ДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 32 295
  • 667
# 645
Ооо, лельо Ог, не си ме засегнала изобщо Hug! Съжалявам ако така съм прозвучала. Просто се опитах да обясня къде според мен е проблемът. Получи ми се малко по-многословно и явно съм създала погрешно впечатление. Говорих повече общо, отколкото конкретно.
А конкретно за моето дете. В 4-ти клас беше медалист от състезанията по математика. В 5-ти клас попадна на една  изкукуригала бабка за учителка - без извинение, защото гаврата тогава беше жестока. Тръгнахме на частни уроци. В 6-ти клас дойде рехабилитаторът - тотал щета; тогава оспорвахме резултат от класна работа и изискахме независимо оценяване, явяване на допълнителен изпит, за да се докаже, че учителят греши, а не детето. Продължихме с частните уроци. В 7-ми клас - алелуя, свестен учител в училище, но не бог, за какъвто писах. Частни уроци + Школа за подготовка на НВО. Гимназията - вълшебна учителка по математика, с цялото търпение и любов на света. Продължаваме с частните уроци. Защото щетите вече са нанесени - трайно и необратимо. Към днешна дата детето се справя в училище, там е за 4-ка по предмета. Но на изпити блокира от паника. Това вече не може да се поправи.
Същевременно си е избрал две великолепни професии, в които иска да се развива. Амбициозен е, не го мързи и твърдо е решил, че ще се занимава и с двете - възможно е. След две години заедно ще си крещим до 12 с него и никога повече математика!
Виж целия пост
# 646
Kally May, ще си позволя да се съглася само донякъде с теб.
 Имам девойка (племенницата ми), за която математиката е сериозно предизвикателство. За съжаление, липсата на логическа мисъл й пречи да е добра по част и от останалите предмети.
В същото време децата, които с лекота се справят с математиката постигат високи резултати по почти всичко, защото именно тази добре развита причинно-следствена връзка им помага да учат чрез логика.
Да, не запомнят дати, ако просто трябва да ги назубрят, пишат лаконично, но нямат проблем със структурата и правилата не само на родния, а и на чужди езици.
Само за статистиката:
Знаете, че при нас има семестриални изпити по почти всички предмети, които според децата са с по-висока трудност от НВО. Учениците с висок резултат на НВО (повечето всъщност) са с такъв и на изпитите по физика, химия, биология, философия, чужди езици и т.н.  
Същото, от опит, макар и не с НВО в 10 клас бих казала за СМГ. По почти всеки предмет изискванията са като за олимпиада и тези деца биха имали сходен на показания резултат, дори и НВО- то да беше по всички предмети.
Kally, виждаме колко усилия полагаш, за да наваксаш пропуските в периода 5-7 клас, когато нещата са били извън твоя контрол, и искрено ти се възхищавам, че не си казала: Еми, това не е важно, а продължаваш се бориш 🤗.
За мен НВО-то е необходимо не за да оценя или да чакам някого да оцени детето в цялост, а да разбера какви образователни пропуски има.
Виж целия пост
# 647
Мен ме дразни и как пада нивото в езиковите: как може да завършват с Б2, три години да циклят върху ниво, което дори не е С1 напреднали??? Просто вместо да подобрят качеството на обучението и да дърпат по-слабите напред, те дърпат учещите надолу - изравняват и улесняват и всичко е наред.
Виж целия пост
# 648
Целта от години е децата да излизат от училище все по-тъпи. Постигнаха я! Не искам да обобщавам затова ще говоря за моите синове - мързелът е страшен! Стои се на телефоните с часове, за да се играят детски игрички. Телефоните в училище не са забранени. Общуване с другите почти няма или е виртуално. Загубили са способността да четат и да се концентрират за по-дълго време! За мен - едно осакатено поколение, което не живее реален живот, а покрай клиповете в интернет. И аз не мога да направя нищо, за да променя нещата...
Виж целия пост
# 649
Мен ме дразни и как пада нивото в езиковите: как може да завършват с Б2, три години да циклят върху ниво, което дори не е С1 напреднали???
Б2 не е ли едно много добро ниво за деца които не са билингвисти?
В Англия тези който са взели език- френски, немски и тн на 18г взимат изпит и са с Б2. Това им е достатъчно да продължат в университет да го изучават този език.
С1 по български взе моя на-голям син на 18г ( имаше изискване от ИЧС да са навършени) и си беше труден- освен всички други изисквания трябваше да чете и разсъждава върху Тютюн роман-а. Той е двуезичен и пак му беше трудно.
Набора ще го мъча да успее да вземе В2 по български
Виж целия пост
# 650
Тотално съм изгубила следите на темата Simple Smile та, да си се включа по въпросите за НВО след 10. клас.
Това БИ трябвало да е атестация за училището и учителите и това да е основата, върху която да се изчисляват възнагражденията им, а не финансирането на училищата да зависи от бройката деца, които са записани в училището (дори не казвам "учащите", защото сме наясно, че има доста фиктивни ученици, които си взимат дипломата безплатно, а училищата си получават парите). И с това МОН са абсолютно наясно, но естествено нищо няма да се направи И в тази посока, както нама да има и от години деклараната промяна в изпитите след 7. клас (да има общообразователни изпити). Наясно сме, че ако подобна практика се въведе, то сивия сектор от частни уроци ще секне и ще има доста недоволни.
И да си дам отчета - НВО (особено по математика) при младежа е доста под очакваното от него, но от друга страна имайки предвид, че го беше треснала безумна алергия и почти седмица не беше спал, то някак го оправдах (и защото съм великодушна, разбира се Simple Smile Файналите си ги изчисляваше по формула и понеже "било трудно"  (да се разбира ще трябва да седне на трибуквието си за повече от 1-2 часа) да учи за високи проценти, но пък "ако имам и 40 % на изпита, така или иначе си хващам петицата", то естествено с доста петици завърши... ама нали беше "да сме живи и здрави" Simple Smile
Виж целия пост
# 651
Е сега -5- ци за момче си е добре , "няма да е зубър я" (тази мантра пласира моят син) 😆.Дано в 12 клас не си скубе косите само.
Виж целия пост
# 652
Б2 не е ли едно много добро ниво за деца които не са билингвисти?
Не и за езикови гимназии с техния хорариум.
Виж целия пост
# 653
Янa, прегръщам те и се възхищавам за силата ти Hug
Признавам, че ми е трудно да пиша след теб  Disappointed Relieved

Присъединявам се към казаното от Яна. Тя ни дава още един поглед. Прочетете още веднъж, знае какво пише.
Имам дете, за което Математиката бе сериозно предизвикателство, знам какво е изцяло да поема домашното му обучение по предмета цяла една учебна година, знам и как с читав учител (външен) се справяше с материала, колко много усилия му костваше да е на почти отлично ниво (това след като почти удари дъното в 8 клас). Отдъхна си като приключи с нея, но виждам и как липсата на афинитет се отразява на мисленето му.
В момента в който спре да решава определен тип задачи и забравя .... много борба и постоянство бе, в никакъв случай доброволно.
А в Математиката, изпуснеш ли нещо, не можеш да продължиш.

arino, мен пък не ме дразни B2то -  това са минимални изисквания за всички езици. 
Не съм чувала за деца от АЕГ с  B2. Да не говорим колко от тях са на старта с високо ниво.
Синът ми бе РИЧЕ, не ИИЧЕ, и е с С2, т.е. не бе в ЕГ.  Няма съученик явил се на изпита и да е по-малко от С1, направиха го в 11 клас, защото 2/3 от тях се готвиха за сериозни 2-ни изпити за кандидатстване в университет.
ФЕ, НЕ, не са никак лесни и там вече бройките с B2 не са малко. Да не говорим колко е трудно с преподавателите.
Масово децата с втори ЧЕ АЕ, покриват поне C1, дори на първия да са с B2

Заек, учителите не са загубили са мотивация, просто някои никога не са я имали.
И да може с 3 месечен курс да станат учители, аз и без 1 ден, цяла година бях учител на моето по Математика и История  - 3 на 2 дни в седмицата. И ако аз съм учила Математика след гимназията, то майка на съученик с медицинско образование също преподаваше домашна Математика . Въпреки челните удари с МОН и нехайни учители/директорка, не мога да не оценя учителите, които даваха душата си за работата си:
- класната на наборката 1-4 клас, завършила Философия, преквалифицирала се в начален учител (усещаше се пренебрежителното отношение от колеги, защото е сменила), запали целия клас с Математиката, даваше им "странни" примери от живота, подходящи за "големи", но й се получаваше с децата, а и с родителите. Когато една от родителка реши да я уволнява, за 1 ден се организирахме 17 майки (+ още 5 делегираха подкрепа), отделихме 1/2 от почивния си ден, за да изпреварим събитията и в понеделник едва ли не отключихме училището, за да внесохме писмо с нашата позиция.
- учителката от занималнята на баткото и тя преквалифицирала се. Такава звезда стана, че дори смотаната (без извинение) директорка на училището я оцени и върна в 1ви клас като класен, за наша мъка.
- училището на девойката 5-7 клас, благодарна съм на съдбата, че не й се получиха нещата със СМГ, страхотен екип, професионалисти, независимо от възрастта и опита.

Целта от години е децата да излизат от училище все по-тъпи. Постигнаха я! Не искам да обобщавам затова ще говоря за моите синове - мързелът е страшен! Стои се на телефоните с часове, за да се играят детски игрички. Телефоните в училище не са забранени. Общуване с другите почти няма или е виртуално. Загубили са способността да четат и да се концентрират за по-дълго време! За мен - едно осакатено поколение, което не живее реален живот, а покрай клиповете в интернет. И аз не мога да направя нищо, за да променя нещата...

1. Не, не са постигнали.
2. Който бъде оставен да мързелува, мързелува.
3.  Отглеждах геймър, още играе Вече е "самостоятелен", грижи се сам за себе си, но финансово зависим. През годините имаше хиляди ограничения, забрани и контрол. Награда за "готин родител" няма да получа, но той влезе и в желаната гимназия и в желания университет, включващо НВОта, ДЗИта и сериозни изпити (и за двете). и има примирие по темата с игрите - когато е свършено важното преди разпускането пред РСто няма проблем.
3 Телефоните се ограничават от родителите, учителите не са пъдари. Където искат успяват не само да създадат правила за непоказване, но и да са полезни. - двойката не си записваха домашни, а снимаха написаното от дъската.
4 Геймърът има реални приятелства започнали виртуално,  има няколко компании от училище, вече и от университета, излиза рядко, но това не му пречи.
5.  За него важи "не е прочел и една книга извън задължителните" на бъл.език с изключение на 2 бр.за Хари Потър, другите на АЕ, както и си поръчва книги на АЕ и чете, в гимназията откри съществуването на Христоматията и съвсем ограничи книгите, но днес все още помни какво са учили и обсъжда произведения със сестра си. Концентрира се когато знае, че нещо му е важно или му харесва.
6. Поколението е различно от нас и какво се е случило с децата ни, отговорност носим и ние, защото има какво да направим, не ни е виновно само училището или обществото.

А днес, ако трябва пак да мина през същото, ще го повторя.
На времето обсъждах ситуацията да съм домашен учител с психолог (някакво служебно  обучение) и на репликата ми, че съм изморена, нямам сили, свободно време, че съм оставена без избор" ми бе отговорено "не, избор сте имали, това е вашия избор"
Виж целия пост
# 654
Напълно съгласна с частта, който иска успява. И у дома сме били учители   - на дъщерята малко по математика и физика, на набора - по математика, но там е всеобхватно, но на малката, която е втори клас - по всичко всеки ден. И да тук е виновно УЧИЛИЩЕТО И ОБЩЕСТВОТО, защото детето е до 17 часа в училище, дадените домашни си пишат за 30 минути и после то само се изморява в шумна среда и изчакване да стани време за прибиране. Ако случайно се появи учител, даващ повече, получава невероятен отпор от поне 2/3 от родителите. И така всяка събота и неделя ние учим заедно нещата от седмицата, защото в училище не е разбрано, упражнено и научено. Двете големи деца са успешен плод на училището (голямата е студент втори курс), но от малко по-старото училище и с малко намеса от нас, уроци само в седми клас и дванайсети по химия. Малкото към момента ходи на училище, за да получава китап за съответния клас.
Виж целия пост
# 655
Тъй като вече сме съвсем в края на учебната година да попитам какво стана с безплатните учебници за всички ученици? Догодина в 11-ти клас ще имат ли безплатни учебници или пак ще си купуват?
Виж целия пост
# 656
Тъй като вече сме съвсем в края на учебната година да попитам какво стана с безплатните учебници за всички ученици? Догодина в 11-ти клас ще имат ли безплатни учебници или пак ще си купуват?
Ще има, да. Към обществения съвет съм, подписахме съгласие за списъка с одобрени от учителите учебници, в началото на Юни.
Виж целия пост
# 657
В езиковите гимназии се обучават по учебници, на които пише В2+ или В2.1, което като граматика и лексика отговаря на класическия материал за С1, даже Cambridge Advanced (борави се с word formation, key word transformations и т.н.) Негодувам срещу все по-свободното тълкуване на Европейската езикова рамка от страна на издателствата, в следствие на което вече нито един учебник не отговаря на буквата, която са му написали отгоре. Т.е. гърчат децата по материала за Advanced, но накрая в дипломата им пише В2. Затова ще процъфтяват частните школи - там повечето идват да си доучат, да овладеят Кеймбридж формата, та да вземат най-накрая сертификат, носещ означението С1.
Защо тогава се нарича Езикова гимназия?
Навремето от там излизахме с С2 и грам не сме ходили по курсове и уроци.
Виж целия пост
# 658
Тъй като вече сме съвсем в края на учебната година да попитам какво стана с безплатните учебници за всички ученици? Догодина в 11-ти клас ще имат ли безплатни учебници или пак ще си купуват?
Ще има, да. Към обществения съвет съм, подписахме съгласие за списъка с одобрени от учителите учебници, в началото на Юни.
И за профилните предмети ли? Според детето май само за ООП щели да са безплатни, но още не се знае. То сега старите комплекти вече ще са непродаваеми, защото едва ли ще се купуват, ако раздават безплатни, не знам какво да ще ги правим.
Виж целия пост
# 659
Тъкмо вчера тръгнах да пиша и аз същото. Имам позната, която препода на 11 и 12 клас английски и споделя, че учебниците са на ниво c1, въпреки че върху тях пише b2.
Сега се замислих, че получават тапия за по-ниската степен, но пък матурата е наистина b2, което е в полза на кандидатстващите в чужбина, ако им искат втора матура с макс резултат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия