Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 9

  • 32 523
  • 697
# 60
Здравейте, и аз тук ще търся информация за професионална гимназия за моят син. Дъщеря ми е в 1АЕГ, но момчето не обича много да се напъва и решихме да търси поне специалност, която да изучава. Обсъжда ПГ по туризъм, но ме притеснява колко ще продължи ремонта там и не искам да пътува чак до Илиенци. Дали знаете нещо по въпроса или мнение за тази гимназия?
Дъщеря ми учи в СПГТ, сега е 9 клас, екскурзоводско обслужване/синът ми завърши 1АЕГ Simple Smile/. Аз съм доволна, нормално училище, държат на дисциплината, приличното облекло, не се пишат лесно високи оценки. В компанията й са все добри и възпитани деца /има приятели от различни паралелки/. Плюс е, че излизат от гимназията с професия и по-лесно могат да започнат работа, с която да си помагат по време на студентските години например.
Виж целия пост
# 61
Точно от госпожите по немски идват проблемите. Едната се съгласява с всичко, което каже другата, а другата препраща на частни уроци при конкретен учител. А си отказал, а е заредила двойките. И това със затварянето на очите на директорката плюс яростна психоатака в часовете. 7 души напуснаха в 8 клас по тази причина. Оказа се практика, по-големите класове ги предупредиха. Говоря за немската паралелка само.
То навсякъде е едно и също положението с езиковите.
Моя приятелка пък е адски недоволна от немската паралелка на 31-Во.
А свободните места в 12-то така и не се появиха. С какви ли деца ги запълниха?

В 31-во действително имаха продължителен проблем с немския, поради здравословен проблем на главния учител. Жената в крайна сметка се пенсионира. Но това се реши, макар и късно.

За свободните места от неговия випуск в 12-то нямам идея, не съм следила. Все пак това е преди 2 години. Синът ми имаше късмет, че между двата срока дете от 31-во замина за Германия и освободи 1 място. То беше обявено официално и се кандидатства с бала от НВО. Неговият беше достатъчен, за да се класира.
Това го казвам не за друго, а за да следите сайтовете на училищата, дори и след започване на учебната година и особено между двата срока. Стават размествания и се появяват хубави места. Повечето училища ги обявяват официално. По негово време например, в немска паралелка на НТБГ се появи свободно място в началото на ноември. Стигаше му балът, но пък не искаше там.
Виж целия пост
# 62
Привет! Как е настроението, майки? 😁
Видяхме ТУЕС през крив макарон. Никъв шанс. От дипломата не всичко, което ни трябва, е 6, уви.
И сега какво? Резерви?
Дайте акъл тези, които това ви е първо желание.🙏🙏🙏
След недостижимия връх ТУЕС после кое ще редите, т. е в какъв ред.
Иска се приложно или системно. Нищо друго. 🤦. Можело и Компютърни мрежи или подобно.
Очите ми изтекоха от четене на отзиви, смятане на прогнозни балове, плюсове, минуси.
Да се свърша!
Аз се оглеждам за тези специалности, но за догодина. След недостижимия ТУЕС идват Джон Атанасов, ПГ по телекомуникации, Ломоносов, Попов. Приятел на големия ми син завърши Попов, доволен е като цяло от училището. Сега е студент втора година в ТУ.
Виж целия пост
# 63
Чувала съм хубави мнения за Ломоносов и съм го споменавала на сина ми, ако не станат първите две. Балът на програмирането в Джон Атанасов е с 15-ина точки само надолу от ТУЕС. И там вече си е трудно. Но той нещо не ще да чуе заради местоположението, детска му работа, нищо му няма. Ще сме търсели тогава като трети вариант езиково училище, по-точно с английски и софтуерни науки като профил, но аз поне не съм в течение за такова. Всъщност 2 СУ е едно такова, но е на другия край на София. Теоретизирам тук, ние сме догодина. Hug
Виж целия пост
# 64
Maidenly, нали знаете, че в езиковите училища всякакви профили са чак в 11-12 клас.
Големия ми син се беше тръшнал преди 2 години за ТУЕС. Изкара 79 точки по математика на матурата и му стана ясно, че няма да се получат нещата. Много бързо се преориентира, че една езикова гимназия ще му даде достатъчно време и възможност да развива хобито си извънкласно. Сега кара курсове в СофтУни. Не всичко е на живот и смърт, бъдете гъвкави!
Виж целия пост
# 65
За всички деца, които не успеят да влязат в училища, като ТУЕС, Джон Атанасов и т.н.:
От МОН се отпускат пари за професионално, 3-годишно обучение по програмиране към СофтУни. Провежда се изпит за всички деца в 10 клас, които искат да се явят и не учат в специалности с програмиране. Курса е за периода 10 - 12 клас, провежда се през учебната година - събота и/или неделя. Всяка година взимат по 4 модула, като всеки модул завършва с присъствен изпит. Накрая получават сертификат за завършен професионален курс. Така че, дори и децата ви да не попаднат в такава паралелка, ако имат желание, могат да се явят на този изпит и да си изкарат курса.
Само информативно ви го казвам, за да си знаете. Трябва да си следят съобщенията в Школо, защото директорите пускат обявления за курса в началото на учебната година, само на учениците в 10-ти клас. Изпита не е лесен, така че си трабвя някаква основа, която децата биха имали, ако наистина се интересуват от програмиране.
Виж целия пост
# 66
https://www.instagram.com/reel/C72Dl_BoknK/ излезе ми във феед-а. Има и за 1во в този профил.

Този сайт https://linktr.ee/kude_da_ucha има и форма за събиране на мнения. Ама май не са събрали много засега.

Иначе нямам лични впечатления от 119то.
Казаното от десетокласниците на 1-во СУ се припокрива на 100% с усещанията на моите осмокласник и деветокласничка. Училището е едно спокойно място, всеки с нещо си се занимава там или извънкласно.
Моите поне са отличници, харесват и уважават много учителите си ( с изключение на само един Grinning ), участва едното в проект по Еразъм и е със страхотни впечатления, поддържа връзка с децата от другите държави. Разбира се, ще е хубаво да се записват повече момчета, сега стигат до десетина в клас, но този проблем го има във всяка гимназия без квоти.
Колкото до проблема, който се спомена за 12-то, учудена съм. Често съм в района и виждам едни много готини и възпитани деца. Заслушвала съм без да искам какво си говорят... Прави ми впечатление, защото средата изгражда децата ни през тези пет години не по-малко от преподавателите. Чак пък никой родител да не е взел отношение по тия практики с уроците и двойките, за да се прекратят. Странно.
В 1-во СУ няма подобни случаи, но има деца, които ходят на уроци, най-често по странични дисциплини, като програмиране, но и езикови, за да са сигурни, че ще догонят децата от Испанската и Английската предполагам. Nerd
Виж целия пост
# 67
Къде ще влязат сега, после какво ще последва и накрая какво ще работят са 3 различни неща. Като гледам политическото положение в Бг, май се радвам, че владеят поне един език и явно ще ходят по Европа.
Така че какво ние искаме и къде ще ги отведе вятъра, много искам пак да си говорим след 5 год Simple Smile
Виж целия пост
# 68
То май и ние ще тръгнем по Европа, дано да няма промяна в режима на документите.
Човек, обаче може да взима отговорни решения само спрямо наличните възможности.
Виж целия пост
# 69
В тик ток са качили клипчета и на още три училища: 119, 1 АЕГ, и ПГ по комуникации
https://linktr.ee/kude_da_ucha

Благодаря за мнението pureandsimple
Виж целия пост
# 70
Точно от госпожите по немски идват проблемите. Едната се съгласява с всичко, което каже другата, а другата препраща на частни уроци при конкретен учител. А си отказал, а е заредила двойките. И това със затварянето на очите на директорката плюс яростна психоатака в часовете. 7 души напуснаха в 8 клас по тази причина. Оказа се практика, по-големите класове ги предупредиха. Говоря за немската паралелка само.
То навсякъде е едно и също положението с езиковите.
Моя приятелка пък е адски недоволна от немската паралелка на 31-Во.
А свободните места в 12-то така и не се появиха. С какви ли деца ги запълниха?

В 31-во действително имаха продължителен проблем с немския, поради здравословен проблем на главния учител. Жената в крайна сметка се пенсионира. Но това се реши, макар и късно.

За свободните места от неговия випуск в 12-то нямам идея, не съм следила. Все пак това е преди 2 години. Синът ми имаше късмет, че между двата срока дете от 31-во замина за Германия и освободи 1 място. То беше обявено официално и се кандидатства с бала от НВО. Неговият беше достатъчен, за да се класира.
Това го казвам не за друго, а за да следите сайтовете на училищата, дори и след започване на учебната година и особено между двата срока. Стават размествания и се появяват хубави места. Повечето училища ги обявяват официално. По негово време например, в немска паралелка на НТБГ се появи свободно място в началото на ноември. Стигаше му балът, но пък не искаше там.

Eдинственото което трябва да е ясно на родителите, че напускането на даден профил и идеята за местене в друг не става току-така.
Ако детето е прието - чуждоезиков с разширено изучаване на немски, няма как да се мести в математически с английски.
Та реално местене от 12 с немски може да се случи само в същият такъв. И ако вие сте имали късмет с детето в 31, не знам къде биха отишли останалите 7 деца. Щото в частното Ерих Кестнер, толкова е броката на класа.
Не вярвам в 8 клас да има свободни места в 91 или 73, та не останаха много варианти, затова ми се струва като съчнен разказ.

В 73-то на 30-ти септември всичко беше запълнено, даже са надпланови.
Виж целия пост
# 71
Да, проблемът с местенето е, че не във всички случаи може да се намери профил, който да съвпада като изучаван план. Това също се гледа. Доколкото знам там, където има разминаване, се държи допълнителен изпит. За едно от децата знам, че продължи в италианска паралелка с изпит по езика (бащата е италианец и й е роден език). Точно този баща писа писма и се среща и лично с директорката на 12-то, за да сезира за проблема, но никакъв ефект. Знам и за други родители, които алармираха. Ефект: кръгла нула. А иначе класът беше чуден. Прекрасни деца, умни, възпитани, мотивирани. Но бяха мачкани и унижавани. Пак казвам. Говоря само и единствено за немската паралелка и в частност за учителките по немски. И като казвам местене, го давам просто като идея, ако по някаква причина детето не е удовлетворено от приема или нещо друго. Тоест, че има и такъв вариант, но трябва да се следят сайтовете на училищата. А свободни места между сроковете излизат. През годините е имало дори в СМГ и 91-во. Но се участва в класирането с бала от матурите.
Виж целия пост
# 72
Изключително тежки обвинения хвърляте, а една от учителките е моя близка приятелка. Последното, което може да се каже за нея е, че би мачкала и унижавала. Направо се изкушавам да я разпитам за случая или поне за напусналите преди две години 8 деца.
Виж целия пост
# 73
Изключително тежки обвинения хвърляте, а една от учителките е моя близка приятелка. Последното, което може да се каже за нея е, че би мачкала и унижавала. Направо се изкушавам да я разпитам за случая или поне за напусналите преди две години 8 деца.
тук какво ли може да прочетете, за един тоалетни били проблем, за друг учителки. За едни деца ги е милвала, за други е мачкала. Нали се сещате, че 10 деца - 10 мнения. Кой знае какво е било наистина и как се пресъздава.
Виж целия пост
# 74
Разбира се, че са важни тоалетните. Това е лесен начин да се разбере каква е културата към децата и на децата:).
В училището на голямото има тоалетна хартия и сапун, идеална чистотота. Общинско училище.
До гимназията го беше гнус от тоалетни, а плащахме образованието.
За профилите - приравнителни пише, че трябва да държи детето, ако се мести в гимназиален етап. Директорите служебно обменят информация за ФУЧ, ИУЧ и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия