Споделям с вас сега проблема - задача имам нерешена.Дайте рамо, подскажете, при нужда цялата решете.

  • 20 445
  • 738
# 60
Здравейте, ще съм благодарна за насоки за следната задача за 7 клас (конкурсен изпит 2009 г.)
Решава се с допълнително построение, но не мога да го измъдря Sad
----
Даден е равнобесредн триъгълник ABC (AC=BC) с <ACB=106o. Точката D e във вътрешността на триъгълника, така че <DAB=30o и <ABD=23o. Да се намери мярката на <BDC.
Виж целия пост
# 61


Скрит текст:
Между другото - това построение научих по верига преди доста години по много любопитен начин.. Дъщеря ми пишеше в един форум за математика, видяла го приложено от преподавател в СУ (ако не ме лъже паметта, вече не е сред живите човекът)в  някаква задача,  в школата в  7-ми клас в някакъв момент й светнало да го приложи, сразила госпожата и последната я похвали на родителската среща точно преди НВО. Реших да разбера после вкъщи какво е това пусто построение и на дърти години научих нещо от 13 годишно дете..А днес "детето" е  вече на  26+, как лети времето.
Виж целия пост
# 62
пенсионирана русалка,
Благодарности, е това построение нямаше да ми хрумне да го построя Simple Smile Това ако не е показвано на детето, трудно ще се сети само.
Едно време какви преподаватели имаше, не само в СУ, ами и отлични учители в провинциалните МГ-та (моите знания са от едно такова).
Виж целия пост
# 63
О, да, и тя не се е  сетила сама - видяла го, впечатлила се, запомнила го и  когато й потрябвало, се присетила да го ползва. Поне някои основни доп. построения да показваха в училище, ама не.. Sad. Те децата елементарно не се сещат да построят разстояние от точка върху ъглополовяща към рамо на ъгъл. И не защото са неможещи, незнаещи, а понеже не им е показано. Изключенията потвърждават правилото.

ПП Ако за някого представлява интерес (иначе няма да ровя излишно, понеже на НВО почти 100% няма да има според мен доп. построение   с прогресиращото опростяване на формата) - да свирне  и  ще се разтърся из бг мама. Някога дъщеря ми беше писала с мое позволение  тук от моя акаунт, за да пусне в един пост систематизирано линкове към задачи с доп. построения за 7 клас от въпросния форум.

Виж целия пост
# 64
Моля за помощ...обяснете като за лаик, при това блондинка, какъв е принципът на решаване на задачи от типа:

Да се намерят последните две цифри на числото 78315
Виж целия пост
# 65
Моля за помощ...обяснете като за лаик, при това блондинка, какъв е принципът на решаване на задачи от типа:

Да се намерят последните две цифри на числото 78315

https://bodheeprep.com/find-last-two-digits-number
Виж целия пост
# 66
Моля за помощ за трета задача, тест 7 от сборник на Просвета за подготовка за НВО 7 клас.
Къде грешим, защото получаваме за а) - 0,12, за в) - 0,125, а за с) е дадено -0,12
а>в<с ?
Виж целия пост
# 67
Отговор Б. А е равно на С.
Виж целия пост
# 68
Динчо, благодаря. Аз приех по дефолт, че се сравняват последователно а, в и с, изобщо не видях, че може да се разместват.
Виж целия пост
# 69
Здравейте. Може ли помощ за тези 2 задачи за 7.клас, стигаме донякъде и после - нищо Blush

Виж целия пост
# 70
И за двете е едно и също. Триъгълниците на които ще намираме лицата са равнобедрени с бедра =1/2АВ.
Бедрата се явяват медиани в правоъгълните триъгълници ABD и АВС за първата и втората.
С дадените ъгли, на първата ще видим, че равнобедреният триъгълник има 30 градуса връх, на втората 150. (ъглите излизат от изразяване на ъглите на равнобедреният триъгълници, на които правоъгълния триъгълник се дели от медианата.)
Като пуснем височините, които са и медиани и ъглополовяща в равнобедреният триъгълници, ще видим, че търсените лица са сбор от лицата на два правоъгълни триъгълника с известни хипотенузи и ъгли 15 и 75.
Знаете основната задача, според която в такива правоъгълни триъгълници височината е 1/4 от хипотенузата.
Вече знаем всичко необходимо за лицата.
Виж целия пост
# 71
Виж целия пост
# 72
Много благодаря, solnichka, пенсионирана русалка Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 73
Моля за помощ за тази задача
Виж целия пост
# 74
22 2/9%=200/9%=(200/9)/100=2/9
28 4/7%=200/7%=(200/7)/100=2/7
Имаме 2/9.а=2/7.b
или а=9/7b
Заместваме в израза. 6/5 се получава
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия