🌷ИСТАНБУЛ🌷 [тема 65]

Най-после дойде деня!!! Довечера летим. С ваша помощ съм направила програмата. Но като една отвратителна пушачка, пак имам въпроси. Продават ли цигари за Айкос?
На много места бяха забранени Айкос за пушене

Редакция!
Забранени за продажба!
Не се продават !!!!
Здравейте,
Може ли да ми помогнете с паркинг близо до круизния терминал.
Намирам единствено един на цена 17 евро на ден.
Районът там е доста натоварен.
Вижте Portcar Otopark.
Ако ще паркирате за повече дни, търсете друг голям/многоетажен паркинг, с хубави отзиви и прилични цени, а после се придвижете с такси до круизния терминал.
Кула Галата в Истанбул отново отваря врати за посетители от днес, 25.05.

https://bgtourism.bg/kulata-galata-v-istanbul-otnovo-otvori-vrat … eV-umzaNpzP9E1Not
Здравейте!  Върнах се тези дни от Истанбул, но почти веднага поех на път в друга посока( у нас),та нямах време да пиша.Бях с приятелка за 4 дни, три нощувки в хотел Сехер,съвсем близо до Сиркеджи.Всички знаете - стратегическо място.
Да информирам интересуващите се за влака - такъв празен спален вагон не съм виждала! Бяхме само ние и едно семейство чужденци.На връщане- 5-6 купета само заети.Но на отиване  до Пловдив- в обикновен вагон и там чакаха турските спални вагони.Добре,че звънях всеки ден,та бях предварително информирана.
Наистина удобно е да си лежиш,но това пътуване по 13- 15 часа в едната и другата посока!!!
На гарата Халкалъ заредихме Истанбулкарт(от 2019г.) и на Мармарай към Сиркеджи.
 Добре,че веднага ни настаниха в хотела( справка от плащането- 9:15 ч.).Закусихме и веднага на пристанището.
И кого виждам там- Редеми!
Редеми! Забравила ли си,че се запознахме на една ''котешка" среща в центъра на София? Е ,вярно че беше преди десетина години, но аз не съм те забравила!
 Тръгнахме към Саръйер,за да се повозим по целия Босфор с корабите на Шехир хатлъръ. На Саръйер ( площада до пристанището) е разкопано,но предполагам за добро.
Обядвахме в един крайбрежен рибен ресторант( по 12 лв.),после пихме кафе на брега с гледка към 3. мост.Към 16:30 хванахме кораб наобратно и към хотела.Починахме малко и отново по сокаците.Отидохме към моста Галата и там хапнахме Балък екмек(150 т.л.).Върнахме се пеша към хотела.Гледките през нощта са уникални и невероятни накъдето и да погледнеш!
Втория ден решихме да отидем към Адалар и не знам защо аз винаги слизам на Бююкада.
Отдалече в морето се виждаше кулата Галата и кранът- стрела, дори хора покатерени на покрива, които извършваха ремонтни дейности.
Забелязва се- подменено е покритието на покрива,сега е сребристо.Вътре не знам какво е ремонтирано.

Тръгнахме в 10 ч. към Принцовите острови, защото беше събота и предположих,че  ще бъде лудница. Наистина корабите цял ден бълваха  хора! Добре,че си знам,та щом слязохме ,веднага към спирката на електробусчетата и след "само" половин час чакане се качихме и обиколихме Бююкада. След това хапнахме сладолед, поразгледахме, пихме кафе на пристанището и като видяхме непрестанния поток от хора,които прииждат,се метнахме на кораб на Шехир хатларъ и към Еминюню.Оставихме покупките в хотела и тръгнахме по нашата улица,пълна с ресторанти и води точно пред входа на Египетския пазар. Вечеряхме, поразходихме се из квартала( много оживен,осветен,цветен и шумен) и се прибрахме да почиваме.
Брезичке!❤️❤️❤️
Не съм те забравила,и срещата ни преди 9 години с другите Котаранки,но в този народ,прости ми,аз гледах към чек ина на Юскюдар,че нещо ми се губеше табелата🤣
Толкова се радвам!
Хубаво че поне едната отиде на Саръйер💜!
Верно ви казвам,тоз път не успяхме,но идва другият път,тъй де,амчи как.

Поздравявам ви от друг континент!🍀🍀🍀
Мечтайте и сбъдвайте!🍀🍀🍀

Знам.....
Ще разказвам.
Щото на кушия бе...моите неща,че затуй...
И ние се върнахме преди няколко дни.
Бяхме в Истанбул за 1 ден.

Никога не ме е интересувала тяхната улична храна, но гледах 2 влога на Лора, забравих й фамилията, която имаше готварски предаване по Бтв, плюс вашите разкази и не знам какво ми стана този път...та се получи една своеобразна кулинарна разходка.

Хотелът ни беше в Шишли. От там с автобус до Еминюню и от Еминюню с корабче до Бебек.
Благодаря за препоръките за този квартал с разходка по крайбрежието до Арнавуткьой и сладкарницата в Бебек Season Artisan bakery.

Седнахме в нея. Всичко, което поръчахме много ни хареса. Скъпо е. На нищо нямаше цени, но не съм питала, защото имах повод да черпя и каквото такова. За това на масата платих 960 лири. Синът ми толкова много хареса бисквитката, че сега ме тормози къде във Варна правят същите. Викам му, ти що не каза още в сладкарницата, че да купя още 1 за теб и още 1 за мен и аз да я опитам.

В заведението няма тоалетна.
Разходката с корабчето до там наистина е много приятна и е 45-50 минути.

Споделям мнението, че Бебек е различен квартал. Не сме влизали навътре по уличките, но ми направи впечатление, че хората са облечени по...европейски Така да го кажа. Ядохме сладолед точно на пристанището. За 3 топки платих около 15 лв.

Исках да видя известните дървени къщи в Арнавуткьой, но съм леко разочарована,  защото на снимки засилват цветовете, а на живо не са чак толкова уау. Мислех, че самите къщи са повече на брой и като цяло те и канала пред тях е по живописен, но не.

Върнахме се на Еминюню и от там по моста до едно място за балък екмек в Каракьой , което бях избрала по най висок рейтинг и отзиви в гугъл.
Решихме да ядем варианта дюрюм.
Много ни хареса. Цена 150 лири.

Опитахме и пълнени миди от Каракьой. Още ги мисля, още ми се ядат. Цена за 1 мида- 12 лири.

Видяхме и Галата порт. Представях си го по луксозно заради разни разкази 😂
Ядохме и пихме кафе в едно заведение  във вътрешността на Галата порт. Не се навихме да седнем в заведенията с гледка към Босфора, но ако има следващ път ще седнем, но няма цени и не знаехме какво да очакваме 😂

Ядохме прословутия чийзкейк Сан Себастиян във Viyana kafe нещо си точно срещу Галата. Много инстаграмърски тоз ми ти чийзкейк и айде и ние да не останем по назад да го опитаме.
Брутално сладко е това чудо. Не се трае. Не ни допадна. Цена 330 лири.

Това е в общи линии. Не знам дали ние свикнахме на калабалъка, но този път май беше една идея по спокойно от към народ от предните пъти.
miss Noir,
без снимки не вярвам на нито дума.
Аааа, ние сме от тези туристи дето почти не снимаме 😂...иии снимки на храна имам само горната, която качих.
Може ли да ми напишете по-подробно местоположение за хубавия балък екзекутиран.Яли сме от лодките на моста Галата,но не ми допадна -имаше много кости в рибата.
Нямаше нито една кост в трите балъка.

Не съм сигурна дали ще успея да постна линк към мястото, затова ще сложа и скрийшот. Отваря в 12.30 часа.

Благодаря, ще го посетим задължително.
Не обичам риба, но мъжът ми доста рибни сандвичи е изял. От кости се е оплаквал само на шарените лодки. Там и рибата не добра, защото заради големия наплив не я пекат на място. Идвала полуизпечена и само я претоплят. Май най-много му се е услаждала от случайни колички.

Може ли да ми напишете по-подробно местоположение за хубавия балък екзекутиран.
Знам, че е от телефона, но не можах да се въздържа. JoyJoyJoy