Частни училища -информативно - дискусионна тема- 63

  • 47 242
  • 757
# 390
Не всички деца са математици, а и определено не всички умни деца са математици.
Разбирам, че точните науки изглеждат на много хора единствения път за умен човек, но поне половината умни хора хич ги няма в тази област.
Изобщо няма да коментирам, че много от тези, на които в малките класове и дори в гимназията върви математиката много трудно ще изкарат и първи курс в математическия факултет на СУ и много малко от тях биха станали от онези айтита, които наистина взимат добри пари.
За съжаление това е неизвестно и на повечето родители, а и на повечето създатели на частни училища и засега хуманитарните училища, или тези по изкуства са по-скоро тих пристан за маргинали с лошо поведение, или други образователни проблеми. Но това не променя факта, че поне половината умни хора не са и няма да бъдат математици.
Моите 5 ст. Wink

Абсолютно безумно мнение. Математиката в Питагор не е rocket science и изобщо от това какво учиш в периода ПУК- 4 клас не зависи дали ще станеш високоплатен програмист. Виж за избор на гимназия в седми клас може да има огромно значение. Тепърва ще видим как стоят децата на Питагор в класациите за 7 клас. И това няма да е само постижение на училището, а среда и допълнителни занимания също.
Може, но защо дете художник или писател ще го изпращаме в Питагор. Не е лошо да има и добри училища с друга насоченост. Пък нека е безумно, щом казваш…
Виж целия пост
# 391
Постигането на максимум не е на всяка цена, а въпрос на труд и добри учители. Този максимум ти дава избор, а липсата му те принуждава да останеш в платената едва напъпила гимназия Иззи или да се задоволиш с "втори ешелон". Или да ходиш на уроци при учители, които ти преподават в Иззи, за да се отървеш от Иззи (истински случай). Wink

Математиката до 7 клас е елементарна. Единици са децата, които просто са математически инвалиди и не могат да се справят с нея на поне прилично средно ниво. Повечето ЧУ до 7 клас имат хорариум по математика от 10 часа. Единствено старото Питагор развиваше състезатели и любители на математиката над тези часове и с по-задълбочени познания над средното училищно ниво. От старото Питагор, а и от СМГ години и всяка година са излизали безброй деца без явни математически наклонности, които просто искат добра подготовка по математика. Не виждам никаква драма. Бих препочела Питагор, пред училище по изкуства. Просто защото възрастта е малка. Никой не знае къде ще го отвее вятъра след 7 и 12 клас. Но тогава ще е късно да се полагат основи по точните науки. Безвъзвратно късно. Затова е важна стабилна основа от знания по съществените предмети.
Виж целия пост
# 392
Бих препочела Питагор, пред училище по изкуства. Просто защото възрастта е малка. Никой не знае къде ще го отвее вятъра след 7 и 12 клас. Но тогава ще е късно да се полагат основи по точните науки. Безвъзвратно късно. Затова е важна стабилна основа от знания по съществените предмети.
Литературата, историята и езиците също са науки и то стабилни. И без тях същото като без математика, но не виждам причина дете, което не е математик да учи в математическо училище като може да има допълнителни часове по литература, история и чужди езици. Например. Мое мнение, но разбирам, както вече казах, че за мнозинството хора само точните науки са науки.
Виж целия пост
# 393
Бих препочела Питагор, пред училище по изкуства. Просто защото възрастта е малка. Никой не знае къде ще го отвее вятъра след 7 и 12 клас. Но тогава ще е късно да се полагат основи по точните науки. Безвъзвратно късно. Затова е важна стабилна основа от знания по съществените предмети.
Литературата, историята и езиците също са науки и то стабилни. И без тях същото като без математика, но не виждам причина дете, което не е математик да учи в математическо училище като може да има допълнителни часове по литература, история и чужди езици. Например. Мое мнение, но разбирам, както вече казах, че за мнозинството хора само точните науки са науки.

До 7 клас няма деца "математици". Просто защото материалът по математика е на ниво общообразователен. Състезателите с изявен интерес над общообразователното ниво, се занимават в школи и часове по избор. Дори и в момента едно 80%, че и повече от випуските на ПЧМГ и СМГ в периода 5-7 клас не са математици в смисъла, който ти влагаш. А са просто деца, които искат стабилна основа от стабилни учители. Не виждам защо зорлем трябва да влизаме в ранно профилиране на нещо, което просто представлява повече часове по основните - БЕЛ, математика и английски. Между другото в същите тези математически училища има увеличени часове и по БЕЛ, и по език. Wink
Виж целия пост
# 394
В частните училища има допълнителен брой часове по математика, но зависи как се използват - дали за усвояване на заложеното по програмата и евентуално леко надграждане, или въвеждане на изцяло нов материал (този, който се учи на курсове за кандидатстване след 4 клас в МГ). Навремето Питагор бяха възприели втория подход и немалко деца се затрудняваха. Впоследствие  не успяха да влязат в ПЧМГ и родителите бяха фрустрирани от този факт и от това, че училището не е подготвило децата им и се чудеха къде да ги прехвърлят.
Виж целия пост
# 395
То може да си умен и без да си математик, ама няма да си успял. Няма да имаш избор му викат😀
Виж целия пост
# 396
До 7 клас няма деца "математици". Просто защото материалът по математика е на ниво общообразователен. Състезателите с изявен интерес над общообразователното ниво, се занимават в школи и часове по избор. Дори и в момента едно 80%, че и повече от випуските на ПЧМГ и СМГ в периода 5-7 клас не са математици в смисъла, който ти влагаш. А са просто деца, които искат стабилна основа от стабилни учители. Не виждам защо зорлем трябва да влизаме в ранно профилиране на нещо, което просто представлява повече часове по основните - БЕЛ, математика и английски. Между другото в същите тези математически училища има увеличени часове и по БЕЛ, и по език. Wink

Ancy, въпросът не е за деца математици, то е ясно, че ако има такива те са по скоро изключения и си личат от далече. Въпросът е, че има деца, които математиката не ги влече изобщо и не искат повече от минимума, който е заложен (това, което е именно общообразователната математика). Училищата с математическа насоченост надграждат общообразователната математика в пъти. Не ми се вярва Питагор да държи общо образователно ниво по математика например и само, който иска да ходи да допълнителна надраждаща общообразователната матеатика (както и да го наричат). Хора с деца в Питагор да кажат.

То и чисто субективно, ако едно дете без интерес по математика попадне в училище, в което математиката е приоритет, не би се чувствало добре. Родителите да, защото училището има добри резултати, средата е добра - знаят защо си дават парите.

Ако да кажем една задача е трудна за всички деца в класа (без за децата математици, тях ги изключвам, защото са малко:), то дете с интерес в математиката ще я бори и мисли с кеф и ентусиазъм, ще се чувства на мястото си. А другото ще се мъчи по задължение и дори да я избута, понеже в крайна сметка учителят насочва и дори съзтезателната математика не е нещо непосилно, не мисля, че ще почувства удовлетворение. Това е както при нас възрастните - ако работиш, работата, която ти е на сърце, дори да има зор охкаш, пъшкаш, но отвътре усещаш ентусиазъм и в крайна сметка си щастлив при все зора и резултата, защото и е в кръвта и те вълнува. Или пък ако си на работа, която е по стечение на обстоятелствата, но никак не ти а на сърце - в пикови ситуации отсвен стреса и сроковете подсъзнателно и правиш, нещо, което изобщо не те влече, то си е депресиращо направо....
Виж целия пост
# 397
До 7 клас няма деца "математици". Просто защото материалът по математика е на ниво общообразователен. Състезателите с изявен интерес над общообразователното ниво, се занимават в школи и часове по избор. Дори и в момента едно 80%, че и повече от випуските на ПЧМГ и СМГ в периода 5-7 клас не са математици в смисъла, който ти влагаш. А са просто деца, които искат стабилна основа от стабилни учители. Не виждам защо зорлем трябва да влизаме в ранно профилиране на нещо, което просто представлява повече часове по основните - БЕЛ, математика и английски. Между другото в същите тези математически училища има увеличени часове и по БЕЛ, и по език. Wink

Това не е вярно. Доказано е (най-малкото емпирично), че математическото мислене си проличава и започва да се развива около 4 клас. И точно по тази причина МГ-тата приемат след 4 клас, а не по някаква прищявка. Също така е факт (може пък и да има някое изключение, ама не променя нещата), че няма изявен състезател с медали, който да не е бил в МГ до 7 клас.
Също така състезателната математика си е баш спорт (поне колкото шаха) - развива мисленето и специфични умения, но няма пряко практическо приложение. И също както спорта изисква мотивация, отдаденост, методология и прочее. Но не всички деца обичат да се състезават, умеят да работят под стрес, мислят бързо и са готови да платят цената на активния спортист. И затова състезателите са много по-малко от талантливите математици, но не е като да ги няма тези последните. И много по-голям процент от посочения от теб са си баш с математическо мислене, но просто не са състезатели.


То може да си умен и без да си математик, ама няма да си успял. Няма да имаш избор му викат😀

Не знам дали това е опит за ирония или споделяне на истинска гледна точка, но е много вярно. Опциите за децата с математика са повече и в университетите, и после за работа. Освен това поради нежеланието на много местни деца да се занимават с математика да се влезе в топ чужбински университет в СТЕМ дисциплина, а после и да се започне много добра работа е много по-лесно за математици, отколкото за хуманитаристи.
Виж целия пост
# 398
Това за успеха ми е в повече ако се има предвид, че само математици успяват в живота Simple Smile По скоро бих казала, че математиката развива мозъка и мисленето по такъв начин, че каквото и да подхванеш след това, е оставила отпечатък, който ти дава много. Не общообразователната...
Виж целия пост
# 399
Да, то само математиката развива мозъка и мисленето. Joy

Нот, да, те хората, които стават лекари, юристи, психолози и т.н. го правят само защото нямат избор. Laughing
Виж целия пост
# 400
Как ще е вярно, бе ЧС? Удивен съм толкова да не разбираш от ирония... самият писал го, доколкото знам, си е успял отвсякъде човек, който е скаран с математиката. То бива, бива, ама... смешни чак ставате някои хора.

Опс, Санака се включи преди мен, +100 за поста й.
Виж целия пост
# 401
Да, то само математиката развива мозъка и мисленето. Joy

Ако е към мен, не казах САМО математиката.

Довечера ще потърся, имаше една статия, която много добре разглеждаше точно ползите от това деца да се занимават усилено с математика. Не общо образователна, а още нещо Simple Smile
Виж целия пост
# 402
Да, то само математиката развива мозъка и мисленето. Joy

Нот, да, те хората, които стават лекари, юристи, психолози и т.н. го правят само защото нямат избор. Laughing
Всъщност сред изброените има винаги доста, които са си супер И по  мат  Simple Smile,  ама  друго ги влече просто. На приятели  детето е в някогашното училище на детето на Фенси, това преди Света София.Единият родител, доктор, яко решава с него за НВО.. а това не става, ако не ги знае нещата.
Виж целия пост
# 403
Как ще е вярно, бе ЧС? Удивен съм толкова да не разбираш от ирония... самият писал го, доколкото знам, си е успял отвсякъде човек, който е скаран с математиката. То бива, бива, ама... смешни чак ставате някои хора.

Опс, Санака се включи преди мен, +100 за поста й.

Ами аз така, обичам да пиша глупости. Постарай се да видиш колко от приетите в топ университети българчета са със СТЕМ, и колко хуманитаристи. И ще ме разбиеш с резултата от статистиката. Та се чудя защо само с голи думи ме обори.
Виж целия пост
# 404
Според мен, дали си успял или не се мери след университета, ама щом казвате...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия