На море в Турция - тема 83

Срещнах коментари, че в Selectum в Сиде ставали големи опашки в ресторантите. Голямо чакане за храна. Бил с над 1000 стаи.
Здравейте ! Пускам обещаният отзив за Vonresort Golden Beach . Ще бъде сравнително дълъг , та който не му се чете да подмине .
Пристигнахме на 22.06 след пътуване с автобус с Версо Травел . Първо да отбележа , че имахме изключително леко пътуване . Тръгнахме на 21.06 в 9 от София и на 22.06 в 04:45 бяхме пред хотела . Настаниха ни веднага . Отбелязвам ,  че в паспортите бяхме сложили 30 евро , може би за това ни настаниха веднага . Отбелязвам също , че получих същата стая , която съм платила , но на по - централно място в хотела . Не съм взела нечий апартамент 😉
Като цяло стаите наистина са за реновация , но се поддържат чисти и няма нищо счупено. Като минус отбелязвам влагата - наистина я има , но проветрявахме и не ни пречеше .

Територията на комплекса е доста голяма , много добре озеленена и сенчеста на места . Придвижването до плажа става посредством голф колички за тези, които ги мързи да ходят .
Има основен ресторант и няколко а-ла карт ресторанта / ние не стигнахме до тях / . Храната като цяло е доста , но някак си на мен ми беше еднообразна и става струпване в основният ресторант , което е дразнещо на моменти . Гладна не съм останала де . Пиците , които правят в близост до активити басейна бяха чудесни . За алкохолът единствено на бара на рецепцията беше качествен . Коктейлите според мен не са им силната част .
Плажът беше чудесен . Първите два дни водата беше кристал - после обаче не знам течение ли имаше стана доста мръсна . Тук обаче има практиката да се хвърлят от рано хавлий , джапанки , плажни масла за запазване , което е изключително дразнещо , но винаги се намираха свободни шезлонзи . Водата в морето и басейните беше не просто чай , ами не знам какво . Аз като човек , който рядко влиза във водата просто този път не излизах от нея . Има изградена платформа за скачане с бар към нея . Скачахме на воля и оттам дойде и проблемът за мен . Явно при някое от скачанията едното ми ухо се напълни с вода , която отказваше да излезе и се наложи да потърся медицинска помощ . Свързах се със застрахователите и ми осигуриха преглед в рамките на 2 часа.
Интернетът на цялата територия е много скапан - постоянно прекъсва , изчезва .
На вечерните програми присъствахме само на две - едната ни очарова , другата хич не ни грабна . Та в общи линии това е изкарахме си добре , но като цяло не е хотел , който бих повторила .
Време е да напиша личните си впечатления от почивката ни в хотел Megasaray club Belek 5:star: Тази година използвахме самолетната програма на Турс клуб от Пловдив. Трябва всичко да се изпробва. Запазих на ранни през януари 2 възрастни и 1 дете на 12 г. В хотела деца са до 12.99 г. за периода 20.06 до 27.06 с обща цена 5370 лв. Притеснението ми за пътуването идваше от там, че предните седмици имаше доста закъснения в полетните разписания на самолетите за Анталия и обратно. Закъсняхме само с 1 час и в двете посоки. Пътуването мина перфектно. Пристигнахме в хотел Мегасарай клуб Белек към 18 ч. от летището ни закараха с отделен бус само нас до хотела. Настаниха ни в стая на 3 етаж, блок Д. Комплекса е разположен на голяма озеленена и чудесно поддържана територия. Състои се от отделни три етажни блокчета и къщички. Някои имат басейн до сградата. Платих за стандартна стая, получих стандартна стая с чудесна гледка към морето, басейна и градината на хотела. В стаята намерихме всичко необходимо, защото когато си със самолет не носиш твърде много багаж. В банята имаше комплект за бръснене с пяна, четки за зъби с паста, сапун, шампоан и т.н. Мини-бар зареден с кола, фанта, бира, студен чай, сода, вода, шоколад. Кана за топла вода, чай и кафе. Достатъчно голяма стая за 3-ма. В хотела освен основния ресторант, който беше на 2 минути от стаята ни, има 6 или 7 ала-карт ресторанта, 5 бара и дискотека. Вечер на pool бара след 22 часа имаше дискотека - музика, шоу и т.н. На амфитеатъра мини диско, шоу програми до 21.30 ч. Има чудесен пирс, където също правят партита, с кабани и мрежи над водата. А тя беше топла, чиста и с неголеми вълни, само да те повдигат леко. Подхода е плавен, но с камъчета, аква обувки не ви трябват. Навътре си е пясък във водата. Имаше страхотен плажен бар, на който изкарахме шест дни. На големи матраци, постоянна сянка и близо до питиетата за разхлаждане. В близост са 4-5 къщички, в които от 11 ч започваха да предлагат храна - закуски, сандвичи, гофрета, дюнер, бургер, пълнен картоф, понички, плодове, сладолед. На обед ползвахме близкия ресторант до плажа. На басейна имаше активности - спорт, водна топка, пяна парти. Два аквапарка - за малки и големи. Мини клуб за деца на различни възрасти, игрални зали, тенис игрища, мини-футболно игрище. Няколко от ала-карт ресторантите работиха на обед по меню - пици, бургери, такос, спагети. Гладен няма да останеш. Риба, морски дарове, месо от всякакви животни. Плодове - ягоди, череши, диня, пъпеш, круши, банани, праскови, ябълки, портокал и грейпфрут. На закуска фреш портокал, кафе машини, напитки, айрян. Има и азиатски ресторант и мексикански, италиански и барбекю - където сам си печеш на скара. Алкохол, коктейли  - каквото се сетиш. Сладкарница, в която имаше солени и сладки неща, лимонада, турско кафе, чай и страхотна сянка. Имаше още два басейна, въобще не сме ги ползвали. Отидохме заради морето. Има спа център и фитнес център. Пред хотела има спирка може да се отиде до града на шопинг 35 лири на човек или 1 евро или 1 долар е билета. Удобен е до Легендите. Дават колела под наем 8 евро за 2 часа. Такси 20 евро до Белек от хотела. Навън можеш да се пазариш, все пак са 7 километра. В хотела имаше немци, румънци, турци, руснаци или украйнци, българи. Запознахме се с още две семейства. Децата на аквапарка, ние на плажния бар. Обслужването беше много добро. Усмихнати млади хора, които се стараеха в жегата. А тя беше непоносима в два от дните. Заради влагата се усещаше като 40 градуса. В заключение - хареса ни и то много. Бих повторила, но след време. За сега съм решила да не повтарям хотел. Почивката свърши, но вече планирам следващата! Приятна почивка на всички.
Темата позамря. В разгара на сезона сме, няма ли почиващи? Ние приключихме с почивките (засега) и перспективата е само "на тръстиката" 😁
Според мен замря, защото навлизаме в горещ период, в който повечето българи не ходят в Турция.
Някакви отзиви за Фоча? Вчера резервирах 2 нощувки там, на път за Дидим. Със сигурност ще ни хареса, обожавам малки морски градчета.
П.С. Между другото четох, че от вчера има нови цени на таксите на магистралите, но май още не е потвърдено.
От 15.05. мисля бяха новите цини, влез във Почивка в Турция на фейса, там има раздел Файлове, всичко пише, Иван Момиров е обяснил като за петокласници.
Аз мога и на турски да чета, нямам нужда от обяснения за петокласници. 😄
Свърши и нашата почивка. Имахме ранен полет и самолета ни излетя само с 20 мин закъснение, но пък подрани към Анталия и правихме кръгчета около половин час докато ни дойде реда за кацане. Трансферът беше добре организиран и сравнително бърз, за около час и половина стигнахме до хотела ни Von Resort Elit. Имахме по пътя една почивка.
Нелка много добре описа положителните страни на хотела, но бих искала да споделя и нашето мнение и опит.

На рецепцията в Von Resort Golden Coast ни посрещна намръщена госпожа с къса прическа. На елементарни въпроси (къде да оставим багажа, къде се намира спа центърът) отговаряше грубо и троснато. След като оставихме багажа, мъжа ми се насочи към друга рецепционистка с бележка какъв етаж искаме и бакшиш, ама това създание веднага цъфна там да ни налае за пореден път, че всички стандартни стаи са на последен етаж, и какъв ни е проблема. Така и не дадохме бакшиша, който бяхме приготвили. Има много оплаквания от грубо отношение в Tripadvisor и при гест рилейшън, ама подобрение в обслужването няма.
Стандартната стаята е с нормална големина, но с две отделни легла. Терасата не ни хареса, като седнеш, виждаш основно бетонен парапет. Беше много топло, та реално не я ползвахме. Сушилниците са изключително малки, само за бански. Стаята се оказа ъглова и е много тиха.
Климатизацията е добре, като за последен етаж, но е шумна. През ноща с тапи за уши не се чува. Стаята беше добре почистена при настаняване, мебелите не са нови, но са запазени.  В банята душът е отделен със стъкло, но при къпането водата изтичаше и в сухата част и нямаше с какво да подсушим. Имахме проблем с хладилника, не изстудяваше напитките. Споделихме с гест релейшънс на нашата сграда и техника дойде за 15 мин и уж го оправи. В следващите дни изстудяваше, но не е достатъчно.
Гест рилейшънс Айжаркън, много мила млада дама, ни даде много полезна информация и препоръки. При нея разгледахме и менютата на а ла картите и с радост оставихме бакшиш на човек, който се раздава.
Сервитьорите в ресторанта на Елит са много внимателни, веднага идват да питат от какви напитки се нуждаем, дали не искаме да повторим, отсервирват редовно. Разбрахме, че са от Казахстан и са на стаж там. Мили, усмихнати млади хора. Тъй като всички без исключение бяха любезни и внимателни, оставихме общ бакшиш в Типс бокса.
Първите 2 дни останах разочарована от месото и рибата. Риба се използваше замразена. Телешкото, пуешкото и пилешкото месо бяха сухички. През следващите дни вече беше ок. Каймяните предложения не ни допаднаха. Харесахме разядките, мезетата, ордьоврите, сармичките, ролцата, пидета и лахмаджуните (пикантни са). Всеки ден имаше патладжан и всякакви зеленчуци запечени на фурна, на грил или пълнени. Два пъти предлагаха соте от морски дарове, салата и ордьоври със скариди и калмари, които обичаме.  Веднъж имаше агнешки дроб и много крехко агнешко. Още от закуска  се предлагат 2 вида супа: доматена, крем супи, агнешка с ориз, леща, нахутена, спаначена, гулаш и други.  Обикновено не консумирам десерти, но опитаното ми хареса. Мъжа ми се отяде на плодове – пъпеш, диня, портокали, грозде, череши, праскови, нектарини, круши, кайсии, ябълки, банани, сливи и др. Една вечер ходихме да видим храната в Кост, беше същата. За мен като цяло храната е добра.
Хареса ни обслужването в барчето до басейна. Момчето ни сервираше, освен ядки и плата с плодове, чаши с моркови и краставици, получи си бакшиша заслужено. В менюто имаше малко коктейли, но правиха и други като помолиш - мохито, космополитен и т.н.
Посетихме и а ла карт гръцкия ресторант, 15 евро на човек. Останах със смесени чувства. Предупредиха ни да дойдем навреме, за да се приготвят избраните ястия. Посрещнаха ни с чаша раки и мезе от плодове. Сервират 7 разядки, после избираш по едно от топло предястие, салата,  основно и десерт. Дойде ни много като количество и не успяхме да изядем основното. Гръкът, който организираше всичко, постоянно питаше дали всичко е наред, дали ни харесва, казваше, че можем да сменим ястие и т.н. Ама не ми беше удобно да му кажа какво не ми харесва. Не ми хареса, че скаридите саганаки се оказаха скариди с чушки и гъби, иначе  бяха добре като количество и качество. Калмарът на плоча беше малко парче, студено и сухо. Гръкът опитваше да ме метне, че салата със цвекло, праскови и др. била традиционна хориатики. Смениха ми я. Рибата, макар че беше прясна и добра на вкус, беше приготвена предварително и също се оказа не това което очаквахме - нещо се изгубихме в превода и получих ципура. Телешкото сувлаки и то беше приготвено предварително, но беше меко и вкусно. Така и не разбрах защо си палиха скарите, като нищо не пекоха на тях. Виното е от 28 евро за бутилка. Ако не ви харесва цената предлагат да купите вино, което сервират в ресторанта на хотела за 15 евро/литър, или чаша за 6 евро. Казахстанския персонал и тук беше любезен и внимателен и му оставхме бакшиш. Според мен, ако намалят количеството храна за сметка на качеството и смъкнат цената на 10 евро ще бъде по -добре, и основните, които се готвят на скара, да се приготвят след вземането на поръчката. Така както е сега, не бих повторила. Това го споделих с гест рилейшънс.
Басейнът е голям, чист, не е пренаселен. В 7 часа нямаше почти нищо запазено, към 8, 8+часа някои шезлонги и всички шатри вече бяха с оставени кърпи. Някои ползват шатрите и в същото време държат запазени шезлонги. Но свободни места се намираха през целия ден.Водата в басейна не мирише на хлор и е много топла та не можеш да се разхладиш добре както и в морето след обяд.
Морето. Вдясно от кея има зона с много камъни. Излъгах се първият ден, после ходихме само отляво.Отляво на пътеката към кея има зона за хора с двигателни проблеми, с оранжеви чадъри отпред и табелка. На кея има барче, има и шезлонги, които се запазват от ранни зори, има и павилиони от 80 евро.На плажа също се запазват шезлонги, към 7 сутринта доста предни редове вече бяха запазени. Но места се намираха по всяко време.
Кърпите се сменят в СПА центъра на хотела Голден кост всеки ден от 16:30 до 18:30, сменяхме ги всеки ден към 18:15.
Вечерните програми са добри, според мен, с изключение на турската анимация всяка вечер, но озвучаването го правят прекалено високо.
Територията е голяма, добре озеленена, поддържана.
В магазините цените са в евро и са високи.
Една вечер ходихме в Нова мол Монавгат. Най-добре е да се пътува с долмуш до крайната спирка в Сиде, от нея с друг долмуш до Монавгат, спира точно до входа на мола. Ако се пътува първо до Монавгат, долмуша спира далече от мола и трябва да се върви поне 20 минути. При връщане по същия маршрут, може да се окаже че няма места в долмуша, тъй като тръгва от центъра на града. В мола магазините, в които влизахме даваха 20 % отстъпка, ако платиш в брой.
Минуси.
1.Грубо отношение на рецепцията.
2.Интернетът е много зле в стаята, басейна и на плажа.
3.Много комари вечерно време, направо ни изядоха. Бях взела средство против комари за стаята, но нямаше нужда въпреки че нямаше мрежа.  Гривните против комари не свършиха никаква работа навън. Та си носете спрей за всеки случай.
3.Почистването на стаята ни беше зле. За седмица боклука беше изхвърлен и сменени кърпите 3 пъти, въпреки бакшиша. В останалото време  боклука го хвърляхме сами. Един ден след почистване заварихме стаята отключена и вратата отворена. За щастие нищо не липсваше. Помолихме гест рилейшънс да съдейства да се сменят чаршафите в стаята, след което ги смениха само на едното легло и то преди заминаването ни.
4. Голямо разочарование получих от бистро L‘ atelier, където се предполага да се хранят хора с ранно пристигане или заминаване. Работи от 23 до 07:00. В 3:30 ч. сутринта имаше хляб, една рядка супа от нахут или леща, 2-3 вида варен салам, 2 вида кашкавал, 1 сирене, малко студени пържени картофи, поизгорели бургери, домати на кръгчета, мариновани краставици, зелении, лук, питки за бургер. Едвам намерих 2 не изгорели, които се оказаха не вкусни. Очаквах да има поне варени яйца, банички или кифлички. Хората влизаха, оглеждаха и си тръгваха.
5. На територията на хотела се подвизават външни лица – досадни предствители на магазин за кожени изделия. Ако решите да го посетите добре е първо да се запознаете с мненията за него в Гугъл и как да действате, ако сте навити да купите нещо от там.

Въпреки минусите, плюсовете надделяват и бих повторила, ако на ранни записвания цената е добра.
Муми, колко ви излезе цялото това удоволствие?  Може и на лични