Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 9

  • 32 732
  • 698
# 570
Има ли официално приравняване на точки към оценка?  - не
Виж целия пост
# 571
Има ли официално приравняване на точки към оценка?  - не
                  Само при ДЗИ 12 клас
Виж целия пост
# 572
Някой с отзив за 19-то паралелката с немски и шведски?
Виж целия пост
# 573
На сайта на кварталното училище има информация за средния успех от НВО. 71.69т. по БЕЛ и 59.74т. по МАТ. не са всички с 90+ точки.
Виж целия пост
# 574
При равен резултат /еднакви точки по другите показатели на кандидатите/ не се ли взема и средно- аритм. на раздел А от 7 клас?
Да, но това е само при равен бал за последното място. Сравняват се 3 показателя, горепосоченият е 3ия поред. От предните 2 едното е общ сбор от НВО БЕЛ и МАТ. Не помня наизуст другия. Може да се види в наредбата. Много рядко се стига до там. Но е факт.
Втори критерий са балообразуващите оценки.
Трети е средно аритметична оценка от диплома от задължителните предмети май Прил А. Не мога да го проверя сега. Тоест избираемите бяха само изключени.
Виж целия пост
# 575
Да кажа за 138. - голямото ми момче реши, че му се учи китайски, предпочетохме 138. пред 18. Сега завършва 9-ти клас. След тегав начален етап, и горе-долу поносим прогимназиален, детето за пръв път тръгна на училище с желание, и личеше, че се чуства добре. За мен това е достатъчно. Китайски учи много усилено. За другите предмети имам смесени наблюдения, но не мога да кажа, че нещо хич не върви. Аз и не следя много.

По-малкият ми сега завърши седми клас. 7-мо, НФСГ, 1-во, 127-мо, СГСАГ, 12-то, 21-во... всичко из Лозенец и центъра гледаме, само знаем че няма да е математика или ИТ. За 31., 133., 35. - няма да стигне бала.
Моят фаворит е 7-мо, обаче малко кофти коментари прочетох, не знам доколко може да се вярва. Базата изглежда потресаващо овехтяла, и то на снимките на сайта, представям си какво е, където не са снимали. Това на мен ми говори зле за ръководството (не че нещо, ама преди 25 години моето тогавашно училище беше в пъти по-съвременно и приветливо от това, което виждам сега в 7-мо... а беше стара сграда също, паметник на културата). Това ми е голям проблем.

Ако някой има скорошно мнение за 7-мо, 12-то или друго - добре дошло.

А, и един такъв въпрос - на каква база се делят "елитните" и "неелитните" училища? - съдейки по заглавието на темата, явно има нещо...
Средния успех на ДЗИ в 12 клас ли...
Броя на министри, президенти и нобелови лауреати сред възпитаниците ли ... нещо ми убягва усещането за "елит" в българското образование изобщо, и в частност в софийските общински училища Simple Smile осветлете ме.
Виж целия пост
# 576
По-назад в тази тема мисля имаше мнения за 127мо и 12то.
Виж целия пост
# 577
Здравейте, може ли мнение за 138-мо с японски език?
Виж целия пост
# 578

А, и един такъв въпрос - на каква база се делят "елитните" и "неелитните" училища? - съдейки по заглавието на темата, явно има нещо...
Средния успех на ДЗИ в 12 клас ли...
Броя на министри, президенти и нобелови лауреати сред възпитаниците ли ... нещо ми убягва усещането за "елит" в българското образование изобщо, и в частност в софийските общински училища Simple Smile осветлете ме.
На база добро учители и амбициозни деца.
И за съжаление разслояването в последните години е доста голямо.
И за знанията има значение, кое училище е завършило детето. Кофтито е че това се случва след 7 клас когато много от децата са още неосъзнати.
Виж целия пост
# 579
Аз лично смятам, че трябва да има тема за всички училища след седми клас. Без деление.
Да, за някои има индивидуални теми, но там е друго, а и всеки си защитава училището. Похвално е дори с каква страст и отдаденост. Но според мен има нужда и от тема за обсъждане в сравнителен план като тази без граници.

И едно допълнение децата си кръщават instagram групите "999то елита", дори без тяхното да носи славата на елитно училище и защо не, на мен ми допада, добре е всеки да се стреми към по-добро.
Виж целия пост
# 580

А, и един такъв въпрос - на каква база се делят "елитните" и "неелитните" училища? - съдейки по заглавието на темата, явно има нещо...
Средния успех на ДЗИ в 12 клас ли...
Броя на министри, президенти и нобелови лауреати сред възпитаниците ли ... нещо ми убягва усещането за "елит" в българското образование изобщо, и в частност в софийските общински училища Simple Smile осветлете ме.
На база добро учители и амбициозни деца.
И за съжаление разслояването в последните години е доста голямо.
И за знанията има значение, кое училище е завършило детето. Кофтито е че това се случва след 7 клас когато много от децата са още неосъзнати.

Добри учители и амбициозни деца е доста субективно.
Разслояване в последните години - ако погледнем списъка с резултатите от ДЗИ, плавно се движат от високи към ниски, не виждам къде би била границата елитни/неелитни. 5.50? 5.00? ...
Има училища с много високи балове, факт, но със стара, и най-вече морално остаряла среда, спорни методи на преподаване. И това има значение. Какъв елит е, ако детето се стиска и не ползва тоалетните, защото са гнусни?

А резултатите сами по себе си... средно аритметичното е крайно не-информативна стойност, по принцип.
Фактора частни уроци/школи, никъде не се взима под внимание.
Учителите в едно училище може би постигат съвсем същото ниво на усвояване на материала и знанията от учениците им, както и в "елитните", обаче учениците им не доплащат за частни уроци за да си вдигнат успеха. Как ще кажем кои са по-добри?
Разсъждавам на глас. Не казвам, че едни не са по-добри от други. Казвам само, че е много трудно да се дефинира кое е по-добро за детето, и етикетирането на "неелитни" и внушението, че ти отиваш в по-долна категория училище, ми идва малко неадекватно за нашата реалност.
Виж целия пост
# 581

А, и един такъв въпрос - на каква база се делят "елитните" и "неелитните" училища? - съдейки по заглавието на темата, явно има нещо...
Средния успех на ДЗИ в 12 клас ли...
Броя на министри, президенти и нобелови лауреати сред възпитаниците ли ... нещо ми убягва усещането за "елит" в българското образование изобщо, и в частност в софийските общински училища Simple Smile осветлете ме.
На база добро учители и амбициозни деца.
И за съжаление разслояването в последните години е доста голямо.
И за знанията има значение, кое училище е завършило детето. Кофтито е че това се случва след 7 клас когато много от децата са още неосъзнати.

Aми за съжаление с

Добри учители и амбициозни деца е доста субективно.
Разслояване в последните години - ако погледнем списъка с резултатите от ДЗИ, плавно се движат от високи към ниски, не виждам къде би била границата елитни/неелитни. 5.50? 5.00? ...
Има училища с много високи балове, факт, но със стара, и най-вече морално остаряла среда, спорни методи на преподаване. И това има значение. Какъв елит е, ако детето се стиска и не ползва тоалетните, защото са гнусни?

А резултатите сами по себе си... средно аритметичното е крайно не-информативна стойност, по принцип.
Фактора частни уроци/школи, никъде не се взима под внимание.
Учителите в едно училище може би постигат съвсем същото ниво на усвояване на материала и знанията от учениците им, както и в "елитните", обаче учениците им не доплащат за частни уроци за да си вдигнат успеха. Как ще кажем кои са по-добри?
Разсъждавам на глас. Не казвам, че едни не са по-добри от други. Казвам само, че е много трудно да се дефинира кое е по-добро за детето, и етикетирането на "неелитни" и внушението, че ти отиваш в по-долна категория училище, ми идва малко неадекватно за нашата реалност.

Ами за съжаление, колкото и зле да се чувства един родител, наистина се оказва, че има по-долна категория училища.
Такива в които учителите са незаинтересовани, защото децата се незаинтересовани.
Ако всички училища в София бяха на едно ниво, никой нямаше да се пъне да плаща частни уроци в 7 клас и да си побърква детето за 2 точки само и само да попадне в по-добра среда, сред по-амбициозни деца и по-заинтересовани учители.

В гимназията частни уроци няма или ако има те са по-скоро по предмет от който детето се интересува.
Малко от така наречените елитни гимназии са с кофти тоалетни и кофти оброудване.
Реално там има повече инвестиции.
Виж целия пост
# 582
7мо

Който му се учи, си учи.  Преподавателите са си ок. Преподавателите по испански и френски са добри, за немки не знам нищо.
Има нови млади учители,  който децата харесват: двама по история и един по география.
Вътре си е добре, чисто е, класните стаи са освежени.
На удобно място е.

Недостатъци:
Профилите: предлага се само един (история/география/биология/философия) + един ИУЧ.
Съветваха децата да не избират математика и БЕЛ за профил при проучването на желанията им и така и не предложиха математика, а имаше желаещи. И за УИЧ не позволиха математика, а бяха обявили на родителската.
 
Та така, проблем в системата има. Като кандидатстваш след 7ми клас не знаеш какво ще ти сервират в 10ти.
Това не е проблем на7мо, но другите училища поне предлагат по два профила и това са повече варианти за второто ДЗИ в 12ти клас.
Лошото е, че трудно може да се изместиш в друго училище с желан профил, тък като места няма.
Виж целия пост
# 583
Грета, благодаря много

Какво е ИУЧ?
Виж целия пост
# 584
Основният определящ критерий кои училища са считани за "елитни" е приемният бал. А той е най-висок в тях именно защото се знае/предполага, че средата и преподаването като цяло са по-добри от тези в другите училища. В тази група влизат  езиковите НЕГ, 73-то, Испанската, 1 АЕГ и 2 АЕГ, ФЕГ, също СМГ, НПМГ, ТУЕС, НГДЕК. За предлагащи близо до това ниво  и добър вариант, ако балът не стига за първите,  се считат 32-ро, 35-то, 22-ро, 31-во, 18-то, 51-во, 133-то, 134-то, Джон Атанасов, Ломоносов.
В темата основно обсъждаме прилични като среда училища (в смисъл на деца и учители, а не база), които се нареждат като бал след горните.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия