ДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 28 026
  • 587
# 60
Коя е общообразователната тема? И аз благодаря за анализа!

Навремето съучениците на номер 1 бяха определили стиховете на Петя Дубарова като наивни и детски. Бяха дистанционно и го чух. Аз много я харесвам и го натисках да учи особено нея и Христо Фотев. Издразних се на хлапетата, но пък си дадох сметка, че те така я усещат- нито възрастен, нито дете.
Виж целия пост
# 61
За да бъдем точни, Петя Дубарова е близка по-скоро до  възрастта на бабите и дядовците на зрелостниците 🙂.
Благодаря за анализа, Светкавица. На мен ми беше интересно да прочета анализа💐.
За мен пък "Посвещение" ама въобще не ми е близко.
Виж целия пост
# 62
https://www.mon.bg/news/naczionalnoto-vanshno-oczenyavane-v-10-k … stava-na-10-yuni/
Виж целия пост
# 63
Светкавица, благодаря за направеното сравнение. Не съм си правила труда да сравнявам формати. Адмирации за труда ти Flowers Hibiscus
Каката завърши през 2022г. и беше първият набор по новата програма, съответно и по нов формат за ДЗИ.
При нея ДЗИ БЕЛ влезе в балообразуването за фармация в МУ София.
За второ ДЗИ тя избра руски, който й беше втори език в гимназията.
Като гледам, наборката за второ ДЗИ ще избере АЕ.
Другите й варианти са изобразително изкуство и информационни технологии.
Виж целия пост
# 64
Изпуснала съм едни кавички на около "опростяват изпитите"...
Не бих се наела да правя оценка и сравнение, но е разбираемо е защо е популярен АЕ за ДЗИ2.
При #1 изборът на основните профили за ДЗИ2 означаваше трудни изпити по предмети по които след това имаха коренно различни като материал  кандидатстудентски изпити и за разлика от ДЗИ БЕЛ, ДЗИ2 не влизаше в бала.
Приятелчета се отказаха от ДЗИ2 Мат, заради балообразуването в СУ.

Анализът на Светкавица ме подсети, че при него имаше  фразеологизми в подготовката за НВО7, за мен беше странно какво има да им учат, а за него голяма част бяха непознати.
Виж целия пост
# 65
Отдавна се каня да питам - можете ли да дадете идея за някакво професионално ориентиране. Ние сме в задънена улица, синковецът не знае с какво би му харесало да се занимава.
Другият ми син още от трети клас знае, че иска да е програмист и си преследваше целта, това учи, това работи. Явно ме разглези. И сега съм в ступор - малкото само дискотеки, излизане, сериали, компютърни игри и никакво учене.
Никакви смислени интереси.
Ох, извинявайте, че ви натоварих
Виж целия пост
# 66
Струва ми се, че беше коментирано, но не го откривам - на наши познати, на които им предстои да се преместят в България, им се налага да търсят курсове за подготовка за Кеймбридж или IELTS сертификат в София за сина, а аз нямам никаква идея, какво да им препоръчам. Може ли да споделите, кои, според вас, са добри? Благодаря ви! Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 67
Иланг,
в неделя бяхме на прощъпулник и моят се сети, че съм му казвала, че е взел калкулатор ("... то на мен ми е било предупределено....") ... спомена, че обмисля да запише профил математика за 11-12 клас и да учи висше "нещо с математика".... До миналата седмица беше за профил история. Така че се лутат хайваните ... Дъщерята на прощъпулника си грабна ключодържател с много ключове. Нарекохме го, че ще рентиерства. (е, не е професия Joy)
Виж целия пост
# 68
JiD, усмихна ме
Голямото на прощапулника взе комптютърна мишка.
Малкото застана над масата, огледа хубаво и взе един златен пръстен (който беше наречен за златар) Joy
Stuck Out Tongue Winking EyeJoy
Виж целия пост
# 69
Tsugumi, това, което мога да препоръчам от първа ръка е АВО.
Освен, че са езиков център за обучение, те са и изпитен център.

Иланг, има най-различни центрове за кариерно ориентиране, в т.ч. даже мисля, че и МОН имат. В Гугъл ми излезнаха много резултати, но не смея да ти препоръчам, след като не съм проверявала лично.
Мисля си, обаче, че един хубав разговор с детето на тема професии, може да ти спести парите за ориентирането.
На моя син му бях извадила в 7 клас списъка с професиите и го преглеждахме заедно; оказа се, че има доста професии, първо, за които не беше чувал и второ за такива, които не знае какво представляват.
Виж целия пост
# 70
Иланг-иланг, нали темата ни е за това. Да си споделяме, да си помагаме Hug
Не знам какво да ти кажа.
Хареса ми JiD какво е написала. Лутат се хайваните Grinning
И аз съм разглезена от каката, която още в 9 клас реши, че иска да учи фармация и целенасочено си следваше това решение. Знаеше, че ще бъде в профил химия и биология. Осигурихме допълнителна подготовка с уроци.
Ето, вече е втори курс.

Наборката реши, че с рисуване няма да се занимава. Сега само танци са й в главата. С това иска да се занимава в бъдеще. Втори вариант - корейски, кореистика. Дизайн - интериорен отива много на заден план. Даже не иска и да чуе. А профилът й е АЕ, изобразително изкуство и информационни технологии.
Казах й, че не я карам да рисува, щом не иска, но да вземе максимума, от това, което учителите й дават, защото са добри.
Те учат интериорно проектиране, история на изкуството и дизайна (този предмет много й харесва), имат рисуване, пленери... 6 - 7 часа седмично са такива предмети.
На този пусти K-pop много я е завладял.

Знае ли човек, кое е най - доброто за тях. Трябва повече да им вярваме.
Виж целия пост
# 71
Иланг, наистина както каза и Кали, има доста места, на които може да се направи кариерен тест, обикновено посредническите фирми за обучение в чужбина предлагат такива. Точно сега е времето да се направи нещо в тази посока, ако детето/хайванът се лута. Joy Нямам личен опит с такива тестове и не знам доколко са адекватни, но пък златар не е никак лоша професия, стига да го влече и да има кой да му покаже занаята.
Като сте се разговорили за прощапулниците се сетих, че щерката хвана първо питката, после една дървена лъжица. Заключихме, че гладна няма да остане. Но кулинарията не бих казала, че я влече особено, така че не вярвам да я превърне дори в хоби, камо ли в професия.
И аз с въпрос - някой срещал ли е онлайн пробен изпит за НВО 10 клас? Замислих се, че особено за БЕЛ (където грам не мога да съм от полза) няма да е лошо да се яви да види какво е положението относно писмената част (даже не знам какво имат да пишат вместо преразказа в 7. клас) и да вземе някоя поука за истинското НВО.
Виж целия пост
# 72
Dive, https://www.mon.bg/nfs/2023/06/nvo_bel_10klas_13062023.pdf
Виж целия пост
# 73
Ами то точно на НВО БЕЛ щяло да има промяна тази година за 10 клас. Някъде четох, че ще има повече въпроси с практична насоченост /каквото и да значи това/ и щяло да се намали броя на въпросите, защото не им стигало времето. Иначе  на мястото на прерарзказа има резюме, заявление или CV.
Виж целия пост
# 74
... защото не им стигало времето....
Да, това е голям проблем. На последната РС, която беше под формата на индивидуални срещи с учителите, много си говорих с "нашата" госпожа по БЕЛ относно НВО-то. Тя ми показа примерен тест. Акцентът пада върху текстове за четене с разбиране и въпроси към тях. Текстовете бяха много гадни и честно да ви кажа ми се стори, че и на мен не би ми стигнало времето (90 минути) да изпълня всички задачи, а по БЕЛ съм доста добре, колкото и нескромно да звучи. То само четенето на целите "чаршафи" би отнело 20 минути, а според мен един прочит не би стигнал. Госпожата по БЕЛ точно на това ми обърна внимание, че това ще е нещото, което ще отработват в часовете. Правят и пробни, включено им е в програмата. Надявам се, че ще се подготвят добре, специално по БЕЛ. МАТ съм я забутала в съзнанието си като нещо, върху което да не мисля - трагедията там е неизбежна и к'вото такова.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия