Какво ѝ липсва на София?

  • 5 074
  • 162
# 90
На мен ми харесва да живея в София. Харесвам квартала си, зелен е, чист е, имам всякакъв транспорт на пешеходно разстояние, макар че предпочитам да ходя пеша, имам 1 голям и няколко по-малки парка, училище на пешеходно, дг, лекар...
Виж целия пост
# 91
В повечето европейски столици, или “старият град”, или скоро регенерирани ядра са културните квартали - притегателните места за туристи и местни. В София Витошка не е точно това още, според мен, (или поне не е толкова успешна, а за друг такъв “квартал” не се сещам, защото обикновено този “център” отговаря на следните изисквания: изцяло пешеходен е, много добре поддържан (сгради, настилки, градско пространство) може и да е не особено голям като площ, но е изпълнен с кафенета, ресторанти, барове, с много малко магазини, а по-скоро (ако въобще) - галерии, кина, театри, книжарници, сувенири. Усещането е за човешки мащаб, защото липсват автомобили и обикновено на картата са преплитащи се пресечки, (а не една широка улица), предлагащи различни неежедневни функции, предназначени повече за отдих и развлечение (магазини за цветя, сладкарници), отколкото за злободневни необходимости (дрехи, мобилни оператори). Тази атмосфера обикновеното се обособява спонтанно, но не значи че нечий професионален ентусиазъм (например на архитекти, политици или собственици) не е необходим, напротив.
Виж целия пост
# 92
Кенефи, обществени ѝ липсват, чешми с вода, където спокойно можеш да пийнеш да се измиеш, зелени пространства.
Виж целия пост
# 93
В повечето европейски столици, или “старият град”, или скоро регенерирани ядра са културните квартали - притегателните места за туристи и местни. В София Витошка не е точно това още, според мен, (или поне не е толкова успешна, а за друг такъв “квартал” не се сещам, защото обикновено този “център” отговаря на следните изисквания: изцяло пешеходен е, много добре поддържан (сгради, настилки, градско пространство) може и да е не особено голям като площ, но е изпълнен с кафенета, ресторанти, барове, с много малко магазини, а по-скоро (ако въобще) - галерии, кина, театри, книжарници, сувенири. Усещането е за човешки мащаб, защото липсват автомобили и обикновено на картата са преплитащи се пресечки, (а не една широка улица), предлагащи различни неежедневни функции, предназначени повече за отдих и развлечение (магазини за цветя, сладкарници), отколкото за злободневни необходимости (дрехи, мобилни оператори). Тази атмосфера обикновеното се обособява спонтанно, но не значи че нечий професионален ентусиазъм (например на архитекти, политици или собственици) не е необходим, напротив.
"Витошка" в участъка  между "Алабин " и "П. Ефтимий", не е старият град, ами новия, но и София е имала стар град, крепост с порти  и не е късно това да се възстанови.
Виж целия пост
# 94
на всичката минерална вода, няма практически никакви басейни, спа.

няма кафенета, на нас ни дай кръчми и фууд барове с всичко в едно. особено по кварталите, няма къде да се видиш с хора на по едно кафе.

буквално няма тротоари, особено извън центъра.
Виж целия пост
# 95
Да, има какво да се направи за тротоарите дори и в центъра.

Иначе кафенета има предостатъчно, поне там където живея аз.
Виж целия пост
# 96
Преди години имаше идея да се децентрализира  управлението като някои административни структури се преместят в други градове и с цел увеличаване на заетостта в провинцията. Този проект не се осъществи, иначе е добре икономиката да е развита във всички области и София да не се пренаселва така.
Доста от проблемите, за които споделяме тук са следствие от прекомерното увеличаване на жителите и.
Виж целия пост
# 97
Това с децентрализацията е пробвано в доста държави и никъде не е проработило. В България пък съвсем. То за всяко нещо се налага да ходиш на място.
Виж целия пост
# 98
Градски транспорт, който да не е през 15 минути в делничен ден.
Транспорт след полунощ, защото животът не спира тогава.
Чист въздух.
Детски градини.
Повече обществени тоалетни.
Виж целия пост
# 99
Достъпност - добри пътища, тротоари, където да не си троша бебешката количка. Правила за паркиране.  Тоалетни, дори в парковете, питейна вода, която да е лесно достъпна. По-богат културен живот, по-добър сервиз по заведения, магазини. Правила за това как трябва да изглеждат и да се поддържат сградите, включително тези, които са културно наследство.
По-възпитано и толерантно население също!
Виж целия пост
# 100
Щее се повторя, но:
Липсват ми велоалеи.
Повече контейнери за рециклиране.
Паркове.
Чист въздух.
Липсва ми закон, който да не ти позволява да гласуваш, ако не си живял в дадена държава от 10+ години. (Това с оглед на някои мнения, които прочетих за "ниските" данъци). Все пак сме в България, не САЩ Simple Smile .
Виж целия пост
# 101
В момента се прави всичко възможно да няма нови велоалеи, да се блъскаме по тротоара с бебешките колички и велосипедистите по съществуващите, за да им е широко на сраснатите с колите и да се пречи на по-смислено трасе на тролей, заради парко места и политически игри.
Виж целия пост
# 102
Къде да ги сложат тия велоалеи точно? И колко толкова велисипедисти има в София? Това не е Амстердам. Движението в центъра в момента е меко казано безобразно.
Виж целия пост
# 103
Няма просто..това е една автомобилизирана държава, а на велосипедистите се гледа "отгоре", все още се свързва с липса на средства за друг вид транспорт. Велоалеите наистина са под всякаква критика.. започват някъде си, свършват никъде си.. между тях бордюри по 29 санта, няма обособени места за заключване на колелото, е ми.. кво да говорим въобще. Трябва да има някакъв допълнителен данък за домакинство с повече от 2 коли. За да се промени манталитетът на средонстатистическия българин става само, ако му бръкнеш в джоба,  та да предприеме нещо.  Ето, че тук има комемтари за повече паркоместа, а истината е, че имаме изключително добре развит и евтин публичен транспорт.

Относно горния коментар - Градопреустройство, ама няма желание за такова.
Виж целия пост
# 104
Колко да е евтин публичният транспорт?! Трима, ако се качим на едно превозно средство до центъра, сумата ми излиза повече отколкото да си викнем такси.
Не мисля, че с допълнителни данъци ще се промени манталитета. В София транспортът може да бъде организиране далеч по-добре. Още повече, че вече има много примери в Европа (както цели държави, така и градове), където е безплатен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия