок не бяха взели почти нищо и новата госпожа имаше много за наваксване, та упражнения за писане на есе по един час преди двете класни, защото класните работи са еднакви за целия випуск (теглят се от няколко теми), ама преподавателите на випуска са няколко.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия